Missä päin Suomea kivoimmat ja välittömimmät ihmiset?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa, mutta ei Oulu. Meri-Lappi. Ehkä Keski-Pohjanmaa myös. Mahdollisesti myös Etelä-Pohjanmaa ja Vaasan seutu. Isommista kaupungeista Jyväskylä ja Tampere, mutta yleensä pienemmät paikkakunnat vie voiton.
Meri-Lappi, siis Perämeren seutuko? Ootko koskaan käynyt siellä? Kivoimmat ja välittömimmät ihmiset, really?
No en tiedä jostain Kemistä, mutta siitä kun jatketaan eteenpäin. Olen käynyt monesti ja hyvin on otettu vastaan. Ehkä se vaatii samanlaisen sielunmaiseman (ja huumorin). Kenties jokin sellainen tekijä voisi selittää, miksi ihmisten mielipiteet näissä usein jakaantuu. Itse tykkään aidoista ihmisistä ja mustastakin huumorista.
Jos vaan käy piipahtamassa muutaman kerran niin eihän se kovin syvällistä kuvaa anna. Minä asuin siellä valitettavasti kymmenen vuotta. Olo oli kuin neliskulmaisella palikalla mitä yritetään tunkea pyöreään reikään. Kylmempää ilmapiiriä en ole tavannut Suomessa missään, ja olen asunut seitsemällä paikkakunnalla välillä Rovaniemi - Helsinki.
Ehkä se ei vain ollut sulle sopiva paikka. Ehkä todella olit neliskulmainen palikka ympyrän muotoisessa aukossa (tiedän sen tunteen toisesta yhteydestä). Itse viihdyn heidän parissaan ja tunnen oloni kotoisaksi. Tunnen varsin hyvin sikäläistä porukkaa, paljon pintaa syvemmältä. Ns. väylänvartiset on omanlaistaan porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa, mutta ei Oulu. Meri-Lappi. Ehkä Keski-Pohjanmaa myös. Mahdollisesti myös Etelä-Pohjanmaa ja Vaasan seutu. Isommista kaupungeista Jyväskylä ja Tampere, mutta yleensä pienemmät paikkakunnat vie voiton.
Meri-Lappi, siis Perämeren seutuko? Ootko koskaan käynyt siellä? Kivoimmat ja välittömimmät ihmiset, really?
No en tiedä jostain Kemistä, mutta siitä kun jatketaan eteenpäin. Olen käynyt monesti ja hyvin on otettu vastaan. Ehkä se vaatii samanlaisen sielunmaiseman (ja huumorin). Kenties jokin sellainen tekijä voisi selittää, miksi ihmisten mielipiteet näissä usein jakaantuu. Itse tykkään aidoista ihmisistä ja mustastakin huumorista.
Jos vaan käy piipahtamassa muutaman kerran niin eihän se kovin syvällistä kuvaa anna. Minä asuin siellä valitettavasti kymmenen vuotta. Olo oli kuin neliskulmaisella palikalla mitä yritetään tunkea pyöreään reikään. Kylmempää ilmapiiriä en ole tavannut Suomessa missään, ja olen asunut seitsemällä paikkakunnalla välillä Rovaniemi - Helsinki.
Ehkä se ei vain ollut sulle sopiva paikka. Ehkä todella olit neliskulmainen palikka ympyrän muotoisessa aukossa (tiedän sen tunteen toisesta yhteydestä). Itse viihdyn heidän parissaan ja tunnen oloni kotoisaksi. Tunnen varsin hyvin sikäläistä porukkaa, paljon pintaa syvemmältä. Ns. väylänvartiset on omanlaistaan porukkaa.
No joo, totta. En vaan sopinut sinne. Ja sekin on ihan fine. :)
Vierailija kirjoitti:
Eteläsavolais-helsinkiläisenä sanoisin eteläkarjalaiset
Siis kaikki hei välttäkää Imatran ja Lappeenrannan seutua. Ihmiset siellä tekojoviaaleja paskoja. Ja tuon lisäksi jonkun pirullisen geenipoikkeaman kautta umpityhmiä!
Turku on omista asuinpaikoistani ollut mieluisin. Sopivan kokoinen kaupunki ja ihmiset ovat tosi kohteliaista ja ystävällisiä verrattuna vaikkapa Kotkaan. Siellä kokemukseni mukaan elää enemmän sellainen vittuilukulttuuri. Kai se on heidän huumoriaan, en vain ollut samalla aaltopituudella.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna lähdettävä evakkoon, mutta minne?
oletko itse kiva ja välitön ihminen vai miksi tuollaisen kriteerin olet laittanut?
Moni sanoo Turku. Eikö Turun pitänyt nimenomaan olla sisäänpäin kääntynyt, ulkopuolisia ei oteta porukkaan ja ihmiset ilkeitä jne. Mutta todellisuus ilmeisesti jotain muuta?
Missä nuo kainuulaiset mukavat luuraa?
Mulle ei ees naapurit sano takaisin päivää😐 Vaikka oon ihan iloisesti aina tervehtinyt.
Vai onko he mukavia vain "omilleen".
Joensuussa on leppoisaa. Koita. Mene torille kahville. Heti kohta on joku juttelemassa sulle.
Kainuussa?? Ei sen jurompaa ja sisäänlämpenevämpää porukkaa voi ollakaan. Jos et ole "tämän kylän poikia tai tyttöjä" , niin ulkopuolellehan jäät ja sisään et pääse. Tulee lähinnä mieleen joku vanha epäluuloinen metsäkoira, joka jatkuvasti pälyilee sinua epäluuloisesti, koska et ole ennestään tuttu.
Mikkelissä! Täysin erilaista, kuin Jsuussa ja Kuopiossa, vaikkei niin kaukana toisistaan
Ja jatkoa tuolle Mikkelille, Turusta pidän myös. Ihmisistä siis.
Lappeenrantaan muuttaisin, siel saap haastella mis vaa.
No Lapissa tietenkin!
Lisäksi olen kokenut, että niitä on myös Savossa ja Karjalassa.
OIkeastaan kaikkialla, erilaisia luonteita löytää joka maakunnasta niin leppoisia kuin takakireitäkin.
Lappi muuten ihmisten puolesta ilman muuta!
Ihana slummi kirjoitti:
Kontulassa
Haha.
Karjalaiset; ovat ystävällisiä ja rentoja.
Miksi pitää lähteä evakkoon ap?