Mitä haluaisit sanoa työkaverille ( mutta et voi )?
Joskus tekisi mieli karjua, että se oli hitto vie MUN idea. Kuitenkaan en voi alkaa esimiehen edessä kinastelemaan asiasta, vaikka se oikeasti ottaakin päähän toden teolla.
Oikeasti haluaisin sanoa : voitaisiinko tehdä nämä työt kunnolla!!! Ihanaa, kun työpari on todella luova ja keksii aina kaikenlaista. Kuitenkaan mistään ei oikein tule mitään, vaan hirveä kaaos työhuoneessa ja näitä hänen kontakteja ramppaa luonamme pitkin päivää. On luvannut monille ihmisille täysin mahdottomia ja sitten minä joudun niille selittämään ettei se ole oikeasti mahdollista. Ja olen meistä sitten se inhottava tylsimys.
Koska teemme töitä pareittain, eikä hän tavallaan tee mitään vakavaa virhettä, niin yleisen ilmapiirin vuoksi pidän suuni kiinni.
Kiitos kun sain avautua!
Kommentit (434)
Voi "piip" sä olet nolo, jätä nyt hyvänen aika ne alatyyliset ällö jutut kotiin puhuttavaksi jos kerta sinulle on tärkeää saada suoltaa suustasi jotain alapääjuttuja. Etkö näe että ketään ei kiinnosta ja ihmiset ei naura sille jutulle vaan horähtelevät vaivaantuneena ja katsovat muualle nolostuen. Oikeesti..... lopeta, annat itsestäsi todella typerän kuvan.
Älä. Puhu. Minulle.
Jos mulla on puhelin naamalla ja lippis silmillä niin ei, minä en silloin ole kiinnostunut smalltalkkaamaan jostain pakkasista tai sähkönhinnoista.
"Älä puhu mulle ellei ole aivan ehdoton pakko." Työkaverina aloitti 2 kk sitten mun ex, joka petti mua. Nyt se käyttäytyy kuin oltais hyviäkin kavereita. Näennäisesti tulen toimeen, mutta vihaan joka hetkeä kun se tulee puhumaan jotain aivan turhaa, joka ei liity töihin mitenkään.
Arvon kollega, ketään ei kiinnosta seikkaperäiset läheisesi sairaskertomukset mätäpaiseista, leikkaushaavoista ym ällöttävistä yksityiskohdista. Ei. Vaikka joku kysyy miten läheisesi voi, se ei tarkoita sitä että kysyjä haluaisi kuulla kaikki yököttävät yksityiskohdat. Pidä ne omana tietonasi. Muutenkin annat itsestäsi tosi pösilön kuvan typerillä jutuillasi.
Töissä ollaan töissä eikä puhumassa omista ja koko suvun henkilökohtaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Lähde mun kanssa ulos.
Mikset voi sanoa tuota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan sua.
Tässä kiteytyy syy, miksi NYKYÄÄN olen sitä mieltä, että olisi syytä pitää naisten ja miesten työpaikat erillään. Paaaaaljon vähemmän ongelmia lastenkin elämään, kun vanhemmilla ei ole sutinaa ulkopuolisten kanssa työpaikalla, eikä perheitä rikkoudu jatkuvasti sen vuoksi, ettei aikuiset osaa käyttäytyä kuin aikuiset!
Miksi oletat että tässä on kyse varatuista?
Lopeta se vinkuminen siitä että sun pitää saapua työpaikalle yhtenä viikonpäivänä. Kaikkina muina päivinä saat olla etänä. On ihan oma valintasi että muutit 2 tunnin matkan päähän korona-aikana ja nyt joudut tulemaan sieltä kerran viikossa tänne toiselle paikkakunnalle. Ihan on kuule omia valintoja eikä kuulu työnantajalle miten paljon se maksaa tai miten hankalaa se on. Ja ei, työnantajan ei kuulu maksaa sun junalippua noille päiville.
Vierailija kirjoitti:
Että olen ihastunut häneen. Että hän on tehnyt minuun vaikutuksen fiksuudellaan, ystävällisyydellään, tilannetajullaan ja välittämisellään. Että hänellä on maailman hurmaavin hymy. Että haluaisin keskustella hänen kanssaan niin paljon muustakin kuin mistä olemme keskustelleet. Että haluaisin suudella häntä. Haluaisin halata häntä. Että hän on minulle tärkeä.
Sano tämä henkilölle itselleen. :)
Vierailija kirjoitti:
Älä soita mun yksityisnumeroon työasioissa, kun olen lomalla! Kaipa voin sanoa, mutta pitää miettiä miten tämän kauniisti sanoisin. Olen antanut henk koht numeroni hätätilanteita varten. Olen hänen pomonsa ja mielestäni näissä jutuissa ei olisi tarvinnut vaivata minua kesken loman, olisi voinut soittaa suoraan mun pomolle.
Sano suoraan että soittaa esimiehellesi. Ja jos hän katsoo tarpeelliseksi häiritä sinua, niin soittaa sitten sinulle.
Miksi ihmiset eivät voi sanoa suoraan että ei halua tulla häirityksi?
Tuntuu pahalta ettet lähtenyt treffeille vaikka hyväksynkin sen.
Kun olet viikoittain uupumussaikulla, me muut joudumme tekemään sinun työsi. On muuten meillekkin uuvuttavaa. On tosi kiva kuulla, että ehdit oleskelemaan kahviloissa ja lepäämään. Olisiko sinulla aika vaihtaa työpaikkaa? Haluaisin työkaverin, joka oikeasti hoitaa hommansa, jopa sairauslomattoman koeajan jälkeen.
Kyllä meitä keikkatyöntekijöitäkin voisi kohdella ihan ihmisinä. Ja keikat voisi ilmoittaa heti kun niistä on tieto eikä vasta viime tingassa.
mene pesulle kun töihin tullessa jo haiset hieltä ja lialtta ja olet naisihminen ja asikas palvelussa
Veikkaan, että suurinosa näistä kommenteista on toimisto työntekijöiden kirjoittamia. Jotenkin kuulostaa/tuntuu siltä. Karmeita paikkoja ne.
Minulle riitti noin 15 vuoden jälkeen toimisto,työpiste,kahvihuone,sermiseinät,puheensorina,kyttäys,juoruilu...samat puunaamat tulee käytävillä vastaan ja samat tyypit istuu lähellä selittämässä jotain milloin mistäkin mikä ei kiinnosta. Vaihdoin toimenkuvaa. Nyt liikkuvainen työ. Pääsen ulos,pois,tekemään osittain yksin liikkuvaista työtä. Ainoat kontaktit työ'kavereihin' on puhelimella. Esihenkilö ei puutu,koska ei oikein ymmärrä tarkalleen työni yksityiskohtia. Palkka nousi,ei työparia joka mahdollisesti ajaa sinut hulluksi,ei juoruja,ei mulkoiluja,ei paskoja vitsejä,ei kollegoiden epätoivoisia iskuyrityksiä toisilleen ja flirttailun seuraamista...voi myötähäpeän määrää.
Pois toimistosta. Tepsi minulle työolojen parannukseksi.
Haluaisitko joskus pitää hauskaa you know?
Älä soita mun yksityisnumeroon työasioissa, kun olen lomalla! Kaipa voin sanoa, mutta pitää miettiä miten tämän kauniisti sanoisin. Olen antanut henk koht numeroni hätätilanteita varten. Olen hänen pomonsa ja mielestäni näissä jutuissa ei olisi tarvinnut vaivata minua kesken loman, olisi voinut soittaa suoraan mun pomolle.