Onko teillä rodottiimuri, suosittelistko???
Ihan hölmö kysymys, tyhjentääkö se itsensä jonnekin säiliöön vai pitääkö se itse tyhjätä.
Kommentit (11)
On. Sillä on oma huone ja ihan hyvin se pärjää. On itsenäinen. Pölypussirahansakin tienaa itse käymällä imuroimassa naapurustossa. Siinäkin on omatoiminen. Ei tarvi herätellä töihin. Kunhan vaan oven avaa puoli kahdeksalta aamulla.
Suosittelen. Tosin kodin pitää olla siisti. Ei vaateita tai leluja lattioilla, johdot pitää saada pois imuri tieltä.Imurin säiliö pitää tyhjentää itse, samoin suodattimet puhalletaan paineilmalla samalla puhtaaksi. Välillä tosin pitää itse imuroida paikat joihin robotti ei pääse.
Meillä on rodottiruohonleikkuri. Talvella rodotti otetaan sisälle leikkaamaan meidän karvamattoja. Toivoisin saavani vielä rodottikoiran. Seksirodottejakin kuulemma pian saatavilla . Eläköön rodotit ikuisesti.
Erittäin hyvä ostos. Pitää lattiat perussiistinä. Siihen kannattaa investoida, että ostaa kunnollisen, siivoustasossa on eroja. Mutta ainakin jos neliöitä on useampi sata, robotti oikeasti helpottaa arkea. Meillä on kaksi. Ja pitää tyhjentää itse.
Tykkään hiljaisesta imurista, en kaipaa oikeastaan robotti-imuria. Lukuunottamatta imurin päätä ja johtosysteemiä, joka voisi olla parempi.
En suosittele. Ostin muutama vuosi sitten testivoittaja-Neaton, oli myös kallis laite.
Mutta kulut ovat kovat. Akut ovat kalliita, ja niitä pitää vaihdella reilun puolen vuoden välein. Lisäksi vekotin jää helposti jumiin jonkun lampunjohdon kanssa, vaikka onkin testien mukaan poikkeuksellisen ketterä.
Jos minulla olisi täysin esteetön paljas lattia (jollaisen robotti-imuri vaatisi tehdäkseen oikeasti kunnollista jälkeä), tavallisella imurilla imurointi veisi vain pari minuuttia!
Jos taas lattialla on - kuten yleensä on - johtoja, mattoja, huonekaluja, kukkia tms., imuri ei putsaa niiden lomasta eli joudut joka tapauksessa tekemään kunnon viikkosiivon erikseen.
Toisin sanoen: en suosittele, koska tehotin ja kallis.
Meillä on Roomba, akut kestäneet kyllä pari vuotta ilman vaihtoa. Ja siivoaa hyvin, pääsee monen jutun alle, eikä jää helposti jumiin. Mutta kyllä toki neliöitä pitää olla paljon, että robotista saa parhaan hyödyn irti.
Kaverin koira oli paskantanut keskelle lattiaa. Sitten tuli robotti-imuri.. voitte arvata miltä kämppä näytti ja haisi kun tuli kotiin.
Meidän makkari on kamala imuroitava tavallisella varsi-imurilla. Robotti-imuri suoriutuu siitä paremmin kuin hyvin kun se mahtuu paremmin sängyn ja muiden huonekalujen alle pyörimään kuin minä. Laitan imurin makkariin yksin pyörimään ja kun se alkaa piipittämään, avaan oven ja se hakeutuu laturiin.
Muissakin huoneissa se pörrää, mutta en päästä sitä kuitenkaan yksin joka huoneeseen kun en jaksa joka paikasta nostella tavaroita ja johtoja. Yleensä pyörii vaan eteisessä ja keittiössä, niissähän sitä hiekkaa ja murua enimmäkseen on.
Meillä on vuoden vanha Samsung powerbot.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin koira oli paskantanut keskelle lattiaa. Sitten tuli robotti-imuri.. voitte arvata miltä kämppä näytti ja haisi kun tuli kotiin.
Urbaani legenda, joka nykyään kuuluu aina kertoa tässä yhteydessä.
Pitää tyhjätä se pikkuruinen säiliö. Meillä ei kestänyt kauaa käytössä, kun on koirankarvoja lattioilla.