Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parviäly HELP. Poikaystäväni lähtee vähän väliä viikonloppuna äitinsä kanssa mökille. Ärsyttävää!

Vierailija
30.10.2018 |

En ole tavannut äitiä, enkä kauheasti haluakaan. Ilmeisesti kyseessä on aikamoinen tahtoihminen. Poikaystäväni 36 aina vain ilmoittaa, että lähden nyt äitini kanssa mökille. Olemme olleet puolisen vuotta yhdessä.

Minulla on teini, jota en viitsi jättää viikonlopuiksi yksin, eikä sitä kiinnosta yhtään lähteä tuntemattomien mökille.

En ole tottunut tälläiseen. Yleensä suhteissani on lähdetty yhdessä viikonlopun viettoon.

En tarkoita, että poikaystävän pitää aina jäädä mun kanssa hengailemaan, minulla on muutakin elämää. Joku tässä kuviossa kuitenkin ärsyttää minua suunnattomasti. Ehkä se, että se on aina ilmoitusasia. Mutta mikä muu?

Pyydän apua mammaraadilta. Mielipiteitä?

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta. Mun mies lähtee myös joka viikonloppu vanhempansa luo puuhastelemaan. Mua ei pyydä ikinä mukaan, eikä ole edes esitellyt. Olen kysynyt, miksi näin, mutta en ole saanut mitään kunnollista vastausta. Olen viikonloput sitten ystävieni kanssa, silloin jos eivät ole omien kumppaniensa kanssa.

Viikollakaan emme vietä aikaa koska meillä on täysin erilaiset työrytmit. Nukumme pari tuntia yöstä yhtä aikaa ja siinä se. Joskus mietin, että tosissaanko miehelle riittää tämmöinen. Minusta olisi sama olla sinkkuna, kun ei ole ikinä juttuseuraa tai seksiä tai yhteisiä menoja kuitenkaan. Rakastan häntä silti niin paljon, etten pysty eroamaankaan. Roikun niissä harvoissa yhteisissä hetkissä mitä saan. Jos tämä kuitenkin jatkuu vielä pitkään, niin sitten on pakko lähteä.

Pakko kysyä, että ootko miten varma että sun mies menee oikeasti vanhemmilleen? Ootko kuullut niiden puhuvan puhelimessa taustalla esim.?

Kaikkea sitä pitää valitettavasti kysyäkin. :/

En usko, mies on niin epäseksuaalinen ihminen, on aina ollut. Heillä on isänsä kanssa yhteinen moottoripyöräharrastus, jonka tiimoilta isänsä soittelee lähes päivittäin, keskustelevat siitä mitä mies on tehnyt viime käynnillä jos isä ei ole ollut paikalla tai mitä osia pitää seuraavaksi ostaa. Toki voihan se samoilla reissuilla käydä missä vaan, jotenkin vaan ihmisen tietäen en usko.. On kiltti, rehellinen ja huono valehtelemaan. Vahva moraalikin. Lisäksi en ymmärrä miksi se tässä meidän olemattomasta suhteessa roikkuisi, jos on parempaakin tarjolla. Kun ei me edes asuta saman katon alla, tai ei ole mitään mikä pidättelisi tai sitoisi minuun.

Välillä kyllä tuntuu että olisi helpompaa kun sillä olisi joku toinen, olisipahan syy vihata ja erota. Hän on vaan niin hyvä kumppani edelleen vuosien jälkeen ja yhdessäolo on ihanaa, silloin harvoin kun sitä tapahtuu.

Ai miksi roikkuisi kahdessa ihmisessä yhtä aikaa toistensa tietämättä? No siksi tietysti, että kokee saavansa molemmilta jotain. Jos ei seksiä ja läheisyyttä, niin sitten jotain muuta. Toinen vaikkapa hieroo aina niskoja, toinen leipoo pullaa. Mitä nyt milloinkin. Ja sitten ihan vaan se kaksoiselämän jännitys. Mulqvistia puuhaa, mutta tapahtuu todella usein.

Vierailija
42/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tietää, että rakastan olla mökillä. Olemme puhuneet mökillä käynnistä, mutta jotenkin tullut selväksi, että ei. En ole varma haluaisinko edes, mutta se ärsyttää, että se ei ole vaihtoehto. Että minut on jotenkin pelattu kokonaan pois tästä yhtälöstä.

Miehen vanhemmat ovat eronneet. Isällä on oma mökkinsä. Sinne ehkä voisin joskus päästä kuulemma...

Olen kuullut kun äiti takoo miehen ovea ja rähjää. Mies ei viitsinyt avata kun olin kylässä. Jäi sellainen olo, että en halua tavata. Vähän myös hävettää meidän ikäeromme. Varmaan molempia. Jos äiti on noin kovatahtoinen, en ole vakuuttunut haluanko häntä elämääni.

Omat vanhempani ovat olleet aina kaikille karjalaisen vieraanvaraisia, joten vähän outo tilanne. Meille on saanut aina tulla kaikki halukkaat ja on passattu ja paapottu. Nyt vanhempani ovat jo raihnaisia.

ap

Eli poika ja äiti ovat äidin mökillä, joka on hänelle ilmeisesti todella tärkeä paikka, ja sinä haluat olla siellä mökillä ainoastaan miehesi kanssa, etkä halua hänen äitiinsä edes tutustua, koska sinusta hän kuitenkin olisi vaikea ihminen ettekä tulisi toimeen. Näinhän? No onko ihme ettei sinua mökille kutsuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen äiti ei tule ikinä luopumaan ykköspaikastaan poikansa elämässä. Ei varmasti luovu ilmaisesta rengistä. Mitä vanhemmaksi tulee, sen avuttomammaksi muuttuu.

En ikinä harkitsisi vakavaa suhdetta mieheen, joka on noin kiinni sidottu äitiinsä. Et saa kuin pahaa mieltä itsellesi.

Vierailija
44/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti, että:

"Äiti, vanhat kaverit, huonot harrastukset ja tavat, erilaiset perinteet jne. kaikki pitäisi kitkeä pois ennen kuin voi uskoa että mies on "luotettava" ja "kelvollinen".

No ei todellakaan. Haluan pitää omat kaverini, en kestä miestä, joka roikkuu vain minussa ja jolle olen koko maailma. Se on ahdistava ajatuskin. Harrastukset ovat tärkeitä ja koska miehen harrastukset liittyvät koiriin, ei sitä voi estääkään.

Mikään ei ole niin rasittava kuin mies, jonka maailman napa olisin. Haluan muutakin elämässäni kuin olla miehen kanssa.

ap

No mikä sulla sitten on ongelma? Eiks tää nyt ole täysin ristiriidassa ton alotuksen kanssa?

Vierailija
45/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vaikea juttu jostain syystä. Yritän teidän avullanne hahmottaa, että mikä mättää.

Ei. Minua ei ole koskaan kutsuttu mökille. Minut on kutsuttu tapaamaan joskus äitiä. En ole halunnut, koska kyseessä vaikuttaa olevan todellinen tahtoihminen, joka soittelee iltaisin ja selittelee hoidettavia asioita miehelle. Meillä on miehen kanssa ikäeroa. En usko, että äiti ilahtuisi.

Lapsen isälle en lasta saa. Mies vastailee harvakseltaan viesteihin kun on mökillä. Joskus kun menee tuntitolkulla se jotenkin haittaa, mutta ei se ole se juttu, joka tässä ärsyttää.

On aina ollut jotenkin päivänselvää, että minä en kuulu mökkikuvioihin. Ne ovat miehen ja hänen sukunsa oma juttu. Mökkejä on kaksi. Toiselle mökille ehkä voisin kuulemma joskus mennä...

ap

Tietenkään sinua ei ole kutsuttu mökille, kun olet tehnyt selväksi ettet halua edes tavata miehen äitiä, joka ilmeisesti omistaa osan mökistä. Ei taida teidän suhteella olla jatkoa kun et voi edes yhtä kertaa tavata miehen sukua, vaan olet valmiiksi päättänyt että sinulla on nyt sitten kamala anoppi vaikka et ole häntä ikinä edes nähnyt. Vaikutat suoraan sanottuna aika epämiellyttävältä ja ennakkoasenteiselta ihmiseltä.

Vierailija
46/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ristiriidassa aloituksen kanssa? En tiedä mikä ärsyttää itsekään. Sitä yritän tässä itsekin selvittää.

En halua koko aikaa kiehnätäkään, ja haluan pitää omat harrastukseni ja ihmiseni. En kuitenkaan pidä siitä, että miehellä on tärkeä asia, johon minulla ei ole mitään asiaa.

Mikä tässä ärsyttää, on vaikea juttu, kun en vieläkään hahmota sitä.

Mun suvussa kaikki tutut ja kylänmiehet on aina toivotettu avosydämin vastaan kaikkialle. Kotiin, juhliin, mökeille, veneelle ja yhteisille matkoillekin. Jopa vähän liiallisuuksiin asti.

ap

Vierailija
47/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tietää, että rakastan olla mökillä. Olemme puhuneet mökillä käynnistä, mutta jotenkin tullut selväksi, että ei. En ole varma haluaisinko edes, mutta se ärsyttää, että se ei ole vaihtoehto. Että minut on jotenkin pelattu kokonaan pois tästä yhtälöstä.

Miehen vanhemmat ovat eronneet. Isällä on oma mökkinsä. Sinne ehkä voisin joskus päästä kuulemma...

Olen kuullut kun äiti takoo miehen ovea ja rähjää. Mies ei viitsinyt avata kun olin kylässä. Jäi sellainen olo, että en halua tavata. Vähän myös hävettää meidän ikäeromme. Varmaan molempia. Jos äiti on noin kovatahtoinen, en ole vakuuttunut haluanko häntä elämääni.

Omat vanhempani ovat olleet aina kaikille karjalaisen vieraanvaraisia, joten vähän outo tilanne. Meille on saanut aina tulla kaikki halukkaat ja on passattu ja paapottu. Nyt vanhempani ovat jo raihnaisia.

ap

Minkä ikänen sä oikein olet jos ikäero hävettää?

Vierailija
48/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ristiriidassa aloituksen kanssa? En tiedä mikä ärsyttää itsekään. Sitä yritän tässä itsekin selvittää.

En halua koko aikaa kiehnätäkään, ja haluan pitää omat harrastukseni ja ihmiseni. En kuitenkaan pidä siitä, että miehellä on tärkeä asia, johon minulla ei ole mitään asiaa.

Mikä tässä ärsyttää, on vaikea juttu, kun en vieläkään hahmota sitä.

Mun suvussa kaikki tutut ja kylänmiehet on aina toivotettu avosydämin vastaan kaikkialle. Kotiin, juhliin, mökeille, veneelle ja yhteisille matkoillekin. Jopa vähän liiallisuuksiin asti.

ap

Näistä sun viesteistä välittyy se, että sua häiritsee heidän äiti-poika suhde, joka sulkee sut ulos jostain, joka on miehelle tärkeää. Ja vaikuttaa siltä ettei tilanne tule muuttumaan, kun et halua rakentaa minkäänlaista suhdetta miehen äitiin.

Vierailija
49/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies todellakin häpeää sinua. Pitää nolona, että sillä on tuollainen tyttöystävä, joten on kieltänyt sinulta pääsyn suvun mökille.

On tyttöystäviä, jotka esitellään mielellään kaikille. Sitten on niitä, joiden kanssa ei kehdata liikkua, mutta seksi kelpaa ja kahdenkeskinen aika. Anna mä arvaan, sä et ole tavannut miehen ystäviäkään.

Lähde kävelemään, ennen kuin sinua oikeasti sattuu.

Vierailija
50/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu käy suvun mökillä yhdessä miehen ja lasten kanssa?  Me ainakin käydään perheenä mökeillä. Kavereiden ja sukulaisten.

Vierailija
51/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

75

Ap

Vierailija
52/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin niin hämärä case, että en tiedä mistä aloittaisi, mutta tällaisella suhteella ei ole mitään tulevaisuutta. Jos mies laittaa äitinsä ja mökkeillyn tuoreen suhteen edelle, niin ei ole hirveän hyvä merkki. Jos mökki on vielä lähellä, niin normalisti ap olisi sinne mökille tehnyt päiväreissun, jonka ajan teini olisi hyvin kotona pärjännyt ja samalla vähän harjoitellut itsenäistä elämää. Mies vielä häpeää suhdetta ap:hen, koska pelkää äitinsä mielipidettä. Minkälainen aikuinen mies oikein on kyseessä?

Vierailija
53/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

75

Ap

Ja vielä teinin äiti:)

Vierailija
54/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on siitä, että mies haluaa viettää aikaansa mökillä. Tyttöystävä ei uskalla lähteä, koska hänellä on teini kotona joka saattaa panna asunnon ystävineen säpäleiksi viikonloppuna.

Mitä tämä mies tekisi sinun kanssasi kotona?  Seksiä ehtii harrastaa viikolla aivan kyllästymiseen asti.  Ei kaikkia miehiä kiinnosta se kädestä pitäminen.  

Vierailija
55/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme jutelleet. Mies aina selittää, kuinka mökillä pitää tehdä sitä ja tätä ja tehdä puita talveksi ja rakentaa aitaa ja mitä nyt ikinä mökillä työleiriä onkaan ja äiti on enimmäkseen ihan täyspäinen. Ajokortti ja auto on. Mökki ole edes kaukana. Äiti käy siellä myös yksin. ap

Eli normaalia puuhastelua. Tuskin se äiti puita tekee, aitaa rakentaa tai rännejä putsailee. Hieno ja ahkera mies sulla.

Miksei äiti voisi tehdä noita asioita jos terve ja hyväkuntoinen. Ainakin itse teen!!

Mun mummo on 70v ja tekee noita asioita.

Kauhulla itse vierestä seurailen.

Vierailija
56/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi katsoa tuollaista hetkeäkään. Mies on selvästi vielä kiinni mammassa. Mammanpojat on beetoja. Ei kiitos.

Vierailija
57/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi katsoa tuollaista hetkeäkään. Mies on selvästi vielä kiinni mammassa. Mammanpojat on beetoja. Ei kiitos.

Aidot betat juuri roikkuvat toisessa ihmisessä ja elävät toisen ihmisen kautta on sitten äiti, isä, kaveri tai jollain ihmeenkaupalla saatu puoliso.

Joskus mietityttää, että miten näille ihmisille, jotka roikkuvat vanhemmissaan, käy kun vanhemmat kuolevat tai ovat avuttomina laitoksissa.

Vierailija
58/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa tuon jutun perusteella mikä on homman nimi. Ainakin omalla mökillä olisi miehen apu välillä tarpeen. Jos anoppisi ei ole koskaan kirvestä käyttänyt, niin ei sitä niin vaan uskalla omin nokkineen opetella. Vaikka periaate onkin aika yksinkertainen, siinä voi silti kumauttaa koipeen. Toinen on, että jos ei ole ikinä mökillä viettänyt yötä yksin, voi ajatus tuntua vähän pelottavalta. siellä voi olla susia tai karhuja tai kesäasuntoihin murtautuvia rikosliigoja. mahdollisuus tähän on kuitenkin minimaalisen pieni mutta muistan kun itse aloin viettää yksin aikaa mökillä, niin kyllä sitä oli valot päällä joka yö ensimmäisen viikon aikana ja hiljaisuus tuntui luonnottomalta.

Itsellä oli perhetragedia ja suuri suru. Mieheni lähti surua pakoon ulkomaankomennukselle. minä puolestani lähdin rakkaalle mökillemme. Eka viikko mökillä yksin oli todella vaikea. Olin tottunut, että mies sytyttää kamiinan tulen, lämmittää saunan ja hakkaa halot, osaa sytyttää kaasulieden ja laittaa kaasujääkaapin päälle. Meillä oli mökillä jotenkin niin eri tehtävät. Mies toi sinne turvallisuudentunteen ja tunsin olevani kuin "orpo piru". Sitten kun totuin olemaan siellä ja opin asiat, niin nykyään mökkeilen mielummin yksin! Se on mun oma juttuni.

Mökki saattaa olla anoppisi henkireikä. Hän tarvitsee poikasi sinne turvakseen. Poikaa myös pelottaa, että miten äiti pärjäisi yksin mökillä. Ainakin, kun minä olin yksin mökillä alkuaikoina, niin mieheni soitti joka päivä, välillä jopa useamman kerran, että olenko varmasti kunnossa ja onko kaikki hyvin.

toisaalta, jos anoppisi muutenkin sotkeutuu poikasi elämään, voi kyse todella olla jostain takertuvasta äiti/poika-suhteesta. 

Ikävä kyllä, kun sitä menee naimisiin, niin kylkiäisenä tulee myös anoppi. Mieheni on myös kiintynyt äitiinsä mutta anoppini ei ikinä ole tuppautunut elämäämme. hän usein puhui minulle, kuinka hirveä ja poikaansa takertuvainen anoppi hänellä itsellään oli, sellainen joka halveksi ja mitätöi miniäänsä ja tunki nokkansa joka asiaan. hän kertoi, että hän on päättänyt, että hän ei ainakaan rupea sellaiseksi. Hän on pitänyt päätöksensä. 

oma äitini puolestaan oli vaikea anoppi. Hän yritti toistuvasti saada minua hylkäämään mieheni ja muuttamaan takaisi kotiin, kun isäni oli kuollut. Hän oli aina kiukkuinen, kun esim. lähdimme mökille, että mitä tuo mies täällä tekee, etkö voi mennä mihinkään ilman häntä? Sain selittää hänelle, että hän on minun mieheni. 

Vierailija
59/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kannata sekaantua mamman poikaan

Vierailija
60/112 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on usein- joka viikonloppu vai kerran kuussa? Ja kuinka paljon teillä sitä ikäeroa oikein on? Jotenkin nyt tuntuu siltä että mies ei ehkä ole ihan tosissaan jos mökkeily on noin tärkeää eikä halua sinne sua ollenkaan. Voihan tosin olla että häpeääkin äitiää ("kävi räyhäämässä oven takana"..? Nice). Tässä tapauksessa on niin kiinni äidissään että eipä taida silloinkaan toimia