Missä päin Suomea kivoimmat ja välittömimmät ihmiset?
Kommentit (76)
Suurissa asutuskeskuksissa on kivoimmat. Ikävimmät on pienissä paikkakunnissa, joissa on paljon uskonnollisia ihmisiä, erityisesti herätysliikkeiden edustajia.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin täällä Etelä-Pohojammaalla, täällä ei kursailla! Aina on pyödällä komiasti tarjolla klimppisoppaa, klapsakkaa, kropsua ja siansylttyä.
Savoon ei kannata mennä. Ne teeskentelevät olevansa lupsakoita, mutta todellisuudessa ovat veemäisiä selkäänpuukottajia! Syöttävätkin vieraille jotain kalloo ja sekasikiöistä kalakukkoa!!!!
Pohojanmaa! Ottaako hän puukon selkään vaan tuikkasenko sivusta? Nää on mun maita ja tää on tupa!
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan Kainuussa.
Pohjalainen Mietaakin väitti kainuulaisia maailman mukavimmiksi ihmisiksi. Vielä kun saisi sen itsesäälin pois niin ehkäpä...
Tutustuin aikoinaan lieksalaiseen henkilöön.
Oli kyllä niin hellunen heti alkuunsa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lappi, Kainuu. Ei ikinä Savoon. Sisäsiittoista itsekästä sakkia!
Sisäsiittois loppui kun sinä muutit pois.
Riippuu millaista tunnelmaa etsit! Itsellä kokemusta Helsingistä, Tampereesta ja Jyvskylästä, ja näistä pidän itse eniten Jyväskylästä. Jyväskylä on sellainen sopivasti lande paikkakunta, ihmiset rentoja eivätkä vaan paahda kireinä tukka putkella menemään (kuten kokemukseni mukaan Helsingissä). Ihmiset hymyilevät lenkillä vastaantullessa ja bussikuskille huudetaan kiitos poisjäädessä jne...
Kainuu! Aina löytyy mukavaa hyväntuulista juttuseuraa jos niin haluaa mutta ei tuppauduta kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lappi.
Tarkennettuna Rovaniemi.
Talvella lisäksi Suomen kansainvälisin kaupunki.
Ja nyt en puhu "kulttuuriviersistamme", niin kuin stadissa...
Ei pidä paikkaansa. Vit tumaista porukkaa Rovaniemellä.
Turku on kokemuksen mukaan ollut uskomattoman ihana tässä mielessä!
Siellä sellainen lämmin tunnelma, helsinkiläisenä sinne kun muutti tuntui ihan toiselta maalta, ja pakolliset reissut helsinkiin havahduttivat tajuamaan miten kylmää menoa stadissa on. Turku on kiva paikka :)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin täällä Etelä-Pohojammaalla, täällä ei kursailla! Aina on pyödällä komiasti tarjolla klimppisoppaa, klapsakkaa, kropsua ja siansylttyä.
Savoon ei kannata mennä. Ne teeskentelevät olevansa lupsakoita, mutta todellisuudessa ovat veemäisiä selkäänpuukottajia! Syöttävätkin vieraille jotain kalloo ja sekasikiöistä kalakukkoa!!!!
Samaa mieltä, Etelä-Pohjanmaa on paras maakunta. Itsetuntokin nousee ihan itsestään täällä Pohojalaisten joukossa.
Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa, mutta ei Oulu. Meri-Lappi. Ehkä Keski-Pohjanmaa myös. Mahdollisesti myös Etelä-Pohjanmaa ja Vaasan seutu. Isommista kaupungeista Jyväskylä ja Tampere, mutta yleensä pienemmät paikkakunnat vie voiton.
Olen myyntialalla ja kierrän koko Suomea. Itse tunnun pääsevän parhaiten juttuun turkulaisten, e-karjalaisten ja p-karjalaisten ja lähes yhtä hyvin e-pohjalaisten ja savolaiaten kanssa. Huonoiten Tamperelaisten kanssa, vaikka Hämäläinen olen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa, mutta ei Oulu. Meri-Lappi. Ehkä Keski-Pohjanmaa myös. Mahdollisesti myös Etelä-Pohjanmaa ja Vaasan seutu. Isommista kaupungeista Jyväskylä ja Tampere, mutta yleensä pienemmät paikkakunnat vie voiton.
Meri-Lappi, siis Perämeren seutuko? Ootko koskaan käynyt siellä? Kivoimmat ja välittömimmät ihmiset, really?
Turussa, siellä ei olla mitään nirppanokkia, kuten muualla Suomessa.
Helsingissä ainakin on v-mäisiä, muka-kiireellisiä tuppisuita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meri-Lappi, siis Perämeren seutuko? Ootko koskaan käynyt siellä? Kivoimmat ja välittömimmät ihmiset, really?
No en tiedä jostain Kemistä, mutta siitä kun jatketaan eteenpäin. Olen käynyt monesti ja hyvin on otettu vastaan. Ehkä se vaatii samanlaisen sielunmaiseman (ja huumorin). Kenties jokin sellainen tekijä voisi selittää, miksi ihmisten mielipiteet näissä usein jakaantuu. Itse tykkään aidoista ihmisistä ja mustastakin huumorista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä jostain Kemistä, mutta siitä kun jatketaan eteenpäin. Olen käynyt monesti ja hyvin on otettu vastaan. Ehkä se vaatii samanlaisen sielunmaiseman (ja huumorin). Kenties jokin sellainen tekijä voisi selittää, miksi ihmisten mielipiteet näissä usein jakaantuu. Itse tykkään aidoista ihmisistä ja mustastakin huumorista.
Jos vaan käy piipahtamassa muutaman kerran niin eihän se kovin syvällistä kuvaa anna. Minä asuin siellä valitettavasti kymmenen vuotta. Olo oli kuin neliskulmaisella palikalla mitä yritetään tunkea pyöreään reikään. Kylmempää ilmapiiriä en ole tavannut Suomessa missään, ja olen asunut seitsemällä paikkakunnalla välillä Rovaniemi - Helsinki.
Lappi, Kainuu. Ei ikinä Savoon. Sisäsiittoista itsekästä sakkia!