Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuushoitojen painoraja

Annukka
02.11.2018 |

Heippa. Osaakohan kukaan kertoa mikä on BMI raja lapsettomuushoitoihin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Kiinnostais kans tietää

Vierailija
2/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tietääkseni varsinaista BMI rajaa ei ole, vaan kg-raja 70 kg vai 75 kg joka taas tulee jostain lääketutkimusten myötä että sitä painavemmilla ei ole tutkimustietoa lääkkeiden tehokkuudesta?

Ainakaan lievästä ylipainosta ei ole tullut klinikalla sanomista, minulla BMI 25-26.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ei ole mitään rajaa että hoitoja ei tehtäisi, niitä ei vaan ole suunniteltu lihaville. Lääkäri päättää miten hoidetaan. Lapsettomuus voi johtua myös ylipainosta; silloin ensimmäinen hoito on painonpudotus.

Vierailija
4/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole mitään kilorajaa, on vähän eri asia painaako 150-senttinen 70 kiloa vai 180-senttinen. Muistaakseni BMI 30 oli sellanen, millon käskettiin laihduttaa mut ei se mikään vars. raja ollut, ainakaan julkisella Lahdessa muutama vuosi sitten.

Vierailija
5/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisessa se on tarkempaa, nainen ei siis saa olla kovin "muodokas" BMI pitäisi kai olla alle 30

Yksityisellä se voi olla enemmän mutta ilmeisesti sielläkin joku about alle 34 pitäisi olla.

Vierailija
6/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisessa se on tarkempaa, nainen ei siis saa olla kovin "muodokas" BMI pitäisi kai olla alle 30

Yksityisellä se voi olla enemmän mutta ilmeisesti sielläkin joku about alle 34 pitäisi olla.

Miksi vastasit, vaikka et tiedä oikeaa vastausta?

Ap. Kukaan vastaajista ei tiedä varmasti onko painorajaa.

Vierailija
7/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä. Heillä ei ollut rajaa. Lääkkeiden teho on helpommin ennustettavissa jos BMI alle 30. Mulla oli BMI 31 ja ensimmäisestä hoidosta tulin raskaaksi.

Ja ei, lapsettomuutemme ei johtunut ylipainostani.

Vierailija
8/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Julkisella sektorilla lapsettomuushoitoja ei aloiteta naisille, joiden painoindeksi on yli 35. Tällainen löyty myös jostain Iltalehden uutisesta kyseisestä aiheesta.

Vierailija
9/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi 30 on kyllä jo riski raskaudelle ja synnytyksestä palautumiselle, vaikka lääkäri ei hoitoja kieltäisikään.

Jos on valmis käymään läpi lapsettomuushoidot, miksei ole valmis laihduttamaan normaalipainoon? :(

Vierailija
10/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksityisellä jo ovulaatioinduktio hoidossa siellä ei painosta mitään sanottu ja kummassakaan ei mitään vikaa ole. Nyt siirrytään kunnalliselle ja eka pitää mennä ensikäynnille ja taas täyttää kaikki lippuset ja lappuset vaikka sain lähetteen että suoraan inseminaatioon. JÄNNITTÄÄ. Yksityisellä kaikki pelasi niin täydellisesti mutta yksinkertaisesti lompakko ei kestänyt enää. Lihoin reilu 10kg kun lopetin tupakoinnin eli nyt on painoindeksi vähän päälle 30. Tietty yritän kokoajan laihduttaa mutta stressi ei auta asiaan ja joka kertainen pettymys kun raskautta ei näy.. Lähinnä mietin siis olenko nyt liian painava siihen että hoidot voitaisiin aloittaa? Tämähän varmasti selviää joulukuussa kun aika ensikäynnille on mutta olen lukenut niin paljon huonoa kunnallisista etten tiedä mihin uskoa.

Vierailija
11/13 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 35 on este hoidoille ainakin lehtiartikkelin perusteella. Mutta se toki voi estää ihan luonnolisenkin raskauden alkamisen.

Vierailija
12/13 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tietääkseni varsinaista BMI rajaa ei ole, vaan kg-raja 70 kg vai 75 kg joka taas tulee jostain lääketutkimusten myötä että sitä painavemmilla ei ole tutkimustietoa lääkkeiden tehokkuudesta?

Ainakaan lievästä ylipainosta ei ole tullut klinikalla sanomista, minulla BMI 25-26.

Mitä? 175 pitkä nainen 75 kiloisena ei ole mikään *ei lääkkeet tehoa*-tapaus.

Vierailija
13/13 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI-raja julkisella puolella toteutettaviin lapsettomuushoitoihin on 35. Vaikea ylipaino heikentää hoitotuloksia, voi olla este hoitotoimenpiteille, lisää keskenmenoriskiä ja raskauskomplikaatioiden todennäköisyyttä. Myös miehellä ylipaino alentaa hedelmällisyyttä ja laskee mieshormonitasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän