Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apu jättää Simpsonit

Vierailija
29.10.2018 |

Tuleeko sinulla Apua ikävä - vai saisiko koko sarja mennä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittinen korrektius voitti taas. Kiitos. Olen sanaton.

Vierailija
2/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep poliittinen korrektius pilaa huumorin. Mitään ei kestä sanoa ettei vaan joku pahoita mieltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpsonit voisivat tehdä yhden osan täydellisen poliittisesti korrektisti. Suvaitsevaiset voisivat sitten valittaa kuinka tylsä se olisi.

Vierailija
4/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Simpsonit on jatkunut jo liian pitkään. Nyt tulee uusintana 11 kauden jaksoja. Nokkelia ja välillä tulee oikeasti naurahdettua ääneen vaikka olen nähnyt nuo moneen kertaan. Noita uusimpia en pysty edes katsomaan 👋

Vierailija
5/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se oli sympaattinen ja hauska.😥

Vierailija
6/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku taas mielensä pahoitti.

Vierailija
7/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ ei saa sanoa 'musta', pitää sanoa 'afroamerikkalainen' tai 'kulttuuririistetty'.

Vierailija
8/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni Apu jätettiin pois, koska tekijät eivät suostuneet tekemään hahmosta poliittisesti korrektimpaa? Ymmärsin, että hahmoon vaadittiin muutoksia, mutta tekijät puolustivat hahmoa sellaisena kuin se on. Poisjättäminen on sitten vähän sellainen passiivis-aggressiivinen "pitäkää tunkkinne" -tyylinen vastaus.

Kaikki hahmot sarjassa tietysti ovat karikatyyreja, joten siltä osin ymmärrän kyllä tekijöitä.

Vierailija
9/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras ystävä on intialainen ja sanoo nauravansa Apulle juuri noiden stereotypioiden ja sympaattisuuden vuoksi.

Vierailija
10/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ollut hauska hahmo, ja sympaattisesti käsitelty. Tottakai karikatyyri intialaisesta, mutta karikatyyrejähän kaikki sarjan hahmot ovat. Siihenhän koko sarja perustuu.

Vierailija
11/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Who needs the Kwik-E-Mart? I dooo

Vierailija
12/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole hahmossa, vaan siinä ettei ääninäyttelijä ole intialainen. Esim. South Parkissa Token Blackin (suom. Kiintiö Musta) hahmoa näyttelee afroamerikkalainen Adrien Beard. Sarjan luojat Matt Stone ja Trey Parker näyttelevät itse useimmat äänet, mutta varmasti SP olisi samassa veneessä jos he olisivat itse näytelleet Tokenin ääniroolin.

Vierailija
13/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni intialainen on tuosta hahmosta mielensä pahoittanut? Yleensä näistä sijaisloukkaannutaan, vaikka itse vähemmistö olisi ok asian kanssa, joskus jopa haluaisivat lisää omaa kulttuuriaan mediaan.

Vierailija
14/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan suomalainen loukkaantui Zoolanderin orgiakohtauksessa nähdyistä "suomalaisista kääpiöistä"? Jos en väärin muista niin, heillä taisi olla vielä päällä saamelaisten kansallispukuihin viittaavat asut. 

Vierailija
15/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole hahmossa, vaan siinä ettei ääninäyttelijä ole intialainen. Esim. South Parkissa Token Blackin (suom. Kiintiö Musta) hahmoa näyttelee afroamerikkalainen Adrien Beard. Sarjan luojat Matt Stone ja Trey Parker näyttelevät itse useimmat äänet, mutta varmasti SP olisi samassa veneessä jos he olisivat itse näytelleet Tokenin ääniroolin.

Mitä helvettiä?! :)

Tuolla logiikalla homot näyttelevät homoja eikä muita. Heterot eivät näyttele homoja. Naiset eivät näyttele miehiä tai toisinpäin. Joka rooliin on löydettävä oikeasti mies, nainen, homo, musta, intiaani, milloin mitäkin.

Sitten voikin jo unohtaa käsitteen "näyttely", ainakin sellaisena kun sen nyt tunnemme.

Vaadin muuten saada tietää oliko Pocahontaksen ääninäyttelijä intiaani. Tai South Parkin Timmy oikeasti vammainen. Apullakin on intialainen vaimo, kuka häntö ääninäyttelee?

Vierailija
16/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tämä idioottimaisuus käytännössä hoidetaan? Lopettaako koko kauppa, vai tuleeko sille uusi vetäjä? Käykö ne jatkossa ostoksilla vain marketissa?

Vierailija
17/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siitä edes saisi kaikkien mielestä korrektin hahmon? Siksi ymmärrän tämän tekijöiden ”pitäkää tunkkinne”- reaktion. Vähemmistöpilkkaan ei ainakaan voi vedota kun intialaisia on n. 1,3 miljardia.

Vierailija
18/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismikorttien heittelijät ovat siis sitä mieltä, että englantia ei saa puhua murtaen?

Vierailija
19/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulla Apua ikävä - vai saisiko koko sarja mennä?

Olisi saanut koko sarjamennä jo 20 vuotta sitten. On niin väsynyttä menoa, että ainoa huumoriarvo tulee korkeintaan tahattomasta koomisuudesta.

Vierailija
20/28 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpsonit on loistava sarja, mutta uusimpia tuotantokausia en jaksa enää edes katsoa. Ne on tungettu liian täyteen kaikenlaista. En osaa tuon paremmin asiaa ilmaista. Ehkä joku osaa sanoittaa tarkoitukseni paremmin. Simosonit on kuitenkik pilattu jo ennen tätä Apu-keissiäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän