Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden piilotus vaatteilla, onnistuuko rv12 asti?

Vierailija
31.10.2018 |

Toki yksilöllistä, mutta haluaisin kuulla kokemuksia. Tarkoitus sitten kun tärppää, niin pitää raskaus meidän kahden välisenä kunnes on viikkoja ja ultra takana, että on ns. turvallisessa hetkessä. Käytän muutoinkin paljon väljiä yläosia, kollareita ja legginssejä (ja ravaan usein vessassa joten se ei ainakaan herättäisi epäilyksiä). Mutta onnistuuko vauvavatsan piilotus ns. normivaatteilla tuohon asti? Kokemuksia kaivataan.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi onnistua, mutta ihan yksilöllistä, kuten tiedätkin. Ei mulla näkynyt mitään ennen rv 20.

Vierailija
2/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pystyy. Ei 12 viikossa maha kasva vielä paljon yhtään, jos ei tahallaan sitä pullistele, kuten monet tuntuu tekevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pystyy. Ei 12 viikossa maha kasva vielä paljon yhtään, jos ei tahallaan sitä pullistele, kuten monet tuntuu tekevän.

Ei ole kokemusta miltä näyttää milläkin viikolla, ja koitin vähän googlaillakin asiaa. Tarkoitus tosiaan yrittää pitää raskaus pitkään vain minun ja miehen välisenä, ennenkuin ns. päästetään muut vauvahössöttämään. - ap

Vierailija
4/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu. Jos on hyvin hoikka, niin myötäilevissä vaaatteissa raskauden voi nähdä tuossa vaatteissa, tosin sekin on usemmilla niin vähäistä että voisi mennä syömisistä tai menkoista johtuvaksi turvotukseksi. Väljemmät vaatteet valitsemalla peittyy varmasti tuossa vaiheessa.

Vierailija
5/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Viikkoon 20 onnistuu varmaan kaikilla, jos vähän peittelee. Itse olen isorintainen, ja vatsa ei ollut hirveän ulkoneva, eli ei lopussakaan työntynyt rintojen ohi hirveästi, joten löysillä vaatteilla pystyi peittämään melkein loppuun asti. Tietysti silloin näytti vähän tukevammalta.

Vierailija
6/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 13 rv omissa häissäni tosi vartalon myötäisessä puvussa, eikä kukaan huomannut mitään.

Vierailija
7/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän useimmilla näy tuossa vaiheessa vielä yhtään mitään. Poikkeuksena ehkä todella hoikat ihmiset. Heidänkin on helppo piilottaa vatsa hieman väljempiin vaatteisiin tai kerrospukeutumalla.

Jos haluaa pidempään vatsaa piilottaa, paras keino on ostaa samaa vaatetta useampaa kokoa. Jos sinulle näyttää mahtuvan koko ajan ne tietyt punaiset housut ja kirjailtu kauluspaita, ei kenellekään tule mieleenkään, että kokosi voisi olla muuttunut. Vatsan kasvaessa siirryt vain isompiin, samanlaisiin vaatteisiin. 

Vierailija
8/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se maha mutta pahoinvointi. Terveisin työkavereille paljastunut. Oli tarkoitus vähän myöhemmin kertoa.

Vierailija
9/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs fitnesskisaaja oli tietämättään jo muistaakseni raskausviikolla 24 kun oli kisakunnossa lavalla. Vähän ihmetteli pientä pömpötystä vatsassa :) 

Vierailija
10/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se maha mutta pahoinvointi. Terveisin työkavereille paljastunut. Oli tarkoitus vähän myöhemmin kertoa.

Niinpä. Ei ne hommat mene aina niin kuin raskautta suunniteltaessa kuvittelee. Siinä voi tulla eteen paljon suurempiakin huolenaiheita kuin se, milloin kertoo muille. Itse ei sitä välttämättä saa päättää, eikä edes sitä, milloin tärppää tai tärppääkö ollenkaan. Aloitus on niitä lillukanvarsia, joita tulee mieleen, kun ei ole vielä todellinen tilanne ja oikeat pulmat käsillä. 

Vierailija
11/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa missä kohtu kasvaa... 12 vk häpyluussa. Ei siis näy ulospäin. Monelle ultrakin tehdään alakautta kun näy mahan päältä kunnolla.

Ollos huoleti, ei siis näy.

Vierailija
12/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rv 10+6 tänään. Alastomana kyllä huomaa, mutta tuskin kukaan muu on huomannut. Yksi kaveri, jolle kerrottiin, oli ehtinyt epäillä, mutta olenkin tosi hoikka ja hän siis oli meillä yötä niin näki kevyemmissäkin vaatteissa ja pidemmän aikaa.

Vierailija
13/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän useimmilla näy tuossa vaiheessa vielä yhtään mitään. Poikkeuksena ehkä todella hoikat ihmiset. Heidänkin on helppo piilottaa vatsa hieman väljempiin vaatteisiin tai kerrospukeutumalla.

Jos haluaa pidempään vatsaa piilottaa, paras keino on ostaa samaa vaatetta useampaa kokoa. Jos sinulle näyttää mahtuvan koko ajan ne tietyt punaiset housut ja kirjailtu kauluspaita, ei kenellekään tule mieleenkään, että kokosi voisi olla muuttunut. Vatsan kasvaessa siirryt vain isompiin, samanlaisiin vaatteisiin. 

Yhden raskauteni alussa painoindeksini oli 18,5, eli ihan riittävän hoikka olin. Silti halutessani pystyin peittämään raskauden aika lailla loppuun asti. En ole koskaan lihonut hirveästi raskauden aikana, ja vatsa kasvaa minulla ylös, ei eteen. Yhdellä sukulaisella taas loppuaikoina vatsa oli valtava ja suoraan edessä, lyhyellä naisella näytti oudolta, että ylipäätään pysyi pystyssä. Ehkä selän pituus vaikuttaa tähän asiaan.

Vierailija
14/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin tuplia, raskausviikkoja oli noin 17 eikä kukaan kesällä sukujuhlissa huomannut mitään. Olen 170 cm, normaalipainoinen (tuolloin painoa oli muistaakseni 62 kg) ja neulejakulla sai ihmeesti piiloteltua keskikroppaansa.

Vierailija
15/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppari päälle ja pidä käsiä siinä etutaskussa :)

Vierailija
16/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri onnistui piilottelemaan vauvamahaa pitkälle yli puolivälin. Oli syksy/talvi niin piti isokauluksista pitkää villatakkia löyhästi päällään, se oli siis sellainen napiton jossa kaulus jatkuu alasti ylimääräisenä taitoksena. Oli hoikka tyttö mutta mitään ei huomannut.

Vierailija
17/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri onnistui piilottelemaan vauvamahaa pitkälle yli puolivälin. Oli syksy/talvi niin piti isokauluksista pitkää villatakkia löyhästi päällään, se oli siis sellainen napiton jossa kaulus jatkuu alasti ylimääräisenä taitoksena. Oli hoikka tyttö mutta mitään ei huomannut.

Oho 😂ei alasti vaan alas asti. 🤣

Vierailija
18/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla  olisi piilottelu onnistunut melkein loppuun asti, vasta viikolla 30 jotain vatsa pullahti esiin kunnolla, siihen saakka näytin vain siltä että olisin lihonut, vatsa kasvoi sivusuuntaan eikä eteenpäin.

Vierailija
19/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille jo tähän asti vastanneille :) eli saattaa hyvinkin onnistua. Olen pitkä (178cm) ja normaalipainoinen, niin saa nähdä millainen vauvavatsa sitten tulee.

Suurin ongelma on peittää raskaus anopilta, sillä hän on hyvä lukemaan ihmisiä.. :D

-ap

Vierailija
20/46 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta onnistuu paremmin, kun on vielä tiukemmat paikat. Minulla onnistui piilottelu ekan kanssa n. vk 16, mutta tiedän monia, joilla on näkynyt aika pian, ja jotkuthan näyttää raskaana olevilta aina...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan