Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, joka tupakoi?

Vierailija
30.10.2018 |

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kunnollisen oloinen, niin kyllähän se ihmetystä herättää, mikä on tuohon hänet ajanut.

Ompas sulla omituinen ajatusmaailma.

Vierailija
42/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuotte eteeni riviin sata ihmistä sen enempää valikoimatta pystyn sanomaan ulkoisen olemuksen perusteella suurimmasta osasta polttavatko vai eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kunnollisen oloinen, niin kyllähän se ihmetystä herättää, mikä on tuohon hänet ajanut.

Ehkä jotakin ihmissuhdedraamaa taustalla ja siksi alkoi polttamaan?

Harvemmin niin

Vierailija
44/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se haju!

JEP! Vaikea ajatella muuta kuin sitä hajua.

Luultavasti on ongelmainen.

Vierailija
45/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsija on keskivertoa älykkäämpi, ei ole mikään tiukkapipo.

Vierailija
46/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä ollut kovis. :D

Farkkutakki vielä päälle ja paluu 90-luvulleen on valmis =)

Vierailija
47/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko luonne.

Vierailija
48/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikallani sairaalassa melkein kaikki lääkärit polttavat tupakkaa.

Vierailija
49/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jossain minun näkö- ja hajuetäisyydellä polttaa, niin ensimmäisenä mietin, että yäk ja eikö tuo yhtään ajattele. 

Vakavissani olen sitä mieltä, että tupakoinnin ei pitäisi olla mahdollista missään julkisella paikalla (esim. kadulla), jossa liikkuu muita, savuttomia ihmisiä. Esim. työmatkalla joka aamu nousen junasta poistuttuani mäkeä ylös. Lähes kaikki junasta poistuvat lähtevät nousemaan samaa mäkeä, koska siinä suunnassa on ihmisten työpaikat ja koulut. Siinä kun joku laittaa palamaan, saa kulkea tahtomattaan tupakansavussa melkein puoli kilometriä. 

Hieman syvällisemmin mietin, että onpa surullista. Tiedän, että moni tupakoitsija tahtoisi päästä tupaksta eroon, mutta ei ole pystynyt. Jotkut myös retkahtavat uudestaan jopa vuosien päästä. Tiedän myös, että jotkut tupakoitsijat nauttivat tupakoinnista eivätkä näe mitään syytä lopettaa. Sekin on surullista. Heistä moni sairastuu vakaviin sairauksiin, kärsii sairauksien vuoksi heikommasta elämänlaadusta ja kuolee ehkä nuorempina. Valtavat määrät rahaa vuodessa palaa savuna ilmaan. Ja tupakoitsijan kanssa tekemisissä olevat ihmiset kärsivät. Minusta on ihan hirveää viedä aamuisin lapsi päiväkotiin, kun näen johtajan talon kulmalla muka piilossa röökaamassa ja ryhmässä lapsen ottaa vastaan tupakalta haiseva hoitaja. 

Se on harmi, että sinua häiritsee muiden tupakointi noin paljon, kuitenkaan kun et sille mitään voi.

Miten ajattelit käytännössä, että tupakoinnin kieltäminen esim. kaduilla onnistuisi? Poliisit juoksemassa aamusta iltaan röökaajien perässä antamassa sakkoja kuin parempaa tekemistä ei olisi? :D Get over yourself, maailma ei pyöri sinun ja mieltymystesi ympärillä nyt eikä tulevaisuudessa. Parempi keskittää siis energiansa oikeisiin ongelmiin.

Vierailija
50/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työpaikallani sairaalassa melkein kaikki lääkärit polttavat tupakkaa.

No aivan varmasti joo!

......

a) et ole töissä sairaalassa

b) useimmiten vierailemassasi sairalassa (Porvoon terveyskeskus) melkein kaikki lääkärit eivät polta tupakkaa

Vierailija
51/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ärsyttää muiden tupakoimattomuus.

60% haluaisi lopettaa tupakoinnin, mutta ei pysty

Vierailija
52/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajatuksia herättää?

Inho

Vierailija
53/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän tyhmänä.

Onneksi itse olet niin fiksu ja täydellinen ihminen ja vain siksi, että et tupakoi. Eikun... Sinähän se vasta tyhmän kuvan itsestäsi annatkin, kun tuomitset tuntemattomia ihmisiä tyhmiksi ja alemmiksi vain yhden epäterveellisen tavan vuoksi.

Vierailija
54/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on oikeus tehdä elämässään myös joitain sellaisia valintoja, jotka eivät esimerkiksi terveyden tai talouden kannalta ole järkeviä. Tupakointi on yksi sellaisista valinnoista.

Ihminen ei kuitenkaan tupakkaa poltettuaan muutu esimerkiksi kovaäänisemmäksi, aggressiivisemmaksi tai tapaturma-alttiimmaksi, toisin kuin osa niistä ihmisistä, jotka käyttävät alkoholia. Silti yhteiskunnassamme nähdään alkoholinkäyttö suotavana ja tupakointi paheksumisen arvoisena asiana.

Tupakka kyllä haisee pahalle, mutta huomattavasti ennemmin siedän pahanhajuisia kuin sekavia, aggressiivisia tai metelöiviä ihmisiä. Itse en tupakoi enkä käytä alkoholia, mutta moninkertaisesti enemmän minä alkoholin käyttäjistä kärsin kuin tupakoivista.

Vierailija
55/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Luuseri”

”Syrjäytynyt”

”Heikko ihminen”

”Elämänhallinta hukassa”

”Ei välitä terveydestään”

”Nuori nainen haluaa haista, rypistyä ja nauraa keltaisilla hampaillaan”

”Kammottava haju”

”Joku itäblokin tyyppi tai köyhä”

”Tekee hidasta itsemurhaa”

”Leikkii kovista, koska heikko itsetunto”

”Älä suutele, maistuu p-skalta”

”Suusyövän esiaste”

”Nikotiiniriippuvainen eli ravaa tauolla”

Vierailija
56/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten säälin, jos raskaana oleva polttaa! Se syntymätön lapsi ei ole voinut valita, tupakoiko. Tupakka aiheuttaa sikiön aivoihin muutoksia, joiden seurauksena syntyy impulssinhallinta- ja keskittymishäiriöitä. ADHD jopa periytyy tupakoinnin seurauksena sukupolvelta seuraavalle.

Passiivinenkin tupakointi on tupakointia eli sama lapsi joutuu haistelemaan, kun äiti polttelee parvekkeella.

Vierailija
57/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jossain minun näkö- ja hajuetäisyydellä polttaa, niin ensimmäisenä mietin, että yäk ja eikö tuo yhtään ajattele. 

Vakavissani olen sitä mieltä, että tupakoinnin ei pitäisi olla mahdollista missään julkisella paikalla (esim. kadulla), jossa liikkuu muita, savuttomia ihmisiä. Esim. työmatkalla joka aamu nousen junasta poistuttuani mäkeä ylös. Lähes kaikki junasta poistuvat lähtevät nousemaan samaa mäkeä, koska siinä suunnassa on ihmisten työpaikat ja koulut. Siinä kun joku laittaa palamaan, saa kulkea tahtomattaan tupakansavussa melkein puoli kilometriä. 

Hieman syvällisemmin mietin, että onpa surullista. Tiedän, että moni tupakoitsija tahtoisi päästä tupaksta eroon, mutta ei ole pystynyt. Jotkut myös retkahtavat uudestaan jopa vuosien päästä. Tiedän myös, että jotkut tupakoitsijat nauttivat tupakoinnista eivätkä näe mitään syytä lopettaa. Sekin on surullista. Heistä moni sairastuu vakaviin sairauksiin, kärsii sairauksien vuoksi heikommasta elämänlaadusta ja kuolee ehkä nuorempina. Valtavat määrät rahaa vuodessa palaa savuna ilmaan. Ja tupakoitsijan kanssa tekemisissä olevat ihmiset kärsivät. Minusta on ihan hirveää viedä aamuisin lapsi päiväkotiin, kun näen johtajan talon kulmalla muka piilossa röökaamassa ja ryhmässä lapsen ottaa vastaan tupakalta haiseva hoitaja. 

Se on harmi, että sinua häiritsee muiden tupakointi noin paljon, kuitenkaan kun et sille mitään voi.

Miten ajattelit käytännössä, että tupakoinnin kieltäminen esim. kaduilla onnistuisi? Poliisit juoksemassa aamusta iltaan röökaajien perässä antamassa sakkoja kuin parempaa tekemistä ei olisi? :D Get over yourself, maailma ei pyöri sinun ja mieltymystesi ympärillä nyt eikä tulevaisuudessa. Parempi keskittää siis energiansa oikeisiin ongelmiin.

Eihän se käytännössä onnistu eikä kukaan ole niin väittänyt. Yritä päästä yli tuosta ylenkatsovasta asenteestasi. Maailma ei pyöri sinun mielipiteidesi mukaan nyt eikä tulevaisuudessa. Keskitä ihmeessä energiasi oikeisiin ongelmiin. Toisen ihmisen mielipide ei ole sellainen. 

Vierailija
58/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten jotka eivät ole koskaan polttaneet on helppo tuomita niitä, jotka ovat siihen joskus narahtaneet. Enpä minäkään ajatellut että silloin 15v sitten muutamat vaatimattomat sauhut baareillessa johtaisivat 10v tupakointiin, josta vasta viimevuosina olen päässyt irti. Vaikka tupakoitsemattomien mielestä olen tietenkin täysi idiootti, niin alempi ja ylempi korkeakoulututkinto löytyy ja hyvä työpaikka. 

Lopettaminen on monelle TODELLA vaikeaa. 

Vierailija
59/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten jotka eivät ole koskaan polttaneet on helppo tuomita niitä, jotka ovat siihen joskus narahtaneet. Enpä minäkään ajatellut että silloin 15v sitten muutamat vaatimattomat sauhut baareillessa johtaisivat 10v tupakointiin, josta vasta viimevuosina olen päässyt irti. Vaikka tupakoitsemattomien mielestä olen tietenkin täysi dorka, niin alempi ja ylempi korkeakoulututkinto löytyy ja hyvä työpaikka. 

Lopettaminen on monelle TODELLA vaikeaa. 

Vierailija
60/109 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tupakoitsija, se, jonka ei pitänyt ensinnäkään aloittaa saati jäädä siihen koukkuun. Olin se, joka aina kieltäytyi koulussa jämistä ja naurahti tupakoitsijoiden "polta edes savut" -yrityksille. Tupakansavusta olen kuitenkin aina tykännyt. Mulle se tupakansavun tuoksu näin jälkikäteen ajatellen toi aina jotain turvallista olotilaa. Olin isin tyttö vauvasta saakka ja isä, joka melko reippaalla kädellä tupakoi, oli aina mulle tuli ja turva. Kun isäni sitten kuoli ollessani 18-vuotias, aloin polttamaan, vaikka isä kuoli nimenomaan tupakan vauhdittamana. Tupakansavu muistuttaa isästä ja tuo turvallisuutta, lievittää stressiä jne. Muita paheita minulla ei ole.

Olen nyt polttanut 12 vuotta ja viimeiset pari vuotta olen rypenyt itsesäälissä. Olen häpeissäni tupakasta ja sen aiheuttamista vieroitusoireista. Poltan yhä enemmän ja enemmän. Se missä aloittaessa toppa maksoi kolme euroa ja se kesti viikon, nyt toppa maksaa yli puolet enemmän ja se kestää päivän. Päiväni kulku määräytyy aikalailla tupakan ympärille. Mietin, missä ja milloin voin polttaa, kehtaanko polttaa.. Töissä voin olla polttamatta ilman ongelmia, enkä pidä tupakkitaukoja, enkä polta kaupungilla tai lasten lähellä enkä raskaanaollessakaan polttanu ollenkaan, mutta heti kun siirryn "sallitulle" alueelle, alan röökaamaan lähes ketjussa. Ennen, jälkeen ja välillä. Tavan ja nikotiinin vuoksi. Saatan vetää ennen menoihin menoa ketjussa kolmekin röökiä. Maha ei toimi ilman aamutupakkaa laisinkaan. 

Tiedostan, että haisen, tiedostan, että hampaani ovat keltaiset yhdessä kahvin ryystämisen kanssa, tiedostan, ettei minulla olisi varaa polttaa, tiedostan, että näytän lähinnä huonosti koulutetulta ja säälittävältä, vaikka oikeasti en ole. Silti poltan. Viimeiset kaksi vuotta olen yrittänyt lopettaa, mutta nikotiinittomuus saa minut todella aggressiiviseksi. Olin kaksi päivää ilman ja puoliso oli ottamassa eroa. En tällä hetkellä edes uskalla lopettaa sen vuoksi, enkä tiedä miten voisin lopettaa. Haluan kyllä. Olen lukenut kirjoja, jauhanut purkkaa, nikotiinitonta sähköröökiäkin vedin ja sen kanssa homma luistikin, mutta hitto menivät virastot siihen puuttumaan ja vaikeuttamaan. Olen kateellinen niille, jotka pystyvät naps tosta noin vaan eivätkä koe ihmeempiä vieroitusoireita.