Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä päin Suomea kivoimmat ja välittömimmät ihmiset?

Vierailija
30.10.2018 |

Ensi vuonna lähdettävä evakkoon, mutta minne?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi, Kainuu. Ei ikinä Savoon. Sisäsiittoista itsekästä sakkia!

Vierailija
22/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurissa asutuskeskuksissa on kivoimmat. Ikävimmät on pienissä paikkakunnissa, joissa on paljon uskonnollisia ihmisiä, erityisesti herätysliikkeiden edustajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin täällä Etelä-Pohojammaalla, täällä ei kursailla! Aina on pyödällä komiasti tarjolla klimppisoppaa, klapsakkaa, kropsua ja siansylttyä.

Savoon ei kannata mennä. Ne teeskentelevät olevansa lupsakoita, mutta todellisuudessa ovat veemäisiä selkäänpuukottajia! Syöttävätkin vieraille jotain kalloo ja sekasikiöistä kalakukkoa!!!!

Pohojanmaa! Ottaako hän puukon selkään vaan tuikkasenko sivusta? Nää on mun maita ja tää on tupa!

Vierailija
24/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan Kainuussa.

Pohjalainen Mietaakin väitti kainuulaisia maailman mukavimmiksi ihmisiksi. Vielä kun saisi sen itsesäälin pois niin ehkäpä...

Vierailija
25/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin aikoinaan lieksalaiseen henkilöön.

Oli kyllä niin hellunen heti alkuunsa.

Ap

Vierailija
26/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappi, Kainuu. Ei ikinä Savoon. Sisäsiittoista itsekästä sakkia!

Sisäsiittois loppui kun sinä muutit pois.

Vierailija
27/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaista tunnelmaa etsit! Itsellä kokemusta Helsingistä, Tampereesta ja Jyvskylästä, ja näistä pidän itse eniten Jyväskylästä. Jyväskylä on sellainen sopivasti lande paikkakunta, ihmiset rentoja eivätkä vaan paahda kireinä tukka putkella menemään (kuten kokemukseni mukaan Helsingissä). Ihmiset hymyilevät lenkillä vastaantullessa ja bussikuskille huudetaan kiitos poisjäädessä jne...

Vierailija
28/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuu! Aina löytyy mukavaa hyväntuulista juttuseuraa jos niin haluaa mutta ei tuppauduta kuitenkaan.

Vierailija
29/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappi.

Tarkennettuna Rovaniemi.

Talvella lisäksi Suomen kansainvälisin kaupunki.

Ja nyt en puhu "kulttuuriviersistamme", niin kuin stadissa...

Ei pidä paikkaansa. Vit tumaista porukkaa Rovaniemellä.

Vierailija
30/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on kokemuksen mukaan ollut uskomattoman ihana tässä mielessä!

Siellä sellainen lämmin tunnelma, helsinkiläisenä sinne kun muutti tuntui ihan toiselta maalta, ja pakolliset reissut helsinkiin havahduttivat tajuamaan miten kylmää menoa stadissa on. Turku on kiva paikka :)

Vierailija
31/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin täällä Etelä-Pohojammaalla, täällä ei kursailla! Aina on pyödällä komiasti tarjolla klimppisoppaa, klapsakkaa, kropsua ja siansylttyä.

Savoon ei kannata mennä. Ne teeskentelevät olevansa lupsakoita, mutta todellisuudessa ovat veemäisiä selkäänpuukottajia! Syöttävätkin vieraille jotain kalloo ja sekasikiöistä kalakukkoa!!!!

Samaa mieltä, Etelä-Pohjanmaa on paras maakunta. Itsetuntokin nousee ihan itsestään täällä Pohojalaisten joukossa.

Vierailija
32/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa, mutta ei Oulu. Meri-Lappi. Ehkä Keski-Pohjanmaa myös. Mahdollisesti myös Etelä-Pohjanmaa ja Vaasan seutu. Isommista kaupungeista Jyväskylä ja Tampere, mutta yleensä pienemmät paikkakunnat vie voiton.

Vierailija
33/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyntialalla ja kierrän koko Suomea. Itse tunnun pääsevän parhaiten juttuun turkulaisten, e-karjalaisten ja p-karjalaisten ja lähes yhtä hyvin e-pohjalaisten ja savolaiaten kanssa. Huonoiten Tamperelaisten kanssa, vaikka Hämäläinen olen itsekin.

Vierailija
34/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa, mutta ei Oulu. Meri-Lappi. Ehkä Keski-Pohjanmaa myös. Mahdollisesti myös Etelä-Pohjanmaa ja Vaasan seutu. Isommista kaupungeista Jyväskylä ja Tampere, mutta yleensä pienemmät paikkakunnat vie voiton.

Meri-Lappi, siis Perämeren seutuko? Ootko koskaan käynyt siellä? Kivoimmat ja välittömimmät ihmiset, really?

Vierailija
35/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa, siellä ei olla mitään nirppanokkia, kuten muualla Suomessa.

Vierailija
36/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla☺

Vierailija
37/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Karjalassa. ❤❤❤

Vierailija
38/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin on v-mäisiä, muka-kiireellisiä tuppisuita.

Vierailija
39/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meri-Lappi, siis Perämeren seutuko? Ootko koskaan käynyt siellä? Kivoimmat ja välittömimmät ihmiset, really?

No en tiedä jostain Kemistä, mutta siitä kun jatketaan eteenpäin. Olen käynyt monesti ja hyvin on otettu vastaan. Ehkä se vaatii samanlaisen sielunmaiseman (ja huumorin). Kenties jokin sellainen tekijä voisi selittää, miksi ihmisten mielipiteet näissä usein jakaantuu. Itse tykkään aidoista ihmisistä ja mustastakin huumorista.

Vierailija
40/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä jostain Kemistä, mutta siitä kun jatketaan eteenpäin. Olen käynyt monesti ja hyvin on otettu vastaan. Ehkä se vaatii samanlaisen sielunmaiseman (ja huumorin). Kenties jokin sellainen tekijä voisi selittää, miksi ihmisten mielipiteet näissä usein jakaantuu. Itse tykkään aidoista ihmisistä ja mustastakin huumorista.

Jos vaan käy piipahtamassa muutaman kerran niin eihän se kovin syvällistä kuvaa anna. Minä asuin siellä valitettavasti kymmenen vuotta. Olo oli kuin neliskulmaisella palikalla mitä yritetään tunkea pyöreään reikään. Kylmempää ilmapiiriä en ole tavannut Suomessa missään, ja olen asunut seitsemällä paikkakunnalla välillä Rovaniemi - Helsinki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi