Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaako ihmisiä oikeasti verotiedot, ihmisten tulot?

Vierailija
01.11.2018 |

Tai täytyyhän niiden kiinnostaa koska esim Etlarin etusivu täynnä 10 eniten tienannutta.
Mutta miksi ihmeessä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Ihmettelen samaa joka vuosi. Evvk.

Vierailija
2/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lakkaan aina tässä vaiheessa vuotta lukemasta ip lehtiä koska koko viikon uutisissa ei mitään muuta olekaan. EVVK😡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisia aina raha kiinnostaa.

Vierailija
4/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä apu palkkatoiveiden esittämiseen

Vierailija
5/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietysti kiinkosta ketään. Kuten kukaan ei lue ikinä Seiskaa, ei kaiva räkää nokasta ja syö sitä, eikä myöskään piere tai pasko.

Vierailija
6/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan, en ole katellut mistään mediasta tänään näitä listoja.

EVVK.

itse olen köyhä kuin kirkonrotta, riittää että saan omat laskuni ajallaan maksettua ja ruokaa lapselle.

Vierailija
7/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietysti kiinkosta ketään. Kuten kukaan ei lue ikinä Seiskaa, ei kaiva räkää nokasta ja syö sitä, eikä myöskään piere tai pasko.

Mä en lue seiskaa mutta kaivan räkää nenästäni ja pieren&paskon.

Pitäiskö mun lukea seiskaa että täyttyis kriteerit olla kiinnostunut muiden tuloista?

Vierailija
8/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpaa osaa ihmisiä ei kauheesti kiinnosta. Mediaa kiinnostaa.

Vierailija
9/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen kaikkia noita muita enkä edes häpeä sitä myöntää mutta muitte tulot ja verot ei kiinnosta pätkän vertaa. Usko tai älä. Sekään ei kiinnosta.

Vierailija
10/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että osaa ei kauheasti kiinnosta, mutta, kun ovat saatavilla, niin niitä toljotetaan.

Vähän samoin, kuin ketään ei kiinnosta tositv, mutta, koska muuta on tarjolla aika vähän , katsotaan sitten sitä.

Toisaalta taas en ymmärrä sellaistakaan ajatusmaailmaa, että rahasta keskustelu on turhaa. En tarkoita, että tämä olisi se oikea tapa, mutta jos ihmiset juttelisivat avoimemmin rahasta, voisi esim. palkkakehitys olla toisenlainen.

Vierailija
11/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Vierailija
12/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran voisi kiinnostaa että katsoo omasta firmasta samaa työtä tekevät etteivät saa paljon enemmän palkkaa.

Vierailija
13/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin vilkaisen kuka tienaa ja mitä. En puhele niistä kenenkään kanssa kahvipöydissä. On vaan kiva välillä huomata, että häh, tuoki noin paljon tienaa ja sit samalla ihmetellä ettämillä lihaksilla. Meinaan ei nämä kaikki tienaajat ruudinkeksijöitä ole.

Vierailija
14/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten verotiedot ei kiinnosta, mutta yritysten kyllä. Oman työpaikan ja kilpailijoiden tietoja on kiva vertailla.

Vierailija
15/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa toki. Varsinkin ne, muka hienosti elävät ja veroja maksamattomat tyypit, joilla on jo ulosotossa maksamatta sievoinen summa. Hyvin erottuvat sieltä valehtelevat pintaliitäjät, jotka elävät yli varojensa.

Vierailija
16/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen internettiähän oli sellaiset älyvapaat veronäyttelyt verotoimistoissa, joissa saattoi käydä kyttäämässä naapurin, kaverin, isän, äidin ja siskon miehen tulot.

Onneksi tuollainen hulluus on mennyttä.

..

Mulla oli 90-luvun alussa hyvin rahanhimoinen, utelias ja mielestäni melko typerä työkaveri, joka kieli pitkällä oikein odotti, että pääsee VERONÄYTTELYYN, ihan kuin olisi ollut jonkin suuren taiteilijan näyttely tulossa.

..

Joka vuosi mietin, että urkkiikohan se taas minunkin tulojani netissä...

En ymmärrä, en ymmärrä yhtään, miksi jonkun naapurin, työkaverin tai puolitutun isän uuden puolison tulot kiinnostavat...

Vierailija
17/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Raha ja tulot kertovat myös vallasta ja siitä ketkä ovat niitä, joiden kautt tätä maata hallitaan ja tehdään erilaisia päätöksiä...  On ihan erilainen tunne kun voi saada selville kuka on hyötynyt tästä nykyisessä menossa. Useinhan puhutaan esimerkiksi, että kuinka globaali kilpailukyky ja markkinavoimat vaativat tai kuinka valtiontaludn kasvun turvaaminen edellyttää sitä ja tätä. Ikäänkuin ne toimisivat ihan yksin ilman, että yksikään ei niihin ihminen ei niihin vaikuttaisi tai toteuttaisi.  Se ketä nämä ihmiset ovat kertoo osaksi myös ne mimet, joita kohtaamme ja luemme verotiedoista.    

Vierailija
18/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää oikein hyvin tieto omista tuloistani.

Vierailija
19/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enne julkaistiin verokalenteri aina nää on kiinnostanut. mutta miksi ottaa nokkiinsa, ei tarvi lukea?

Vierailija
20/20 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veropäivä on minulla perinteisesti se päivä, kun en katso yhtään uutista telkkarista enkä vieraile minkään median nettisivuilla.

Kukin tienatkoon mitä tienaa, ei voisi vähempää kiinnostaa. Olisi korkea aika päästä tästäkin älyttömyydestä, joka vielä selkeästi rikkoo yksityisyyttäkin.

Verotietojen julkaisun estämisestä voisi joku tehdä kansalaisaloitteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi