Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä,että 10-vuotias saa ampua hirviä?

Vierailija
29.10.2018 |

eilisessä lehdessä kuva 10-vuotiaasta joka oli ampunu hirven.Mielestäni aika outoa,että noinkin nuori saa käyttää asetta.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäinen saa käyttää sitä asetta valvotuissa olosuhteissa. Se ei itse ole edes saanut kantaa sitä asetta sinne ampumapaikalle. Ja tässä luonnosta vieraantuneessa yhteiskunnassa on minusta vaan positiivista että vielä löytyy lapsia ja vanhempia jotka opettelevat näin yhdessä mistä se ruoka sinne lautaselle tulee.

Vierailija
2/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä mieltä, että hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Metsästysreissut isän kanssa on parhaita muistoja lapsuudesta vaikka en eläimiä päässytkään itse ampumaan.

Vierailija
4/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään outoa. Tämä 10v on selvästi vastuullinen metsästäjä ja osaa käyttää asetta. Metsästys on mainio harrastus.

Vierailija
5/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, harvempi tuonikäinen samoilee metsissä.

Vierailija
6/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on outoa että lakupiiput on k18. Siis oikeesti. Ne on karkkia!

Vierailija
7/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myos itse aloittanut metsastyksen hyvin  nuorena, ja monia hyvia lapsuudenmuistoja liittyy naihin metsastysreissuihin, oli kyse sitten illan sorsajahdista tai viikonlopun hirvimetsasta evaineen ja nuotioineen.

Minun mielestani kyseessa ei ole sen kummallisempi asia kun mato-onki pienten lasten kanssa, eipa sita kukaan myoskaan pahestu.

Vierailija
8/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti yleistyisi ettei metsästys ihan ukkoutuisi.

Vierailija
9/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuvatko näin nuoret myös ruhon käsittelyyn?

Vierailija
10/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, metsästys on luultavasti ollut osa tuon pojan elämää taaperosta asti. Hirvikantaa on pakko harventaa ja riista on lihoista ekologisinta. Tokikaan en veisi asiaan perehtymätöntä lasta ampumaan hirveä. Voisi olla kamala sokki lapselle, joka ei ole koskaan tullut ajatelleeksi, että liha on eläintä ja eläimiä tapetaan koko ajan. Mutta jutun poika ei vaikuta kovin traumatisoituneelta, päinvastoin.

Vierailija
11/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että oppii ampumaan, kun Vladimir tai Måhammed riehuu, nin asetta tarvitaan

Vierailija
12/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sudet pitäisi ampua!

Vierailija
13/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🦌😏 miksi ei osallistuisi? jos on ampunut pitää teurastaakin, vai jättäisitkö itse ruhot vaan metsään?

Vierailija
14/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hienoa! Esimerkiksi meillä ei syödä mitään tehotuotettua lihaa, vaan pääasiassa juuri itse metsästettyä. Samat ihmiset kauhistelee sikojen ja broilerin kärsimystä ahtaissa tiloissa, kuin myös sitä, että nuori poika osaa metsästää.

Vierailija
15/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinäkin mielestäsi jotain outoa?

Vierailija
16/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä vapaana luonnossa elävä eläin vs. vankeudessa pienessä häkissä elävä eläin? Lakatkaa jeesustelemasta ja kauhistelemasta sitä, jos joku ihan oikeasti hakee sen ruuan puhtaasta luonnosta!

Vierailija
17/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma että noin nuori on kaatanut hirven. Toivon hänelle paljon onnistuneita hirveätä reissuja myös tulevaisuuteen.

Vierailija
18/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä että tuonikäinen ampuu.

Vierailija
19/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Kersojen pitää tietää, miksei myös aikuistenkin se fakta, että näin se ravintoketju menee ja eläimet ovat ruokaa. Fiksu poika ja hyvinkasvatettu lapsi, kun kunnioittaa luontoa ja metsästää. Näin se hirvikanta harvenee ja kolarit vähenevät, kun ammutaan riistaeläimelle vaan nappi otsaan ja laitetaan lihoiksi. Vegaanitkin voisivat vaan syödä sitä lihaa, niin vitutuskäyrä laskee alas ja nopeasti.

Vierailija
20/106 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä kulki hirviseuran kanssa metsällä, ja aikana ennen kuin hygienia+muut säädökset alkoi rajoittamaan, ruho jaettiin seuran lahtivajassa aiemmin sovittuihin osiin, ja kotona sitten paloiteltiin ja prepattiin pakkaseen. Me lapsetkin oltiin siinä auttamassa. Metsästykseen en siis osallistunut, mutta tiesin mistä liha tulee, ja osaan vielä aikuisella iälläkin sitä käsitellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi