Raskaana raskausviikolla 8. Yritän peitellä kasvavaa vatsaa, mutta kolme työkaveria tuli tänään onnittelemaan :(
Ollaan yritetty kolmatta lasta jo neljä vuotta ja tässä välissä on ollut kolme keskenmenoa. Nyt tämä ties kuinka mones raskaus on vasta viikolla 8 ja tottakai pelkään jälleen keskenmenoa. Olen yrittänyt piilotella kasvavaa vatsaa, laittanut huivia ja löysiä vaatteita ja vaikka mitä. Tänään kuitenkin kolme työkaveria tuli onnittelemaan ja sanomaan, että miten he eivät ole aiemmin huomanneet raskautta ollenkaan - että milloinkas jo syntyy?
En tiedä miksi tämä raskaus on nyt jotenkin pullahtanut näin, eihän alkiokaan ole vielä minkään kokoinen. Turvotusta on ja jo ennestään löystyneet vatsanpeitteet ovat antaneet periksi.
Luulen, että joku on huomannut ja sitten levitellyt huhua eteenpäin. Ja näkeehän sen nyt paljaalla otsallaankin, että olen raskaana.
Mitä tähän voisin sanoa? Olen äärettömän iloinen ja onnellinen, mutta koska takana on keskenmenoja jopa viikolla 16, niin olisin halunnut pitää tämän omana tietonani vielä pitkään :(
Kommentit (41)
Tuo normaalista poikkeava pukeutuminen, huivit ja löysät vaatteet on voinut edesauttaa raskauden havaitsemista...
Mutta joka tapauksessa, jos nyt asia on jo ilmoilla niin ei sille enää mitään voi. Turha sitä murehtia että nyt työkaverit tietää.
No minkäs sille mahtaa, jos näkyy niin näkyy. Voithan sanoa, että oot vain lihonut.
Niin, en siis voi peitellä raskauttani, mutta koska näitä keskenmenoja on ollut paljon, en olisi halunnut julkistaa asiaa. Jos tämäkin raskaus päättyy huonosti, työkaverit ovat viimeisiä, joiden kanssa haluaisin asiaa käydä läpi.
Viikolla 16 kesken mennyt raskaus oli aiemmassa työpaikassa, joten täällä ei edes taideta tietää, että ollaan ylipäätään joskus haluttu kolmatta lasta.
ap
Onko harmi kun et ehtinyt tehdä virallista somejulkistusta tekstitauluineen ja valokuvineen ennen kuin joku ehti huomata?
Eikö onnittelijoita ole tapana kiittää?
Jaxuhali<3
Vierailija kirjoitti:
Niin, en siis voi peitellä raskauttani, mutta koska näitä keskenmenoja on ollut paljon, en olisi halunnut julkistaa asiaa. Jos tämäkin raskaus päättyy huonosti, työkaverit ovat viimeisiä, joiden kanssa haluaisin asiaa käydä läpi.
Viikolla 16 kesken mennyt raskaus oli aiemmassa työpaikassa, joten täällä ei edes taideta tietää, että ollaan ylipäätään joskus haluttu kolmatta lasta.
ap
Tuskin nekään jaksaa alkaa sinun kanssa asiassa vellomaan. Asia voi olla sinulle iso, mutta työyhteisölle yhden tekevä.
Ei se maha raskaudesta johdu. Olet vain antanut löllömahan nyt tulla esiin kun tiedät olevasi raskaana :)
Kohtu ei ole kasvanut vielä senttiäkään.
No trololoo. Vaikka raskaana olisitkin, niin ei se työkaveri tuossa vaiheessa havaitsisi kuin tulevan mojovan pierun siitä vatsasi pullotuksesta.
Itse varmaan sanoisin tuossa tilanteessa ihan rehellisesti, että on vielä todella alussa ja toivon, että pysyy mukana, kun takana on useampi keskenmeno. Näet ainakin, ketkä menevät vaikeiksi ja häipyvät hiljaa ja ketkä ovat sellaisia, joiden tukeen voi luottaa ehkä sittenkin, jos se keskenmeno tulee.
Voimia!
Missään tapauksessa noilla viikoilla kohtu ei ole vielä niin suuri, että se voisi häpyluun takaa pullahtaa esiin. Ei ole mitenkään mahdollista, että kukaan voisi sen nähdä. Toki maha voi muutenkin pullahtaa, mutta se ei liity suoraan raskauteen, vaan todennäköisemmin siihen, että sallit sen itsellesi.
Ei ne itse raskautta ole huomanneet vaan sen miten oikein korostamalla yrität peitellä vatsanseutua.
Olet todennäköisesti vain korostanut sitä mahan aluetta niillä huiveilla ja muilla virityksillä, ja alkanut kävellä silleen tyypillisesti vähän takakenossa jalat harallaan heti kun testi näytti plussaa. Kohtu sulla ei ole kasvanut vielä yhtään.
Mä kyllä ymmärrän että harmittaa, mutta eipä sille enää mitään voi, älä mieti juttua. Vauvapuheisiin ei tarvi lähteä mukaan, niukkaan tyyliin vaan kommentoit ja käännät jutut muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Olet todennäköisesti vain korostanut sitä mahan aluetta niillä huiveilla ja muilla virityksillä, ja alkanut kävellä silleen tyypillisesti vähän takakenossa jalat harallaan heti kun testi näytti plussaa. Kohtu sulla ei ole kasvanut vielä yhtään.
Jännä että monet tekee just näin että heti kun huomaavat olevansa raskaana, rupeavat toimimaan ja kävelemään (ehkä huomaamattaan) kuin olisivat jo pidemmälläkin raskaudessa.
Ei ihmekään että muut kiinnittävät raskauteen huomiota ennenaikaisesti.
Mikä ihme teitä ihmisiä vaivaa? Jos jollakin kolmannesta lapsesta näkyy raskausmaha aikaisessa vaiheessa, ei se teiltä ole pois. Vaikka se kohtu ei ole kasvanut niin turvotusta voi olla ja paikat muutenkin löysemmät. Ap:lle tsempit.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme teitä ihmisiä vaivaa? Jos jollakin kolmannesta lapsesta näkyy raskausmaha aikaisessa vaiheessa, ei se teiltä ole pois. Vaikka se kohtu ei ole kasvanut niin turvotusta voi olla ja paikat muutenkin löysemmät. Ap:lle tsempit.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Voi näkyä aikaisessa vaiheessa, mutta ei vielä noin aikaisessa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
Tuo kommentti ei ollut minun. Ja kyllä, kolmas raskaus (tai minullahan tämä on jo aika mones raskaus, mutta lapsia vasta kaksi) näkyy huomattavan aikaisin. Ensimmäinen raskaus näkyi näin vasta joskus viikolla 24, toinen muistaakseni 16-17 ja tämä turvonnut maha näyttää samalta viikolla 8. En voi sille mitään.
ap
No voi Jeesus.. 🙄