Vauva sairaana. Olen odottanut puhelua terveyskeskukselta jo 1,5h
Missä on vika?? Oli 20 puhelua jonossa, ja jätin soittopyynnön. Olen odottanut kohta kaksi tuntia 🤬
Kommentit (46)
Perusterve vauva tuskin siihen flunssaan kuolee. Joo, on inhottavaa kun niin pieni ihminen on kipeä ja itkuinen eikä voi juurikaan auttaa. . Eipä se lekuri kuitenkaan sille tilanteelle yhtään mitään sen enempää voi, jos kyseessä on ihan tavallinen virustauti ilman mitään tulehduksia.
Ideani tässä aloituksessa ei ole se, että MINUA olisi pitänyt palvella ensin koska MINULLA on VAUVA. Ihan periaatesyystä ei pitäisi kahta tuntia odotuttaa! Sanotaan, että terveyskeskus sijaitsee ihan meidän talon lähellä. Entä mitä jos se on vähän kauempana, ja soittaja ei pääse lähtemään asemalle odottelemaan vuoroaan? Entä jos soittaja on vanhus tai vaikka yh-äiti joka ei voinut sairastavan vauvan takia viedä lapsia päivähoitoon?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ideani tässä aloituksessa ei ole se, että MINUA olisi pitänyt palvella ensin koska MINULLA on VAUVA. Ihan periaatesyystä ei pitäisi kahta tuntia odotuttaa! Sanotaan, että terveyskeskus sijaitsee ihan meidän talon lähellä. Entä mitä jos se on vähän kauempana, ja soittaja ei pääse lähtemään asemalle odottelemaan vuoroaan? Entä jos soittaja on vanhus tai vaikka yh-äiti joka ei voinut sairastavan vauvan takia viedä lapsia päivähoitoon?
Ap
Siis MITÄ? Miten vanhus tai yh-äiti tähän liittyy? Ja millainen on tilanne, että soittaja ei akuutissa tilanteessa pääse lähtemään asemalle? Sehän on sit 112 jos ei pääse, muuten ei voi olla tekosyitä, taksitkin kulkee! Kyllä jos pieni vauva on oikeasti kipeä niin sinne lääkäriin on vaan lähdettävä, ei ole mitään selitystä miksei voi mennä.
Puhelinjono ei ole päivystys. Tuo numerovalinta ei välttämättä tarkoita, että kun valitset 3 niin lapsikortilla menet jonon ohi. Sinne soittelee KAIKKI joilla on kyse lapsesta. Pidempiaikaiset vaivat, labratulosten kyselyt, jne. Päivystystilanteessa pitää mennä päivystykseen. Jos kyseessä ei ole hätätilanne niin tuo 2h odotusaika on ihan kohtuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millainen systeemi teillä siellä TK:ssa siis on? Meillä on sellainen, että kiireettömät ajat varataan oman alueen hoitajalta. Tässä tosiaan voi olla jopa tuntien jonotus. Kiireelliset ajat varataan päivystysajanvarauksesta, tai mennään suoraan paikalle.
Jos terveyskeskuksen päivystysajanvaraus ei toimi, kannattaa panna palautetta ajanvarauksen vastaavalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ymmärrä aloituksen ideaa edelleenkään. Ymmärrätkö sinä yhtään miten julkinen terveydenhuolto toimii ja miten sitä rahoitetaan? Verovaroin kustannettuja, liian pieniä resursseja yritetään jatkuvasti venyttää ja jumpata niin että ne riittäisivät kaikille edes kohtuulliseen palveluun ja sinä nariset muutamasta tunnista. Jos et halua odottaa niin kaiva kuvetta mene yksityiselle. Jos on kiireellinen tilanne niin mene päivystykseen.
Tässä terveyskirjaston artikkeli:https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…