Juoma-automaatti Prismassa
Kenellä on kaupassa ollessa juuri sillä hetkellä niin jano että tarvitsee muovimukillisen vettä? Eikö kaupan kannattaisi myydä juomansa? Joisiko ihmiset jos siinä olisi pelkkä vesihana ja muovimukeja?
Kommentit (35)
Sekin pointti, että jotkut lääkkeet kuivattavat suuta, niin voi äkillisesti tarvita juoda vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisma on kyllä sen verran iso, että mielestäni on hyvä, että puolivälissä kierrosta on mahdollista levähtää (meidän Prismassa siinä juoma-automaatin luona on myös penkki) ja nauttia vaikka lasillinen vettä, jos ei ole muistanut omaa vesipulloa ottaa mukaan. Varmasti ihan tarpeellinen monelle vanhukselle, kun itsekin keski-ikäisenä sen koen tarpeelliseksi.
Kauanko ihmiset viipyvät kaupassa? Tunti on jo kova suoritus. Siinä ajassa ei tule mitään ongelmia.
Miksi muissa kaupoissa ei tarvita juomavettä?
Ketkä tuota palvelua käyttävät? Lähinnä teinit/lapset.
Edelleenkään en ymmärrä tuota ihmisille ilmaantuvaa "janontunnetta" kun tulee pullovesiautomaatti vastaan.
Se, että sinulle tunti on kova suoritus, ei välttämättä ole jollekulle muulle - joillakin voi mennä kaupoilla kauankin. Monesti Prismat ovat sitä paitsi kauppakeskuksissa, ja jotkut ovat voineet olla useissakin kaupoissa ennen Prismaan tuloaan. Ja jollekin voi siinä tunnissakin tulla jano - voihan olla, että ei olla muistettu tankata ennen kauppaan lähtöä. Se, että joku asia ei koske sinua, ei merkitse, ettei se koske ketään muutakaan.
Ei tuota välttämättä Prismassakaan tarvita, mutta on ihan mukavaa asiakaspalvelua.
Mitä pahaa tai paheksuttavaa on janoisessa teinissä tai lapsessa? Sehän vasta hyvä juttu onkin, että janoiselle lapselle voi antaa juotavaa, niin ei tarvitse keski-ikäisten Parempien Ihmisten paheksua janoansa kitiseviä kakaroita... Ja mitä minä nyt olen joskus hoksannut kytätä niitä automaatteja, niin kyllä siinä on ollut myös aikuisia ottamassa vettä.
Minä ainakaan en pysty ihmisestä sanomaan, onko hänellä mahdollisesti jano jo ennen kuin hän näkee juoma-automaatin, vai tuleeko se vasta siinä vaiheessa, kun hän automaatin näkee. Olen itsekin joskus käyttänyt Prismassa juoma-automaattia, ja se johtui ihan siitä, että minulla oli jano jo ennen kuin pääsin automaatin kohdalle. Minulle ei tule jano automaatin läheisyydessä. En toki pysty yleistämään mitään oman kokemukseni pohjalta, mutta onneksi sinä näköjään voit. Onnittelut siitä.
Et taida ymmärtää pointtia. Tässä kyseenalaistetaan sitä juomisen motivaatiota. Onko se oikea jano vai juominen normaalia "ylellisemmin" (joka vaikuttaa tässä aivan naurettavalta). Eli tulisiko juotua jos tarjolla olisi oras-merkkinen vesihana ja pino muovimukeja? Tiedätte itsekin vastauksen että näistä juoma-automaatin käyttäjistä 99% ei ole oikeasti janoisia.
Kuka helvetti jaksaa miettiä vieraiden ihmisten "juomisen motivaatiota"??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä elämässä, kun olin yh ja oli aina kiire. Töistä kaupan kautta kotiin, todellakin olin välillä iloinen että sain juoda sen lasillisen vettä edes siinä kiireen keskellä kaupan käytävällä.
Olisitko juonut jos sinulle olisi tarjottu pelkkää raanavettä?
Olisin.
Minusta tuo on aika fiksua kaupalta, itse olen useammin kuin kerran lähtenyt kaupasta ihan vaan koska on ollut jano/nälkä/vessahätä, vaikka olisi mieli tehnytkin jäädä kayselemaan esim kenkiä tai vaatteita. Vaikka tiedän, etten kuole janoon muutamassakaan tunnissa, on janon tunne kuitenkin niin epämiellyttävä, että mielummin olen lähtenyt pois. Täälläpäin en ole kaupassa tuollaisia automaatteja nähnyt, mutta en kyllä kaksi pahaa sanottavaa niistä.
Tässä taas unohdetaan meidät maalaiset, joilla saattaa siihen menomatkaankin mennä se tunti ja sitten sieltä prismasta ostetaan kaikki mahdollinen, mitä ei lähimarketista saa. Ei kaikki asu Prisman vieressä tai asioi siellä joka päivä. Siihen menee aikaa, jos etsit esimerkiksi molemmille lapsille talvivaatteet tai koko suvun joululahjat.
Uskomattomia jankkaajia... Kyse on isommasta asiasta kuin parinkymmenen asiakkaan vesimukillinen päivässä. Pitäisi miettiä mikä tässä maailmassa on tärkeää ja mikä ei. Juoma-automaatti Prismassa ei ole lähelläkään yläpäätä.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattomia jankkaajia... Kyse on isommasta asiasta kuin parinkymmenen asiakkaan vesimukillinen päivässä. Pitäisi miettiä mikä tässä maailmassa on tärkeää ja mikä ei. Juoma-automaatti Prismassa ei ole lähelläkään yläpäätä.
Varsinkaan kun nykyään niitä ei edes oikein ole enää missään.
Onpas tämäkin nyt sitten ihan kamala juttu jos ilmasta vettä saa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa se on ensisijaisesti työntekijöille ja toissijaisesti asiakkaille?
Sijoitettu pääkäytävän varteen. Vaikka olisikin työntekijöille niin eikö he voi juoda takahuoneessa?
Autolla tontille tuotu vesi, erillinen ostaminen ja laskunmaksu, muovimukien kustannus ja ympäristövaikutus, siivoamiskustannukset kun ihmiset kantavat mukeja pitkin kauppaa...kuka jumal***a tuon idean on keksinyt?
No se ei pidä vesiyritystä pystyssä että prismassa on.
Muut esim pankit, vakuutusyhtiöt jne käyttää moisia enemmän.
Jenkkilän idea, kun hanavettä ei voi juoda.
Tullee halvemmaksi ainakin toimistoille kuin vetää vesiputket asiakastilaan, tilata siivous, jne.
Prismat on sen verran isoja, että joku huonommin liikkuva vanhus voi ihan hyvin tarvita lepotaukoa välissä. Siinä sitten on hyvä syy, kun istahtaa tai seisahtaa hetkeksi nauttimaan sen vesimukillisen. Ja kyllä jollekulle voi oikeastikin jano yllättää kesken kiertelyn, jos vaikka tulee suoraan töistä, eikä ole päivän aikana ehtinyt juoda kuin lounaalla. Jaksaa paremmin, kun ei ole lievääkään nestehukkaa, kanssaostoksillaolijat eivät ärsytä niin paljon, ja kassalakin voi jaksaa ivielä hymyillä. SIitä puhumattakaan, että aivot toimii niin, ettei puolet tavaroista unohdu ostamatta.
Yritä nyt ap päättää! Ensin sinusta on ihan kamalaa ja noloa ja laumasieluista ja ties mitä, kun ihmiset kantavat joka paikassa mukanaan vesipulloa, mutta sitten jos Prismassa onkin vesiautomaatti, eli sitä pulloa ei välttämättä tarvitse ottaa mukaan, niin sekin on kauhean paha juttu. Eikö ihminen saa juoda vettä?? Vai onko se sinusta niin häpeällistä toimintaa, että sitä pitää harrastaa vain kotona ja silloinkin mieluiten verhot kiinni, ettei kukaan vain satu näkemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisma on kyllä sen verran iso, että mielestäni on hyvä, että puolivälissä kierrosta on mahdollista levähtää (meidän Prismassa siinä juoma-automaatin luona on myös penkki) ja nauttia vaikka lasillinen vettä, jos ei ole muistanut omaa vesipulloa ottaa mukaan. Varmasti ihan tarpeellinen monelle vanhukselle, kun itsekin keski-ikäisenä sen koen tarpeelliseksi.
Kauanko ihmiset viipyvät kaupassa? Tunti on jo kova suoritus. Siinä ajassa ei tule mitään ongelmia.
Miksi muissa kaupoissa ei tarvita juomavettä?
Ketkä tuota palvelua käyttävät? Lähinnä teinit/lapset.
Edelleenkään en ymmärrä tuota ihmisille ilmaantuvaa "janontunnetta" kun tulee pullovesiautomaatti vastaan.
Se, että sinulle tunti on kova suoritus, ei välttämättä ole jollekulle muulle - joillakin voi mennä kaupoilla kauankin. Monesti Prismat ovat sitä paitsi kauppakeskuksissa, ja jotkut ovat voineet olla useissakin kaupoissa ennen Prismaan tuloaan. Ja jollekin voi siinä tunnissakin tulla jano - voihan olla, että ei olla muistettu tankata ennen kauppaan lähtöä. Se, että joku asia ei koske sinua, ei merkitse, ettei se koske ketään muutakaan.
Ei tuota välttämättä Prismassakaan tarvita, mutta on ihan mukavaa asiakaspalvelua.
Mitä pahaa tai paheksuttavaa on janoisessa teinissä tai lapsessa? Sehän vasta hyvä juttu onkin, että janoiselle lapselle voi antaa juotavaa, niin ei tarvitse keski-ikäisten Parempien Ihmisten paheksua janoansa kitiseviä kakaroita... Ja mitä minä nyt olen joskus hoksannut kytätä niitä automaatteja, niin kyllä siinä on ollut myös aikuisia ottamassa vettä.
Minä ainakaan en pysty ihmisestä sanomaan, onko hänellä mahdollisesti jano jo ennen kuin hän näkee juoma-automaatin, vai tuleeko se vasta siinä vaiheessa, kun hän automaatin näkee. Olen itsekin joskus käyttänyt Prismassa juoma-automaattia, ja se johtui ihan siitä, että minulla oli jano jo ennen kuin pääsin automaatin kohdalle. Minulle ei tule jano automaatin läheisyydessä. En toki pysty yleistämään mitään oman kokemukseni pohjalta, mutta onneksi sinä näköjään voit. Onnittelut siitä.
Et taida ymmärtää pointtia. Tässä kyseenalaistetaan sitä juomisen motivaatiota. Onko se oikea jano vai juominen normaalia "ylellisemmin" (joka vaikuttaa tässä aivan naurettavalta). Eli tulisiko juotua jos tarjolla olisi oras-merkkinen vesihana ja pino muovimukeja? Tiedätte itsekin vastauksen että näistä juoma-automaatin käyttäjistä 99% ei ole oikeasti janoisia.
Mitäs jos kirjelmöisit EU:lle että Suomesta lakkautettiin hyvä ja toimiva panttipullojärjestelmä?
Tuli ympäristöystävällisemmäksi käyttää uudestaan.
Minulla on syöpähoidoistani saakka ollut aina juomapullo mukana, myös yleensä talvella. Koska monet lääkkeeni vaan janottavat. Joskus se sitten unohtuu ja Prismassa on mukava juoda, koska sitten ei tule kiire pois kaupasta. Erään kerran kuumana kesäpäivänä olin Cittarissa ja tietenkin oli se vesipullo jäänyt kotiin. Juttelin siinä lihatiskillä, että nyt varsinkin janottaa kun se pullo ei ole mukana. Ystävällinen myyjä tiedusteli, että haluaisinko vettä, hän voisi kyllä antaa. Heillä ei vain ollut muuta astiaa kuin se musta muovinen, suorakaiteen muotoinen astia, johon laitetaan ruoka-annoksetkin. Kiitin ja join mielelläni siinä tiskillä siitä astiasta. Varmaan joku ihmetteli, että mitähän oikein nautin siinä :)
Ap on ehkä nuori tai hänellä ei ole tällasia lääkkeitä, jotka tekevät suun ohan rutikuivaksi. Muiden erilaisten tilanteiden ymmärrys lisääntyy iän karttuessa. Onneksi.
Saa juoda, saa nauttia, saa pyörryttää, saa tuntea janon tunnetta ja saa juoda. Mutta....sekin sössitään sotkemisella ja rikkomisella. Teinit rikkoo mukeja ja jättää räkäisiä sylkyklimppimukeja hyllyihin. Samoin croksiperheen TeeyaMaiccelit syötetään ilmaisbanaaneilla ja saavat räplätä sitä veden avaajanapukkaa niin että vettä on pitkin lattioita ja napukka irti. Puoliksi syöty banaani tungetaan muovikuppiin jossa vettä joka sitten löytyy paistopullalaatikosta ( kaikki pitää silloin heittää menemään).
Että kiitos sikailusta taas. Se asiakasvessoihin lattialle pas*ominen onkin jo vanha juttu.
Tottakai tulisi juotua, jos niistä selvästi näkee, että ovat asiakaskäyttöön. Jos jossain keskellä kauppaa yhtäkkiä vain olisi joku vesihana ja lavuaari, ei välttämättä heti tule mieleen, että ne ovat siinä asiakkaita varten. Se olisi ainoa todennäköinen este, jonka vuoksi ehkä helpommin ottaisin siitä automaatista, jota selkeästikään ei ole tarkoitettu siivoojille tai kukkien kasteluun.