Miten puolisosi suhtautuu pikkujouluihisi?
Entä onko hänellä pikkujoulut? Millaiset? Tuleeko teillä koskaan riitaa pikkujouluista?
Kommentit (21)
Ei ole koskaan riitaa, ja molemmilla on. Emme käytä kumpikaan hirveästi alkoholia, ja meillä on ihan hyvä luottamuksellinen suhde, joten ei ole ikinä edes tullut mieleen, että asia voisi olla ongelma.
Molemmilla pikkujouluja, kumpikin käy kun on johtavassa asemassa omassa organisaatiossaan. Kummallekaan nuo pikkujoulut eivät ole mitenkään odotettuja, hurjia juhlia, vaan pakkopullaa mieluumminkin. Joko vissylinjalla tai lasi viiniä, katselee ohjelmat, pitää puheen jos pakko, nauraa mukana ja juttelee ihmisten kanssa. Ja hiipii pois ennen kuin väki alkaa olla turhan kännissä ja alkaa avautumaan.
Puen siveysvyön ja puhelimessa on paikannuspalvelu josta mieheni näkee missä liikun. Tämän lisäksi mieheni soittaa minulle noin 30 minuutin välein ja noutaa minut ajoissa pikkujoulupaikalta. Ei meillä ole mitään ongelmaa ikinä ollut.
Hyvin suhtautuu. Asumme syrjässä ja minulla on seuraavana aamuna aikainen lähtö työmatkalle, joten jään hotelliin yöksi, mutta ei tullut mieleenkään, että se voisi olla jollekin ongelma ennen kuin eräässä some-keskustelussa joku kysyi, eikö puolisollani herää epäilykset. No ei herää, luotamme toisiimme. Hän ei ole ainakaan ilmoittanut, että olisi pikkujouluja, mutta jos on niin toivotan mukavaa iltaa.
Meillä on molemmilla työpaikan pikkujoulut ja miehellä harrastusporukan, eikä ne ole mikään ongelma. Yhtä normaalia kuin illanvietot kavereiden kanssa. Kotiin jäävä toivottaa hauskaa iltaa ja joskus saattaa hakea juhlijan ettei tarvitse jonottaa taksia.
Kyllä minä mieheni päästän pikkujouluihin, täytyyhän vaimon mies rentoutumaan päästää. Ikinä ei ole mitään mustasukkaisuusongelmia ollut, sillä olemme päätyneet tyydyttävään järjestelyyn: Mies pääsee illalla takaisin häkkiin kunhan vesisammiotesti on ensin läpäisty: pesuvatiin vettä ja mies upottaa kassit veteen. Jos kuulat lähtevät kellumaan, paljastuu pettäminen välittömästi (lasti kevennetty vieraisiin ränneihin eikä uppoa)
Kaikista mun vähistä menoista murjottaa tai ilkeilee ja siksi yleensä onnistuu pilaamaan fiiliksen ja pahottamaan mielen. On puhuttu ja lupaa muuttua mutta ei muutu. Miehen lukuisista menoista en ole koskaan valittanut ja nykyään en sano mitään, olen jo turtunut ja välinpitämätön. Käyttää alkoa joka kerta, minä harvoin.
Mulla ei ole pikkujouluja ja mies ei mene omiinsa. Ei riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista mun vähistä menoista murjottaa tai ilkeilee ja siksi yleensä onnistuu pilaamaan fiiliksen ja pahottamaan mielen. On puhuttu ja lupaa muuttua mutta ei muutu. Miehen lukuisista menoista en ole koskaan valittanut ja nykyään en sano mitään, olen jo turtunut ja välinpitämätön. Käyttää alkoa joka kerta, minä harvoin.
Pidä se sika!
Mies ei halua mennä omiinsa ja minuakaan ei kiinnostaisi omani. Luultavasti menen kuitenkin.
luin otsikon "miten puolisosi suhtautuu pikkuhousuihisi"
Molemmilla on pikkujoulut ja ei tule riitoja. Mies ei alkoholia paljon ota ja ei viihdy pikkujouluissa kovin hyvin. Viime vuonna ei tainnut mennä ollenkaan, kun oli kuulema liian virallista ja puku olisi pitänyt laittaa päälle. Hyvin riittää luottamusta molempiin suuntiin, käyn joskus laivalla ja muutenkin iltaa viettämässä tyttöporukalla ja mies saattaa tulla hakemaan, jos julkiset kulkevat huonosti. Mies tekee aika paljon ulkomaan työmatkoja ja en ole huomannut vielä murehtia niitäkään. N44
Miten niihin pitäisi suhtautua? Kummallakin on menonsa ja toinen toivottaa hauskaa iltaa. En voi käsittää, mitä riitelemistä siinä on. Olisi todella noloa, jos suhde olisi sellaisella tolalla, ettei voi normaaleja asioita tehdä.
Ei onglemaa. Kumpikin menee jos haluaa ja sellaiset on töissä järkätty. Yleensä en kysele kummempaa mieheltä, kuin että ehkä menikö hyvin/oliko kivaa tms. ja sitten mies ite kertoo mitä sielä tapahtui sen verta kun haluaa, jos haluaa. Ei se minulta ole pois jos hänellä on joskus hauska ilta työporukassa. Itselleni introverttinä taas nuo tilaisuudet on aika pakkopullaa ja mielummin jättäisin välistä, mutta menen kuitenkin yleensä velvoitteesta :D mut ei meillä mitään riitoja noista ole ainakaan toistaiseksi ollu, luotan mieheeni. Jos nyt joku pahemmanlaatuinen kännisekoilu, toimistosihteerin puristelu tai joku pettäminen tulee ilmi tuollaisissa niin sitten se on sen ajan ongelma, mutta en halua mielenterveyttäni ja suhdetta sillä rasittaa että etukäteen sitä miettisin ja pelkäisin ja toista kieltäisin tai rajottaisin sen takia.
Ei suhtaudu mitenkään. Ehkä kysyy, onko sellaisia. En mene pikkujouluihin kun ne on syömingit + perään juomingit, ja kumpikaan osuus ei minua kiinnosta.
Jos olisi kerrankin joku naamiaispikkujoulu tai muu hauskanpito niin voisin harkita menemistä.
Mies puolestaan tuskin menee. Firmassaan on yksi, jota joutuu varomaan jo selvinpäinkin ja nainen on aivan mahdoton päissään. On ainoa nainen ja ottaa roolinsa tosissaan. Itse en ymmärrä miten viitsii mennä. Itse en nytkään mene, mutta saati jos olisin ainoana naisena koko porukassa.
Kun olen käynyt, mies on vienyt, toivotellut mukavaa iltaa ja hakenut illan päätteeksi, kun olen soittanut. Seuraavana päivänä on hoivaillut, jos olen ollut petikunnossa kankkusessa.
Mies ei halua käydä oman työpaikkansa pikkujouluissa, kun kaikki vetää siellä umpikännit.
Itsekään en ole pariin vuoteen enää käynyt. Ei vaan jaksa.
Molemmat käy pikkujouluissa ja tietty vieraissa jatkojen jälkeen jos flaxi käy. Kinaa tulee lähinnä siitä kumpi on saanut paremmat kyydit. Tosi vaikea vertailla kun ei olla samaa sukupuolta. Omasta mielestä olen voittanut aina, mutta niinpä väittää avopuolisokin. Ainoa mitä näistä olemme oppineet on sido minut ota minut leikit. Ei olis tullu kokeiltua varmaan ellei eräs pikkujoulu tonttu kerran olisi ehdottanut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen käytös viittaa vahvasti siihen että mies pettää reissuillansa. Siksi ei tykkää sinun menoistasi, koska pelkää että käyttäydyt samoin.
Kahteen tuollaiseen mieheen olen elämäni aikana haksahtanut.
Minulla ei ole pikkujouluja mutta miehelläni on. Ei tule riitaa. Toivotan hänelle hauskaa iltaa kun lähtee. Näin ollut jo vuosia.