Olenko ainoa nainen joka nauttii musiikista kunnon laitteista?
Ystäväpiirissäni ei ole yhtään joka huomaisi mitään eroja, vaan voi kuunnella vaikka puhelimen kaiuttimesta. Eli musiikista puuttuu yli puolet. Joukossa myös ammattimuusikoita.
Enkä ole mikään "hifisti", mutta ero sadan ja tuhannen euron välillä on valtava.
Epäilen vammaa kuuloelimissä tai aivoissa.
Kommentit (40)
Linn:in vahvistin nyt vähintään edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hif-lehdellä ei ole yhtään naista tilaajana, eika hifimessuilla yhtään naista.
Mutta paljosta jäävät paitsi.
Mä kyllä olin Hifi-messuilla, ja näin muitakin naisia. Kauittimia kävin kuuntelemassa, ja löysinkin pari vaihtoehtoa.
Mukaan raahattuja naisystäviä ei lasketa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vahvistimien erot eivät ole korvin kuultavissa.
Ratkaisevin on sali, ja sitten kaiuttimet.
t. kaiutinsuunnittelija
B&W cm5 -kajarit itellä ollu kymmenen vuotta, viritinvahvistin Denon on uudempi. Mulle riittävät.
Harva kommentoija taas hiffasi ollenkaan. Kysymys ei ole hifistelystä eikä kalliista laitteista.
Vaan ihmettelystä kun ihmiset eivät huomaa että musiikista puuttuu kaksi kolmasosaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvistimien erot eivät ole korvin kuultavissa.
Ratkaisevin on sali, ja sitten kaiuttimet.
t. kaiutinsuunnittelija
Linn Majik kaiuttimet, kannattaa käydä kuuntelemassa näitä liikkeessä, suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Harva kommentoija taas hiffasi ollenkaan. Kysymys ei ole hifistelystä eikä kalliista laitteista.
Vaan ihmettelystä kun ihmiset eivät huomaa että musiikista puuttuu kaksi kolmasosaa!
cd-levy yltää juuri ja juuri "hyvään", sitten on vielä tuostakin tasokkaampia äänilähteitä olemassa.
Kuulokkeissa on se etu että muutamalla satasella saa jo todella hyvää äänentoistoa ja voi kuunnella aina; kaiuttimilla taas voi paremmin tuntea musiikin, konkreettisestikin. Mutta samaan äänenlaatuun päästäkseen pitää panostaa enemmän rahallisesti ja kuunteluympäristönkin pitäisi olla suht kunnossa.
Itselläni on Sennheiserin HD650 kuulokkeina ja kaiuttimina perusparinsadan ämyrit, joskus on kivempi kuunnella kaiuttimista vaikkei nämä äänenlaadussa pärjääkään. Vaimolla on nykyisin myös omat Sennheiserit...
Itse kuuntelen samaa musiikkia naapurin kanssa. Korva vain kiinni seinään ja nauttimaan. Olen mies, 39-vuotta, Kerava.
Uusien televisioiden kaiuttimet! Sontaa että, kuinka joku niitä käyttää...
Itsellä ei edes kalliit Simex sa4ti kaiutimet (useita testivoittoja ) alle 400€, Sony viritinvahvistin 2000 luvulta käytetty 20€, Denon 520 cd soitin 200€ ja Pro-ject Elemental vinyylisoitin 200€. Sekä 20€ bluethooth laatikko vahvariin eli voi kuunnella spotifyn yms puhelimesta tai tabletista.
Todella tyytyväinen olen. Varsinkin kaittimet on hintaluokassaan aivan ylivoimaiset.
Mitkään kaiuttimet eivät pelasta jos kaapelit lojuvat lattioilla. Kaapelit täytyy erottaa lattiasta vähintäänkin korkkisilla kaapelinkorottimilla. Vuolukiviset ovat sitäkin paremmat.
Kyllähän tuo vaikuttaa olevan keskimäärin miesten juttu, niin kuin muukin tekniikkahifistely. Jos kuuntelen laitteelta, on aika sama, mistä kuuntelen. Tykkään myös levysoittimen rahinoista. Venyttävistä kaseteista en sentään.
Elävä musiikki on hienoa, mutta siinäkin hienous tulee enemmän siitä, että on eläviä ihmisiä paikalla esiintymässä.
Minua ei myöskään kiinnosta HD-kuva tai vastaavat. Enemmän se tarina.
Ehkä tekniikkahifistely on enemmän lapsettomien ja miesten juttu. Ei kiinnosta laittaa niin paljon johonkin laitteisiin rahaa, vaan lasten harrastuksiin, matkustamiseen. Käyn myös oopperassa.
Musiikkilaitehifistely on minulle vähän sama kuin joku esittelisi auton "hienoja" ominaisuuksia. Ei kiinnosta, ja ero ei oikeasti ole merkittävä.
On mulla suppari, kajarit ja hyvät piuhat. Äänisssä on eroa.
Mikään ei ole pahempaa kun kuunnella ritinää läppäriltä, bassot olemattomat myös jolloin kappaleista jää paljon kuulematta.. Tai jos kuuntelee puhelimelta, niin edelleen äänenlaatu on todella huono ja auta armias jos joku laittaa viestiä, niin musa vaimenee hetkeksi, tämä häiritsee ihan suunnattomasti.. Yks kaveri tekee sitä et se lähettää monta viestiä peräkkäin, eri aiheet omissa viesteissä ja välissä emojit omissaan.. Meinannu puhelin lentää ikkunasta muutaman kerran😣 Ja en ole törmännyt muihin, joita em asiat haittaa musaa kuunnellessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
cd-levy yltää juuri ja juuri "hyvään", sitten on vielä tuostakin tasokkaampia äänilähteitä olemassa.
Juu, on "parempaa", juuri sellaista mitä ei käytännössä kuule, JOS cd-levy on kunnolla masteroitu. Mutta viime aikoina "loudness wars" on alkanut enemmän ja enemmän pilata musiikkia joka puolella kun kaikki ylikompressoidaan liian kovalle ja sitten no, se cd-levy kuulostaa huonommalta kuin vinyyli vaikkei niin teknisesti PITÄISI olla.
Ja sitten levy-yhtiöt yrittää myydä muita uusia formaattejaan "parempilaatuisina", eli käytännössä ei tahallaan ylikompressoida ja tuhota kaikkea dynamiikkaa ja kas kummaa sehän kuulostaa paremmalta! Mutta jos löydät vanhoja cd-levyjä mitkä on kunnolla masteroitu niin että dynamiikka on tallessa, ne kuulostavat todella hyviltä...
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen muka huomaisi jos ei ole ikinä kuunnellut kunnon vehkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeissa on se etu että muutamalla satasella saa jo todella hyvää äänentoistoa ja voi kuunnella aina; kaiuttimilla taas voi paremmin tuntea musiikin, konkreettisestikin. Mutta samaan äänenlaatuun päästäkseen pitää panostaa enemmän rahallisesti ja kuunteluympäristönkin pitäisi olla suht kunnossa.
Itselläni on Sennheiserin HD650 kuulokkeina ja kaiuttimina perusparinsadan ämyrit, joskus on kivempi kuunnella kaiuttimista vaikkei nämä äänenlaadussa pärjääkään. Vaimolla on nykyisin myös omat Sennheiserit...
Jos asuu kerrostalossa niin mitään kaiuttimia joilla "tuntee musiikin" ei pidä hankkia. Minun naapurilla on kyseisenlaiset kaiuttimet ja musiikin tuntee useammassakin asunnossa, en tiedä miten jumalattoman kovalla järjestelmä pitää olla kun muuten ei kuulu juuri mitään eli on aika hyvä äänieristys.
Välillä siellä on volyymit niin kovalla että hirveä basson jyrinä kuuluu joka puolella minun asuntoa ja lasit kilisee kaapeissa, siis ihan oikeasti ei mitään tolkun häivää, kuulosuojaimet päässäkö henkilö itse siellä istuu kuuntelemassa
Vierailija kirjoitti:
Joo siis olet aivan varmasti AINOA nainen koko universumissa ja anna kun arvaan. Olet varmaan myös sitä mieltä, että naiset vaan jauhaa paskaa ja aiheuttaa draamaa, miesten seuraassa on paljon hauskempaa!1
Naisten seurassa on paljon hauskempaa, voi puhua paljon monipuolisemmista asioista, esim. henkilökohtaisemmista asioista. Me miehet ollaan tehty naurettavat muurit itsellemme, siihen ei sovi henkilökohtaiset puheenaiheet, joita puhuisi naisten kanssa, koska silloin mies on "heikko". Ääliömiehet ovat aikanaan päässeet jostain syystä määrittämään miehille sopivat asiat, viisaammaat ja älykkäämmät jostain syystä antoivat periksi näille määritelmille, ilmeisesti nauretuksi tulemisen pelossa. Kännissä miehet saattaa sitten jo uskaltaa keskenäänkin avautumaan, jopa Suomessakin.
Et ole. Minun ensimmäinen ja mietityin hankintani kun muutin omilleni eron jälkeen oli... musiikkilaitteet. Ostin parhaan setin jonka budjettini salli, useamman koekuuntelun jälkeen. Laitteistoni toimii pienessä kämpässäni erinomaisesti ja olen tosi tyytyväinen. Merkkeinä Hegel, Cambridge Audio ja Amphion. Vinyylisoitin on Pro-Ject. Kuuntelen klassista, eli minua kiinnostaa musiikin selkeys, kirkkaus ja tilan tunne - ei bassot jotka tuntee koko kropassa. ;-)
En ole hifisti, mutta kyllä kunnon laitteilla huomaa eron.
Minulla ei ole varaa ihmeisiin, ja on kelvannut kyllä kännykästä/tabletista soitettukin viime vuosina.
Nyt tässä justiin tilasin lapsille langattomat kuulokkeet ja mietin pidänkö itse, kun menin kokeilemaan...