Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen juominen

Vierailija
29.10.2018 |

Minulla on ongelma miehen juomisen suhteen. Mies ei juo hirveän usein, mutta aina kun juo, juo itsensä siihen kuntoon, ettei pystyssä meinaa pysyä, puhe sammaltaa ja lopulta sammuu. Ei ole väkivaltainen humalassa, joskus käyttäytyy hieman aggressiivisesti.

Minun isä joi paljon, kun olin lapsi ja luulen sen olevan yksi syy miksi en voi sietää humalaisia ihmisiä. (Pieni hiprakka ok, mutta kunnon känni ahdistaa.) Olen sanonut miehelle MONTA kertaa (olemme olleet 10+ vuotta yhdessä, molemmat yli 30v), että en pidä kun hän juo itsensä kaatokänniin. Ja minusta se on todella epäviehättävää enkä osaa arvostaa kyseistä käytöstä, varsinkin kun kyseessä on jo yli 30v ihminen. Ei osaa LAINKAAN hallita juomistaan sitten kun alkaa juomaan.

Auttaako tässä enää mikään muu kuin eroaminen? Mies unohtaa pyyntöni ja pahan mieleni aina heti kun saa alkoholia. Itse olen yrittänyt antaa asian olla, mutta asia häiritsee minua todella paljon ja vaikuttaa tunteisiini miestä kohtaan.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuussa on todella vähän. Vuodessa 365 päivää ja mies rentouttaa hermojaan niistä 12:sta. Jos ei ole lapsiakaan niin häivy vaikka itsekin omille teillesi kerran kuussa.

Nykyään olenkin usein lähtenyt pois tai mies on lähtenyt muualle juomaan. Mutta en silti pidä siitä, että hänen tarvitsee juoda itsensä siihen kuntoon aina.

Minua myös pelottaa aina, kun mies lähtee juomaan, että hänelle sattuu jotain, koska on aina niin huonossa kunnossa. Emme voi myöskään käydä yhdessä missään juhlissa ilman, että mies sielläkin aina juo liikaa. Joi itsensä veljensä häissä siihen kuntoon, että oksenteli ja huusi ja räyhäsi toisen vieraan kanssa. Ei muista häistä juurikaan mitään.

-ap

Ihan oikeasti haluat olla tuollaisessa elämässä. On se "rakkaus" merkillistä!?

Vierailija
62/66 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen hyväksyviä kommentteja saa lukea ryyppäämisestä. Humalahakuinen juominen ei ole o.k. Eikä sitä missään muualla hyväksyttäisi kuin Suomessa. Moukkamaista käytöstä, ihan sama kun kusisi housuunsa julkisella paikalla. Ei ihme jos puolison silmissä viehättävyys katoaa sitten.

Ei ole mikään suomalainen erikoisuus juoda liikaa. Moniottaa asian realistisesti eli 30v mies tuskin muuttaa juomatapojaan. Saattaa olla jopa alkoholisti, joten ap voi valita joko hyväksyä tilanteen tai lähteä suhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi avoimen miesvihamielinen avaus mammapalstalla, ei mitään uutta.

Kyllä miehellä on oikeus nollata tilanne raskaan työviikon jälkeen ottamalla se viinapullo. Ja kuinka hyvä olo siitä tuleekaan, kunnon terävää nousuhumalaa ei voita mikään! Ja sitä ei milllään viininlipityksellä tai kaljan kittaamisella saa aikaan vaan pitää olla kirkasta viinaa.

Sillä eii ole väliä jos vähän heittää tai menee jopa "nelivedolle" ja sammuu sitten lopuksi. Ihna turha vaimon kauhistella tekopyhänä siinä sitten, mies teki ihan oikein kun vaihtoi vapaalle. 

Tosiaan mikä siinä on kun naiset ei ymmärrä miehiä kun alkoholismista ei ole kyse vaan ihan tavallisesta viikonloppu ryyppäämisestä

Alkoholisteilla näköjään selityksiä riittää loputtomiin 🙄

Vierailija
64/66 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen voi juoda siinä missä vaimonkin.

Vierailija
65/66 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ymmärrät että ongelma on sinussa, ei miehessä. Sinun pitäisi saada käsiteltyä lapsuutesi trauma liittyen alkoholin käyttöön. Jos se ei onnistu, niin sitten auttaa vain ero ja absolutisti-miehen etsiminen. Tai teette kompromissin, että mies ei juo kun sinä olet läsnä vaan juo esim. mökillä tms. Tai sinä poistut mökille tms.

Tiedän, että suhtaudun alkoholiin kovin kielteisesti. Mutta minusta ei silti ole normaalia käytöstä aikuiselta viinan juominen siihen pisteeseen ettei pystyssä pysy tai osaa puhua. En vaadi täyskieltoa, niin kuin sanoin, pieni hiprakka on aivan ok.

-ap

Kyllä se normaalia on, että kerran kuussa eli tosi harvoin juova haluaa sitten nollata itsensä kunnolla, kun on mahdollisuus.

Dementoituminenkin on Suomessa ihan normaalia, tuo "nollaaminen" nostaa huomattavasti riskiä.

Vierailija
66/66 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa kaatokänni on paljon.

Ei ole terveellistä ja voi sattua jokin tapaturma.

Puhumattakaan jostain älyttömistä törttöilyistä.

Sinun täytyy saada miehesi ymmärtämään, ettei tuo ole normaalia.