Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä päin Suomea kivoimmat ja välittömimmät ihmiset?

Vierailija
30.10.2018 |

Ensi vuonna lähdettävä evakkoon, mutta minne?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää lähteä evakkoon ap?

Vierailija
42/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa, mutta ei Oulu. Meri-Lappi. Ehkä Keski-Pohjanmaa myös. Mahdollisesti myös Etelä-Pohjanmaa ja Vaasan seutu. Isommista kaupungeista Jyväskylä ja Tampere, mutta yleensä pienemmät paikkakunnat vie voiton.

Meri-Lappi, siis Perämeren seutuko? Ootko koskaan käynyt siellä? Kivoimmat ja välittömimmät ihmiset, really?

No en tiedä jostain Kemistä, mutta siitä kun jatketaan eteenpäin. Olen käynyt monesti ja hyvin on otettu vastaan. Ehkä se vaatii samanlaisen sielunmaiseman (ja huumorin). Kenties jokin sellainen tekijä voisi selittää, miksi ihmisten mielipiteet näissä usein jakaantuu. Itse tykkään aidoista ihmisistä ja mustastakin huumorista.

Jos vaan käy piipahtamassa muutaman kerran niin eihän se kovin syvällistä kuvaa anna. Minä asuin siellä valitettavasti kymmenen vuotta. Olo oli kuin neliskulmaisella palikalla mitä yritetään tunkea pyöreään reikään. Kylmempää ilmapiiriä en ole tavannut Suomessa missään, ja olen asunut seitsemällä paikkakunnalla välillä Rovaniemi - Helsinki.

Ehkä se ei vain ollut sulle sopiva paikka. Ehkä todella olit neliskulmainen palikka ympyrän muotoisessa aukossa (tiedän sen tunteen toisesta yhteydestä). Itse viihdyn heidän parissaan ja tunnen oloni kotoisaksi. Tunnen varsin hyvin sikäläistä porukkaa, paljon pintaa syvemmältä. Ns. väylänvartiset on omanlaistaan porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpäässä 😁

Vierailija
44/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa, mutta ei Oulu. Meri-Lappi. Ehkä Keski-Pohjanmaa myös. Mahdollisesti myös Etelä-Pohjanmaa ja Vaasan seutu. Isommista kaupungeista Jyväskylä ja Tampere, mutta yleensä pienemmät paikkakunnat vie voiton.

Meri-Lappi, siis Perämeren seutuko? Ootko koskaan käynyt siellä? Kivoimmat ja välittömimmät ihmiset, really?

No en tiedä jostain Kemistä, mutta siitä kun jatketaan eteenpäin. Olen käynyt monesti ja hyvin on otettu vastaan. Ehkä se vaatii samanlaisen sielunmaiseman (ja huumorin). Kenties jokin sellainen tekijä voisi selittää, miksi ihmisten mielipiteet näissä usein jakaantuu. Itse tykkään aidoista ihmisistä ja mustastakin huumorista.

Jos vaan käy piipahtamassa muutaman kerran niin eihän se kovin syvällistä kuvaa anna. Minä asuin siellä valitettavasti kymmenen vuotta. Olo oli kuin neliskulmaisella palikalla mitä yritetään tunkea pyöreään reikään. Kylmempää ilmapiiriä en ole tavannut Suomessa missään, ja olen asunut seitsemällä paikkakunnalla välillä Rovaniemi - Helsinki.

Ehkä se ei vain ollut sulle sopiva paikka. Ehkä todella olit neliskulmainen palikka ympyrän muotoisessa aukossa (tiedän sen tunteen toisesta yhteydestä). Itse viihdyn heidän parissaan ja tunnen oloni kotoisaksi. Tunnen varsin hyvin sikäläistä porukkaa, paljon pintaa syvemmältä. Ns. väylänvartiset on omanlaistaan porukkaa.

No joo, totta. En vaan sopinut sinne. Ja sekin on ihan fine. :)

Vierailija
45/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eteläsavolais-helsinkiläisenä sanoisin eteläkarjalaiset

Siis kaikki hei välttäkää Imatran ja Lappeenrannan seutua. Ihmiset siellä tekojoviaaleja paskoja. Ja tuon lisäksi jonkun pirullisen geenipoikkeaman kautta umpityhmiä!

Vierailija
46/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhava ja Lapua.

Vierailija
47/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terijoella.

Vierailija
48/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-karjalassa, Etelä-savossa.

Vierailija
49/76 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Karjalassa.

Vierailija
50/76 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on omista asuinpaikoistani ollut mieluisin. Sopivan kokoinen kaupunki ja ihmiset ovat tosi kohteliaista ja ystävällisiä verrattuna vaikkapa Kotkaan. Siellä kokemukseni mukaan elää enemmän sellainen vittuilukulttuuri. Kai se on heidän huumoriaan, en vain ollut samalla aaltopituudella.

Vierailija
51/76 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna lähdettävä evakkoon, mutta minne?

oletko itse kiva ja välitön ihminen vai miksi tuollaisen kriteerin olet laittanut?

Vierailija
52/76 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo Turku. Eikö Turun pitänyt nimenomaan olla sisäänpäin kääntynyt, ulkopuolisia ei oteta porukkaan ja ihmiset ilkeitä jne. Mutta todellisuus ilmeisesti jotain muuta?

Vierailija
53/76 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nuo kainuulaiset mukavat luuraa?

Mulle ei ees naapurit sano takaisin päivää😐 Vaikka oon ihan iloisesti aina tervehtinyt.

Vai onko he mukavia vain "omilleen".

Joensuussa on leppoisaa. Koita. Mene torille kahville. Heti kohta on joku juttelemassa sulle.

Vierailija
54/76 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuussa?? Ei sen jurompaa ja sisäänlämpenevämpää porukkaa voi ollakaan. Jos et ole "tämän kylän poikia tai tyttöjä" , niin ulkopuolellehan jäät ja sisään et pääse. Tulee lähinnä mieleen joku vanha epäluuloinen metsäkoira, joka jatkuvasti pälyilee sinua epäluuloisesti, koska et ole ennestään tuttu.

Vierailija
55/76 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelissä! Täysin erilaista, kuin Jsuussa ja Kuopiossa, vaikkei niin kaukana toisistaan

Vierailija
56/76 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkoa tuolle Mikkelille, Turusta pidän myös. Ihmisistä siis.

57/76 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrantaan muuttaisin, siel saap haastella mis vaa.

Vierailija
58/76 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Lapissa tietenkin!

Lisäksi olen kokenut, että niitä on myös Savossa ja Karjalassa.

OIkeastaan kaikkialla, erilaisia luonteita löytää joka maakunnasta niin leppoisia kuin takakireitäkin.

59/76 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi muuten ihmisten puolesta ilman muuta!

Vierailija
60/76 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana slummi kirjoitti:

Kontulassa

Haha.

Karjalaiset; ovat ystävällisiä ja rentoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi