Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otatko influenssarokotuksen?

Vierailija
02.11.2018 |

Miksi otat/miksi et?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Helppo päätös. Kaksi kertaa olen influenssan sairastanut ja tapaan päivässä kymmeniä sairaita ihmisiä työssäni. Osa voi tartuttaa taudin minuun ja toisaalta minä voin tartuttaa sen huonokuntoiseen asiakkaaseen. Lisäksi omassa perheessä on yksi riskiryhmäläinen plus yksi abi, jonka ei kannattaisi sairastua kirjoitusten ja urheiluharrastuksen takia.

Vierailija
22/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo. Ostin itse apteekista ja kävin pistättämässä terveydenhoitajalla. Olen freelancer, joten sairastaminen tulee kalliiksi.

Vierailija
24/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Meillä käy tänään sairaanhoitaja miehen sairauden takia ja hän lupasi rokottaa minutkin. Viime vuonna sairastin kovan flunssan ja jo se oli valtava rääkki, joten ei kiitos influenssaa. Ja mies siis kuuluu riskiryhmään.

Influenssaeokotuksiahan on ollut jo varmaan kymmeniä vuosia. Äitini otti sen aina eläessään eikä koskaan sairastunut influenssaan. Kyllä se yleensä taitaa ihan tehokas olla.

Vierailija
25/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäkysymys ei-vastaajille: ottaisitko rokotteen jos olisit hoitoalalla? Mitä mieltä olet jos alalla työskentelevä ei ota rokotetta?

Olen hoitoalalla enkä ota rokotetta. Meidät on onneksi rajattu tartuntatautilain ulkopuolelle. Influenssarokote on arpapeliä se joko toimii tai ei toimi. Olen eläessäni ottanut kolme kertaa rokotteen kunnes sain rokotteesta huolimatta influenssan. Kuulemma taudin olisi pitänyt olla lievä kun on rokote. Ei ollut. Kolme viikkoa korkeaa kuumetta, kurkku kipeä ettei nielemään pystynyt, hengittäminen vaikeaa. Jälkitaudit seurasivat toisiaan, koska olin romuttanut immuunijärjestelmäni influenssan takia. Luotto meni ko. Rokotteseen enkä ole sen jälkeen ottanut sitä enkä ole ollut kipeä.

Ihmisillä on oikeus päättää olevatko he koekaniineja. Voit rokotteesta huolimatta levittää virusta eli käytännössä et suojaa ketään.

Vierailija
26/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Suomessa influenssaan kuolee ROKOTTAMATTOMIA ihmisiä. Ja influenssa suojaa nimenomaan influenssalta, ei tavalliselta flunssalta/nuhakuumeelta. (Jotkut ihmiset valittavat, että ovat silti usein flunssassa, vaikka ovat ottaneet rokotuksen).

Rokotehan ei takaa ettet saisi itse influenssaa...kuten ollaan viime vuosina huomattu.

Vierailija
27/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden teho on kyseenalainen. En ota. oikeat rokotukset kyllä otan, mutta en noita humpuukirokotteita, joiden teho on että taudin kesto lyhenee viikosta seitsemään päivään.  Työnantaja maksaisi tosin sen.

HÄH?!

Varmaan tarkoittaa, että teho on nykyään 30-40% välissä. Eli 6-7/10 saa silti influenssatartunnan vaikka olisi rokote.

Vierailija
28/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otamme koko perhe. Pojallani on astma ja isälläni syöpä. Siksi.

Vierailija
29/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Pandemrixia on saatavilla? Jos nimittäin haluaa varmistaa että saa sikainfluenssaa

Vierailija
30/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kun sen sai töissä, näin olen tehnyt aiempinakin vuosina. Influenssarokotetta on kyllä ollut vuosikymmeniä, otin sellaisen teininäkin 90-l alussa.

Vierailija
31/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, kuulun riskiryhmään, koska olen raskaana. Riski sairastua vakavasti influenssaan ja kohtalokkaisiinkin jälkitauteihin on huomattavasti suurempi kuin se, että rokotus aiheuttaisi odottamattomia sivuvaikutuksia.

Vierailija
32/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo lokakuun alussa, kun apteekissa ilmaiseksi tarjosivat.

Vierailija
33/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin otan kun olen raskaana ja saan rokotteen vielä ilmaiseksikin. Rokote ilmeisesti suojaa sitten vauvaakin kun hän tammikuussa on syntyvä.

Vierailija
34/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En kuulu riskiryhmään, läheisiäni ei kuulu riskiryhmään, työskentelen kotona, ja ne kaksi kertaa kun olen todistetusti influenssan saanut olen vähän sitä aiemmin rokotteen ottanut. En ole rokottamattomina vuosina influenssaan kertaakaan sairastunut. Sattumaa ehkä, mutta voi myös olla että tuo rokote sekoittaa mun oman immuunipuolustusjärjestelmän niin että olen alttiimpi saamaan tartunnan. En viitsi enää kokeilla. En ole rokotusvastainen, mutta kannattaa tehdä ihan oma riskiarviointi myös, eikä sokeasti uskoa ketä jankkaajaa vain.

Vierailija
35/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut ainuttakaan rokotusta kahteenkymmenen vuoteen ja olen tuona aikana ollut tosi kipeä vain muutaman kerran.

Eli en todellakaan ota.

Vierailija
36/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ottaa.

Haluan, että oma kroppa pysyy terässä treenaamalla erilaisia pöpöjä vastaan.

Näin oma vastustuskyky pysy hyvänä.

Vierailija
37/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäkysymys ei-vastaajille: ottaisitko rokotteen jos olisit hoitoalalla? Mitä mieltä olet jos alalla työskentelevä ei ota rokotetta?

Olen hoitoalalla enkä ota rokotetta. Meidät on onneksi rajattu tartuntatautilain ulkopuolelle. Influenssarokote on arpapeliä se joko toimii tai ei toimi. Olen eläessäni ottanut kolme kertaa rokotteen kunnes sain rokotteesta huolimatta influenssan. Kuulemma taudin olisi pitänyt olla lievä kun on rokote. Ei ollut. Kolme viikkoa korkeaa kuumetta, kurkku kipeä ettei nielemään pystynyt, hengittäminen vaikeaa. Jälkitaudit seurasivat toisiaan, koska olin romuttanut immuunijärjestelmäni influenssan takia. Luotto meni ko. Rokotteseen enkä ole sen jälkeen ottanut sitä enkä ole ollut kipeä.

Ihmisillä on oikeus päättää olevatko he koekaniineja. Voit rokotteesta huolimatta levittää virusta eli käytännössä et suojaa ketään.

Otit rokotteen ja sairastuit, ja sen jälkeen et ole ottanut rokotetta etkö ole sairastunut.

Eli kun ketään ei rokoteta, niin kukaan ei myöskään sairastu! Kas kun on kätevää 🐭

Vierailija
38/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin, en keksi syytä miksen olisi, varsinkin kun työnantaja sen maksoi.

Vierailija
39/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, olen hoitoalalla. En keksi yhtään syytä miksen ottaisi. Rokote on turvallinen ja estää sekä minun että muiden sairastumista.

Vierailija
40/43 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ja sairaanhoitaja. En näe kunnollista syytä, miksi en olisi ottanut. Helposti ja vaivatta työpäivän ohessa. Ei ole ilmaantunut mitään haittoja.