Mikä saa teidät onnelliseksi?
Mikä teitä auttaa kun tuntuu että kaikki menee huonosti? Mikä saa teidät nousemaan ylös sängystä? Kerätään tähän mahdollisimman monia tekijöitä jotka johtavat onnellisuuteen.
Kommentit (11)
Kirjat. Kun on kurjaa, luen kirjoja koko päivän ja yön. Saan muuta ajateltavaa. Mahdollisimman kurjia kohtaloita, mm. punavankileirikirjoja, sotakirjoja, jne. Omat murheet kalpenevat tosimurheiden rinnalla.
Soitan topakalle ystävälleni. Hän on reilu lapualainen, jonka puheet naurattavat minua aina. Hän suhtautuu asioihin aivan eri tavoin kuin minä. Itse en ole Pohjanmaalta ollenkaan. Katsantokulman muutos auttaa usein.
Muistelen vanhoja murheitani ja turhia pelkoja. Huomaan että selvisin niistäkin. Pelkäsin turhaan. Tässä olen. Vuoden päästä muistelen tätä aikaa samalla tavalla, selvisin siitäkin.
Syön vitamiineja, varsinkin B-vitamiinit ja rauta ja D auttavat minua jaksamaan. Saunon. Leivon. Teen käsitöitä. Käsillä tekeminen yleensä auttaa. Onnellinen olen myös, kun siivoan kaappeja ja heitän mahdollisimman paljon turhaa tavaraa pois. Konmaritus lievässä muodossa saa onnelliseksi.
Mikä vaan mistä pidän. Oikeastaan mikä tahansa tekeminen. Jos on asioita mitä on lykännyt ja tekee ne pois, tulee onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus
Joo, mulla on tää sama. Jeesuksen Pyhän Hengen läsnäolo tekee arjestakin juhlaa. Kun keskityn siihen, ei muulla ole paljonkaan väliä.
Hyväntuulinen lauleskelu ja kiitollinen, armahtava asenne lisää onnellisuusbuustia.
Pyydä sinäkin Jeesus elämääsi, et kadu!
Kylllä luotaan siihen että järki on tuurva ja järki johdatttaa periille. Tyhmyyys on sen vastakohta.
Läheiset.
Se, että asioilla on tapana järjestyä.
Arjen pyörittäminen.
Ylös sängystä ei minua juurikaan saa kuin vessahätä, jos heikosti menee.
Mutta mikä helpottaa, kun kaikki menee huonosti:
kuuma kylpy, lämmin kupillinen kaakaota, patterin päältä suoraan jalkoihin vedettävät villasukat, jonkun toisen yllättäen tekemä ruoka, miehen paistamat pullat kahvin kanssa. Eli paljon lämmintä.