Moottorivalo palaa - ajaisitteko kotiin 20 kilometriä, vai suoraan huoltoon?
Moottorivalo syttyi palamaan työmatkalla, mutta kotiin pitäisi päästä, että mies voi tutkia missä vika. Matka on kuitenkin 20 kilometriä. Ajaisitteko vaan kotiin vai suoraan lähimmälle huoltamolle?
Kommentit (58)
Mua huvittaa mielikuva, että ap istuu autossa parkissa ja kirjoittaa kysymystä vauvapalstalle :)
Siellä istut autossa ja odottelet vastausta vauvapalstan automekaanikoilta.
Haha, kiitos nauruista! :D
Olen siis vielä työpaikalla, aamulla syttyi valo palamaan.
Ap
Tottakai ajaisin kotiin. Se keltainen moottorivalo ei tarkoita välttämättä juuri mitään.. Itsellä se esim syttyy kun akun jännite on liian matala. Sitten kun alkaa punaiset valot palamaan, niin ei enää kovaa ajoa.
Suoraan huoltoon. Mulla kulki 5 km sen jälkeen kun moottorivalo oli alkanut palaa yhdenjaksoisesti. En päässyt huoltoon asti.
Yleensä auton ajotietokone kehottaa pysähtymään jos on suurempaa vaivaa. MIL-valo voi syttyä jostain tilapäisestä häiriöstä, joka ei välttämättä aiheuta mitään ongelmia, mutta se pitää kuitata pois testerillä.
Huoltoasemat ei muuten osaa tehdä autoille mitään. Tarvit korjaamon.
6
Vastauksista voi nokkela päätellä, että autoissa on eroja. Luepa ap oman autosi ohjekirja. Sieltä saat vastauksen, kuinka vakavasta on kyse.
Sitt ku syttyy stop valo, Sit ei kannata enää ajaa. Muuten moottori valo voi syttyä kun anturi on vaa saanu väärän tiedon
Punaisella varoitusvalolla en ajaisi metriäkään.
Mikset kysy mieheltäsi, jos hän kerran syynkin osaa selvittää?
Riippuu onko autossa oireita: nykimistä, tehottomuutta, ylikuumentumista, ym.
Sen perusteella tekisin ratkaisun
Vierailija kirjoitti:
Punaisella varoitusvalolla en ajaisi metriäkään.
Mikset kysy mieheltäsi, jos hän kerran syynkin osaa selvittää?
Mies sanoi vain, että ajele vaan kotiin mutta valmistaudu parkkeeraamaan tiensivuun jos leikkaa kiinni.
Ei ollut mulle riittävä vastaus, siksi kysyn teiltä.
Ap
Parhaimmassa tapauksessa se tarkoittaa, että pissapojan neste on lopussa.
Punaiset valo tarkoittaa, ettei kannata ajaa, oranssit, että voi ajaa, mutta jokin on vialla.
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmassa tapauksessa se tarkoittaa, että pissapojan neste on lopussa.
Punaiset valo tarkoittaa, ettei kannata ajaa, oranssit, että voi ajaa, mutta jokin on vialla.
Jos nyt lähden ajamaan kotia kohti ja punainen valo syttyy motarilla, niin ajanko silti sivuun ja parkkeeraan siihen? :D
Ap
Mun autossa on palanut jo pari vuotta keltainen moottorivalo. On käytetty huollossa ja siellä totesivat, että tietokoneen mukaan joku läppävika, ei haittaa.
Tuo on aina väärä hälytys ja kun viet huoltoon, niin he vain nollaavat virhekoodin. Joskus valo sammuu itsekseenkin, eli ei kannata kiirehtiä sinne huoltoon.
Meidän toisessa autossa palaa kokoajan keltainen moottorivalo. Se ilmeisesti jostain päästää vähän ilmaa sinne systeemiin, niin se valo syttyy aina heti kohta sen jälkeen kun se on katsastusta varten nollattu. Näin on menty jo ainakin 5 vuotta.
Miksi ajaisit "huoltamo"lle. No mikäs siinä jos siellä on hyvät pullat. Voisitte paaritytön kanssa pähkäillä mitä tehdä. Tyhjä tankkikaan ei sytytä huoltovaloa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajaisit "huoltamo"lle. No mikäs siinä jos siellä on hyvät pullat. Voisitte paaritytön kanssa pähkäillä mitä tehdä. Tyhjä tankkikaan ei sytytä huoltovaloa.
No heh heh. Varmaankin sinäkin, kuten lähes kaikki muutkin, tajusi että tarkoitin korjaamoa.
Lähden nyt joka tapauksessa ajamaan, katsotaan kuinka käy, vai käykö mitenkään! :)
Ap
Pysähdyit sitten palstailemaan, oletko ihan terve.