Joulu yksin
Tulossa ensimmäinen joulu yksin. Ihan ypöyksin. Olen 21v, äiti kuollut ja isoäiti kertoi menevänsä töihin. Siskokin lähtee poikaystävänsä kanssa toiseen kaupunkiin. Surettaa. :(
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen että saisin vielä joskus viettää joulun yksin. Vuokraisin kelomökin jostain erämaasta, pakkaisin autoon hyviä kirjoja, hyvää konjakkia, viskiä, olutta, kunnon eväät ja sukset ja painuisin viettämään kunnon erakkojoulun all by myself. Puhelin menisi kiinni aatonaattona ja aukeaisi vasta viikon päästä.
M42
Haluan niin mukaan!! Voidaan sopia, ettei puhuta lainkaan. Voit käydä yksin hiihtämässä, mä kävisin pulkkamäessä. Ottaisin mukaan myös kirjoja ja paistelisin vaahtokarkkeja pienessä nousuhumalassa nuotiolla. Oi vitsit!
Miksihän sitä aina haaveilee, mutta koskaan ei toteuta? Ehdota puolisollesi, että joulupäivänä haluat lähteä viikoksi yksin erämökille ja perustelet sillä, että se on pitkäaikainen haaveesi. Ei minulla ainakaan olisi mitään sitä vastaan, jos mieheni ehdottaisi tällaista. Yksi joulu nyt menee lasten kanssa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Isoäitisi joulu on kurja, koska joutuu töihin. Sinä voit tehdä kaikki ne asiat, jotka tekevät joulusta täydellisen,
Sinä et taida olla menettänyt rakasta äitiäsi vai millä logiikalla parikymppisellä orvolla on mahdollisuus täydelliseen jouluun?
Kuulostaa lapsuuteni joululta. En kaipaa. Mieluummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan perhettäni ja joulua, mutta kun aikuiset sinkkulapset ovat kohta kolmekymppisiä, alkaa jo pikkuhiljaa toivomaan, että he joko perhellistyisivät ja viettäisivät omia joulujaan taikka lähtisivät jonnekin Thaikkuihin jouluksi.
Jos eivät lapset tulisi jouluksi meille, lähtisimme kahdestaan mökille tai jonnekin reissuun. Ihan vaihteen vuoksi, kun olemme aina jouluna kotona. Vaikka tykkäänkin kotijouluista.
Lähtekää mökille tai reissuun. Kyllä ne sinkkulapset voi juhlia joulua vaikka keskenään.
Enpä viitsi loukata heitä. Ja ovat yksin muutenkin ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen että saisin vielä joskus viettää joulun yksin. Vuokraisin kelomökin jostain erämaasta, pakkaisin autoon hyviä kirjoja, hyvää konjakkia, viskiä, olutta, kunnon eväät ja sukset ja painuisin viettämään kunnon erakkojoulun all by myself. Puhelin menisi kiinni aatonaattona ja aukeaisi vasta viikon päästä.
M42
Haluan niin mukaan!! Voidaan sopia, ettei puhuta lainkaan. Voit käydä yksin hiihtämässä, mä kävisin pulkkamäessä. Ottaisin mukaan myös kirjoja ja paistelisin vaahtokarkkeja pienessä nousuhumalassa nuotiolla. Oi vitsit!
Miksihän sitä aina haaveilee, mutta koskaan ei toteuta? Ehdota puolisollesi, että joulupäivänä haluat lähteä viikoksi yksin erämökille ja perustelet sillä, että se on pitkäaikainen haaveesi. Ei minulla ainakaan olisi mitään sitä vastaan, jos mieheni ehdottaisi tällaista. Yksi joulu nyt menee lasten kanssa yksin.
Siis hän haaveili joulusta yksin ilman perskärpäsiä.
Ilmeisesti joulu on ahdistava ainakin heille, jotka eivät pidä joulusta ja heille, jotka tuntevat etteivät pysty täyttämään toisten odotuksia ja heille, jotka viettävät joulua vain toisten iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M42
Jos joku haluaisi viettää joulun YKSIN niin jo sinne on joku palstamamma työntäytymässä mukaan.
Hei!
Olen viettänyt monta joulua yksin, mutta en 21-vuotiaana.
Oletko kertonut ystäville, tuttaville, edes ohimennen, että vietät joulun yksin. Luulen, että tuttavapiiristäsi todennäköisesti löytyisi ihminen/ihmisiä, jotka pyytäisivät sinut joulunviettoon, jos tietäisi, että olet yksin.
Hemmottele itseäsi, tee jotain erityistä, syö pelkkiä herkkuruokia, ja muista ostaa lahja itsellesi.
Jos olisit vanhempi, niin ehdottaisin jotain vapaaehtoistyötä, mutta en itse ainakaan olisi syttynyt 21-vuotiaana Hurstin joulujuhlista tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M42
Jos joku haluaisi viettää joulun YKSIN niin jo sinne on joku palstamamma työntäytymässä mukaan.
Se oli vitsi. Lähinnä siksi, että itsekin haaveilen sellaisesta, mutta en uskaltaisi yksin. Annoin myös konkreettisen neuvon: kysyä puolisoltaan mahdollisuutta yksinäiseen jouluun.
Ymmärrän haikeutesi viettää joulua yksin!
Mitä teet työksesi ap? Vai opiskeletko mahdollisesti. Voisitko mennä itsekin töihin ja ottaa pyhät tienestin kannalta? Monessa paikassa voi olla töitä tarjolla pyhinä! Tekisit pitkiä päiviä, niin ei jäisi niin paljon aikaa miettiä muiden täydellistä joulunviettoa, joka harvoin täydellistä.
Toisaalta - ettekö voi mummon kanssa viettää joulua, vaikka mummo töissä olisikin - kai mummollakin joku työaika on ja sen lisäksi vuorokauteen jää kyllä tunteja joulunviettoonkin.
Lähtekää mökille tai reissuun. Kyllä ne sinkkulapset voi juhlia joulua vaikka keskenään.