Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pitkäaikaistyötön ja haluaisin viettää joulua rauhassa läheisteni kanssa, nyt minulle tarjottiin töitä joulun ajaksi

Vierailija
28.10.2018 |

Kuukauden työ josta ei olisi mitään apua pidemmän päälle, rahallisestikaan en siitä hyötyisi varmaan juurikaan. Joulu menisi vain pilalle ja raha-asiat monimutkaisemmiksi. Nyt pitäisi keksiä miten ilmaisen kiinnostuksen puutteeni työnhaastattelussa niin ettei tule ongelmia työkkärin puolelta.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoostako niitä töitä olisi tiedossa?

Vierailija
42/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ollut jouluna töissä?

Minä olen: ne on ihan superpäiviä: kaikki ovat hyvällä tuulella, pöydät notkuu herkkusia ja on hieno tunnelma.

Millä alalla? Olin ravintolasiivoojana aikanaan kaikki pyhäajat, joulut ja pääsiäiset. Sotkua ja oksennuksia piti siivota, yäk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viidettä joulua töissä olevana en oikein jaksa sääliä ap:ta. Opiskelijalle joulut ovat kulta-aikaa tehdä rahaa opintojen välissä. 

Vierailija
44/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ollut jouluna töissä?

Minä olen: ne on ihan superpäiviä: kaikki ovat hyvällä tuulella, pöydät notkuu herkkusia ja on hieno tunnelma.

Millä alalla? Olin ravintolasiivoojana aikanaan kaikki pyhäajat, joulut ja pääsiäiset. Sotkua ja oksennuksia piti siivota, yäk.

Joo, olen siivonnut ravintolaa, mutten jouluna, ymmärrän, sori. Mutta sotkua ja oksennusta siellä oli ilman pyhääkin Mutta kai sinulle joku yllätys oli jätetty? Ja tuplapalkka?

Vierailija
45/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkähomma poikii usein lisää töitä, kunhan vain teet sen kunnolla ja hyvällä asenteella. Itse sain vastaavan keikkatyön kautta vakipaikan samasta firmasta myöhemmin. Jos olisin pitkäaikaistyötön, käyttäisin kyllä ehdottomasti hyväkseni tuollaisen mahdollisuuden.

Minusta tuntuu, että sinä ja moni samoin ajatteleva ei yhtään ymmärrä syitä, miksi moni on pitkäaikaistyötön. Minä olen siksi, ettei kukaan huoli, enkä siksi, etten itse hae töihin. Kaltaisiani on monia. 

Miksi luulet, että yksi lyhyt työpätkä saisi toisen työnantajan ajattelemaan, että olen hyvä työntekijä, jos 20 vuoden työkokemukseni ei sitä tehnyt heti jouduttuani työttömäksi? Enhän voisi mitenkään olla pitkäaikaistyötön, jos parin päivän työnteko on se vaatimus, jolla töihin pääsee. 

Minullakin on myös 20 vuoden työkokemus, mutta ottaisin mielelläni minkä tahansa pätkätyön vastaan.

Että ei tulisi cv: hen ”tyhjiä” kausia

Että minua ei rangaistaisi rahallisesti, kun en täytä aktiivimallia

Että saisin rahaa

Että saisin uusia kontakteja, joista mahdollisesti voisi olla hyötyä työnhaussa

Että saisin hetkeksi itsekunnioitusta ja muuta ajateltavaa kuin työttömyys

Jos on pitkäaikaistyötön, niin on turha enää siinä vaiheessa miettiä "tyhjiä kausia". Ja kyllä minäkin voisin ottaa jouluksi töitä, mutta ei se seuraavaa työllistymispätkää minulle takaa eikä auta siinä yhtään. 

Olet aika julma itseäsi ja todennäköisesti muitakin kohtaan, jos ajattelet, että työttömällä ei voi olla itsekunnioitusta. 

Jos mulla ei olisi ollut muutamaa pätkätyötä, niin cv: ssäni olisi kaksi vuotta tyhjää!

Enhän mä voisi sellasta paperia missään näyttää!

Ehkä itsekunnioitus ei ollut täydellinen sanavalinta. En tuomitse muita, mutta kyllä mulla alkaa olla jo aika mahdotonta tsempata itteeni mihinkään. Työnsaanti tuntuu ihan toivottomalta, tulevaisuutta ei edes uskalla ajatella, rahat on lopussa, sosiaaliset verkot harvenee, rahattomuuden mukana tuleva uusi elämäntapa pelottaa (muutto etc)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi