Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinusta paljon jos yhden lapsen yh saa yhteensä 1600 e tukia käteen kuussa?

Vierailija
29.10.2018 |

Siitä 720 e menee vuokraan. Tämä on siis oma tilanteeni.

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 880€ jää teille elämiseen kuukaudeksi, ei tuo ole paljon kun vähentää vielä muut laskut tuosta summasta.

Vierailija
162/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoltahan tuo kuulostaa.

Mullon bruttopalkka 1600e kuussa ja käyn töissä 5 päivää viikossa.

Kotoa lähden klo 7 ja kotona oon klo 16.

Opiskele kunnon ammatti, niin saat enemmän. Sorry sohaisu, mutta ollaan vauvapalstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on aika paljon mutta en ala tuista kieltäytymäänkään, se olisi tietenkin tyhmyyttä. Olen miettinyt että pärjäisi vähemmälläkin. -ap

No mut sähän olet tyhmä, jos elät tuilla, etkä pysty elättämään itseäsi omalla työlläsi. Jos on älyä, ei tarvitse mitään tukia. Mistä ajattelit repiä tukia sitten eläkeiässä, kun lapsista ei enää tule extraa?

Mitäpä luulet, pitääkö sitten eläkeiässä vielä maksaa sen lapsenkin menot? 

Sinuna en puhuisi tyhmyydestä yhtään mitään. 

Eli ei mitään suunnitelmia työllistyä?

Minäkin olen yksinhuoltaja. Kaksi lasta, vuositulot 60.000€. Ei tarvita tukia. Edes elareita exältä. En ikipäivänä kehtaisi elää muiden rahoilla. Sua odottaa eläkeiässä hulppea takuueläke ja varmaan vielä silloinkin Kela maksaa lisäksi kaikki mahdolliset reppanatuet.

Jotain tukijoukkoja varmaan on, ettei ihan totaaliyhäri ja lasten isälläkin varmaan kivat tulot.

Noilla tuloilla voi ostaa tukijoukkoja, siis palveluita: siivousta, lastenhoitoa etc

Vierailija
164/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se paljon kun itse saan rankasta kokopäivätyöstäni kuussa käteen vähemmän. Vituttaahan se ja kovaa, olen harkinnut opiskelemistakin, jos vaikka saisi parempipalkkaisen työn. Vai pyöräyttäiskö muksun ja jäis työttömäks niin tienais siinäkin paremmin

Jos on noin pieni palkka niin on oikeutettu esim.asumistukeen. Et kyllä tienaa paremmin työttömänä vanhempana. Muksun jos ajattelit pyöräyttää,niin äitiysrahaminimi on n.500e kk ja asumistuki(todennäköisesti parisen sataa) sekä lapsilisä 95e päälle. Kun kotihoidontuki alkaa,se onkin sitten 300e/kk,tähän asumistuki ja lapsilisä sekä ehkä toimeentulotuki. Kokonaisuudessaan vuokran jälkeen jäisi n.500-600e kuussa ja siitä maksat sitten kahden ihmisen kulut.

Vierailija
165/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo kyllä hirveästi ole. Sain juuri työeläkeotteen ja siinä oli vanhempainrahan ja äitiyspäivärahan kohdalle merkattuna 43 670e/v, muistan vieläkin kun päätös tuli noista rahoista postissa ja olin vähän huuli pyöreenä :'D elarit tuli kans tohon päälle.

Vierailija
166/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin oikeasti, ettei tämä yksinhuoltajan arki helppoa ole.

Koska voin lopettaa miettimisen?

Se EI ole helppoa. Rahaa on vähän, kävit töissä tai et, ja ne hermot, kun pyörität koko hommaa enimmäkseen yksin. Kiitos elämän virhearvioiden, mutta näillä on mentävä. Ei oikein jaksa noita kaikkia palstan urp-uttajia.

Vierailija
167/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saisi noista elatustuen ja lapsilisän, vaikka meniskin töihin. Jostain kumman syystä joka ikisessä laskelmassa verrataan tuensaajan kaikkia tukia pelkkään palkkaan unohtaen palkansaajan tuet, jos on lapsia. Te, jotka saatte palkkana saman kuin ap tukia, tehkää lapsi, niin saatte lapsilisän ja jos yh, myös elatustuen. Sitten saatte enemmän rahaa. Asumistukeenkin saattaa tulla oikeus lapsen myötä pienipalkkaisella.

Vierailija
168/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap saisi noista elatustuen ja lapsilisän, vaikka meniskin töihin. Jostain kumman syystä joka ikisessä laskelmassa verrataan tuensaajan kaikkia tukia pelkkään palkkaan unohtaen palkansaajan tuet, jos on lapsia. Te, jotka saatte palkkana saman kuin ap tukia, tehkää lapsi, niin saatte lapsilisän ja jos yh, myös elatustuen. Sitten saatte enemmän rahaa. Asumistukeenkin saattaa tulla oikeus lapsen myötä pienipalkkaisella.

Niinpä. Tuossakin lastenhoitaja ehti uhriutumaan, vaikka pelkästään hänen palkkansa on suurempi kuin ap:n tulot yhteensä. 

Vierailija
169/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso määrä tukina, eihän tuo kannusta työntekoon kun jos menisit kokopäivätyöhön, ei välttämättä tulot nousisi paljoa, toki riippuu siitä mitä teet työksesi

Vierailija
170/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve, tässä työssäkäyvä lastentarhanopettaja-yh! Päivät hoidan 21 lasta, aamut ja illat kolmea omaani ja huolehdin vielä ikääntyneestä isästäni. Nettopalkka 1700€.

Tämä ei ole se summa, mitä vertaat ap:n tukiin, vaan lisäät tuohon ainakin kolmesataa lapsilisiä. Oletan että lapset eivät ole 17, jos pitää hoitaa. Sitten elatustuet päälle. On virhe laskea toiselta kaikki tuet ja omistaan huomioida vain palkka.

Vierailija
171/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paljon, mutta selvästi enemmän kuin mitä meillä on kuukausittain käytettävissä per henkilö. Ja olen siis itsekin yh, työssäkäyvä sellainen, eli juuri tukia. Palkat on Suomessa ihan liian pienet elinkustannuksiin nähden.

Voi pyhä sylvi! Tottakai se on enemmän, jos jaat teidän tulonne per pää ja vertaat sitä ap:n kokonaistuloon. :D Miksi ihmeessä te laskette nämä ihan miten sattuu? Onko teillä matematiikan alkeet ihan hukassa? 

Vierailija
172/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi älytön summa. Itse sain lapsilisän  ja yh-korotuksen. Eli nykyrahassa kai n 150€. LIsäksi minimielarin n 160€kk isältä

Vierailija
173/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi älytön summa. Itse sain lapsilisän  ja yh-korotuksen. Eli nykyrahassa kai n 150€. LIsäksi minimielarin n 160€kk isältä

Ja muuta tuloja ei ollut, etkä saanut asumistukeakaan? Juupa juu. 

Vierailija
174/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on liikaa. Teen 32h vk myyjänä lähinnä illat ja viikonloput ja saan nettona 1300e kk lisineen. 2 lasta huollettavana.

Vierailija
175/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju! Tässähän on nyt vaikka miten moni sanonut, että tuo on paljon. Mikseivät nämä, joiden mielestä tuo on paljon, halua itsekin noin paljon rahaa? Kaikillehan tuo olisi mahdollista. Johtuuko kuitenkin siitä, ettei se olekaan oikeastaan kovin paljon?

Vierailija
176/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tosiaan siihen nähden, ettet tee tuon eteen mitään. Kuukauden palkkatyöstä tosiaan olisi pieni summa. Mun mielestä puolet tuosta riittäisi sulle, ja asunnon voisi hankkia jostain halvasta maakunnasta. Jos ei kuitenkaan ole töissä, niin sama olisi sitten asua keskusten ulkopuolella.

Vierailija
177/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on liikaa. Teen 32h vk myyjänä lähinnä illat ja viikonloput ja saan nettona 1300e kk lisineen. 2 lasta huollettavana.

Ja sinäkään et saa lapsilisiä ja elareita. Ja ne lisätkin jätit jostain syystä laskematta mukaan. 

Vierailija
178/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tosiaan siihen nähden, ettet tee tuon eteen mitään. Kuukauden palkkatyöstä tosiaan olisi pieni summa. Mun mielestä puolet tuosta riittäisi sulle, ja asunnon voisi hankkia jostain halvasta maakunnasta. Jos ei kuitenkaan ole töissä, niin sama olisi sitten asua keskusten ulkopuolella.

Edelleenkin, tuosta vain osa on sellaista, minkä saa "tekemättä mitään". Työsskäyväkin saa ne lapsilisät ja elarit ja asumistuenkin, jos tulot on pienet. 

Vierailija
179/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on mun kuukausi palkan verran.

Ainut ero, että mä joudun aamuyöstä heräämään töihin, olemaan siellä sen 8h, opiskelemaan saman aikasesti.

Ei ole ainut ero. Suurin ero on että sä et ole luuseri. Opiskelet. Luot tulevaisuutta ja itsellesi hyvää elintasoa. Voit katsoa peiliin eikä tarvitse hävetä sitä että käy koko ajan muiden lompakolla.

Vierailija
180/215 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska ketju! Tässähän on nyt vaikka miten moni sanonut, että tuo on paljon. Mikseivät nämä, joiden mielestä tuo on paljon, halua itsekin noin paljon rahaa? Kaikillehan tuo olisi mahdollista. Johtuuko kuitenkin siitä, ettei se olekaan oikeastaan kovin paljon?

Onhan se paljon, kahdelle ihmiselle. Palkkojen ja tukien välinen ero on minimaalinen.