Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat, paljonko arvosanat vaikuttavat palkkaamiseen?

Ope
03.11.2018 |

Heippa kaikki opet,

Opiskelen tällä hetkellä matemaattisten aineiden opettajaksi ja mietin paljonko tutkintotodistuksessa olevat arvosanat vaikuttavat tulevaisuudessa? Onko käytännössä aivan sama lukeeko siellä kiitettävä vai hyvä? Millaisia kokemuksia teillä on :)

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa pyydetään tietoa arvosanojen vaikutuksesta. Yksi opettaja laittaa listan eri koulujen palkoista ja toinen kertoo mitä itse saa. Kumpikaan ei kerro mitä arvosanoja sai. Hyvin te vedätte!

Ei niillä suurta merkitystä ole. Mun keskiarvo oli 3,7 ja riitti töitä jo ennen valmistumista ja sen jälkeen sain vakipaikan oikeastaan heti ja palkka on sama kuin muillakin. Ehkä, jos mulla olis joku aivan huippuerikoinen pätevyys saisin lisää palkkaa. Se mitä opiskelee pääaineena on niin paljon edellä koulujen asioita, että sillä ei koulumaailmassa lopulta oo väliä onko tullut 5 vai 2, koska et niistä kursseista suoraan tarvi juuri mitään.

Eri hyvin SÄ vedät, kun uskot, että eka ja toka vastaaja olisi olleet opeja... Eka vastaaja ei niin edes väittänyt ja toka "opettaja" esitti sellaisen palkan, joka kyllä paljastaa yhtään järjellä viestiä lukevalle, että trollihan se siinä.

Vierailija
42/42 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aloituksen alkuperäisen aiheen, mutta kun katsoo noita keskimääräisiä palkkoja opettajilla, niin onko oikeasti valittamisen aihetta? Minusta nuo vaikuttaa ihan hyviltä palkoilta, katsoen täältä omasta tilanteestani käsin (brutto 2900). Opettajien työ on kuluttavaa, mutta niin on monen muunkin, ja kun koulutetut henkilöt toisissa töissä ansaitsee bruttonakin vain vähän päälle pari tonnia, niin jotenkin ylimielistä että opettajat pitkine lomineen valittaa huonoa palkkaa jos brutto on kuitenkin lähempänä 4000 euroa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla