Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes, suututin miehen perheen

Vierailija
31.10.2018 |

Nyt en edes välitä, vaikka joku tunnistaisikin. Tilanne on se, että olemme menossa jouluksi lämpimään, samoin kuin miehen siskon perhe (onneksi mennään eri mantereille). Tästä johtuen anoppi sai idean, että pidettäisiin pikkujoulut, ja että ne pidettäisiin meidän kotona, sillä anopin talo on remontissa ja meillä on sitten toiseksi eniten tilaa.

Minulla on ollut rankka kevät, kesä ja syksy, henkisesti ja fyysisesti. Mies on tehnyt paljon töitä, minä olen ollut uupunut. Lapsiperhe-elämä on vienyt mehuja, ja minulla itselläni ei henkilökohtaisesti ole ketään, joka voisi auttaa edes katsomalla lapsia sen ajan kuin siivoan, tai jonka luokse voisin mennä hetkeksi hengähtämään. Tämä on jo eri juttu, enkä jaksa tätä avata sen enempää. Mutta siis ahdistuin aivan valtavasti ajatuksesta, että pitäisi siivota, leipoa, laittaa ruokaa (siitäkin huolimatta että anoppi ehdotti nyyttäriperiaatetta).

Nyt eilen illalla sitten Whatsappissa tuntui että kaikki kyselivät jotain, ja vastasin sitten lopuksi että tarjoan sitä mitä kaupasta valmiina saa, etten jaksa leipoa. Sitten alkoi tulla ihan ihmeellistä viestiä, että voinko katsoa hetken miehen toisen siskon lapsia silloin ennen pikkujouluja, ja että voinko kuitenkin tehdä sitä ja tätä hyvää herkkua mitä olen joskus tehnyt. Sanoin että ei, ja ei. Siihen toinen käly sitten sanoi että on se kumma kun en voi sitä vähää auttaa. Suutuin, ja sanoin (totuuden), että ei minuakaan kukaan täällä auta, että ihan itse pitää päivästä toiseen selvitä, ja että pitäkää juhlanne muualla.

Hiljensin sen keskustelun, enkä tiedä mitä mies on saanut jo kuulla (on työreissulla). En vain haluaisi välittää, mutta tämä on ensimmäinen konflikti 12 vuoden tuntemisen jälkeen ja tuntuu pahalta. Ja epäreilulta.

Kommentit (322)

Vierailija
141/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin anoppi ehdotti paikaksi poikansa kotia kun oma on remontissa. Ja jos pikkujoulut nyyttäriperiaatteella kun joulun osa viettää matkoilla.

= anoppi on rajaton moukka? Että ihan heti tempaisit diagnoosin tiskiin raivoisalla tekstillä. Tää palsta on kaheleita täynnä. Lycka till vaan.

No ok, jos teidän suvussa tuollainen on normaalia toimintaa. Meidän ei ole. Jos anoppini olisi tuossa tilanteessa, niin hän luultavasti olisi ehdottanut vaikka jonkin mökin vuokraamista. Olis ollut aidosti nyyttärikestit, kun ei olla kenenkään kotona ja olisi mukavaa, vähän erikoisempaa yhdessäoloa. 

Ja rajaton moukka ei kyllä ole mikään diagnoosi. Rajaton = ihminen joka ei ns. ymmärrä missä itse loppuu ja toinen ihminen alkaa. Ilmenee käytännössä monin eri tavoin. Tässä tapauksessa siten, että ei ymmärrä että ei voi toisen kotiin järjestää kutsuja. Moukka = ei omaa käytöstapoja. Hyviin käytöstapoihin ei kuulu ehdotella kutusjen järjestämistä toisen kotiin.  Eli aivan hyvin voi kutsua ap:n anoppia ja kälyjä rajottamiksi moukiksi. 

Miten teidän suvussa jaetaan 1200 € mökkivuokra? Ilmeisesti te maksaisitte ap:n tapauksessa 300€/perhe ja tuomanne ruuat?

Vietettiin äidin synttäreitä tosi kivassa vuokramökissä. Sesongin ulkopuolella 15 h mökki oli 850 euroa. Meitä oli 3 sisarusta, jotka maksettiin mökin vuokrasta kukin kolmannes. Ostettiin kukin nyyttäriperiaatteella ilta-ja aamupalatarvikkeet. Kerran tilattiin pitsaa ja loput kerrat käytiin läheisissä ravintoloissa syömässä. Kukin maksoi ateriansa itse paitsi äiti, jolle tarjosimme yhdessä. Ei ole vaikeaa.

Synttäriviikonloppu? Pe iltana perille, asettaudutaan, iltapala. Lauantaina Aamiainen, päivällinen ravintolassa, iltapala. Sunnuntaina aamiainen, ravintola, lähtö mökiltä. Missä vaiheessa ehditte pitsaa tilata ja käydä loput kerrat ravintoloissa? Joku ei mätsää kertomuksessa tai syötte ihan stanan paljon.

Mistä sinä tuon viikonlopun keksit? Minä luin tuon vastauksen moneen kertaan eikä siinä sanottu, että kyse olisi ollut yhdestä viikonlopusta.

Anteeksi, oletin, että kyse oli työssäkäyvistä ihmisistä.

Työssäkäyvillä ihmisillä voi olla myös lomaa. Me olemme kaikki työssäkäyviä, ja silti juhlimme viikon ajan Kreikassa appivanhempien syntymäpäiviä.

Teitä oli siis 8 aikuista ihmistä yhtäaikaa vuosilomalla ja otitte Kreikasta m ö k i n ? Ahaa..

Tuo Kreikka oli eri juttu kuin mökki, ja kyllä, olimme Kreikassa viikon, kaikki lomalla. En ymmärrä, mikä siinä on ihmeellistä? Kaikilla hyvä asema työelämässä ja hyvä koulutus, joten oman loman paikkaan voi vaikuttaa. Lisäksi sovitellaan niiden mukaan, joille se on vaikeampaa. En pysty ymmärtämään, miten tämä ei joltakulta onnistuisi.

Montako aikuista teillä sitten oli reissussa? Hienoa jos tosiaan onnistui yhteinen matka!

En kerro yksityiskohtia, mutta on onnistunut, monta kertaa. Eikä ole tullut oikeasti edes mieleen, että se olisi jotenkin epätavallista.

No jos sä sanot että teitä oli se neljä aikuista niin ei sua vielä siitä kommentista tunnista..

No sen voin sanoa, että oli selvästi enemmän kuin neljä.

Vierailija
142/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut 8 työssäkäyvää ihmistä juhlistaa appivanhempien tasavuosia Kreikassa. Veikkaan seurueessa 4-6 aikuista.

Mitä sinä teet työksesi, kun sinulle on niin vaikea saada lomaa? Meillä suvussa on paljon opettajia ja virkamiehiä, ja tämä on ihan pikkujuttu. Oikeasti.

No töitä. Ei mitään saumaa, että suvussa 8lla ihmisellä olisi lomat yhtäaikaa, hyvä jos edes puolisoilla keskenään osuu yhtäaikaa.

Jos mun suvussa järjestettäisiin vastaavat synttärit niin ihan helposti voi olla kolme perhettä + isoäiti olla lomalla. Monesti ollaan oltukin. Isoäiti on eläkeläinen. Yksi perhe yksityisyrittäjinä voi järjestää lomansa koska tahansa. Yksi pariskunta on opettajia, joilla pitkä kesäloma, syysloma, joululoma, hiihtoloma. Kolmannen pariskunnan toinen osapuoli on yrityksen johtoportaassa, toisella on joustava työaika ja voi tehdä myös etätyötä. Näillä spekseillä on suht helppo sopia suvun kesken monen moisia reissuja.

Eiks tää ketju koskenut pikkujouluja eikä jotain suvun synttäreitä Kreikassa??!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin anoppi ehdotti paikaksi poikansa kotia kun oma on remontissa. Ja jos pikkujoulut nyyttäriperiaatteella kun joulun osa viettää matkoilla.

= anoppi on rajaton moukka? Että ihan heti tempaisit diagnoosin tiskiin raivoisalla tekstillä. Tää palsta on kaheleita täynnä. Lycka till vaan.

...ja sen jälkeen porukalta vaatimuksia eri leipomuksista ja lastenkaitsinnasta.

Kätevää kyllä, että ensin saadaan suostumssn tuolla nyyttäri -idealla, ja suostumisen jälkeen aletaan latoa tiskiin vaatimuksia kun "sä suostuit jo".

Eiköhän loppuviimein ap olisi yksin järkännyt pirskeet safkoineen, ja itse toiminut leikkitätinä lapsille kun muut viettävät näitä pikkujouluja.

No miksi jäädä järjestämään itse? Vähän johtajuutta peliin ja reippaasti delegoimaan hommia muille. Mutta kun naiset eivät osaa tätä ja sitten jäävät tekemään yksin asioita ja marisevat. Tämä on se syy, miksi naiset eivät etene johtajiksi. Luullaan, että kaikki pitää tehdä tehdä itse eikä osata suunnitella ja delegoida tehtäviä.

Kröhöm, puhu omasta puolestasi. T. Naisjohtaja, 130 alaista, firman tehokkain pomo kaikilla mittareilla. Näihin hommiin ei tehottomat pääse...

Pädetkö myös työpaikallasi vai pelkästään vauvapalstalla?

Päden! Eritoten kun johtajien tulosraportteja (mittarit) vertaillaan johtoryhmäkokouksessa! Tai no raportit puhuu puolestani!

Minkälaista lisäsisältöä saat naisjohtajan elämääsi vauvapalstalta?

Vierailija
144/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ok, jos teidän suvussa tuollainen on normaalia toimintaa. Meidän ei ole. Jos anoppini olisi tuossa tilanteessa, niin hän luultavasti olisi ehdottanut vaikka jonkin mökin vuokraamista. Olis ollut aidosti nyyttärikestit, kun ei olla kenenkään kotona ja olisi mukavaa, vähän erikoisempaa yhdessäoloa. 

Ja rajaton moukka ei kyllä ole mikään diagnoosi. Rajaton = ihminen joka ei ns. ymmärrä missä itse loppuu ja toinen ihminen alkaa. Ilmenee käytännössä monin eri tavoin. Tässä tapauksessa siten, että ei ymmärrä että ei voi toisen kotiin järjestää kutsuja. Moukka = ei omaa käytöstapoja. Hyviin käytöstapoihin ei kuulu ehdotella kutusjen järjestämistä toisen kotiin.  Eli aivan hyvin voi kutsua ap:n anoppia ja kälyjä rajottamiksi moukiksi. 

Miten teidän suvussa jaetaan 1200 € mökkivuokra? Ilmeisesti te maksaisitte ap:n tapauksessa 300€/perhe ja tuomanne ruuat?

Vietettiin äidin synttäreitä tosi kivassa vuokramökissä. Sesongin ulkopuolella 15 h mökki oli 850 euroa. Meitä oli 3 sisarusta, jotka maksettiin mökin vuokrasta kukin kolmannes. Ostettiin kukin nyyttäriperiaatteella ilta-ja aamupalatarvikkeet. Kerran tilattiin pitsaa ja loput kerrat käytiin läheisissä ravintoloissa syömässä. Kukin maksoi ateriansa itse paitsi äiti, jolle tarjosimme yhdessä. Ei ole vaikeaa.

Synttäriviikonloppu? Pe iltana perille, asettaudutaan, iltapala. Lauantaina Aamiainen, päivällinen ravintolassa, iltapala. Sunnuntaina aamiainen, ravintola, lähtö mökiltä. Missä vaiheessa ehditte pitsaa tilata ja käydä loput kerrat ravintoloissa? Joku ei mätsää kertomuksessa tai syötte ihan stanan paljon.

Mistä sinä tuon viikonlopun keksit? Minä luin tuon vastauksen moneen kertaan eikä siinä sanottu, että kyse olisi ollut yhdestä viikonlopusta.

Anteeksi, oletin, että kyse oli työssäkäyvistä ihmisistä.

Työssäkäyvillä ihmisillä voi olla myös lomaa. Me olemme kaikki työssäkäyviä, ja silti juhlimme viikon ajan Kreikassa appivanhempien syntymäpäiviä.

Teitä oli siis 8 aikuista ihmistä yhtäaikaa vuosilomalla ja otitte Kreikasta m ö k i n ? Ahaa..

Tuo Kreikka oli eri juttu kuin mökki, ja kyllä, olimme Kreikassa viikon, kaikki lomalla. En ymmärrä, mikä siinä on ihmeellistä? Kaikilla hyvä asema työelämässä ja hyvä koulutus, joten oman loman paikkaan voi vaikuttaa. Lisäksi sovitellaan niiden mukaan, joille se on vaikeampaa. En pysty ymmärtämään, miten tämä ei joltakulta onnistuisi.

Montako aikuista teillä sitten oli reissussa? Hienoa jos tosiaan onnistui yhteinen matka!

En kerro yksityiskohtia, mutta on onnistunut, monta kertaa. Eikä ole tullut oikeasti edes mieleen, että se olisi jotenkin epätavallista.

No jos sä sanot että teitä oli se neljä aikuista niin ei sua vielä siitä kommentista tunnista..

No sen voin sanoa, että oli selvästi enemmän kuin neljä.

Jos teitä oli se kuusi niin en usko et siitäkään voi vielä tunnistaa..

Vierailija
145/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli porukassa ennen tuttavaperhe, joka ei koskaan itse järjestänyt mitään, söivät ja olivat kyllä muiden järjestämissä tilaisuuksissa. Kerran sitten ihan tarkoituksella ehdotettiin juuri näin yhtä suorasukaisesti kuin apkin tapauksessa, että olisiko nyt aika viettää teillä tulevat juhlat. Niin tämä tuttavaperheen nainen ihan tulistui, ettei ymmärretä miten raskasta on ja on ollu kaikenlaista ja pitäisi ymmärtää, ettei kaikki jaksa juhlia järjestää. Samaa lapsiperhe-elämää kaikki kuitenkin vietettiin.

Tämä tuttavaperhe putosi aika nopeasti kutsulistoilta. Ap:lla on se hyvä tilanne, että muut toimijat tässä ovat sukulaisia. Sukulaisia ei niin vain heivata porukasta. Ehkä avunsaanti voi olla hetken aikaa nihkeämpää kun suku huomaa, ettei vastavuoroisuus toimikaan kuin yhteen suuntaan.

Vierailija
146/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja sen jälkeen porukalta vaatimuksia eri leipomuksista ja lastenkaitsinnasta.

Kätevää kyllä, että ensin saadaan suostumssn tuolla nyyttäri -idealla, ja suostumisen jälkeen aletaan latoa tiskiin vaatimuksia kun "sä suostuit jo".

Eiköhän loppuviimein ap olisi yksin järkännyt pirskeet safkoineen, ja itse toiminut leikkitätinä lapsille kun muut viettävät näitä pikkujouluja.

No miksi jäädä järjestämään itse? Vähän johtajuutta peliin ja reippaasti delegoimaan hommia muille. Mutta kun naiset eivät osaa tätä ja sitten jäävät tekemään yksin asioita ja marisevat. Tämä on se syy, miksi naiset eivät etene johtajiksi. Luullaan, että kaikki pitää tehdä tehdä itse eikä osata suunnitella ja delegoida tehtäviä.

Kröhöm, puhu omasta puolestasi. T. Naisjohtaja, 130 alaista, firman tehokkain pomo kaikilla mittareilla. Näihin hommiin ei tehottomat pääse...

Päden! Eritoten kun johtajien tulosraportteja (mittarit) vertaillaan johtoryhmäkokouksessa! Tai no raportit puhuu puolestani!

Meinaatko, että palstalla on vain elämäm_koululaisia, apureita ja työttömiä?

Vierailija
147/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut 8 työssäkäyvää ihmistä juhlistaa appivanhempien tasavuosia Kreikassa. Veikkaan seurueessa 4-6 aikuista.

Mitä sinä teet työksesi, kun sinulle on niin vaikea saada lomaa? Meillä suvussa on paljon opettajia ja virkamiehiä, ja tämä on ihan pikkujuttu. Oikeasti.

No töitä. Ei mitään saumaa, että suvussa 8lla ihmisellä olisi lomat yhtäaikaa, hyvä jos edes puolisoilla keskenään osuu yhtäaikaa.

Ette kumpikaan pysty päättämään itse, milloin pidätte lomanne? Olisi kiva kuulla, minkälaisia nämä työt ovat. Omassa suvussa on tosiaan opettajia, yliopisto-opettajia, virkamiehiä niin kunnalla kuin valtiollakin, kaikki virkanimikkeeltään johtavia virkamiehiä, ja kyllä niistä saa lomaa. Äitini on yksityisellä sektorilla, mutta kyllä hänkin saa lomaa, kunhan ei osu tilinpäätöksen päälle kerran kuussa. Virkamiehet saavat ottaa lomarahatkin aina vapaana, joten loman määrä ei edes ole este.

Astronautti, formulakuski, sherpa, internetin johtaja, levyseppä-keittäjä, kaivostyöläinen Etelä-Afrikan timanttikaivoksilla ja lahkosaarnaaja sekä beduiini. En kerro tarkemmin tunnistamisen pelossa mutta voin vakuuttaa, että vaikeaa on järjestää yhteiset lomat.

Vierailija
148/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä et varmaan jäisikään yksin nyyhkimään järjestelyjen kanssa.

Olishan se varmaan nyt sustakin huonoa organisointikykyä, jos on 5 -15 ihmistä siinä käytettävissä ja projari päkertää kaiken itse.

Vierailija
149/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, jos ehdotettiin nyyttäreinä niin mikä ongelma? Olisin ilmoittanut, että sopii, mutta mihinkään ylimääräiseen ei voimat riitä. 

Nyyttäreissäkin jonkun (eli tässä tapauksessa ap:n) pitää ensinnäkin huolehtia tilat sellaiseen kuntoon, että sinne voi pyytää vieraita. Lisäksi pitää olla astiat, ne pitää syömisen jälkeen tiskata. Jonkun pitää kerätä lahjapaperit, jos lapsille jaetaan joululahjoja jo etukäteen. Jonkun pitää pestä ja silittää sotkettu pöytäliina. Ynnämuuta mukavaa. Ymmärrän, jos anoppi ja kälyt tulevat tekemään kaikki tällaiset toimet tai hoitavat lapsia niin, että ap itse ehtii, muuten en.

Kuinka monta kymmentä ihmistä olisi osallistumassa nyyttäreihin?

Siivoominen on parempi tehdä vasta kun vieraat on käyneet. Ehkä AP kaiken kaikkiaan voisi hieman leppoisaa elämää jättämällä turhat nurkkien hoonaamiset. En viitsi kahlata läpi kaikkia viestejä ja voi hyvin olla, että AP on avautunut kuudesta erityislapsestaan, omista diagnooseistaan ja luomutilan pyörittämisestä Kyrvätperällä, mutta jos kysymys on parin normivekaran kanssa vanhempainvapaalla uupumuksesta, niin voi voi voi.

Vierailija
150/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...uupumisesta, siis.

Vierailija
151/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras stressinpurkukeino! Ja joskus tosi mielenkiintoista juttua josta esimiehenäkin voi ammentaa.

Vierailija
152/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin tutun oloista tekstiä, että sama kirjoittelija näyttää keksivän joka päivä uuden provon.

Olen nykyään työtön ja mulla on liikaakin aikaa roikkua täällä. Valitettavasti. Mutta kyllä tämän jo tunnistaa.

Joo voi olla tutun oloista tekstiä kun voisi olla minunkin kirjoittamaa! Ja en siis ap.

Meillä tätä passuutus & lokkeilua harrastetaan sukulaisten lisäksi myös kaveripiirissä. Ihanaa järjestetään (taas) juhannus/joulu/uusivuosi/vappu you ja ne it teillä. Ja emäntä siivoaa kokkaa passaa ja kustantaa toki mielellään vuodesta toiseen. Ehkäpä ei enää kun vastavuoroisuus on tuntematon käsite. "Mutta kun teillä on niiiin kivaa viettää juhlia". Joopa joo. Kenelle ei valmis ja ilmainen juhlapöytä kelpaa??

Vierailija
153/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti. Onko teillä KAIKILLA noin läheiset ja lämpimät välit sukuun ja anopeihin ja kälyihin? Oon niin kade! Mulla huono ja riitaisa suku. Omia vanhempia en tapaa lainkaan koska isäni on väkivaltainen narsisti. Pieksi ja hakkas lapsena ja aikuisena saa raivatit tai käy päälle. Olen saanut yli kolmekymppisenä tukkapöllyä ja luunappeja isältäni!

Ihan upeeta olis jos ois suku jonka kanssa viettää aikaa ilman pelkoa ja kauhua.

Vierailija
154/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, jos ehdotettiin nyyttäreinä niin mikä ongelma? Olisin ilmoittanut, että sopii, mutta mihinkään ylimääräiseen ei voimat riitä. 

No kyllä siitä kumminkin vaivaa koituu sille, jonka luona pidetään. Kuka tulee siivoomaan, järjestää astiat ja pesee ne jälkikäteen yms. En tajua ,miksi pitää väkisin järjestää tuollaista kun ei kerta toisia kiinnosta.

No kuinka monta kakaraa ap ja ne kälyt oikein ovat vääntäneet, jos noin perusteellisesti on mehut mennyt, ettei jaksa edes  esim. siivota ja yritetään ympätä kakaransa muille hoitoon? 

Vierailija
155/322 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä siitä kumminkin vaivaa koituu sille, jonka luona pidetään. Kuka tulee siivoomaan, järjestää astiat ja pesee ne jälkikäteen yms. En tajua ,miksi pitää väkisin järjestää tuollaista kun ei kerta toisia kiinnosta.

No kuinka monta kakaraa ap ja ne kälyt oikein ovat vääntäneet, jos noin perusteellisesti on mehut mennyt, ettei jaksa edes  esim. siivota ja yritetään ympätä kakaransa muille hoitoon? 

No, minusta ap uupuneena vaikuttaa paljon miellyttävämmältä ihmiseltä kuin sinä ilkeänä.

Vierailija
156/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää olla yhteiset pikkujoulut jonkun luona?!!! En ole ikinä kuullut moisesta järjestelystä. Kyllä meillä mennään molempien sukujen puolella ravintolaan. Yleensä miehen lähisuvun kanssa varattu oma kabinetti, näitä on useissa ravintoloissa. Siellä syödään hyvin ja jaetaan lahjoja yms. Minun suvun kanssa käydään yleensä vain syömässä jossain joubuffetissa tmv. ja sen jälkeen juodaan joulukahvit mummolassa. Jokainen viettää omalla porukalla joulua, kotonaan, matkoilla, kuka missäkin.

Vierailija
157/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:llä taas innostutaan tukemaan ja olemaan samaa mieltä, kun joku ei kykene johonkin ja on ylpeä siitä! Eikä osaa hoitaa suhteitaan ihmisiin korrektisti.

Vierailija
158/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av:llä taas innostutaan tukemaan ja olemaan samaa mieltä, kun joku ei kykene johonkin ja on ylpeä siitä! Eikä osaa hoitaa suhteitaan ihmisiin korrektisti.

Tämä! On tämä inho palsta.

Vierailija
159/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, oot soppaan joutunut. Viestejä niin monta, että olet jovarmaan samanlaisen viestin saanut, mutta laitanpa silti: itse kirjoittaisin siihen samaan wa-ryhmäänne sen mitä kerroit alussa itsestäsi ja uupumuksestasi. Ettet vain kertakaikkiaan jaksa ja ettei sulla ole oman suvun läheisiä tukenasi, vaikka miehesi sukua arvostatkin. Ja että tällä kertaa haluat jättää juhlat teillä väliin. Ja että on hienoa, että suku haluaa kokoontua ja viettää yhteistä aikaa ennen kaikkien joulumenoja.

Jos kerrot (puoli)avoimesti tunteistasi ja olostasi, niin luulisi miehen suvun ymmärtävän tilanteesi, jokainenhan me ollaan joskus väsyneitä, eikä kertakaikkiaan jakseta.

Toinen vaihtoehto on tietenkin, että sanot tervetuloa, mutta myös tervetuloa ennen juhlaa siivoamaan ja laittamaan teikän kotia juhlakuntoon jos juhlat teillä vietetään. Mutta sano myös, että itse lähdet lasten kanssa ulos siksi aikaa.

Miksei juhlia järjestetä jonkun muun luona?  Tai vaikka seurakunnan maksuttomassa tilassa tai jonkun kodin kerhohuoneella (jos joku teistä asuu kerrostalossa)...

Vierailija
160/322 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsymystä on monenlaista. Kaikki ei ole pelkkää fyysistä väsymystä. Kyllä minuakin rupeaisi aika äkkiä "väsyttämään" kun rajaton ja käytöstavaton ihminen sinun laillasi alkaisi jotain pikkujoulun viettoa tivata. Jokaisella on sentään ihan oma vapaa valinta haluaako panna tikkua ristiin toisten, olkoonkin miehen paskoja sukulaisia, vaatimien järjestelyjen eteen. Miksi se on niin vaikea ymmärtää, jos haluat kissanristiäisiä viettää, sinun ne on itse järjestettävä. Et voi niitä toisten niskoille kaataa.

Onneksi asumme sukulaisista niin kaukana, ettei ne ole tuolla tavoin riesana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi