Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes, suututin miehen perheen

Vierailija
31.10.2018 |

Nyt en edes välitä, vaikka joku tunnistaisikin. Tilanne on se, että olemme menossa jouluksi lämpimään, samoin kuin miehen siskon perhe (onneksi mennään eri mantereille). Tästä johtuen anoppi sai idean, että pidettäisiin pikkujoulut, ja että ne pidettäisiin meidän kotona, sillä anopin talo on remontissa ja meillä on sitten toiseksi eniten tilaa.

Minulla on ollut rankka kevät, kesä ja syksy, henkisesti ja fyysisesti. Mies on tehnyt paljon töitä, minä olen ollut uupunut. Lapsiperhe-elämä on vienyt mehuja, ja minulla itselläni ei henkilökohtaisesti ole ketään, joka voisi auttaa edes katsomalla lapsia sen ajan kuin siivoan, tai jonka luokse voisin mennä hetkeksi hengähtämään. Tämä on jo eri juttu, enkä jaksa tätä avata sen enempää. Mutta siis ahdistuin aivan valtavasti ajatuksesta, että pitäisi siivota, leipoa, laittaa ruokaa (siitäkin huolimatta että anoppi ehdotti nyyttäriperiaatetta).

Nyt eilen illalla sitten Whatsappissa tuntui että kaikki kyselivät jotain, ja vastasin sitten lopuksi että tarjoan sitä mitä kaupasta valmiina saa, etten jaksa leipoa. Sitten alkoi tulla ihan ihmeellistä viestiä, että voinko katsoa hetken miehen toisen siskon lapsia silloin ennen pikkujouluja, ja että voinko kuitenkin tehdä sitä ja tätä hyvää herkkua mitä olen joskus tehnyt. Sanoin että ei, ja ei. Siihen toinen käly sitten sanoi että on se kumma kun en voi sitä vähää auttaa. Suutuin, ja sanoin (totuuden), että ei minuakaan kukaan täällä auta, että ihan itse pitää päivästä toiseen selvitä, ja että pitäkää juhlanne muualla.

Hiljensin sen keskustelun, enkä tiedä mitä mies on saanut jo kuulla (on työreissulla). En vain haluaisi välittää, mutta tämä on ensimmäinen konflikti 12 vuoden tuntemisen jälkeen ja tuntuu pahalta. Ja epäreilulta.

Kommentit (322)

Vierailija
181/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN YMMRRÄ TÄTÄ!

Miksi naiset stressaavat tälläisistä näin paljon? Mukava ilta tiedossa, miksi stressata?

Minä olen juuri veljeni kanssa järjestämässä huomiselle illanistujaisia johon osallistuu meidän naiset sekä kaksi muuta pariskuntaa. Minulla sattuu olemaan huomenna töistä vapaata, joten aamupäivän aikana käyn kaupassa ja teen veljeni avustuksella järjestelyt iltaa varten, naiseni tulee paikalle iltapäivästä kunhan töistä kerkiää ja ehtii laittaitua rauhassa. Hänen ei siis tarvitse tehdä muuta kuin tulla paikalle, ottaa viileä valkoviini lasi käteen, istua alas ja nauttia olostaa. Ruokana erilaisia tapaksia ja muita herkkuja, juustoja keksejä ym. SILTI naiseni stressaa huomista aivan mahottoman paljon ja minä en yhtään, minusta on mukava tehdä ruokaa ym. Tätä en ymmärrä. Kertokaa naiset minulle mistä tässä on kyse????

Vierailija
182/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa anopin ja sukulaisten olla vihaisia. Olet jo sanonut, että et jaksa etkä pysty nyt vetämään pikkujoulua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni "ap sitten lähtee kylpylään ja jättää miehen paskan suvun keskenään juhlimaan" on ilmeisesti opetellut kommunikointitaitonsa omilta uhmaikäisiltään.. säälittävää touhua.

Miksi pitäisi olla miehen suvun kanssa sen ihmeemmin väleissä? Meillä mies hoitaa yhteydet omiin sukulaisiinsa ja minä omiini. Oma suku asuu yli 500 km päässä ja miehellä on vain äiti ja sisko johon pitää yhteyttä. En ymmärrä miten jotkut ihan pokkana tulee vaatimaan kaikenlaista niinkuin nyt apltä pikkujouöuja. Viettäkööt keskenään missä lystäävät. Ei siihen pakko ole muita sotkea.

Niin, miksi sitä pitäisi kenenkään kanssa väleissä olla? Kyllä se oma napa on se ainoa tärkeä. Ainakin näille nykyminiöille täällä vauva-palstalla näköjään. Oletko ajatellut, että ne miehen sukulaiset on sille miehelle läheisiä ja tärkeitä (vaikkei ehkä uskalla sinulle sanoakaan, kun tietää, miksä myrsky nousee)? Että ehkä ihan sen takia, ettei mies ole jatkuvasti p*skamaisessa tilanteessa, sitä voisi edes yrittää tulla toimeen, vaikkei ylimmäksi ystäväksi ryhdy? Että välillä joustaisi itsekin, eikä vaan oleta, että kaikki muut ottavat sen sinun tilanteesi aina huomioon ja järjestävät kaiken sen mukaan? Mikään ei ole niin itsekäs omaan napaan tuijottaja kuin vauva-palstan miniä - ainakin näiden "anoppi ja miehen sukulaiset on kauheita" -ketjujen määrästä ja laadusta päätellen.

Vierailija
184/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni "ap sitten lähtee kylpylään ja jättää miehen paskan suvun keskenään juhlimaan" on ilmeisesti opetellut kommunikointitaitonsa omilta uhmaikäisiltään.. säälittävää touhua.

Miksi pitäisi olla miehen suvun kanssa sen ihmeemmin väleissä? Meillä mies hoitaa yhteydet omiin sukulaisiinsa ja minä omiini. Oma suku asuu yli 500 km päässä ja miehellä on vain äiti ja sisko johon pitää yhteyttä. En ymmärrä miten jotkut ihan pokkana tulee vaatimaan kaikenlaista niinkuin nyt apltä pikkujouöuja. Viettäkööt keskenään missä lystäävät. Ei siihen pakko ole muita sotkea.

Niin, miksi sitä pitäisi kenenkään kanssa väleissä olla? Kyllä se oma napa on se ainoa tärkeä. Ainakin näille nykyminiöille täällä vauva-palstalla näköjään. Oletko ajatellut, että ne miehen sukulaiset on sille miehelle läheisiä ja tärkeitä (vaikkei ehkä uskalla sinulle sanoakaan, kun tietää, miksä myrsky nousee)? Että ehkä ihan sen takia, ettei mies ole jatkuvasti p*skamaisessa tilanteessa, sitä voisi edes yrittää tulla toimeen, vaikkei ylimmäksi ystäväksi ryhdy? Että välillä joustaisi itsekin, eikä vaan oleta, että kaikki muut ottavat sen sinun tilanteesi aina huomioon ja järjestävät kaiken sen mukaan? Mikään ei ole niin itsekäs omaan napaan tuijottaja kuin vauva-palstan miniä - ainakin näiden "anoppi ja miehen sukulaiset on kauheita" -ketjujen määrästä ja laadusta päätellen.

Ei minulla ole miehen sukulaisten kanssa mitään ongelmaa. Mies voi lasten kanssa käydä äidillään ja tavata siellä siskoaan niin paljon kun haluaa. En mitenkään rajoita sitä. Itse käyn anopin luona kahvilla jouluna ja äitienpäivänä. Anoppi meillä lasten synttäreillä. Ei kerrassa mitään ongelmaa siis.

Vierailija
185/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole miehen sukulaisten kanssa mitään ongelmaa. Mies voi lasten kanssa käydä äidillään ja tavata siellä siskoaan niin paljon kun haluaa. En mitenkään rajoita sitä. Itse käyn anopin luona kahvilla jouluna ja äitienpäivänä. Anoppi meillä lasten synttäreillä. Ei kerrassa mitään ongelmaa siis.

No eipä tuo normaalinkaan ihmisen käytökseltä vaikuta, jos ei osaa tuon kummemmin ihmissuhteita hoitaa puolisonsa lähisukuun ja lastensa isoäitiin ja tätiin. Tai siis nykymittapuulla tuo ilmeisesti on täysin normaalia, vielä 10-15 vuotta sitten ihmiset eivät olleet ihan noin itsekeskeisiä ja moukkia.

Vierailija
186/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies28veee kirjoitti:

EN YMMRRÄ TÄTÄ!

Miksi naiset stressaavat tälläisistä näin paljon? Mukava ilta tiedossa, miksi stressata?

Minä olen juuri veljeni kanssa järjestämässä huomiselle illanistujaisia johon osallistuu meidän naiset sekä kaksi muuta pariskuntaa. Minulla sattuu olemaan huomenna töistä vapaata, joten aamupäivän aikana käyn kaupassa ja teen veljeni avustuksella järjestelyt iltaa varten, naiseni tulee paikalle iltapäivästä kunhan töistä kerkiää ja ehtii laittaitua rauhassa. Hänen ei siis tarvitse tehdä muuta kuin tulla paikalle, ottaa viileä valkoviini lasi käteen, istua alas ja nauttia olostaa. Ruokana erilaisia tapaksia ja muita herkkuja, juustoja keksejä ym. SILTI naiseni stressaa huomista aivan mahottoman paljon ja minä en yhtään, minusta on mukava tehdä ruokaa ym. Tätä en ymmärrä. Kertokaa naiset minulle mistä tässä on kyse????

Mikä kenestäkin on mukavaa. Minä vietän vähäisen vapaa-aikani mieluiten oman perheen kanssa ilman mitään ylimääräisiä ihmisiä. Kuulostaa kyllä tosi vaivaannuttavalta töiden päälle vielä joutua kuuntelemaan kaikkea paskaa kotonaan.

Vierailija
187/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuo normaalinkaan ihmisen käytökseltä vaikuta, jos ei osaa tuon kummemmin ihmissuhteita hoitaa puolisonsa lähisukuun ja lastensa isoäitiin ja tätiin. Tai siis nykymittapuulla tuo ilmeisesti on täysin normaalia, vielä 10-15 vuotta sitten ihmiset eivät olleet ihan noin itsekeskeisiä ja moukkia.

Eihän ne minulle ole mitään sukua. Eikä kenestäkään tarvitse pitää vain sentakia, että tämä on jonkun sukulainen. Miksi sinulle ei riitä, että mies ja lapset ovat haluamassaan määrin tekemisissä sukulaistensa kanssa. Mihin siinä minua, täysin vierasta ihmistä, tarvitaan?

Vierailija
188/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärsin tuon kälyn lastenhoito-jutun niin, että kun ap oli sanonut juhlien käyvän JOS järjestetään nyyttäri-meiningillä niin käly on sitten kommentoinut (itsekin väsyneenä/uupuneena) että fine! JOS sitten tuut vahtimaan lapsia siksi aikaa kun täällä väännän kiireen keskellä jotain pikkujoulu herkkuja....

Ketään ei taida oikein kiinnosta emännöidä & kokkailla herkkuja juhliin, ihan ymmärrettävää jos kaikilla on yhtä kiireistä. Paitsi sillä anopilla, joka ei enää muista millaista se oli tehdä täyttä työpäivää ja sen jälkeen hoitaa päiväkodista väsyneitä lapsia ja samalla yrittää siivota ja kokkailla herkkuja koko suvulle. Uuuh!

Ravintolassa juhlien viettäminen on periaatteessa hyvä idea. Kenenkään ei tarvitse lisä-uupua jne jne...

Meillä ravintola-juhlat on vähän ei-ei, koska rakas-anoppi on sitä mieltä että (vaikka hän kutsuisi porukan tai hänen logiikan mukaan ehkäpä juuri siksi) hänelle on muiden vieraiden tarjottava.  Toisaalta jokainen maksaa omansa ja lapset perheineen voi maksaa anopin kulut jyvitettyinä, ei niin paha (periaate vaan vituttaa, että miksei kaikki voi maksaa omiaan, miksi yhden pitää olla aina se vapaamatkustaja mutta näillä mennään).

Meillä on joulun vietto suvun kanssa ollut pientä tuskaa. Joulut on vietetty anopilla ja tunnelma on ollut aika ikävä. Käly ja anoppi ovat stressaantuneina tiuskineet ja lapsia on käskytetty ikävästi (niihin ja niihin leluihin ei saa koskea, sinne ja tänne ei saa mennä jne).

Tänä vuonna ajattelimme järjestää juhlat meillä. Anopin ja kälyn ei tarvitse stressata ruuasta (eivät ole mitään kotitalousihmisiä), me kokkaillaan miehen kanssa ruuat valmiiksi hyvissä ajoin. Ruokaa on kerrankin riittävästi kaikille ja saamme omia jouluherkkuja ujutettua mukaan ruokalistaan.

Lapset saavat olla omassa kotonaan rennommin (ilman ikävää käskyttämistä) ja voivat leikkiä serkkujen kanssa leluilla vapaasti (anopilla serkkujen leluilla ei saa leikkiä).

Anoppi ja käly käyttäytyvät siivommin kun eivät ole omalla reviirillään.

Eli meillä minä järjestän mieluummin juhlat itse, koska silloin itse viihdyn paremmin ja voin kontroloida paremmin meininkiä ja poistaa "ikävät jutut" (lasten ikävä tylyttäminen, ruokaa liian vähän jne)

Vierailija
189/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä miksi näillä sukulaisilla on mielestään oikeus tulla vaatimaan ja pakottamaan toisille yhtään mitään. Kuten on miljoona kertaa todettu, jokainen voi järjestää kotonaan tai vuokraamassaan paikassa millaiset bileet vaan. Omituista sen sijaan on tunkea toisten ihmisten kotiin ja vaatia kaikenmaailman tarjoomuksia.

Vierailija
190/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärsin tuon kälyn lastenhoito-jutun niin, että kun ap oli sanonut juhlien käyvän JOS järjestetään nyyttäri-meiningillä niin käly on sitten kommentoinut (itsekin väsyneenä/uupuneena) että fine! JOS sitten tuut vahtimaan lapsia siksi aikaa kun täällä väännän kiireen keskellä jotain pikkujoulu herkkuja....

Ketään ei taida oikein kiinnosta emännöidä & kokkailla herkkuja juhliin, ihan ymmärrettävää jos kaikilla on yhtä kiireistä. Paitsi sillä anopilla, joka ei enää muista millaista se oli tehdä täyttä työpäivää ja sen jälkeen hoitaa päiväkodista väsyneitä lapsia ja samalla yrittää siivota ja kokkailla herkkuja koko suvulle. Uuuh!

Ravintolassa juhlien viettäminen on periaatteessa hyvä idea. Kenenkään ei tarvitse lisä-uupua jne jne...

Meillä ravintola-juhlat on vähän ei-ei, koska rakas-anoppi on sitä mieltä että (vaikka hän kutsuisi porukan tai hänen logiikan mukaan ehkäpä juuri siksi) hänelle on muiden vieraiden tarjottava.  Toisaalta jokainen maksaa omansa ja lapset perheineen voi maksaa anopin kulut jyvitettyinä, ei niin paha (periaate vaan vituttaa, että miksei kaikki voi maksaa omiaan, miksi yhden pitää olla aina se vapaamatkustaja mutta näillä mennään).

Meillä on joulun vietto suvun kanssa ollut pientä tuskaa. Joulut on vietetty anopilla ja tunnelma on ollut aika ikävä. Käly ja anoppi ovat stressaantuneina tiuskineet ja lapsia on käskytetty ikävästi (niihin ja niihin leluihin ei saa koskea, sinne ja tänne ei saa mennä jne).

Tänä vuonna ajattelimme järjestää juhlat meillä. Anopin ja kälyn ei tarvitse stressata ruuasta (eivät ole mitään kotitalousihmisiä), me kokkaillaan miehen kanssa ruuat valmiiksi hyvissä ajoin. Ruokaa on kerrankin riittävästi kaikille ja saamme omia jouluherkkuja ujutettua mukaan ruokalistaan.

Lapset saavat olla omassa kotonaan rennommin (ilman ikävää käskyttämistä) ja voivat leikkiä serkkujen kanssa leluilla vapaasti (anopilla serkkujen leluilla ei saa leikkiä).

Anoppi ja käly käyttäytyvät siivommin kun eivät ole omalla reviirillään.

Eli meillä minä järjestän mieluummin juhlat itse, koska silloin itse viihdyn paremmin ja voin kontroloida paremmin meininkiä ja poistaa "ikävät jutut" (lasten ikävä tylyttäminen, ruokaa liian vähän jne)

Tähän on myös helpompi ratkaisu. Jokainen viettää joulun kotonaan, matkoilla tai miten itse haluaa. Muutaman kerran osallistuin typeränä nuorena aikuisena lapsuudenkodin sukujouluun, joka hyvin paljon muistuttaa kertomaasi. Pakkotahtinen aikataulutus, pitää olla sitä ja tätä, pitää tehdä sitä ja tätä , ei saa tehdä niin ja näin. Jouluriemua hampaat irvessä suorittaen. Lapset käyvät ylikierroksilla joulupukin odotuksesta ja väsymyksestä, sillä joulupukin odotus on äidin mielestä parasta ja pukki tulee vasta klo 21 n jälkeen. Sitten kukaan ei jaksa leikkiä leluillaan ja lisää kiukkua ja huutoa pikkuisten taholta. En tajua, miksi edes yritin, kun se lapsuudessakin oli samaa tuskaa ja mitään ei voi tippaakaan muuttaa tai ei ole oikea joulu. Parin kerran jälkeen ryhtyimme viettämään omaa mukavaa ja rauhallista joulua oman perheen kesken. Ruoka , koristelut ym ei ehkä ole niin täydellisiä, mutta se rauhallinen tunnelma ratkaisee.

Vierailija
191/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap suku auttanut perhettänne ja oletko osallistunut heidän järjestämiin juhliin?

Jos tämä oli vinkki siitä, että välillä olisi teidän vuoronnne järjestää jotain ja auttaa myös muita?

Valitettavasti tiedän itse henkilöitä, joille kyllä juhlat ja apu kelpaa, mutta kun pitäisi itse tehdä vastaavasti jotain, niin naama menee nutturalle.

Voi, joskus on PAKKO osallistua suvun juhliin, vaikkei edes halua. Jos kieltäytyy tulemasta miehen mummun 80-v. syntymäpäiville, anopin sunnuntaipäivällisille, joulun- ja pääsiäisenviettoon, niin siitäkös viha syntyy. Sama koskee avunantoakin. Vaikkei ole pyytänyt, niin halutaan niin kovasti viedä tai hakea lapsia harrastuksiin ja kouluun.

Ja koskaan en ole näitä juttuja pyydellyt. Enkä oleta, että mun pitää järkätä luonani juhlia tai tarjota apuja, joita en edes ole koskaan ollut vailla, vaan hoitanut velvollisuudesta läpi.

En ole AP, mutta joku syyllisyysnappi mulla tästä kommentistasi painui pohjaan.

Ja kyllä, olen uupunut minäkin. Mitään mentaalista ongelmaa ei ole (vielä), mutta ruuhkavuodet imee mehut ja reunalla painitaan. Työnantaja vaatii, lasten tarha ja koulu ja harrasteet vaatii ja vielä kaikki tuttavat ja sukulaiset vaatii että ”olis-kiva-nähä”.

Siinä sivussa roikkuu kaikki to do -hommat, kuten kodin suursiivous edes joskus, kirpputorilla hävitettävien kamojen myynnin järjestäminen, varaston siivous, pihahommat. Lisäksi omasta itsestä huolehtiminen: kuntosali, kampaaja, lepo, lukeminen.

Ja kaiken tämän keskellä arjen perushommat: ruokakaupat, ruuanlaitto ja sopivien vuodenaikavarusteiden hankkiminen lapsille, kaverisynttärit. Tähän päälle pyhäinpäiväateriat, pikkujoulut, koulun joulumyyjäiset ja muut itsenäisyyspäivän kotkotukset, niin... pää räjähtää.

Olenkin päättänyt, etten enää osallistu mihinkään ylimääräiseen, mitä joku ehdottaa. Kieltäydyn suoraan. Pitäkää kivanne.

Vierailija
192/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ap kuulee, mitä pikkujoulussa annettiin lahjaksi niille, jotka oli paikalla, niin alkaa armoton valitus siitä, että isoäiti ei ole tasapuolinen. Heidän lapset jäi taas ilmanlahjoja. Kyynelsilmin lapset siellä kyselevät, että eikö mummi rakasta.

Taatusti jokaisella lapsiperheellä on muutenkin tarpeeksi turhaa roinaa nurkat piukassa, että sinänsä hyvä vaan jos ei anoppi sitä lisää kanna. Sitä paitsi ei se lahjojen antaiseen mitään juhlia tarvitse. Sen kun pistää postitse paketin tulemaan jos välttämättä haluaa.

Vierailija
193/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies28veee kirjoitti:

EN YMMRRÄ TÄTÄ!

Naisen oikean ja vasemman aivopuoliskon välillä on tutkimuksissa löydetty hermoyhteyksiä, joita miehillä ei ole. (Aikaisemmin luultiin että lohkot ovat täysin erilliset aina, eivätkä välitä keskenään informaatiota.) Tutkijat ovat päätelleet että näitä hermoyhteyksiä nainen tarvitsi evoluution saatossa etenkin multitaskingissa eli vaikka jokin asia olisi kesken, niin naisen aivot hoksasvat jälkikasvun tarpeet. Tämä on elämää ylläpitävä seikka ja lajin säilymisen kannalta prioriteetti.

Stressitilanteessa tämä sama hermoviestintä aiheuttaa modernissa yhteiskunnassa naiselle jatkuvaa pähkäilyä. Itse naisena mietin liikaa ja aivot osaa yhdistellä koko ajan turhiakin asioita. Eli biologinen alttius, mitä häly ja nopea yhteiskunta ylläpitävät.

Rentoutuminen pitää erikseen ohjelmoida itseensä ja arkeen. Näin minulla ainakin on.

Vierailija
194/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies28veee kirjoitti:

EN YMMRRÄ TÄTÄ!

Naisen oikean ja vasemman aivopuoliskon välillä on tutkimuksissa löydetty hermoyhteyksiä, joita miehillä ei ole. (Aikaisemmin luultiin että lohkot ovat täysin erilliset aina, eivätkä välitä keskenään informaatiota.) Tutkijat ovat päätelleet että näitä hermoyhteyksiä nainen tarvitsi evoluution saatossa etenkin multitaskingissa eli vaikka jokin asia olisi kesken, niin naisen aivot hoksasvat jälkikasvun tarpeet. Tämä on elämää ylläpitävä seikka ja lajin säilymisen kannalta prioriteetti.

Stressitilanteessa tämä sama hermoviestintä aiheuttaa modernissa yhteiskunnassa naiselle jatkuvaa pähkäilyä. Itse naisena mietin liikaa ja aivot osaa yhdistellä koko ajan turhiakin asioita. Eli biologinen alttius, mitä häly ja nopea yhteiskunta ylläpitävät.

Rentoutuminen pitää erikseen ohjelmoida itseensä ja arkeen. Näin minulla ainakin on.

Tämä ilmeisesti myös aiheuttaa ainakin nuorilla äideillä sen, että tehdään ihan ihmeellisiä ylitulkintoja kaikesta. Kun itse on sanonut menevänsä nyyttärit ostoruoilla ja käly ehdottaa, että josko siinä tapauksessa ehdit katoa pari tuntia meidän lapsia, kun minä leivon, niin kaamea vääryys on tapahtunut, käly kiusaa ja anoppi on hirveä. Kun anoppi ehdottaa, että teillä kun on parhaiten tilaa, niin voitaisiinko pitää nyyttärit teillä, niin miniän mielestä anoppi on väkisin tunkemassa koko sukua meille ja kukaan muu ei tee mitään ja ihan vain minua kiusatakseen tekevät tämänkin julmuuden. Ja sitten kun muut yritävät kysyä, että miten sitten toimittaisiin, että homma järestyisi, niin kädet vaan korville ja "laalaalaalaalaa" en kuule enkä ymmärrä, ootte vaan niin kauheita ja ilkeitä "laalalllalaalaa", yhtään ette koskaan ota minua ja minun tarpeitani huomioon.

Vierailija
195/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kitoksia, tätä en tiennyt aikaisemmin :) taas ymärrän naisia hieman paremmin, tai siis en yhtään paremmin, mutta osaan suhtautua näihin tilanteisiin paremmin ja ymmärtää naista ja hösäämisen ja stressin määrää

Vierailija
196/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama viime vuonna, isä oli kuollut ja äiti yksin, veli ehdotti pikkujoulua heillä. Käly marmatti, että ei jaksa ja on kiire ja pitää siivota jne., joten ei sitten menty sinne, oltiin pienesti meidän mökillä.

Tänä vuonna on hyvissä ajoin sovittu yhteinen matka Saksaan joulumarkkinoille ja pyhiksi mennään Leville. Veljen perhettä ei pyydetty mukaan, ja siitä käly taas repii pelihousujaan, kun ei koskaan mitään kivaa. Mutta kun sillä on nyt ne ruuhkavuodet ja jaksamiset ja siivoukset aina kesken, niin eihän me toki sitä nyt häiritä! JOuluilkoot itsekseen.

Sinun puolesta todella lapsellista hommaa. Jos toinen ei jaksa otta vieraita vastaan, niin miksi siitä pitää loukkaantua. Mikä vika siinä mökissä oli? Jokaisella on oikeus kieltäytyä pitämästä juhlia jos ei halua, se ei tarkoita, että ei halua olla tekemisissä. Oli varmaan huono hetki juuri silloin, ja nyt sinä päätit poistaa veljesi perheen vaan sen takia, että joku on väsynyt. Sinhän et varmaan ole mistääkään kieltäytynyt, vaan aina järjestänyt kaiken. Sinulle on varmasti ok, että kaikki tulee teille jouluksi jne. Mieti hetki, ja tunnusta olet todella lapsellinen.

En minä tätä keksinyt vaan meidän äiti. Viime vuonna näihin aikoihin oli isosti surua, elämä tuntui siltä, että se ei enää jatku ja sitten miniä ilmoittaa, että älä luulekaan, että voisit tulla meille katsomaan, kun lapsenlapset saa lahjoja. Me ollaan jouluna muualla ja mitään pikkujoulua ei tule. Sen lisäksi, että äiti menetti puolisonsa niin hän menetti mahdollisuuden nähdä lastenlasten yhden iltapäivän jouluilon, yhden ainoan paketin avaamisen ja sen kaiken jännityksen, joka jouluun liittyy. Ei saanut tonttu viedä etukäteen lahjaa!

No äiti oppi kerrasta ja maksaa nyt meidän perheen ja pikkusiskon kanssaan jouluilemaan pariinkin kertaan. Veljen vaimo saa edelleen olla juuri niin väsynyt kuin haluaa, me laitamme jouluntoivotukset ison pitopöydän äärestä ja hymyilemme iloisesti.

Halpamainen äitisi on kyllä anoppina. Miniä ei saa yhtenä jouluna olla väsynyt ja toivoa olemista vain oman perheen kesken, ilman että äitisi hylkää sitten oman lapsensa ja lapsenlapsensa. Yököttävää. Ja kyllä, n@rsisti ’oppii kerrasta’ eli kost@a kunnolla, jos toinen kerrankin yrittää pitää puolensa.

Nyt oikeasti tuon narsistikortin heittelyn ja anoppien demonisoinnin kanssa. Jos käly ei voi herranjestas senvertaa skarpata että puolisonsa juuri menettänyt (!!!!) mummo saisi edes etukäteen tuoda lapselle lahjaa niin ei ole kyllä ok vaikka käly olisi kuinka väsynyt. Tässä nyt tuskin kuitenkaan oli mistään kälyn psykoottisesta masennuksesta kyse... Tosi inhottavaa tuolta kälyltä eikä todellakaan mikään ihme ettei tuollaisen jälkeen anopin tee mieli maksella kälylle yhtään mitään. Toki toivottavasti se välien viileneminen kohdistuu vain kälyyn, ei siihen poikaan/veljeen ja tämän lapsiin, että joulumatkustelua lukuunottamatta pyritään nyt heihin pitämään kuitenkin muuten yhteyttä, laitetaan lahjat ja joulukortit tms. lapsille vaikka ei yhdessä ollakaan.

Vierailija
197/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies28veee kirjoitti:

EN YMMRRÄ TÄTÄ!

Tämä ilmeisesti myös aiheuttaa ainakin nuorilla äideillä sen, että tehdään ihan ihmeellisiä ylitulkintoja kaikesta. Kun itse on sanonut menevänsä nyyttärit ostoruoilla ja käly ehdottaa, että josko siinä tapauksessa ehdit katoa pari tuntia meidän lapsia, kun minä leivon, niin kaamea vääryys on tapahtunut, käly kiusaa ja anoppi on hirveä. Kun anoppi ehdottaa, että teillä kun on parhaiten tilaa, niin voitaisiinko pitää nyyttärit teillä, niin miniän mielestä anoppi on väkisin tunkemassa koko sukua meille ja kukaan muu ei tee mitään ja ihan vain minua kiusatakseen tekevät tämänkin julmuuden. Ja sitten kun muut yritävät kysyä, että miten sitten toimittaisiin, että homma järestyisi, niin kädet vaan korville ja "laalaalaalaalaa" en kuule enkä ymmärrä, ootte vaan niin kauheita ja ilkeitä "laalalllalaalaa", yhtään ette koskaan ota minua ja minun tarpeitani huomioon.

No missä kohtaa ap ja hänen tarpeet otettiin mielestäsi huomioon? Tunkemalla pitämään pikkujouluja hänen kotiinsa? Vaatimalla leipomaan jotain tarjoomuksia? Vaatimalla hoitamaan muiden kakaroita? Kun kaupasta valmiina ostetut jutut eivät kelvanneet?

Vierailija
198/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies28veee kirjoitti:

EN YMMRRÄ TÄTÄ!

Sinä et maininnut, pesetkö vessat, kuka pesee keittiön ennen ja jälkeen, kuka siivoaa muut tilat, pyyhkii pölyt jne.

Ja voin kertoa, että jos näitä ei tehdä, muut naiset haukkuvat mielessään tai selän takana sinun vaimosi, ei sinua. Siksi nainen stressaa, sinä et.

Vierailija
199/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama viime vuonna, isä oli kuollut ja äiti yksin, veli ehdotti pikkujoulua heillä. Käly marmatti, että ei jaksa ja on kiire ja pitää siivota jne., joten ei sitten menty sinne, oltiin pienesti meidän mökillä.

Tänä vuonna on hyvissä ajoin sovittu yhteinen matka Saksaan joulumarkkinoille ja pyhiksi mennään Leville. Veljen perhettä ei pyydetty mukaan, ja siitä käly taas repii pelihousujaan, kun ei koskaan mitään kivaa. Mutta kun sillä on nyt ne ruuhkavuodet ja jaksamiset ja siivoukset aina kesken, niin eihän me toki sitä nyt häiritä! JOuluilkoot itsekseen.

Sinun puolesta todella lapsellista hommaa. Jos toinen ei jaksa otta vieraita vastaan, niin miksi siitä pitää loukkaantua. Mikä vika siinä mökissä oli? Jokaisella on oikeus kieltäytyä pitämästä juhlia jos ei halua, se ei tarkoita, että ei halua olla tekemisissä. Oli varmaan huono hetki juuri silloin, ja nyt sinä päätit poistaa veljesi perheen vaan sen takia, että joku on väsynyt. Sinhän et varmaan ole mistääkään kieltäytynyt, vaan aina järjestänyt kaiken. Sinulle on varmasti ok, että kaikki tulee teille jouluksi jne. Mieti hetki, ja tunnusta olet todella lapsellinen.

En minä tätä keksinyt vaan meidän äiti. Viime vuonna näihin aikoihin oli isosti surua, elämä tuntui siltä, että se ei enää jatku ja sitten miniä ilmoittaa, että älä luulekaan, että voisit tulla meille katsomaan, kun lapsenlapset saa lahjoja. Me ollaan jouluna muualla ja mitään pikkujoulua ei tule. Sen lisäksi, että äiti menetti puolisonsa niin hän menetti mahdollisuuden nähdä lastenlasten yhden iltapäivän jouluilon, yhden ainoan paketin avaamisen ja sen kaiken jännityksen, joka jouluun liittyy. Ei saanut tonttu viedä etukäteen lahjaa!

No äiti oppi kerrasta ja maksaa nyt meidän perheen ja pikkusiskon kanssaan jouluilemaan pariinkin kertaan. Veljen vaimo saa edelleen olla juuri niin väsynyt kuin haluaa, me laitamme jouluntoivotukset ison pitopöydän äärestä ja hymyilemme iloisesti.

Halpamainen äitisi on kyllä anoppina. Miniä ei saa yhtenä jouluna olla väsynyt ja toivoa olemista vain oman perheen kesken, ilman että äitisi hylkää sitten oman lapsensa ja lapsenlapsensa. Yököttävää. Ja kyllä, n@rsisti ’oppii kerrasta’ eli kost@a kunnolla, jos toinen kerrankin yrittää pitää puolensa.

Nyt oikeasti tuon narsistikortin heittelyn ja anoppien demonisoinnin kanssa. Jos käly ei voi herranjestas senvertaa skarpata että puolisonsa juuri menettänyt (!!!!) mummo saisi edes etukäteen tuoda lapselle lahjaa niin ei ole kyllä ok vaikka käly olisi kuinka väsynyt. Tässä nyt tuskin kuitenkaan oli mistään kälyn psykoottisesta masennuksesta kyse... Tosi inhottavaa tuolta kälyltä eikä todellakaan mikään ihme ettei tuollaisen jälkeen anopin tee mieli maksella kälylle yhtään mitään. Toki toivottavasti se välien viileneminen kohdistuu vain kälyyn, ei siihen poikaan/veljeen ja tämän lapsiin, että joulumatkustelua lukuunottamatta pyritään nyt heihin pitämään kuitenkin muuten yhteyttä, laitetaan lahjat ja joulukortit tms. lapsille vaikka ei yhdessä ollakaan.

En kyllä tajua miksi se anoppi oli juuri tuon perheen muksujen kimppuun tulossa.? Väännä itse perse ruvella pentuja äitiäsi miellyttämään ja anna muiden perheiden olla rauhassa.

Vierailija
200/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tämä ongelma, että anoppi ja käly änkeävät itsensä kylään. Ovat haukkuneet mua ihan kamalasti selän takana, joten into heidän kestitsemiseensä on nolla. Mulle riittäis tapaaminen jouluna ja äitienpäivänä heidän kaa, mutta valittavat että heitä ei kutsuta. Miehelle olen sanonut, että siskosi haluaa kylään, kehitä jotain grillijuttua mikä sulta sujuu. Ei mies sitä ota ikinä asiakseen. Lisäksi hänen mielestään ei siivotakaan tarvii.Vieraita varten siivoaminen ja kokkailu on kuitenkin rasittavaa, kurja että se aina kaatuu naisen niskaan. Siinäkin suvussa valtava halveksunta valmiita pullia ja pakastekakkuja kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä