Miten pitkäaikaistyötön saa itsensä ihmisen näköiseksi työhaastatteluun?
Työhaastatteluun olisi hyvä mennä edustavana. Mittatilauspuku, siistit kengät, pukukello, tyylikäs kampaus, hyvä hajuvesi jne. tekevät vaikutuksen työnantajaan. Ei kukaan halua töihin nuhjaantuneissa rievuissa haastatteluun saapuvaa resupekkaa.
Kommentit (20)
Ei pitkäaikaistyötön ole lähtökohtaisesti epäsiisti.
Mutta jos on, niin hiukset nätisti ja vaatteet tilanteen vaatimalla tavalla. Riippuu niin paikasta mitä hakee, mitä tämä jälkimmäinen tarkoittaa.
Jättäisin hajuveden ihan ehdottomasti pois. Puhdas vain!
Eiköhän löydy joku välimaasto tuon nuhjuisen ja ap:n esimerkin välistä....
Kuka jaksaa tehtailla näitä työttömiä mollaavia ketjuja päivästä toiseen?
Hienoa, että olet päässyt haastatteluun asti. MInä olen ollut 2 vuotta työtön, enkä saa enää kutsuja haastatteluun. Minulla on vielä vanhoja kohtuusiistejä vaatteita haastatteluja varten. En usko, että pukukello ja hieno kampaus ja varsinkaan hajuvesi olisivat tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun toinen tasavahva hakija on pukeutunut edustavammin niin hänet luultavasti palkataan tehtävään
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että olet päässyt haastatteluun asti. MInä olen ollut 2 vuotta työtön, enkä saa enää kutsuja haastatteluun. Minulla on vielä vanhoja kohtuusiistejä vaatteita haastatteluja varten. En usko, että pukukello ja hieno kampaus ja varsinkaan hajuvesi olisivat tarpeen.
No sen pukukellon voi tietenkin korvata älykellolla jos haluaa antaa itsestään aktiivisen vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä mollaa pitkäaikaistyöttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä mollaa pitkäaikaistyöttömiä?
Ap joka kuvittelee että rentoutunut, elämän iloista nauttiva, luonnossa viihtyvä, itseään sivistävä ja kaikille ystävällinen, mainioita juttuja kertova pitkäaikaistyötön ei olisi ihmisen näköinen, vaikka hän on oikeasti malliesimerkki ihmisestä joksi meidät on tarkoitettu, eikä tukka putkella, laput silmillä pennosten perässä laukkaava muotisuutauksien perässä sinkoilija joka täyttää tyhjää elämäänsä viihtellä jaksaakseen levätä maksaakseen rentoutumisestaan työllä, jota ilman hän ei sitä edes tarvitsisi. T.työtön :D
Ap., sain kuvailemasi kaltaisen asun kirpparilta alta 50e ja löysin torista näyttävän kellon vitosella. Niin? Tosin sain paikan muualta, eikä tarvinnut edes vaivautua menemään toiseen haastatteluun, sillä se hoidettiin videopuhelun kautta johon vaadittiin siisti olemus sekä näyttöä sun kyvyistä.
Kyllä jokaisen kaapista pitäis yksi siisti asu löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisen kaapista pitäis yksi siisti asu löytyä.
yleensä se mittatilauspuku ei vain mahdu päälle kun se pitkä työttömyys tuppaa lihottamaan
Kyllä mä olen mennyt ihan tummilla farkuilla ja neuletakilla. Tukkakin suht siisti pollka. Eikyllä paikkaa ole irronnut vaikka lukuisia haadtatteluja käytynä.
Pitkäaikaistyötön ompelee omat vaatteensa, koska hän on käyttänyt kaikki nämä kuluneet vuodet niin kädentaitojensa kuin muunkin osaamisensa kehittämiseen. Kankaat on todennäköisesti 2000-luvun alun laatukankaita ympäri maailmaa (kashmiria, villaa) koska tuolloin hänellä oli viimeinen työpaikkansa ja varaa matkustella.
Hiukset leikkaa ystävätär, niin ikään pitkäaikaistyötön Maire ja tuoksut varastetaan SPR-kontista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen mennyt ihan tummilla farkuilla ja neuletakilla. Tukkakin suht siisti pollka. Eikyllä paikkaa ole irronnut vaikka lukuisia haadtatteluja käytynä.
niin miksiköhän ei irronut?
Mitä työtä se pitkäaikaistyötön oikein hakee hienosti tälläytyneenä? Normaaliin työhön pääsee suht normaaleihin vaatteisiin pukeutuneena.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä se pitkäaikaistyötön oikein hakee hienosti tälläytyneenä? Normaaliin työhön pääsee suht normaaleihin vaatteisiin pukeutuneena.
Oletko katsonut koskaan Diili- ohjelmaa?
Ylipukeutuminen on aina blokki työnhaussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut koskaan Diili- ohjelmaa?
Luulin että tässä haettiin töihin eikä telkkariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun toinen tasavahva hakija on pukeutunut edustavammin niin hänet luultavasti palkataan tehtävään
Ihmisillä voi olla myös erilaisia näkemyksiä siitä mikä on edustavaa. Mittatilauspuku, liioiteltu kello ja tuoksupilvi voivat antaa epämiellyttävän vaikutelman, joten se asiallisesti pukeutunut, mutta ei liian suittu hakija voi saadakin paikan. Asuntonäytöissä näkee toisinaan välittäjiä, jotka ovat niin puunattuja, että menevät jo epämiellyttävän puolelle.
No?