Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, joka tupakoi?

Vierailija
30.10.2018 |

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin aivan upean nuoren naisen. Solakka, rinnat kohdallaan ja nätti naamaltaan. Pukeutunut tiukkiin housuihin, jotka esittelivät kaunista takapuolta. Oih! Ihailin häntä salaa ja ajattelin, että onko tuollaisia oikeasti olemassakaan. Kiva kun sulostutti arkeani pelkällä olemassaolollaan.

Sitten myöhemmin näin saman immen ulkona tupakalla,. Lumo loppui kuin seinään ja katosi saman tien. Tämän jälkeen ei värähdystäkään, ei sitten minkäänlaista, ei enää mitään kiinnostusta, taianomaisesta hohdosta puhumattakaan.

Minulle käy aina samalla tavalla. Saa olla minkä enkelin tahansa näköinen, mutta tupakka naisen suussa on pahempi kuin armeijan jarru. Ei kertakaikkiaan, ei.

Vierailija
102/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen mies kirjoitti:

Tänään näin aivan upean nuoren naisen. Solakka, rinnat kohdallaan ja nätti naamaltaan. Pukeutunut tiukkiin housuihin, jotka esittelivät kaunista takapuolta. Oih! Ihailin häntä salaa ja ajattelin, että onko tuollaisia oikeasti olemassakaan. Kiva kun sulostutti arkeani pelkällä olemassaolollaan.

Sitten myöhemmin näin saman immen ulkona tupakalla,. Lumo loppui kuin seinään ja katosi saman tien. Tämän jälkeen ei värähdystäkään, ei sitten minkäänlaista, ei enää mitään kiinnostusta, taianomaisesta hohdosta puhumattakaan.

Minulle käy aina samalla tavalla. Saa olla minkä enkelin tahansa näköinen, mutta tupakka naisen suussa on pahempi kuin armeijan jarru. Ei kertakaikkiaan, ei.

Minulle toimii päinvastoin. Kiihotun tupakoinnista vaikken itse polta. Tupakointi on seksikästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen mies kirjoitti:

Olet harvinaisen ällöittävä henkilö.

Vierailija
104/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah ihana tuoksu, siis poltettuna ilmassa, ei vaatteissa eikä hengityksessä. Minustakin polttaminen on seksikästä, tai no riippuu kuka polttaa.

Vierailija
105/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä rikas ku pistää rahaa savuna ilimaan

Vierailija
106/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että tupakoitsija tajuaisi että hänen perässään menee pahantuoksuinen savuvana 200 metriä, myös kävelyteillä ja jalkakäytävillä. Lisäksi sisäpihalla savu leviää, parvekkeiden ulkopuolella kadulla ja jää ilmaan. Itse lopetin aikoinaan

Vierailija
107/109 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuota ei oma ulkonäkö liiemmin kiinnosta. Tai jos näyttää huolitellulta, mietin että eipä kaikki tuo yrittäminen pelasta ihan ennenaikaiselta vanhenemiselta. 

En vain oikein ymmärrä ihmisiä jotka kuulemma haluavat hyvän ihon ja hoitavat sitä ties millä, mutta tupakasta eivät kuitenkaan luovu.

Vierailija
108/109 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tuota ei oma ulkonäkö liiemmin kiinnosta. Tai jos näyttää huolitellulta, mietin että eipä kaikki tuo yrittäminen pelasta ihan ennenaikaiselta vanhenemiselta. 

En vain oikein ymmärrä ihmisiä jotka kuulemma haluavat hyvän ihon ja hoitavat sitä ties millä, mutta tupakasta eivät kuitenkaan luovu.

Minua ärsyttää ulkonäkökeskeisyys paljon enemmän kuin tupakointi. Ennemmin teen asioita joista nautin kuin kieltäydyn niistä sen takia, että ne voivat vaikuttaa ulkonäköön.

Vierailija
109/109 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin ominaisuudessa huomaan, että kun kysyy potilaalta, tupakoiko, vastaa, että ei, olen lopettanut. Tarkentaen kysymystä sanoo sitten, että jonkun neljä päivää ollut polttamatta, kun on niin kova flunssa, että henki ei tahdo muutenkaan kulkea. Kun yleensä menee aski tai pari päivässä. 

On viisikymppisiä naisiakin, jotka ovat tupakoineet itselleen vaikean keuhkoahtaumataudin siten, ettei, tahdo kymmentä metriäkään päästä kävelemään. Nämä tarvitsisivat happirikastimen elämänsä avuksi, mutta eivät voi saada sitä, koska siitä tupakasta ei voi luopua!

Ei ihmisiä voi pakottaa tekemään ainoastaan sellaisia valintoja, jotka ovat terveyden kannalta järkevimpiä. Mikäli ihminen haluaa ennemmin tupakoida kuin elää terveemmin, hänellä on siihen täysi oikeus. Valinnanvapaus tarkoittaa sitä, että huonojenkin valintojen tekeminen elämässä on sallittua. Ilman valinnanvapautta meillä ei olisi mitään mahdollisuuksia vaikuttaa omiin elämiimme.

Toki näin on. Tämä keuhkoahtaumatautia sairastava nainenkin valitsee itselleen tukehtumiskuoleman. Se on hänen valintansa ja se hänelle sallittakoon.