Mieheni 30v ei osannut keittää perunoita - tuntuu että olen äiti puolisolleni
Siinäpä se. Mieheni ei tiennyt että perunat pestään ennen kattilaan laittamista. Perunat keitettiin siis kuorineen. En jaksa olla äiti puolisolle ja opettaa elämän taitoja yksinkertaisista asioista alkaen.
Kommentit (44)
Joutuuko mies olemaan sinulle isä? Tekemään remppahommia, autoon liittyviä jne.
Eikös parhaimmat huippukokit ole juurikin miehiä?
Provohan tämä silti oli.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti syökö joku muu kuin jotkut eläkeläiset vuonna 2018 perunaa? Sano vielä, että se mies ei osannut tehdä sitä makkarakastikettakaan?
Tietenkin syö. Iso osa perheistä myös tekee itse ruokansa eikä osta mikroateriaa tai roskaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin muuttaa miehen kanssa yhteen, kannattaa selvittää osaako tuo tehdä ruokaa, siivota, pestä pyykkiä jne. Nuo kannattaa oikeastaan selvittää jo parin viikon sisällä kun on tutustunut...
Ennen kuin muuttaa naisen kanssa yhteen kannatraa varmistaa, että se ei odota jatkuvasti miehen tarjoavan. Kannattaa myös katsoa sen äitiä ja arvioida miten pian rypistyy tai lihoaa. Kannattaa myös varmistaa, että se joko osaa huoltaa itse autonsa/maksaa siitä ulkopuoliselle ja osaa tehdä kodin pieniä kunnostustöitä.Ja kun katsoo näitä uusavuttomia nykynaisia niin kannattaa varmistaa myös, että osaako keittää perunoita.
Kyllä se mies oppi kun opetat. Tuttavapiirini miehet ikähaarukalla 30-50 v. laittavat kotona ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti syökö joku muu kuin jotkut eläkeläiset vuonna 2018 perunaa? Sano vielä, että se mies ei osannut tehdä sitä makkarakastikettakaan?
https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/ruokavalio/peruna-pastaa-ja-ri…
Mitä muita asioita mieheltä meni ohi peruskoulussa? Osaako kirjoittaa nimensä isoilla alkukirjaimilla?
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin muuttaa miehen kanssa yhteen, kannattaa selvittää osaako tuo tehdä ruokaa, siivota, pestä pyykkiä jne. Nuo kannattaa oikeastaan selvittää jo parin viikon sisällä kun on tutustunut...
Hmm oon monessa opiskelijasolussa asunut naisten kanssa ( ikäluokkaa n. 17-40-v) ja naiset ovat usein sottaisimpia kämppäkavereita. Jääkaapit puolillaan mädäntyvää ruokaa, vaatekasoja ja meikkejä joka puolella jne. Ikinä eivät puhdistaneet pitkiä hiuksiaan viemäristä yök.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se. Mieheni ei tiennyt että perunat pestään ennen kattilaan laittamista. Perunat keitettiin siis kuorineen. En jaksa olla äiti puolisolle ja opettaa elämän taitoja yksinkertaisista asioista alkaen.
*elämäntaitoja.
Voisikohan joku opettaa sinulle yhdyssanat?
Vierailija kirjoitti:
Siihen riittää yksi vierailu miehen kotona. Onko tiskipöytä täynnä lika-astioita, postista tulleita mainoslehtisiä isoina kasoina lattialla, likavaatekasoja siellä täällä, millainen haju pirtissä on, onko ylipäätään viitsinyt nähdä yhtään vaivaa tietäessään, että kylään on tulossa vieras tai peräti mahdollinen tuleva puoliso. Jos huonolta näyttää, voi varautua siihen, että tilanne ei muutu seuraavaan 50 vuoteen.
Toki tämä pitää paikkansa myös naisen kodin suhteen, eivät kaikki naiset ole mitään siisteysintoilijoita. Ja toisaalta monet miehet pitävät kotinsa todella siistinä.
Tosiasia kuitenkin on, että tavallisesti nainen on se, joka joutuu ne kotihommat tekemään ja joka jää vuosikausiksi kotiin lasten synnyttyä, eikä sitä elämää yhtään auta se, jos se toinen perheen aikuinen vain lisää työtaakkaa eikä tee omaa osaansa pesän siistinä pitämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös parhaimmat huippukokit ole juurikin miehiä?
Provohan tämä silti oli.
0/5
Ja jokaisessa taloudessa mies on se huippukokki? Just..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin muuttaa naisen kanssa yhteen kannatraa varmistaa, että se ei odota jatkuvasti miehen tarjoavan. Kannattaa myös katsoa sen äitiä ja arvioida miten pian rypistyy tai lihoaa. Kannattaa myös varmistaa, että se joko osaa huoltaa itse autonsa/maksaa siitä ulkopuoliselle ja osaa tehdä kodin pieniä kunnostustöitä.Ja kun katsoo näitä uusavuttomia nykynaisia niin kannattaa varmistaa myös, että osaako keittää perunoita.
Katoavaa heimoa on miehet jotka osaa ns. perinteisiä miestenhommia myös. Kokemusta on, valitettavasti.
Teen itse myös ns. miestenhommia. Osaan remontoida, vaihtaa renkaat, hoidan pihatyöt jne. Toki jos autoa pitää rassata mies tekee sitä, mutta usein olen kyllä siinäkin apuna.
Mutta joo, en kehittänyt sotaa siitä että mies ei osannut keittää perunoita. Tämä kuitenkin otti päähän. Onhan tässä ollut elämää aikaa opetella tai äiti ja isä olisivat voineet opettaa. Onhan näitä asioita tullut aina vastaan että mies ja nainen ajattelee asioista eri tavalla.
On ihan totta että kannattaisi selvittää mitä puoliso osaa ennen yhteen muuttoa. Oli kyse sitten naisesta tai miehestä. Siitähän ne arjen riidat monesti lähtee. Joskus vaan asiat ärsyttää. Nyt ne oli potut. Sattuuhan sitä. Mutta aion ainakin opettaa lapseni keittämään perunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*elämäntaitoja.
Kyllä tuon voi erikseenkin kirjoittaa. Silloin sen merkitys on laajempi kuin yhteen kirjoitettuna eikä se tarkoita pelkästään elämänhallintaan liittyviä taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*elämäntaitoja.
Kyllä tuon voi erikseenkin kirjoittaa. Silloin sen merkitys on laajempi kuin yhteen kirjoitettuna eikä se tarkoita pelkästään elämänhallintaan liittyviä taitoja.
Ei voi. Jos haluat ilmaista jotain laajemmin ilman yhteen kirjoittamista, pitää lisätä määreitä.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse myös ns. miestenhommia. Osaan remontoida, vaihtaa renkaat, hoidan pihatyöt jne. Toki jos autoa pitää rassata mies tekee sitä, mutta usein olen kyllä siinäkin apuna.
Mutta joo, en kehittänyt sotaa siitä että mies ei osannut keittää perunoita. Tämä kuitenkin otti päähän. Onhan tässä ollut elämää aikaa opetella tai äiti ja isä olisivat voineet opettaa. Onhan näitä asioita tullut aina vastaan että mies ja nainen ajattelee asioista eri tavalla.
On ihan totta että kannattaisi selvittää mitä puoliso osaa ennen yhteen muuttoa. Oli kyse sitten naisesta tai miehestä. Siitähän ne arjen riidat monesti lähtee. Joskus vaan asiat ärsyttää. Nyt ne oli potut. Sattuuhan sitä. Mutta aion ainakin opettaa lapseni keittämään perunat.
Et kehittänyt sotaa, mutta tulit tänne puhumaan halveksuvasti miehestäsi?
Minusta olet inhottava kumppani. En osaisi kuvitella, että oma mieheni haluaisi tehdä mut naurunalaiseksi. Luettelisi mun vikoja muille ihmisille. Vielä tuollaiseen halveksuvaan sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla meillä on vahvat ja huonot osa-alueemme. Mä en osannut virkata/kutoa jne. Mun mies oli teininä opetellut virkkaamaan pipoja ja opetti mulle. Minä opetin leipomista hänelle jne. Ei pilkattu toisiamme.
Exäni, joka oli silloin pitkälti yli kolmenkymmenen, tuli kerran makaronipussi kädessään kysymään minulta, että miten nämä keitetään. Siinä pussinkyljessä on sentään (se kauhean monimutkainen) ohje!
Olen tavannut tuon ikäisiä naisia joiden puoliso on todennut että vähän ikävää kun narskuu hiekka hampaissa pottuja syödessä, tai että makaronia on joutunut lappamaan toiseen kattilaan kun se turpoaa keittäessä laitojen yli. Ja olen tavannut monen lapsen äidin joka ei osannut ranskalaisia paistaa, lapsensa tekivät sen kun mies lähti.
En kyllä minäkään, viisikymppinen, usko olevani kovin hyvä pottujen keitossa, en osaa päättää milloin ovat tarpeeksi kypsiä.
Zzzz
Sikamiessatu.
Onpa omaperäistä.