Kuinka usein ostatte vaatteita, paljonko käytätte rahaa vaatteisiin?
Tänään kävin just kaupungilla ja katselin ihmisiä, joilla kaikilla tuntui olevan tosi upeat ja muodikkaat vaatteet. Mietin juuri, että kuinka usein muut ostaa vaatteita ja kuinka paljon käyttää niihin rahaa?? Ei mulla tunnu olevan mihinkään varaa, vaikka töissä käynkin! Kirpparilta taas ei niin isoja kokoja löydy että löytäisin itselleni mitään..
Mulla on kahdet housut joita voin käyttää töissä. Ja ehkä viisi paitaa töihin. Hameita neljä, joita voi käyttää..
Kotivaatteissa on parit housut ja ehkä kymmenen paitaa/t-paitaa. Siinäpä ne ja noilla sitten pitäisi pärjätä.
Huoh.
Kommentit (12)
Rahaa kuluu vaatteisiin kuussa 50-200 euroa. Joskus voi tietysti mennä vähän enemmän, jos ostaa takin tms.
Ostelen melko edullisia vaatteita, mutta usein, melkein joka viikko. Tavallisesti ostan vero modasta, zarasta ja muutamasta vastaavasta (asun ulkomailla).
Viime viikolla tuhlasin rahaa vaatteisiin, joten nyt en ainakaan pariin viikkoon osta yhtään mitään. Ostin kerralla kaksi toppia, shortsit, kaksi hametta ja yhdet kengät. Tavallisesti ostan vaan yhden vaatteen kerrallaan.
Vierailija:
Rahaa kuluu vaatteisiin kuussa 50-200 euroa. Joskus voi tietysti mennä vähän enemmän, jos ostaa takin tms.
Siis minusta =) Mulla on niin pieni palkka, etten mitenkään pystyisi 200 euroo laittamaan vaatteisiin joka kuukausi vaikka mieli tekisikin..
t.ap
farkkucapreja tai semmoisia asiallisempia (mitä nyt voisi kuvitella käyttävänsä vaikka töissä toimistossa!)...Vähemmän ihanammat on sitten sellaiset löysät, ehkä rannalle tarkoitetut caprit.
t.ap
Eli on vaan ne kahdet housut....
t. ap
erikseen sitten ostetaan tarvittaessa paita sieltä ja housut tuolta jos sattuu vastaan tulemaan.. Heräteostoksia usein.
Kenkiä ostan monia pareja vuodessa, esim tänä vuonna olen jo ostanut 5 paria kenkiä.
Samoin laukkuja ostan jos satun vain jossain jonkun kivan näkemään ja rahaa sattuu juuri silloin olemaan.
en muista millon oon ostanu kaupasta... (alusvaatteet tietenkin kaupasta)
Visa-laskuista (tilaan lähinnä ulkomaisista nettikaupoista) päätellen viimeiset puoli vuotta on mennyt vaatteisiin reilut 500 euroa kuussa + sitten mitä täältä on tarttunut esim. kaikki ulkoilupuvut yms.
Inhoan vaateostoksilla käymistä. Ja sovittelua. Jos löydän joskus jotain kivan näköistä, ostan heti monta samantyylistä, ettei tarvitse jatkuvasti olla ostelemassa vaatteita. Lasten vaateostokset hoidan samalla tavalla. Käyn ostamassa kerralla kevät- kesä- syys- tai talvivaatteet ja niillä sitten tulee pärjätä siihen asti, että saan motivoitua itseni uudestaan kauppaan.
Vuosi sitten tuli jokin tyyliohjelma, jossa kaksi naista opetti ihmisiä käymään vaateostoksilla antamalla selkeät ohjeet siitä, millaiset vaatteet kullekin vartalotyylille sopi. Kävin samantien katsomassa kyseisen ohjelman nettisivut ja kopioin itselleni listan siitä, mitä minun tulee etsiä vaatekaupoista. Se on helpottanut ostamista entisestään.
Menen siis kauppaan (ennen listan kanssa, nyt pärjään ilman) ja etsin juuri sellaiset topit, housut ja hameet joiden tulisi sopia vartalolleni, käyn sovittamassa ja yleensä saan ostaa samantien kaikki ja pääsen takaisin kotiin =)
Tässä pari vinkkiä, mitä itse käytän paljon:
- Alennusmyynnit ja loppuunmyynnit
- Ystävämyynnit (YSMY)
- Loppuerät (esim H&M:ssä näitä on aina - läpi vuoden jossain tangoissa esim t-paita 1.90e, hame 2.99e jne) / tai sitten esim H&M:n nettisivujen löytönurkka
- Outletit (esim Hgin Ruoholahden Warehousessa toisinaan hyviä merkkivaatteeita saa alle 10eurolla, Miss Sixtyn farkkuja 5e jne)
- Tehtaanmyymälät
- Kirpputorit (ainakin täällä pk-seudulla todella hyvää ja edullista, kaiken kokoistakin)
- UFF tms kirppikset, missä vähän erikoista
- Kustomointi/tuunaus, ostat huonot farkut, teet niistä trendikkäät caprit, ostat paidan ja hameen ja yhdistät mekoksi ja teet siihen jotain uniikkia extraa.
- Hankit helposti yhdisteltäviä vaatteita, mitkä sopii lähes jokaisen vaatekappaleesi kanssa, näin saat paljon hyviä vaatekokonaisuuksia, vaikka vaatteita on vähän. Voit maustaa asuasi erilaisilla yksityiskohdilla, kuten vyöllä/huivilla/korulla/sukkahousuilla/laukulla/topilla tms halvemmilla jutuilla.
No, monella oli tosi ihania capreja (yllättävän monella nyt kun tarkemmin ajattelin), upeita paitoja (esim. joku tunika), täysin uuden näköisiä kenkiä, ihanan isoja laukkuja..
t.ap