Rasittava kaveri, ei pysty viestittelemään yhtään.
Haluaisin jutella hänen kanssaan kunnolla, mutta en ikinä ehdi! Tai siis hän "ei ehdi". Hän unohtaa puhelimen jonnekin laukkuun aina päiväksi ja aktivoituu vasta illalla katsomaan sitä, jos vaikka olisin lähettänyt hänelle jotain (harvemmin enää lähetän). Hän saattaa sitten illalla lähestyä minua jollakin "moi" viestillä, sitten HETI viestin tultua yritän vastata siihen koska hän on nopea katoamaan puhelimen luota. No, hän ilmeisesti usein vain laittaa tuon viestin ja lähtee puhelimen luota johonkin, koska kestää monta tuntia ennen kuin saa taas yhteyden. Mitä järkeä laittaa vesti, jos ei aio jutella mitään!? Sitten kun myöhään illalla ehtii vihdoin juttelemaan kunnolla, ilman että tekee mitään muuta, hän sanookin jo hyvin aikaisin että väsyttää ja menee nukkumaan. Juu, ymmrärän että pitää nukkua! Mutta aika vaikeaa tämä yhteydenpito. Jää pintapuoliseksi.
Ymmärrän mitä ap tarkoittaa.
Minulla on kaveri, jonka kanssa tapaaminen ei käy ja puheluita hän ei halua. Eli viestittely on ainoa mikä hänelle käy. Mutta viestitellessä hän ei lähde mukaan "jutteluun" vaan vastaa viestiin kahden päivän päästä. Tempo on niin hidas, että käytännössä kaikki jutut jää kesken.
Olen myös yrittänyt, että hän itse kertoisi milloin hänelle sopisi jutella intensiivisemmin. Mutta ei hän osaa sanoa sellaista hetkeä.
Ap:n kokema tyyli on tuttu, eli hän lukee viestin, mutta viivyttelee vastaamista. Sitten lopulta iltamyöhään vastaa, ja jos yritän jatkaa juttua, niin tulee kommenttia, että on jo myöhä ja hän käy nukkumaan. Ja sitä parempaakaan hetkeä hänellä ei ole ehdottaa.
Ja tässä tapauksessa kyseessä ei ole ruuhkavuosia elävästä perheenäidistä, vaan sinkusta, joka valittaa yksinäisyyttään ja tylsyyttään. Mistään kiireistä ei ole kyse.