Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva räkätauti joka pahenee yön aikana. Mietin ensin että asunnossa olisi jotain, mutta nyt epäilen patjaa! Voiko vanha patja tehdä näin rajuja oireita?

Vierailija
01.11.2018 |

Olemme asuneet tässä 6v että jos jotain hometta olisi, oireita olisi tullut jo aikaisemmin. Meillä on siis miehen kanssa sitkeää nuhaa ja yskää, joka katoaa päivällä mutta yön jälkeen taas räkää tulee tulvimalla , ollaan tukehtua limaan ja ääntä ei lähde. Sängyn patja on noin 12v vanha, petauspatja noin 6v .

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Mun äiti kärsi silmäoireista jotka loppuivat kun vaihtoi ikivanhan untuvatyynyn pois.

Vierailija
2/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko makuuhuoneessa kylmä? Minulla nenä vuotaa aamuisin jos on kylmä paikka nukkua, aivan sama missä nukun. Jos taas on lämmin niin ei vuoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vie patjan pois, niin siitähän se selviää.

Vierailija
4/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeelle voi altistua pitkäänkin ennen kuin se aiheuttaa oireita. Home myös saattaa kuudessa vuodessa aktivoitua jossakin ja alkaa kasvamaan. Eli asumisaika ei mielestäni ole tässä relevantti.

Vaikea myös uskoa, että 12 vuodessa patja alkaisi aiheuttaa noin rajuja oireita. Mahdollista se kuitenkin toki on. Laittakaa siis ihan ekana sänky ja patja pois (vaikka parvekkeelle ellei muuta paikkaa ole) ja nukkukaa patjoilla / sohvilla tms.

Jos ei auta tuo, niin sitten vaan hometutkimukset asuntoon.

Vierailija
5/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Mun äiti kärsi silmäoireista jotka loppuivat kun vaihtoi ikivanhan untuvatyynyn pois.

Joo tää on kans totta, eli vanhat tyynyt ja peitot pois!

Vierailija
6/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aiheuttaa, varsinkin jos olette hikoilleet paljon viime helteillä. Meillä piti petari, peitot ja tyynyt vaihtaa hikisen kesän jälkeen.

Vierailija
7/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on päässyt muodostumaan hometta? Onko omakotitalo? Kokeilkaa nukkua ilman patjoja muutama yö ja katsokaa muuttuuko mikään.

Vierailija
8/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei patjaa parvekkeelle homehtumaan!

Millaista lima on? Tee sylkitesti (google), jolla poissuljet hiivan.

Vierailija
9/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesettekö petivaatteita kuinka usein kuudessakympissä? Kestävät yhdeksänkympinkin pesun ihan hyvin.

Vierailija
10/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oirelee maahomeallergia noin. Yöllä nenä vuotaa ja aamut on yhtä aivastelua. Päivällä silmät punaiset. Allergialääkitys auttaa.

Vierailija
11/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito aiheuttaa monelle limaisuutta ja sen poisjättäminen saattaa lievittää oireita, vaikka ei olisi perimmäinen syy.

Vierailija
12/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme asuneet tässä 6v että jos jotain hometta olisi, oireita olisi tullut jo aikaisemmin. Meillä on siis miehen kanssa sitkeää nuhaa ja yskää, joka katoaa päivällä mutta yön jälkeen taas räkää tulee tulvimalla , ollaan tukehtua limaan ja ääntä ei lähde. Sängyn patja on noin 12v vanha, petauspatja noin 6v .

Putkisto voi voi myös pikkuhiljaa vuotaa ja aiheuttaa ongelmia. Yhdessä asunnossa oli tehty täydellinen remontti 2 vuotta aikaisemmin, kuitenkin kylppärin laatoitustan saumossa oli pieni halkeama josta vesi pääsi seinärakenteisiin. Koko seinä meni vaihtoon.

Vierailija
13/13 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitä on jatkunut? Voi olla vaan lievempi versio mun virusflunssasta... Itse olin viikon helvetillisessä nielutulehduksessa, joka jatkui vielä pari viikkoa siten, että kurkkukipu palasi aina iltaisin/öisin.