Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otatko influenssarokotuksen?

Vierailija
02.11.2018 |

Miksi otat/miksi et?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. En tiedä miksi ottaisin? Hyödyt ovat olemattomat, jos niitä nyt ylipäänsä on ollenkaan. Haitoista ei mitään tietoa. Huolehdin käsihygieniasta ja pyrin pitämään vastutuskyvyn korkealla. Ainakin tähän on hyvin riittänyt, en edes muista milloin olen viimeksi ollut minkäänlaisessa flunssassa ja influenssaa ei varmaan ole ollut koskaan. 

Vierailija
2/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo tänään, mies sai jo aiemmin. Nyt pitäis teinikin saada rokotetua. Mieheni kuuluu riskirymään, siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksa. Jos siitä maksetaan rahaa, niin ottaisin.

Vierailija
4/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin 2vkoa sitten! Nyt on ekat uhrit influenssaa sairastaneet Suomessa.

Vierailija
5/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin jo tänään, mies sai jo aiemmin. Nyt pitäis teinikin saada rokotetua. Mieheni kuuluu riskirymään, siksi.

Miksi alapeukku? Vai pitääkö sun mielestä syöpäsairaan elämä vaarantaa? Mä olen sairastunut influenssan kakhesti, ja toinen varsinki oli terveelle ja nuorellekin rankka kokemus.

Vierailija
6/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkysymys ei-vastaajille: ottaisitko rokotteen jos olisit hoitoalalla? Mitä mieltä olet jos alalla työskentelevä ei ota rokotetta?

Vierailija
7/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin 2 viikkoa sitten. En halua influenssaa enkä sen jälkitauteja.

Vierailija
8/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi vaikka olisin hoitoalalla, rokotteen tehosta ei ole mitään tietoa. Toivoisin, että jos joudun vaikka sairaalaan, että minua hoitavat vain ei-rokotetut, luotan heihin paremmin kuin rokotettuihin, jotka eivät ehkä sitten huolehdikaan käsienpesusta ja huseeraavat ilman hengityssuojaimia. 

Vierailija
9/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan nyt kun ilmaiseksi saan ja sairaanhoitaja käy kotona piikin antamassa.

Paljonko piikki maksaa jos sen itse pitää maksaa?

Vierailija
10/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan ottanut. En tiedä olenko influenssaa koskaan sairastanut, sairastan aika vähän muutenkin. Pari kertaa on ollut kova tauti, on voinut ollakin influenssaa. Mieluummin sairastan taudin kuin otan epämääräisen piikin jotain mömmöä. 

Vierailija
11/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Suomessa influenssaan kuolee ROKOTTAMATTOMIA ihmisiä. Ja influenssa suojaa nimenomaan influenssalta, ei tavalliselta flunssalta/nuhakuumeelta. (Jotkut ihmiset valittavat, että ovat silti usein flunssassa, vaikka ovat ottaneet rokotuksen).

Vierailija
12/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden teho on kyseenalainen. En ota. oikeat rokotukset kyllä otan, mutta en noita humpuukirokotteita, joiden teho on että taudin kesto lyhenee viikosta seitsemään päivään.  Työnantaja maksaisi tosin sen.

Vierailija
13/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Itselläni on eräs pitkäaikaissairaus, olen sairaanhoitaja lastensairaalassa, ja äitini sairastaa syöpää. Suojaan siis rokotuksella itseni, sairaat lapset ja äitini, jonka vastustuskyky on syövän takia heikentynyt.

Vierailija
14/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten nämä influenssarokotteet on tulleet vasta viime vuosina vai olenko ihan väärässä? Selittäkää minulle.

Vierailija
15/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Taas lisää medikalisaatiota. Onhan tämä toki lääketehtaille hyvä bisnes. Kunnon puoskarointia, tarvittas kyllä joku laki tuollaista huijausta suitsimaan. 

Vierailija
16/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan. Itselläni on eräs pitkäaikaissairaus, olen sairaanhoitaja lastensairaalassa, ja äitini sairastaa syöpää. Suojaan siis rokotuksella itseni, sairaat lapset ja äitini, jonka vastustuskyky on syövän takia heikentynyt.

Lisäyksenä vielä, että voivat he toki saada influenssan, vaikka minä olen rokotettu, mutta en itse ala heidän terveyttään riskeeraamaan jättämällä ottamatta rokotteen.

Vierailija
17/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut, enkä ota nytkään. Ihan huuhaata koko rokotushömpötys. Tyhmät menee tähänkin lankaan. Eihän se tietysti ole hölmö joka myy, vaan se joka ostaa. 

Vierailija
18/43 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin, koska työnantaja tarjosi sen duunipaikalla annettavana... Muutoin tuskin olisin jaksanut vaivautua omalla ajallani, omilla rahoillani. 

Vierailija
19/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin, koska työnantaja tarjosi sen duunipaikalla annettavana... Muutoin tuskin olisin jaksanut vaivautua omalla ajallani, omilla rahoillani. 

Sama

Vierailija
20/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden teho on kyseenalainen. En ota. oikeat rokotukset kyllä otan, mutta en noita humpuukirokotteita, joiden teho on että taudin kesto lyhenee viikosta seitsemään päivään.  Työnantaja maksaisi tosin sen.

HÄH?!