Juoma-automaatti Prismassa
Kenellä on kaupassa ollessa juuri sillä hetkellä niin jano että tarvitsee muovimukillisen vettä? Eikö kaupan kannattaisi myydä juomansa? Joisiko ihmiset jos siinä olisi pelkkä vesihana ja muovimukeja?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Jospa se on ensisijaisesti työntekijöille ja toissijaisesti asiakkaille?
Sijoitettu pääkäytävän varteen. Vaikka olisikin työntekijöille niin eikö he voi juoda takahuoneessa?
Autolla tontille tuotu vesi, erillinen ostaminen ja laskunmaksu, muovimukien kustannus ja ympäristövaikutus, siivoamiskustannukset kun ihmiset kantavat mukeja pitkin kauppaa...kuka jumal***a tuon idean on keksinyt?
Edellisessä elämässä, kun olin yh ja oli aina kiire. Töistä kaupan kautta kotiin, todellakin olin välillä iloinen että sain juoda sen lasillisen vettä edes siinä kiireen keskellä kaupan käytävällä.
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä elämässä, kun olin yh ja oli aina kiire. Töistä kaupan kautta kotiin, todellakin olin välillä iloinen että sain juoda sen lasillisen vettä edes siinä kiireen keskellä kaupan käytävällä.
Olisitko juonut jos sinulle olisi tarjottu pelkkää raanavettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitettu pääkäytävän varteen. Vaikka olisikin työntekijöille niin eikö he voi juoda takahuoneessa?
Autolla tontille tuotu vesi, erillinen ostaminen ja laskunmaksu, muovimukien kustannus ja ympäristövaikutus, siivoamiskustannukset kun ihmiset kantavat mukeja pitkin kauppaa...kuka jumal***a tuon idean on keksinyt?
No se ei pidä vesiyritystä pystyssä että prismassa on.
Muut esim pankit, vakuutusyhtiöt jne käyttää moisia enemmän.
Jenkkilän idea, kun hanavettä ei voi juoda.
Ennen, kun oli käteistä pysty ottamaan sen pullon sieltä hyllystä, juomaan ja maksamaan kassalla. Nyt ei kyllä uskalla, kun ei ole mitään takeita milloin kortti lakkaakin toimimasta. Ei kai sitä nyt kukaan kuivin suin halua shoppailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset on ihan ymmärrettävissä esim. lääkärikeskuksissa mutta ei todellakaan ruokakaupassa. Kun katselee niitä käyttäjiä niin huomaa heti että kyse on pelkästään ylellisyyden tunteesta. "Vau, juoma-automaatti! Yritänpä nyt kokeilla miltä tuntuu olla jenkeissä...".
Tjaa, ai tuollaista siellä on. No, on siellä paljon muutakin kummallista. Usein näyttää siltä että siinä myymälän ulkopuolella pääkäytävällä on ihmisiä syömässä ja maleksimassa enemmän kuin mitä ihmisiä on myymälän sisällä ostoksilla. Ei Prisma ole ostospaikka vaan ajanviettopaikka.
Mutta jo on turha vesiautomaatti. Saahan siellä vessastakin vettä, hanasta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen, kun oli käteistä pysty ottamaan sen pullon sieltä hyllystä, juomaan ja maksamaan kassalla. Nyt ei kyllä uskalla, kun ei ole mitään takeita milloin kortti lakkaakin toimimasta. Ei kai sitä nyt kukaan kuivin suin halua shoppailla.
Valtaosassa kaupoista ei ole noita juoma-automaatteja. Siitä huolimatta niissä käy asiakkaita. Kukaan noista juomareista ei näytä siltä kuin olisivat aavikkovaelluksen jälkeen päässeet keitaalle. Voi sitä sen verran odottaa että ehtii kassalle.
Tuo ostosten syöminen/juominen ennen maksutapahtumaa on aika pöyristyttävää. Milloin tuo muuttuu myymälävarkaudeksi? Syödään ja juodaan ja jätetään jätteet hyllyyn. Jos kaikki tekisivät tuota, kauppaan jouduttaisiin palkkaamaan enemmän henkilökuntaa. Jos varkauden raja menee siinä että kantaa maksamattoman tuotteen tai sen käytetyt kääreet kassan ohi, silloinhan voisi huoletta laitella tuotteita kaupassa povitaskuunsa. Eihän sitäkään katsota suosiolla...
Vierailija kirjoitti:
Noh se on kuitenkin ensisijaisesti asiakkaille Prismassa.
Hyvänen aika, jos se sinua häiritsee, niin jätä parveilematta siinä ympärillä ja ryystämättä sitä vettä! Ja mikä tärkeintä, anna janoisten asiakkaiden siemaista se vetensä - jotkut ovat voineet olla kauankin kauppakeskuksessa ostoksilla, ja ovat janoisia. Tuohan on ns. hyvää asiakaspalvelua ja asiakkaiden huomioimista! Ei tarvitse ostaa sitä juomaansa ja jonottaa kassalla, että saa maksettua juoman, että pääsee juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset on ihan ymmärrettävissä esim. lääkärikeskuksissa mutta ei todellakaan ruokakaupassa. Kun katselee niitä käyttäjiä niin huomaa heti että kyse on pelkästään ylellisyyden tunteesta. "Vau, juoma-automaatti! Yritänpä nyt kokeilla miltä tuntuu olla jenkeissä...".
Ihmiset viihtyvät kaupassa pidempään (ostavat enemmän) kun ei ole kiire maksamaan juomaa kassalle että pääsee juomaan. Prismassa on myös penkki että voi huilata välillä, ja meidän prismassa, ihan siellä kaupan sisällä siis, on vessat ja vauvanhoitohuone. Loistavaa!
Prisma on kyllä sen verran iso, että mielestäni on hyvä, että puolivälissä kierrosta on mahdollista levähtää (meidän Prismassa siinä juoma-automaatin luona on myös penkki) ja nauttia vaikka lasillinen vettä, jos ei ole muistanut omaa vesipulloa ottaa mukaan. Varmasti ihan tarpeellinen monelle vanhukselle, kun itsekin keski-ikäisenä sen koen tarpeelliseksi.
Jaa, minä en ainakaan ole edes tiennyt, että niissä on jotain muuta kuin hanavettä. Ihan yhtä mukavia ovat silti. En minä ainakaan juo niitä sen takia, että kuvittelen juovani nyt jotain hienompaa, vaan että sattuvat olemaan siinä sopivasti kohdalla. Onhan tuollainen säiliö nyt paljon helpompi ratkaisu kuin joku vesipiste.
Vierailija kirjoitti:
Prisma on kyllä sen verran iso, että mielestäni on hyvä, että puolivälissä kierrosta on mahdollista levähtää (meidän Prismassa siinä juoma-automaatin luona on myös penkki) ja nauttia vaikka lasillinen vettä, jos ei ole muistanut omaa vesipulloa ottaa mukaan. Varmasti ihan tarpeellinen monelle vanhukselle, kun itsekin keski-ikäisenä sen koen tarpeelliseksi.
Kauanko ihmiset viipyvät kaupassa? Tunti on jo kova suoritus. Siinä ajassa ei tule mitään ongelmia.
Miksi muissa kaupoissa ei tarvita juomavettä?
Ketkä tuota palvelua käyttävät? Lähinnä teinit/lapset.
Edelleenkään en ymmärrä tuota ihmisille ilmaantuvaa "janontunnetta" kun tulee pullovesiautomaatti vastaan.
Täyttä turhuutta joka lisää sitä hiilijalanjälkeä. Se marginaalinen ryhmä joka menee kauppaan kriittisen janoisena, saa kärsiä itse tekosistaan. Väittäisin että enemmän ihmiset tarvitsisivat wc:tä kuin juotavaa.
Enemmistö saisi valittaa tästä asiasta koska he tämän perseilyn maksavat.
Vesipullohullu on löytänyt uuden valittamisen aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä turhuutta joka lisää sitä hiilijalanjälkeä. Se marginaalinen ryhmä joka menee kauppaan kriittisen janoisena, saa kärsiä itse tekosistaan. Väittäisin että enemmän ihmiset tarvitsisivat wc:tä kuin juotavaa.
Enemmistö saisi valittaa tästä asiasta koska he tämän perseilyn maksavat.
Pieni seikka hiilijalanjäljen kannalta mutta tällaisia valintojahan maailma on pullollaan. Erittäin hyvä esimerkki kulutuksen turhuudesta jota perustellaan jollain terveys- tai mukavuussyyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko ihmiset viipyvät kaupassa? Tunti on jo kova suoritus. Siinä ajassa ei tule mitään ongelmia.
Edelleenkään en ymmärrä tuota ihmisille ilmaantuvaa "janontunnetta" kun tulee pullovesiautomaatti vastaan.
Se, että sinulle tunti on kova suoritus, ei välttämättä ole jollekulle muulle - joillakin voi mennä kaupoilla kauankin. Monesti Prismat ovat sitä paitsi kauppakeskuksissa, ja jotkut ovat voineet olla useissakin kaupoissa ennen Prismaan tuloaan. Ja jollekin voi siinä tunnissakin tulla jano - voihan olla, että ei olla muistettu tankata ennen kauppaan lähtöä. Se, että joku asia ei koske sinua, ei merkitse, ettei se koske ketään muutakaan.
Ei tuota välttämättä Prismassakaan tarvita, mutta on ihan mukavaa asiakaspalvelua.
Mitä pahaa tai paheksuttavaa on janoisessa teinissä tai lapsessa? Sehän vasta hyvä juttu onkin, että janoiselle lapselle voi antaa juotavaa, niin ei tarvitse keski-ikäisten Parempien Ihmisten paheksua janoansa kitiseviä kakaroita... Ja mitä minä nyt olen joskus hoksannut kytätä niitä automaatteja, niin kyllä siinä on ollut myös aikuisia ottamassa vettä.
Minä ainakaan en pysty ihmisestä sanomaan, onko hänellä mahdollisesti jano jo ennen kuin hän näkee juoma-automaatin, vai tuleeko se vasta siinä vaiheessa, kun hän automaatin näkee. Olen itsekin joskus käyttänyt Prismassa juoma-automaattia, ja se johtui ihan siitä, että minulla oli jano jo ennen kuin pääsin automaatin kohdalle. Minulle ei tule jano automaatin läheisyydessä. En toki pysty yleistämään mitään oman kokemukseni pohjalta, mutta onneksi sinä näköjään voit. Onnittelut siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinulle tunti on kova suoritus, ei välttämättä ole jollekulle muulle - joillakin voi mennä kaupoilla kauankin. Monesti Prismat ovat sitä paitsi kauppakeskuksissa, ja jotkut ovat voineet olla useissakin kaupoissa ennen Prismaan tuloaan. Ja jollekin voi siinä tunnissakin tulla jano - voihan olla, että ei olla muistettu tankata ennen kauppaan lähtöä. Se, että joku asia ei koske sinua, ei merkitse, ettei se koske ketään muutakaan.
Ei tuota välttämättä Prismassakaan tarvita, mutta on ihan mukavaa asiakaspalvelua.
Mitä pahaa tai paheksuttavaa on janoisessa teinissä tai lapsessa? Sehän vasta hyvä juttu onkin, että janoiselle lapselle voi antaa juotavaa, niin ei tarvitse keski-ikäisten Parempien Ihmisten paheksua janoansa kitiseviä kakaroita... Ja mitä minä nyt olen joskus hoksannut kytätä niitä automaatteja, niin kyllä siinä on ollut myös aikuisia ottamassa vettä.
Minä ainakaan en pysty ihmisestä sanomaan, onko hänellä mahdollisesti jano jo ennen kuin hän näkee juoma-automaatin, vai tuleeko se vasta siinä vaiheessa, kun hän automaatin näkee. Olen itsekin joskus käyttänyt Prismassa juoma-automaattia, ja se johtui ihan siitä, että minulla oli jano jo ennen kuin pääsin automaatin kohdalle. Minulle ei tule jano automaatin läheisyydessä. En toki pysty yleistämään mitään oman kokemukseni pohjalta, mutta onneksi sinä näköjään voit. Onnittelut siitä.
Et taida ymmärtää pointtia. Tässä kyseenalaistetaan sitä juomisen motivaatiota. Onko se oikea jano vai juominen normaalia "ylellisemmin" (joka vaikuttaa tässä aivan naurettavalta). Eli tulisiko juotua jos tarjolla olisi oras-merkkinen vesihana ja pino muovimukeja? Tiedätte itsekin vastauksen että näistä juoma-automaatin käyttäjistä 99% ei ole oikeasti janoisia.