Perheriita käynnissä -ota kantaa
Tänään tuli ilmi, että tietotekniikasta kiinnostunut mies on kevättalvella salaa uusinut meidän perheen kovalevyarsenaalin ja samalla kadottanut kaljapöhnässä Bill Gatesia leikkiessään kaikki valokuvat ajalta syksy 2011-heinäkuu 2013.
Eihän siinä mitään, mutta kun tuolle ajanjaksolle sattui ainoan lapsen syntymä. Eli siinä sitten katosi kuvat vastasyntyneestä, eka joulu, ainoat kuvat edesmenneen mummin sylissä jne. V****, että v*******. Tässä yhteydessä pakko todeta, että lähisukulaiselta paloi pari vuotta sitten talo ja ns. kaikki meni eli omaan suhteellisuudentajua (eihän tässä kukaan kuollut ole), mutta V**** KUN TUO ASENNE ON SE MIKÄ MÄTTÄÄ.
P******, kun tunnustaisi rehellisesti ja pahoittelisi tapahtunutta, mutta ei sitten millään. Ensin oli vanha kovalevy tallessa ja sitten kun sanoin, että eipä ole niin muuttui vialliseksi mikä piti heittää roskiin. Ihmettelin vaan, että miten onnistui risalta kovalevyltä osan kuvista kopionti, mutta osan ei. Ihan selkeästi on möhlännyt pahemman kerran kuvien kopioinnissa, mutta ei vaan suostu tunnustamaan. Ei sitten millään. Sivulauseessa vielä syyllistää, että mun vika (joka ei kovalevykopiointiin osallistu millään lailla).
Ainoa pahoittelu on ollut se, että häneltäkin on VALOKUVA-ALBUMEITA kadonnut 80-luvulta. Autokuvia. Oli pakko kysyä, että montako vastasyntyneen lapsen kuvaa meni mukana. Montako edesmenneen mummin kuvaa lapsenlapsi sylissä katosi. Siihen sitten jotain typerää vitsailua niin voi kiesus!
Ei tuo tajua. Ei sitten millään. Ei edes sitä, että tässä vaiheessa kyse ei ole enää valokuvista vaan rehellisyydestä.
Tässä on pidempään ollut riitaa siitä, että meille talouteen ilmaantuu noita teknisiä härpäkkeitä, joita ei osata käyttää ja maksaahan ne kaikki. Käyttää niitä ei kuitenkaan osata ja tämänpäiväinen on malliesimerkki siitä. Monta sataa paloi rahaa näihin v**** tera giga levyihin ja lopputuloksena kuvat katosi. Ei mitään järkeä.
Ei tässä muuta, mutta kun tällä tavalla sujuu elo niin pakko pohtia, että missä vaiheessa tuo jäärä tekee minusta anneliauerin.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla muuta, mutta että viallisesti kovalevystä on mahdollista pystyä kopioimaan osa valokuvista, mutta osaa ei. Näin totesi IT-alalla työskentelevä mieheni.
Tämä.
Terveisin nörtti
Ei saa pilata faktoilla miesvihaajatrollinnaan satua, jota niin moni palstamamma peukutellen seuraa ahnaasti!
Kun mies on sika ja subbarit tarvii kovalevyn!!!!!!
No niin, kovalevy kainaloon jaasiantuntijan pakeille kuvien palautusta varten.
Ja sitten kaikki ne illat, kun sinä käyt kuvia läpi, mies hoitaa lasta, laittaa ruokaa ja siivoaa. Tietysti.
Vierailija kirjoitti:
aapee11 kirjoitti:
Sepä se. Vanhat kovalevyt hävitetty. Tai no itseasiassa joo: toinen tyhjennetty älytelkkari/supparin musiikin toistoa varten.
Tostahan se riemu repesi. Syytin, että hävittänyt vanhan kovalevyn. Kiskaisi olohuoneen telkkarin takaa (kun sattui muistamaan) ja sitten alkoi kirkuminen. "oonko vittu hävittäny, oonko?"
Mitäs mä tuohon? Kysyin, että missäs ne valokuvat? Mitäs mä tuolla vanhalla kovalevyllä. Oli tyhjentänyt koko paskan. Sitten miehiseen tapaan avaimet eteisestiä, auto käyntiin ja mihin lie häippäsi näin perjantai-iltana.
Ammattilainen saa kuvat esiin, vaikka olisi ’tyhjentänyt’. Tyhjentäminen vain poistaa koodeja, joilla kuvia haetaan, ei oikeasti tyhjennä levyjä. Siksi esim liikesalaisuuksia sisältäviä kovalevyjä ei koskaan laiteta kierrätykseen.
Eli ota levy, ja vie tietokoneliikkeeseen, ja pyydä etsimään valokuvia. Maksaa, mutta kuvat voivat olla sen arvoiset.
Jos sitä levyä on käytetty muuhun, niin ei saa. Siellä on älytelkkarin tallenteet tai musiikit päällä (toki sattumankauppaa, mihin muistipaikkaan menee). Toki, jos levylle ei oo tallenneltu paljoa, voi yrittää.
Vierailija kirjoitti:
No tuommoinen mieshän järjestelee uudelleen tietokoneet ja kovalevyt, ihan sama kenelle kuuluvat. Sillee näppäryyksissään.
Meillä on kestoriita vanhoista cd-levyistä. Mies poisti levysoittimesta minun levyni aina lattialle tai pinoon ilman kansia. Omistaan piti kyllä huolta. Minun levyni naarmuuntuivat pilalle lasten leikeissä.
No minun levyni ovat klassista, ei niitä enää mistään saa. Miehen heavya, kuuntelee nykyään jostain spotifysta.
Ttu.
Alkuperäisen viestin laittaneena luin huvittuneena kommentteja (joku kehtasi väittää trolliksikin), mutta tämä viesti kiteyttää ongelman ja vitutuksen perimmäisen syyn: NÄPPÄRÄ MIES.
Nämä ne on vaikeita tapauksia. Vielä kun näppäryyten yhdistyy itsepäisyys, niin tässä sitä sitten ollaan.
(se, että reilun vuoden valokuvat katoaa ei kaada maailmaa. Eipä ole omiakaan vauvakuvia tullut katseltua. Eiköhän tästä hengissä selvitä).
Miehen asenne on se, mikä vituttaa. Kun mokaa, niin ei voi edes myöntää mokanneensa. Päinvastoin tulee vastasyytös ja uhkailu. Sellaista ylidramatisointia. Valehtelematta tulee tämäkin kiista päättymään miehen erolla uhitteluun ja minä viime kädessä taas se, joka joutuu nöyrtymään ja pyytelemään anteeksi, KUN HÄN HÄVITTI NÄPPÄRYYKSISSÄÄN VALOKUVAT. Päivittäin nauretaan kimpassa Trumpin toilauksille, mutta mies ei tajua, että toimii itse samalla tavalla riitatilanteissa.
Ootteko te ihan pöydän ääressä yhdessä sopineet suhteenne vastuualueet? Vai hoituuko noi niin että sä oletat että mies on suhteen it-insinööri?
Toki miehen reaktio aika alkeellinen, mutta jos ärsyttää asiat niin ei tuollaista hoideta olettamalla ja syyllistämällä, vaan sopimalla ja seuraamuksilla jos sopimuksista ei pidetä kiinni.
Säilytetäänkö porvoossa valokuvat tietokoneen sisällä?
Miesvihaprovoa pukkaa.
Mikä naisia vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaprovoa pukkaa.
Mikä naisia vaivaa.
Naisia vaivaa se, että meille ihmiset ovat yksilöitä. Yhden miehen teko ei ole kenenkään muun teko. Tai ainakaan minusta. Joku toinen nainen on ihan eri ihminen kuin minä, ja voi olla eri mieltä.
Nostanpahan ihan piruuttani. Miehesi kaltaisen turon jäljiltä kuvat on pelastettavissa, kuten useaan otteeseen on jo todettukin. Vaikka tällä, vaihtoehtoja toki löytyy ilmaisenakin, mutta epätekniselle henkilölle tämä on helpommasta päästä: https://www.easeus.com/ad/format-recovery.htm?gclid=Cj0KCQjwjvXeBRDDARI…
Tämä.
Terveisin nörtti