Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana raskausviikolla 8. Yritän peitellä kasvavaa vatsaa, mutta kolme työkaveria tuli tänään onnittelemaan :(

Vierailija
31.10.2018 |

Ollaan yritetty kolmatta lasta jo neljä vuotta ja tässä välissä on ollut kolme keskenmenoa. Nyt tämä ties kuinka mones raskaus on vasta viikolla 8 ja tottakai pelkään jälleen keskenmenoa. Olen yrittänyt piilotella kasvavaa vatsaa, laittanut huivia ja löysiä vaatteita ja vaikka mitä. Tänään kuitenkin kolme työkaveria tuli onnittelemaan ja sanomaan, että miten he eivät ole aiemmin huomanneet raskautta ollenkaan - että milloinkas jo syntyy?

En tiedä miksi tämä raskaus on nyt jotenkin pullahtanut näin, eihän alkiokaan ole vielä minkään kokoinen. Turvotusta on ja jo ennestään löystyneet vatsanpeitteet ovat antaneet periksi.

Luulen, että joku on huomannut ja sitten levitellyt huhua eteenpäin. Ja näkeehän sen nyt paljaalla otsallaankin, että olen raskaana.

Mitä tähän voisin sanoa? Olen äärettömän iloinen ja onnellinen, mutta koska takana on keskenmenoja jopa viikolla 16, niin olisin halunnut pitää tämän omana tietonani vielä pitkään :(

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se maha raskaudesta johdu. Olet vain antanut löllömahan nyt tulla esiin kun tiedät olevasi raskaana :)

Kohtu ei ole kasvanut vielä senttiäkään.

No voi vttu. Itse olen nyt toista kertaa raskaana ja vatsa pullahti välittömästi. Samoin teki jo ekassa, mutta ehkä pari viikkoa myöhemmin, ja silloin olin hoikka kuin mikä. Ei kyse ole ainoastaan kohdun koon kasvusta vaan TURVOTUKSESTA, mikä saa näyttämään raskaana olevalta. Suolisto ärtyy raskaushormoneista ja ilmeisesti ekan raskauden jälkeen kohtukin voi alkaa kasvaa nopeammin, vaikka alkio on ihan mini. Ihan turha tulla vttuilemaan, jos ei oikeasti asiasta mitään tiedä. Varsinkin lyhyillä ihmisillä mahan kasvu voi näkyä nopeastikin, kun kohdulla ei ole tilaa pullahtaa muualle kuin suoraan eteen.

Vierailija
22/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme teitä ihmisiä vaivaa? Jos jollakin kolmannesta lapsesta näkyy raskausmaha aikaisessa vaiheessa, ei se teiltä ole pois. Vaikka se kohtu ei ole kasvanut niin turvotusta voi olla ja paikat muutenkin löysemmät. Ap:lle tsempit.

Voi näkyä aikaisessa vaiheessa, mutta ei vielä noin aikaisessa. :D

Mun kolmas raskaus oli niin selvä, että KAIKKI huomasivat sen viime jouluna. Poika syntyi tämän vuoden elokuussa. Olisi ollut kiva pitää omana tietona pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rinnat voivat kasvaa aika alkuvaiheessa ja verisuonet muuttuvat näkyvimmiksi. Siitä paljastuu raskaus nopeammin kuin vatsan kasvusta. Ja tosiaan sitä turvotusta voi tulla ja juuri ylävatsaankin, joka näyttää juuri vauvavatsalle. 

Esikoisen raskaus pysyi piilossa viikolle 21 ja toisen kohdalla viikolla 13 oli jo suurehko vatsa ja viikolla 17 näkyi jo ihan raskausmaha. Että kyllä ne pariin kertaan venyneet kudokset antavat todella hyvin periksi pienellekin turvotukselle.

Vierailija
24/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kolmas (ja useampi) raskaus voi näkyä ihan eri tavalla kuin ensimmäiset. Vatsanpeitteet ovat löystyneet ja antavat periksi pienellekin turvotukselle. Ja samaan suuntaanhan se turvotus turvottaa kuin edellisissä raskauksissa, miksi se turvotus yhtäkkiä suuntautuisi jonnekin muualle?

Vierailija
25/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit ap on oikeasti paljon pidemmällä ja maha todella näkyy jo... mulla työkaveri kuvitteli vasta tulleensa raskaaksi ja myöhemmin viikkoja paljastui olevan 18...

Vierailija
26/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään tapauksessa noilla viikoilla kohtu ei ole vielä niin suuri, että se voisi häpyluun takaa pullahtaa esiin. Ei ole mitenkään mahdollista, että kukaan voisi sen nähdä. Toki maha voi muutenkin pullahtaa, mutta se ei liity suoraan raskauteen, vaan todennäköisemmin siihen, että sallit sen itsellesi.

...tietää kertoa Pirjo-Riitta, joka ei ole koskaan edes päässyt siihen tilanteeseen, josta voisi ylipäätään tulla raskaaksi.

Kyllä vaan voi useamman raskauksen jälkeen seuraava raskaus näkyä jo tosi varhaisessa vaiheessa, halusit tai et.

Vierailija
27/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan viitsii toljottaa tylkavereitaan noin tarkkaan? Mulla on vaikeuksia noteerata edes radikaalisti muuttuneita kampauksia.

Vierailija
28/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan viitsii toljottaa tylkavereitaan noin tarkkaan? Mulla on vaikeuksia noteerata edes radikaalisti muuttuneita kampauksia.

Minä iloitsen aina, jos joku kertoo olevansa raskaana. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään mennä kysymään tai onnittelemaan ennen kuin henkilö itse kertoo asiasta.

Minua on onniteltu neljä kertaa raskaudesta silloin, kun en ole ollut raskaana. On tullut vain syötyä hyvin. Silloin satutti, koska paino oli arka aihe ja kuvittelin näyttäväni valaalta.

Vierailija
29/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme teitä ihmisiä vaivaa? Jos jollakin kolmannesta lapsesta näkyy raskausmaha aikaisessa vaiheessa, ei se teiltä ole pois. Vaikka se kohtu ei ole kasvanut niin turvotusta voi olla ja paikat muutenkin löysemmät. Ap:lle tsempit.

Minulla vatsa pullahti esiin toisessa raskaudessa melkein heti, kun olin saanut positiivisen testituloksen. Ero ensimmäiseen raskauteen oli iso.

Vierailija
30/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon viikolla 10, odotan ensimmäistä, ja vatsa pullottaa ihan turvotuksesta (mulla turpoaa vatsa aina ihan syömisestä ym. raskausmahan näköiseksi). Kukaan ei ole huomannut, mutta olen itse vähän hysteerinen tämän suhteen kyllä. Olen aina ollut todella sporttinen ja käyttänyt varsin istuvia kotelomekkoja ym, joten mahan kestoturpoamisen voi kyllä huomata jo...

Vierailija
31/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran synnyttänyt. Jos syön runsaammin tai on ilmavaivoja, maha turpoaa niin kuin minulla olisi pieni raskausmaha. Että aika hyvä pokka niillä työkavereilla, kun ei pienestä turpoamisesta voi millään olla varma johtuuko se raskaudesta vai ei. Mitäpä jos onnitteluihin vastaisi pitkällä, naukuvalla pierulla ja hymyillen sanotulla kiitoksella?

Vierailija
32/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot että takana on keskenmenoja ja siksi tuntuu epävarmalta, jatkuuko raskaus, etkä uskalla vielä iloita. En ymmärrä, mitä hyssytihyssytimeininkiä asiaan pitää liittää. Ei sinun ole pakko sen tarkemmin puida keskenmenoja tai vointiasi, mutta oikeasti asia ei ole mikään Suuri Salaisuus,. Ihmiset saavat lapsia ja joskus valitettavasti keskenmenoja, ei sinun raskautesi ole työkavereille mikään elämää suurempi uutinen. Sinulle ja miehellesi se on tietysti iso juttu ja toivotan teille onnea jatkoon, mutta älä nyt työkavereiden tietämisiä murehdi.

Vierailija
33/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään tapauksessa noilla viikoilla kohtu ei ole vielä niin suuri, että se voisi häpyluun takaa pullahtaa esiin. Ei ole mitenkään mahdollista, että kukaan voisi sen nähdä. Toki maha voi muutenkin pullahtaa, mutta se ei liity suoraan raskauteen, vaan todennäköisemmin siihen, että sallit sen itsellesi.

...tietää kertoa Pirjo-Riitta, joka ei ole koskaan edes päässyt siihen tilanteeseen, josta voisi ylipäätään tulla raskaaksi.

Kyllä vaan voi useamman raskauksen jälkeen seuraava raskaus näkyä jo tosi varhaisessa vaiheessa, halusit tai et.

Minä kirjoitin tuon, ja olen neljän lapsen äiti. Ei se kohtu oikeasti sieltä sen aikaisemmin pullahtele, se on todella pieni vielä noilla viikoilla.

Vierailija
34/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se maha raskaudesta johdu. Olet vain antanut löllömahan nyt tulla esiin kun tiedät olevasi raskaana :)

Kohtu ei ole kasvanut vielä senttiäkään.

Jaahas, tekis mieli muutama valistava sana hormoneista sanoa, mutta antaa olla... Ehkä se joskus omaan nilkkaan kopsahtaa.

Vierailija
35/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu on noin sentin kokoinen tuolla viikolla! Se oikeasti ei voi pullahtaa esiin! Toki turvotusta voi olla, mutta se on muuallakin kehossa, ja normaali painonvaihtelu voi sen aiheuttaa.

Vierailija
36/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin tuon, ja olen neljän lapsen äiti. Ei se kohtu oikeasti sieltä sen aikaisemmin pullahtele, se on todella pieni vielä noilla viikoilla.

Kohtu kasvaa niin että hoitoalan ammattilaiset pystyy tuntemaan sen paljain käsin jo aiemmin. Jos vatsa ei ole suuren suuri alun perin, kasvava kohtu pullistaa vatsaa ulospäin jo nopeasti. Ja tuossa vaiheessa on myös turvotusta, joten hyvin voi pullottaa vatsa enemmän tai vähemmän.

Vierailija
37/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtu on noin sentin kokoinen tuolla viikolla! Se oikeasti ei voi pullahtaa esiin! Toki turvotusta voi olla, mutta se on muuallakin kehossa, ja normaali painonvaihtelu voi sen aiheuttaa.

Kohtu? Entä kun alkiokin on isompi kuin sentin?! Lue vähän tarkemmin ensi kerralla.

Vierailija
38/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kohtu on sentin kokoinen? Miten sinne sitten survotaan kierukat, ne on paljon isompia mitä sentti.

Vierailija
39/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten harvinaisen törkeitä työkavereita ap:lla.

Itselle ei tulisi mieleenkään viitata toisen raskauteen ennen kuin ihminen itse ottaa sen puheeksi.

Vierailija
40/41 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten harvinaisen törkeitä työkavereita ap:lla.

Itselle ei tulisi mieleenkään viitata toisen raskauteen ennen kuin ihminen itse ottaa sen puheeksi.

Kyllä ja erityisesti koska noilla viikoilla tilanne näyttää korkeintaan pieneltä lihomiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä