Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ylihinta sekarotuisesta koirasta?

Vierailija
01.11.2018 |

Niin?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. Rescue-koirista pyydetään järkyttävää ylihintaa ja sit ihmetellään kun niitä joudutaan lopettaa. Jos sillä ylihinnottelulla yritetään ”varmistaa”, että koira päätyy hyvään vastuullinen kotiin niin väärin. Tiedän tapauksen missä eräs henkilö osti yli tonnin maksavan mäyräkoiran ja koirasta ei edes huolehdittu. Ei ruokittu yms.

Eli vaikka joku olisi valmis maksamaan 3000€ koirasta niin ei se tee siitä vastuullista omistajaa. Eli tällaisissa asioissa rescue-yhdistykset on vaan ahneita. On pelkkä tekosyy ylihinnotella joku Romaniasta tuotu katukoira, koska ”halutaan vastuullinen koti”.

Rescueita on muutenkin turhan vaikea saada. Itse olin ollut 6 vuotta ilman koiraa ja jossain vaiheessa tuli mieleen, että haluaisin taas koiran, mutta teenpä nyt hyvän työn ja otan rescuen, kun kerran kotia vailla olevia koiria paljon on. 

Rahasta ei ole kiinni, eikä pitäisi olla kokemuksestakaan. Minulla on nuorempana ollut useita koiria joista monen kanssa olen harrastanut erilaisia lajeja. Kennelliiton tietokannasta löytyy todistetta että olen omistanut 2 tottelevaisuusvaliota ja yhden agilityvalio+muotovalion. Mutta voi hyvänen aika, eivät anna kerrostaloon koiraa. Tai eivät anna kun ei ole "tukiverkkoja". Tai koska en halua leikkauttaa koiraa (minusta se on julmaa ja estää koiraa olemasta aikuinen persoona kaikkine ominaisuuksineen joihin myös seksuaalisuus kuuluu). 

Vierailija
22/23 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi sekarotuiset on pentutehtailua, harva on oikeasti vahinko, jo se miten näitä myydään "terveet vanhemmat, toinen saattaa olla rekisteröity (silloin näistä pennuista ensinnäkin olisi velvollisuus ilmoittaa Kennelliitoon, jolloin pentueesta pitää tehdä selvitys ja mahdollisesti joutuu vielä itse maksumieheksi). Hyvällä ravinolla ja plaaplaa kasvaneet". Älä osta ikinä 600-800 on aivan normaali pyynti sekarotuisesta. Suomen on turha yrittää olla esimerkiksi pentutehtailua vastaan, nii kauan kuin täällä saadaan markkinoida pentuja joita ei ole rekisteröity.

Höpöhöpöt ole minkäänlaista ilmoitusvelvollisuutta Kennelliittoon jos rekattu koira saa pennut, oli se sitten uros taikka narttu. Pentutehtailu tarkoittaa suunnitelmallista ja ainoastaan rahanhankkimistarkoituksessa tehtyä pennuttamista terveyden kustannuksella, pentutehtailla voi myös rekisteröitynyt kasvattaja joka pennuttaa epäsopivilla yhdistelmillä mahdollisimman montaa koiraa minimiaikavälein. Huolestuttavampaa olisi mielestäni hankkia tuollaiselta kasvattajalta rekisteröity rotukoira kun kerran pennut saaneelta sekarotuiselta hyvinhoidetulta kotikoiralta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi sekarotuiset on pentutehtailua, harva on oikeasti vahinko, jo se miten näitä myydään "terveet vanhemmat, toinen saattaa olla rekisteröity (silloin näistä pennuista ensinnäkin olisi velvollisuus ilmoittaa Kennelliitoon, jolloin pentueesta pitää tehdä selvitys ja mahdollisesti joutuu vielä itse maksumieheksi). Hyvällä ravinolla ja plaaplaa kasvaneet". Älä osta ikinä 600-800 on aivan normaali pyynti sekarotuisesta. Suomen on turha yrittää olla esimerkiksi pentutehtailua vastaan, nii kauan kuin täällä saadaan markkinoida pentuja joita ei ole rekisteröity.

Ei kai sekarotuisen mikään vahinko tarvitse olla? IHanne on ettei olisikaan. Useimmat on tapauksia, jossa hyväluonteisen, terveen yksittäisen kotikoiran omistaja päättää käyttää koiraansa jalostukseen toisen tuntemansa erirotuisen terveen kotikoiran kanssa. Ei tämä mitään pentutehtailua ole, sillä pentutehtailu tarkoittaa suurimittaista pentujen tuotantoa vain raha mielessä, koirien hyvinvoinnista tinkien. 

Kennelliittoon ei ole muuten velvollisuus ilmoittaa yhtään mitään, ellei ole Kennelliiton kasvattajasitoumuksen allekirjoittanut rotukoirakasvattaja. Sellaisilta edellytetään kasvattajan itse allekirjoittamalla sopimuksella, että kasvattaa vain rotukoiria tarkoituksella ja ilmoittaa kaikki pentueensa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän