Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pitkäaikaistyötön ja haluaisin viettää joulua rauhassa läheisteni kanssa, nyt minulle tarjottiin töitä joulun ajaksi

Vierailija
28.10.2018 |

Kuukauden työ josta ei olisi mitään apua pidemmän päälle, rahallisestikaan en siitä hyötyisi varmaan juurikaan. Joulu menisi vain pilalle ja raha-asiat monimutkaisemmiksi. Nyt pitäisi keksiä miten ilmaisen kiinnostuksen puutteeni työnhaastattelussa niin ettei tule ongelmia työkkärin puolelta.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluja on yhtä monta kertaa elämäsi aikana kuin vanhaksi elät vuosia. Pitkäaikais työttömänä varmaan vähemmän työ mahdollisuuksia kuin jouluja. Mene töihin äläkä ole laiska. Sitten sinulle tulee hyvä fiilis ku oot saanu jotai edes aikaseksi etkä vaan ollu tyhjän panttina.

Vierailija
22/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit varmaan viettää aikaa muulloinkin?

T vuorotyöläinen, joka tehnyt kolmea vuoroa 20 vee ja joutunut olemaan työssä lasten ollessa pieniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään että työttömiä haukutaan hyväksikäyttäjiksi ja työtä vieroksuviksi.

Toivottavasti saat karenssin.

Vierailija
24/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jouluna teet 24h vuoron niin aattona, joulupäivänä ja tapanina? Pimeesti meet töihin vai? Mikä ala? 😄

Vierailija
25/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä vielä jouluun asiti tietää, että onko elävien kirjoissa ja terveenä tekemään töitä.

Vierailija
26/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömänä olet varmasti viettänyt jo jouluja rauhassa läheistesi kanssa? Joten kyllähän silloin voi jo kerran joustaa. Itsekin sain ekan kunnon työpaikkani sillä, että suostuin olemaan joulun pyhät töissä. Tottakai se tuntui pahalta ja harmitti, mutta aina joskus on pakko joustaa.

Vierailija
27/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n puolella. Jos on vastoin tahtoaan pitkään työtön ja sitten vedetään vain jouluksi töihin, niin kyllähän se ärsyttää.

Eri asia täysin, jos on valinnut vaikka olla sairaanhoitaja kolmivuorotyössä ja saa olla siellä pidempään.

Vierailija
28/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen pitkäaikaistyötön. En ole saanut haastattelukutsuja koskaan. Olen saanut sijaisuuksia vain silloin tällöin. Jos minulle tarjottaisiin haastattelukutsu ja mahdollisuus kuukauden työhön, ilman muuta menisin. Kaikki työ on parempaa kuin vuosikausien kotona oleminen syrjäytyneenä, köyhänä, erittäin turhautuneena, ja kaikesta tästä masentuneena. Aina kun olen ollut työssä olen voinut henkisesti hyvin.

Oletan, että et ole kovin pitkään ollut työttömänä. Minä olen ollut jo vuodesta 2009.

On uskomantonta, että pitkäaikaistyötön kehtaa edes epäröidä kun työtä tarjotaan. Ja sitäpaitsi, haastattelun perusteella valitaan. Minua ei ole kukaan koskaan valinnut mihinkään elämässäni. Teen jotain väärin tässä elämässä. Ai niin, olen  ammatiltani aineenopettaja. Pitkäaikaistyötön sellainen.

Usjo huviksesi, että paljon paremman joulumielen saat, kun teet työtä, josta maksetaan palkkaa.

Vierailija
29/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vähän parempaa asennetta kehiin! Menet haastatteluun, teet parhaasi ja hyvässä lykyssä saat sen paikan. Sitten töissä olet oikein hyvä työntekijä ja voit saada jatkoa tai jopa vakituisen työpaikan!

Vierailija
30/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös pitkäaikaistyöttömälle olisi paljonkin iloa (määräaikaisestakin) työkokemuksesta? Sehän on aika oleellinen juttu töitä haettaessa.  (Tulevalle) työnantajalle se voisi antaa sinusta reippaan ja työtä pelkäämättömän kuvan kun olet valmis tarttumaan työhön ja uhraamaan joulusi. Tuskin sinulla rahaakaan liikaa on. 

Toki siinä saa pelata työkkärin kanssa mutta kannattaa miettiä kumpi kannattaa pitemmän päälle. Työkokemuksesta on aina iloa, sen sijaan työkkärintädin hihassa ei voi aina roikkua. Ja mieti millaisen kuvan se sinusta antaa, menetkö haastatteluun piereskelemään ja tekemään itsestäsi täyden pellen vai tartutko työhön kun sitä tarjotaan ja teet sen hyvin? 

Tai ehkä kuitenkin salaa nautit olostasi pitkäaikaistyöttömänä... 

Ihan asiaa kirjoitat, silti jäin miettimään, että puhut työkokemuksesta tässä yhteydessä. Mielestäni pitkäaikaistyötön ei kuitenkaan tarkoita, ettei omaisi paljonkin työkokemusta. Etten ehkä itse sanoisi, että työkokemuksesta on AINA ILOA. Minulle ei olisi.

Vierailija
31/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman joulun olen ollut töissä, kyllä on vituuuu... Onneksi ei enään tarvitse.

Vierailija
32/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä, lusmu!

Vierailija
33/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen työttömienparjausprovo tälläkertaa.

Vierailija
34/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6kk hommiin voisin lähteä vaikka vartiointihommiin ihan vaihteluksi. Kuukauden takia ottaisin ennemmin karenssin.

Etkö ole saanut tarpeeksesi vartiohommista???!!!

Täällä yöllä vielä ru***aat.

Vierailija
35/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan ollut jouluna töissä?

Minä olen: ne on ihan superpäiviä: kaikki ovat hyvällä tuulella, pöydät notkuu herkkusia ja on hieno tunnelma.

Ja joulun ajan extralisät ja -vapaat motivoivat minua ainakin kummasti.

Et kai sinä kolmea vuorokautta ole yhtä soittoa töissä? Kyllä työvuorojen välissäkin ehtii viettää joulua. Ihan mahtavaa on ollut mennä iltavuoron jälkeen esim hautausmaalle kun ei ole enää paljon ihmisiä, vaan pimeydessä hohtava kynttilämeri. Tai kävellä aution kaupungin halki.

Olet varmasti viettänyt läheisten kanssa ennenkin rauhallisen joulun? Saatat viettää sellaisen tulevaisuudessakin?

Olen itsekin pitkäaikaistyötön ja hakenut joulunajan kiiretöihin.

Todennäköisesti en pääse niihinkään hommiin käsiksi...

(Olen hakenut kesätyötä, jossa palkka oli 350e pienempi kuin liiton korvaus. Ajattelin, että saan hyvän työkokemuksen, josta olisi minulle hyötyä työnhaussa. Ei valittu)

Vierailija
36/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen työttömienparjausprovo tälläkertaa.

Kyllä näitä on. Seuraavaksi ongelma on koulun hiihtoloma, sitten pääsiäinen ja kas, kesä jo tuleekin. Ei kai sitä kesäksi töihin kun pitää olla lasten / lastenlasten kanssa ja puolisollakin on lomaa.

Vierailija
37/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkähomma poikii usein lisää töitä, kunhan vain teet sen kunnolla ja hyvällä asenteella. Itse sain vastaavan keikkatyön kautta vakipaikan samasta firmasta myöhemmin. Jos olisin pitkäaikaistyötön, käyttäisin kyllä ehdottomasti hyväkseni tuollaisen mahdollisuuden.

Minusta tuntuu, että sinä ja moni samoin ajatteleva ei yhtään ymmärrä syitä, miksi moni on pitkäaikaistyötön. Minä olen siksi, ettei kukaan huoli, enkä siksi, etten itse hae töihin. Kaltaisiani on monia. 

Miksi luulet, että yksi lyhyt työpätkä saisi toisen työnantajan ajattelemaan, että olen hyvä työntekijä, jos 20 vuoden työkokemukseni ei sitä tehnyt heti jouduttuani työttömäksi? Enhän voisi mitenkään olla pitkäaikaistyötön, jos parin päivän työnteko on se vaatimus, jolla töihin pääsee. 

Vierailija
38/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkähomma poikii usein lisää töitä, kunhan vain teet sen kunnolla ja hyvällä asenteella. Itse sain vastaavan keikkatyön kautta vakipaikan samasta firmasta myöhemmin. Jos olisin pitkäaikaistyötön, käyttäisin kyllä ehdottomasti hyväkseni tuollaisen mahdollisuuden.

Minusta tuntuu, että sinä ja moni samoin ajatteleva ei yhtään ymmärrä syitä, miksi moni on pitkäaikaistyötön. Minä olen siksi, ettei kukaan huoli, enkä siksi, etten itse hae töihin. Kaltaisiani on monia. 

Miksi luulet, että yksi lyhyt työpätkä saisi toisen työnantajan ajattelemaan, että olen hyvä työntekijä, jos 20 vuoden työkokemukseni ei sitä tehnyt heti jouduttuani työttömäksi? Enhän voisi mitenkään olla pitkäaikaistyötön, jos parin päivän työnteko on se vaatimus, jolla töihin pääsee. 

Minullakin on myös 20 vuoden työkokemus, mutta ottaisin mielelläni minkä tahansa pätkätyön vastaan.

Että ei tulisi cv: hen ”tyhjiä” kausia

Että minua ei rangaistaisi rahallisesti, kun en täytä aktiivimallia

Että saisin rahaa

Että saisin uusia kontakteja, joista mahdollisesti voisi olla hyötyä työnhaussa

Että saisin hetkeksi itsekunnioitusta ja muuta ajateltavaa kuin työttömyys

Vierailija
39/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallia pukkaa laiskureille

Vierailija
40/45 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on myös 20 vuoden työkokemus, mutta ottaisin mielelläni minkä tahansa pätkätyön vastaan.

Että ei tulisi cv: hen ”tyhjiä” kausia

Että minua ei rangaistaisi rahallisesti, kun en täytä aktiivimallia

Että saisin rahaa

Että saisin uusia kontakteja, joista mahdollisesti voisi olla hyötyä työnhaussa

Että saisin hetkeksi itsekunnioitusta ja muuta ajateltavaa kuin työttömyys

Jos on pitkäaikaistyötön, niin on turha enää siinä vaiheessa miettiä "tyhjiä kausia". Ja kyllä minäkin voisin ottaa jouluksi töitä, mutta ei se seuraavaa työllistymispätkää minulle takaa eikä auta siinä yhtään. 

Olet aika julma itseäsi ja todennäköisesti muitakin kohtaan, jos ajattelet, että työttömällä ei voi olla itsekunnioitusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi