Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheriita käynnissä -ota kantaa

aapee
02.11.2018 |

Tänään tuli ilmi, että tietotekniikasta kiinnostunut mies on kevättalvella salaa uusinut meidän perheen kovalevyarsenaalin ja samalla kadottanut kaljapöhnässä Bill Gatesia leikkiessään kaikki valokuvat ajalta syksy 2011-heinäkuu 2013.

Eihän siinä mitään, mutta kun tuolle ajanjaksolle sattui ainoan lapsen syntymä. Eli siinä sitten katosi kuvat vastasyntyneestä, eka joulu, ainoat kuvat edesmenneen mummin sylissä jne. V****, että v*******. Tässä yhteydessä pakko todeta, että lähisukulaiselta paloi pari vuotta sitten talo ja ns. kaikki meni eli omaan suhteellisuudentajua (eihän tässä kukaan kuollut ole), mutta V**** KUN TUO ASENNE ON SE MIKÄ MÄTTÄÄ.

P******, kun tunnustaisi rehellisesti ja pahoittelisi tapahtunutta, mutta ei sitten millään. Ensin oli vanha kovalevy tallessa ja sitten kun sanoin, että eipä ole niin muuttui vialliseksi mikä piti heittää roskiin. Ihmettelin vaan, että miten onnistui risalta kovalevyltä osan kuvista kopionti, mutta osan ei. Ihan selkeästi on möhlännyt pahemman kerran kuvien kopioinnissa, mutta ei vaan suostu tunnustamaan. Ei sitten millään. Sivulauseessa vielä syyllistää, että mun vika (joka ei kovalevykopiointiin osallistu millään lailla).

Ainoa pahoittelu on ollut se, että häneltäkin on VALOKUVA-ALBUMEITA kadonnut 80-luvulta. Autokuvia. Oli pakko kysyä, että montako vastasyntyneen lapsen kuvaa meni mukana. Montako edesmenneen mummin kuvaa lapsenlapsi sylissä katosi. Siihen sitten jotain typerää vitsailua niin voi kiesus!

Ei tuo tajua. Ei sitten millään. Ei edes sitä, että tässä vaiheessa kyse ei ole enää valokuvista vaan rehellisyydestä.

Tässä on pidempään ollut riitaa siitä, että meille talouteen ilmaantuu noita teknisiä härpäkkeitä, joita ei osata käyttää ja maksaahan ne kaikki. Käyttää niitä ei kuitenkaan osata ja tämänpäiväinen on malliesimerkki siitä. Monta sataa paloi rahaa näihin v**** tera giga levyihin ja lopputuloksena kuvat katosi. Ei mitään järkeä.

Ei tässä muuta, mutta kun tällä tavalla sujuu elo niin pakko pohtia, että missä vaiheessa tuo jäärä tekee minusta anneliauerin.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli Porvoostahan tämä oli, kuten aina jo aloituksesta arvaa. 

Vierailija
22/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se. Vanhat kovalevyt hävitetty. Tai no itseasiassa joo: toinen tyhjennetty älytelkkari/supparin musiikin toistoa varten.

Tostahan se riemu repesi. Syytin,  että hävittänyt vanhan kovalevyn. Kiskaisi olohuoneen telkkarin takaa (kun sattui muistamaan) ja sitten alkoi kirkuminen. "oonko vittu hävittäny,  oonko?"

Mitäs mä tuohon? Kysyin, että missäs ne valokuvat? Mitäs mä tuolla vanhalla kovalevyllä. Oli tyhjentänyt koko paskan. Sitten miehiseen tapaan avaimet eteisestiä, auto käyntiin ja mihin lie häippäsi näin perjantai-iltana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapee11 kirjoitti:

Sepä se. Vanhat kovalevyt hävitetty. Tai no itseasiassa joo: toinen tyhjennetty älytelkkari/supparin musiikin toistoa varten.

Tostahan se riemu repesi. Syytin,  että hävittänyt vanhan kovalevyn. Kiskaisi olohuoneen telkkarin takaa (kun sattui muistamaan) ja sitten alkoi kirkuminen. "oonko vittu hävittäny,  oonko?"

Mitäs mä tuohon? Kysyin, että missäs ne valokuvat? Mitäs mä tuolla vanhalla kovalevyllä. Oli tyhjentänyt koko paskan. Sitten miehiseen tapaan avaimet eteisestiä, auto käyntiin ja mihin lie häippäsi näin perjantai-iltana.

Huutista trollille. 

Vierailija
24/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin niitä kuvia loppupelissä tulee katseltua. Itse olen kasarin lapsi enkä muista milloin olisin viimeksi katsellut lapsuuskuvia tai kuvia edesmenneistä isovanhemmista. Kyllä ne muistona on mielessä muutenkin. Sama juttu omien lasten kanssa. Muutama kuva on esillä mutta ei niitä tule koneelta katseltua.

Jaa, mä olen ysärin lapsi ja katselen omia lapsuuskuviani melkeinpä aina vanhemmillani käydessäni. 

Vierailija
25/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmistumisen ja varmaan miestäkin harmittaa. Kannattaa rauhoittua. Elävä ihminen on tärkeämpi kuin niiden elävien kuvat.

Vierailija
26/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla muuta, mutta että viallisesti kovalevystä on mahdollista pystyä kopioimaan osa valokuvista, mutta osaa ei. Näin totesi IT-alalla työskentelevä mieheni. 

Vierailija
27/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
28/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapee kirjoitti:

Tänään tuli ilmi, että tietotekniikasta kiinnostunut mies on kevättalvella salaa uusinut meidän perheen kovalevyarsenaalin ja samalla kadottanut kaljapöhnässä Bill Gatesia leikkiessään kaikki valokuvat ajalta syksy 2011-heinäkuu 2013.

Eihän siinä mitään, mutta kun tuolle ajanjaksolle sattui ainoan lapsen syntymä. Eli siinä sitten katosi kuvat vastasyntyneestä, eka joulu, ainoat kuvat edesmenneen mummin sylissä jne. V****, että v*******. Tässä yhteydessä pakko todeta, että lähisukulaiselta paloi pari vuotta sitten talo ja ns. kaikki meni eli omaan suhteellisuudentajua (eihän tässä kukaan kuollut ole), mutta V**** KUN TUO ASENNE ON SE MIKÄ MÄTTÄÄ.

P******, kun tunnustaisi rehellisesti ja pahoittelisi tapahtunutta, mutta ei sitten millään. Ensin oli vanha kovalevy tallessa ja sitten kun sanoin, että eipä ole niin muuttui vialliseksi mikä piti heittää roskiin. Ihmettelin vaan, että miten onnistui risalta kovalevyltä osan kuvista kopionti, mutta osan ei. Ihan selkeästi on möhlännyt pahemman kerran kuvien kopioinnissa, mutta ei vaan suostu tunnustamaan. Ei sitten millään. Sivulauseessa vielä syyllistää, että mun vika (joka ei kovalevykopiointiin osallistu millään lailla).

Ainoa pahoittelu on ollut se, että häneltäkin on VALOKUVA-ALBUMEITA kadonnut 80-luvulta. Autokuvia. Oli pakko kysyä, että montako vastasyntyneen lapsen kuvaa meni mukana. Montako edesmenneen mummin kuvaa lapsenlapsi sylissä katosi. Siihen sitten jotain typerää vitsailua niin voi kiesus!

Ei tuo tajua. Ei sitten millään. Ei edes sitä, että tässä vaiheessa kyse ei ole enää valokuvista vaan rehellisyydestä.

Tässä on pidempään ollut riitaa siitä, että meille talouteen ilmaantuu noita teknisiä härpäkkeitä, joita ei osata käyttää ja maksaahan ne kaikki. Käyttää niitä ei kuitenkaan osata ja tämänpäiväinen on malliesimerkki siitä. Monta sataa paloi rahaa näihin v**** tera giga levyihin ja lopputuloksena kuvat katosi. Ei mitään järkeä.

Ei tässä muuta, mutta kun tällä tavalla sujuu elo niin pakko pohtia, että missä vaiheessa tuo jäärä tekee minusta anneliauerin.

En aivan päässyt selville mitä miehesi on niille kovalevyille tehnyt joissa valokuvasi olivat.

Mutta jos ne vanhat kovalevyt vielä ovat tallessa jossain kaapissa, voi niistä hyvin todennäköisesti vielä saada ainakin osan kuvista takaisin. Kuvat tai tiedostot eivät katoa mihinkään bittiavaruuteen sieltä kovalevyltä. Miehesi on todennäköisesti laittanut ne vahingossa roskakoriin ja painanut deleteä.

Roskakorista poistettu sisältö menee kovalevyllä tiettyyn osaan ja jos miehesi ei ole ehtinyt formatoida kovalevyä, on ne mahdollista saada sieltä vielä takaisin, ainakin osa.

Vaikka miehesi olisi ehtinyt formatoidakin kovon, voi silti vielä joitakin kuvia olla jäänyt ns. uriin, joista niitä voi saada takaisin.

Lataa netistä vaikka Recuva, asenna koneelle ja laita se käymään läpi koko kovo, myös piilotetut osiot.

Recuva tosin uudelleennimeää ne löytämänsä tiedostot ja kuvat, joten nimien perusteella ei niitä tunnista, mutta päivämääristä ja jpeg-tiedostomuodosta ne tunnistaa sitten. Varmuudeksi kannattaa tallentaa erilliselle kovalevylle kaikki Recuvan löytämät valokuvat ja käydä yksitellen läpi.

Kauhea homma, mutta muuta mahdollisuutta ei ole.

Minua jäi vaivaamaan tuo, miksi miehesi on tehnyt tuon hommansa salaa?

Jos minun mieheni tekisi tuollaista salaa, taitaisi saada kengän kuvan persuksiin. Tosin minun omalle koneelle ei miehelläni ole kyllä asiaakaan.

Suosittelen ihan ikioman koneen hankkimista, jonne ukolla on pääsy kielletty!

Vierailija
29/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero.

Vierailija
30/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli Auerin? Siis teitkö oikeasti vitsintynkää perheväkivallasta? Siis onhan se hauskaa joo kun uhri on ollut mies

Vierailija
31/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vanhat kuvat? Aikaa olisi ollut vaikka miten paljon siirtää ne muistitikulle ja teettää paperikuvat. Ei kai se nyt miehen kontolla voi pelkästään olla teidän kuvat, kai sinäkin olisit voinut tehdä varotoimenpiteitä.

Kuulostat todella ärsyttävältä muuten.

Vierailija
32/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Väsynyt provo

Nyt on oikea hetki arvioida elämääsi. Käytätkö tosiaan perjantai-illan kirjoittamalla huonoja sikamies provoja?

Vierailija
33/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anneli Auerin? Siis teitkö oikeasti vitsintynkää perheväkivallasta? Siis onhan se hauskaa joo kun uhri on ollut mies

Minusta tämä oli ihan hauska läppä. Ei varmaan kukaan luullut, että ap tarkoitti sitä oikeasti, eihän? :)

Vierailija
34/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin trolli. Voi kun olisikin..

Ketjun aloituksen idea oli todentaa, että ei mene elämä kuin Strömsössä. Olisin mieluusti antanut anteeksi valokuvien katoamisen (kuka niitä todellisuudessa katsoo), mutta kaikki rakentavat avaukset tyyliin "rauhoitutaan nyt, blaa blaa" - ei vaan toimi. Kovalevyt lentelee pitkin pöytiä. Sama juttu joka asiassa. Jäärä mikä jäärä. Arvostelunsietokyky nolla.  Mistään ei ota vastuuta, vaikka miten ryssisi. Vuosien jälkeen alkaa vaan sietokyky olemaan minimissä.

Vierailija
35/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapee11 kirjoitti:

Ammattilainen saa kuvat esiin, vaikka olisi ’tyhjentänyt’. Tyhjentäminen vain poistaa koodeja, joilla kuvia haetaan, ei oikeasti tyhjennä levyjä. Siksi esim liikesalaisuuksia sisältäviä kovalevyjä ei koskaan laiteta kierrätykseen.

Eli ota levy, ja vie tietokoneliikkeeseen, ja pyydä etsimään valokuvia. Maksaa, mutta kuvat voivat olla sen arvoiset.

Vierailija
36/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa hankkia oma tietokone, jossa voi jatkossa säilyttää tai tärvätä valokuvat ihan itse.

Vierailija
37/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy taas se, että oikeesti ei voi koskaan luottaa muuhun kuin itseensä, ja varsinkaan ei mieheen. Valitettavasti.

Vierailija
38/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuommoinen mieshän järjestelee uudelleen tietokoneet ja kovalevyt, ihan sama kenelle kuuluvat. Sillee näppäryyksissään.

Meillä on kestoriita vanhoista cd-levyistä. Mies poisti levysoittimesta minun levyni aina lattialle tai pinoon ilman kansia. Omistaan piti kyllä huolta. Minun levyni naarmuuntuivat pilalle lasten leikeissä.

No minun levyni ovat klassista, ei niitä enää mistään saa. Miehen heavya, kuuntelee nykyään jostain spotifysta.

Ttu.

Vierailija
39/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte ilmeisesti perjantapöhnässä molemmat, tai muuten överitunteissa.

Nyt vaan meette maate eri huoneisiin, ja huomenna mietitte miten taas tästäkin katastrofista edetään tai edetäänkö ollenkaan. Järkitauko.

Vierailija
40/51 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oma tietokone, mutta minkäs teet, kun perheen Bill Gates käy omine lupineen sohlaamassa  "uudemmat giga/tera/levyversiot...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän