Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kortisonitipoista kuivasilmäisyyden hoidossa?

Vierailija
02.11.2018 |

Olisko kellään jakaa kokemusta otsikon aiheesta? Eli onko täällä kuivasilmäisyydestä kärsiviä ihmisiä, jotka olis käyttäny kortisonitippoja vaivaansa? Mulla hyvin kuivat silmät tai siis varsinkin toinen silmä, toinenkin on kuiva mutta ei häiritse normaalia elämää niin kuin pahempi silmä. Yhden silmälääkärin mukaan kuivasilmäisyyteeni liittyisi myös sisäluomen tulehdustilaa. Ja huomaan kyllä itsekin että kun silmä tarpeeksi kuivuu tai tulee ulkoista ärsytystä, niin pahin tunne on silmän sisäluomissa.
Mutta mutta, onko noista kortisonitipoista ollut ihmisille oikeasti apua kuivasilmäisyyteen, koska haittavaikutusten ja riskien määrä ei ole kovin houkutteleva. Ja netistä olen lukenut käyttäjäkokemuksia että ookoo on ollut käytön aikana akuuttia apua, mutta että kortisonitippojen käytön jälkeen joillakin on sitten ollu vielä pahemmat ne kuivuusoireet.

Kiitti tosi paljon jos joku vaivautuu vastaamaan!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko kellään jakaa kokemusta otsikon aiheesta? Eli onko täällä kuivasilmäisyydestä kärsiviä ihmisiä, jotka olis käyttäny kortisonitippoja vaivaansa? Mulla hyvin kuivat silmät tai siis varsinkin toinen silmä, toinenkin on kuiva mutta ei häiritse normaalia elämää niin kuin pahempi silmä. Yhden silmälääkärin mukaan kuivasilmäisyyteeni liittyisi myös sisäluomen tulehdustilaa. Ja huomaan kyllä itsekin että kun silmä tarpeeksi kuivuu tai tulee ulkoista ärsytystä, niin pahin tunne on silmän sisäluomissa.

Mutta mutta, onko noista kortisonitipoista ollut ihmisille oikeasti apua kuivasilmäisyyteen, koska haittavaikutusten ja riskien määrä ei ole kovin houkutteleva. Ja netistä olen lukenut käyttäjäkokemuksia että ookoo on ollut käytön aikana akuuttia apua, mutta että kortisonitippojen käytön jälkeen joillakin on sitten ollu vielä pahemmat ne kuivuusoireet.

Kiitti tosi paljon jos joku vaivautuu vastaamaan!

Vierailija
2/3 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös kuivat silmät, joka johtuu luomenreunan toimintahäiriöstä, hankin lämpölasit jotka lämmittävät luomenreunan, jonka jälkeen varovasti painaen saadaan rauhaset ( meibomit ) aukeamaan ja näin tukkeumat auki, lasit vaativat niihin tarkoitetut kostusrenkaat. Luomenreunoja voi myös lämmittää kostealla lämpöisellä pyyhkeellä ja varovainen painallaus, tämä on ehkä alkuun halvin ratkaisu. Hoitoa pitää toistaa usein. Kysymykseesi kortisonista en tiedä, olen käyttänyt ainoastaan kostutustippoja, joita on paljon tarjolla. Itse olen saanut tällä hoidolla hyvät tulokset myös silmälääkärin mielestä. Toivottavasti tästä sinulle apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä vastauksesta! Itsekin olen haudutus- ja paineluhoitoa, mutta se ei valitettavasti tuonut erityistä helpotusta oireisiin, joten varmaankin minun tarttee vaan kokeilla vielä tuota kortisonia ja katsoa itse mikä mahtaa olla lopputulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme