Mies ja naispuolinen työkaveri
Meillä mieheni kanssa takana pitkä avioliitto, joten perusluottamus parisuhteessa ihan ok tasolla. Nyt miehen työpaikalla on tullut uusi nainen, jonka kanssa mies siis työskentelee päivittäin. Nainen on alkanut lähetellä watsapp viestejä miehen työpuhelimeen ja soittelee myös miehelle pitkin päivää. Mies myös puhuu tästä uudesta työkaverista päivittäin ja alankin olla jo kurkkua myöten täynnä tätä naista. Mielessä on tietenkin käynyt ylireagointia asiaan, mutta liian sinisilmäinen en myöskään halua olla. Miten tämän tilanteen kanssa kannattaisi edetä, vaikuttamatta liian mustasukkaiselta?
Kommentit (43)
Siis jos työasioista soittelee niin ihan normaalia eikä kuulu sinulle millään tavalla. Tai pyytää lounaalle, kahvitauolle, tmv. Meillä on työkavereiden kanssa whatsapp -ryhmä, jossa viestitellään myös ihan muista kuin työasioista työajan ulkopuolellakin ja mukana on sekä miehiä että naisia. Joskus viestitellään joidenkin kanssa myös ihan keskenään, eikä silloinkaan ole mitään epäilyttävää meneillään. Työkavereista voi tulla myös kavereita, kun heidän kanssaan vietetään niin paljon aikaa. Ei siinä sukupuolella ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä mistä kyse.
Tämä kyllä mietinnässä, mutta onko tämä vain ylireagointia? Vaikuttaako liian mustasukkaiselta kysymyksillä?
En ymmärrä suhteita, joissa ei voida avoimesti puhua asioista avoimesti. Ei sun tarvitse alkaa vaatimaan mieheltäsi mitään tai suuttumaan asiasta, mutta on se miestäsikin kohtaan reilua, että hän tietää, että tämä asia sinua häiritsee. Itse sanoisin (ja olenkin vastaavissa tilanteissa miehelleni sanonutkin), että "en voi tälle mitään, mutta jostain syystä mua häiritsee tämä asia".
Tiedän että jos otan asian puheeksi, mies kuittaa sen vainoharhaisuutena eikä enää koskaan kerro sitä vähääkään mitä nyt.
AP
Jos miehen reaktio on tuollainen, miettisin, onko mies se oikea. En haluaisi joutua olemaan varpaillani, miettiä aina uskallanko avata suuni asioista joista pitää pystyä puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos työasioista soittelee niin ihan normaalia eikä kuulu sinulle millään tavalla. Tai pyytää lounaalle, kahvitauolle, tmv. Meillä on työkavereiden kanssa whatsapp -ryhmä, jossa viestitellään myös ihan muista kuin työasioista työajan ulkopuolellakin ja mukana on sekä miehiä että naisia. Joskus viestitellään joidenkin kanssa myös ihan keskenään, eikä silloinkaan ole mitään epäilyttävää meneillään. Työkavereista voi tulla myös kavereita, kun heidän kanssaan vietetään niin paljon aikaa. Ei siinä sukupuolella ole mitään merkitystä.
"...eikä kuulu sinulle millään tavalla." Kyllä minulle ainakin kuuluu, jos mieheni puhelin käy jatkuvasti ja koko ajan jonkun vieraan naisen johdosta. Oikeuteni on kysyä asiasta ja tietää syy. Sama oikeus pätisi toisin päin miehelleni, jos joku vieras mies pyörisi koko ajan kuvioissa, jopa meidän yhteisessä kodissamme.
Ymmärtäisin tuskasi, jos tuota tehtäisiin sinun selän takana mutta nyt kaikki kortit on täysin avoimesti pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"...eikä kuulu sinulle millään tavalla." Kyllä minulle ainakin kuuluu, jos mieheni puhelin käy jatkuvasti ja koko ajan jonkun vieraan naisen johdosta. Oikeuteni on kysyä asiasta ja tietää syy. Sama oikeus pätisi toisin päin miehelleni, jos joku vieras mies pyörisi koko ajan kuvioissa, jopa meidän yhteisessä kodissamme.
Ihminen, jonka kanssa eletään sitä päivittäistä arkea eli tehdään töitä ei ole vieras joka tulee suhteeseen jotenkin väliin.
Pieni työpaikkaromanssi piristää parisuhdetta aina.
Jos mies tuntuu jatkuvasti puhuvan naisesta, niin kiinnostushan siellä on takana selkeästi. Ehkä etenee jopa suhteeksi, ehkä ei. Mutta et ole vainoharhainen tässä ollenkaan. Vastauksia et mieheltä tule saamaan, siis rehellisiä
Minkä tyyppisestä työstä on kyse? Pitääkö ikään kuin olla koko ajan hereillä ettei esim asiakkuus mene ohi? Ihmisillä tuntuu olevan vallalla käsitys, että nykyään pitää olla koko ajan taivoitettavissa ja työpuheluita ja posteja tulee lähes mihin vuorokauden aikaa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jonka kanssa eletään sitä päivittäistä arkea eli tehdään töitä ei ole vieras joka tulee suhteeseen jotenkin väliin.
Päivittäistä arkea eletään puolison kanssa, ja jos koko ajan joku perheen ulkopuolinen ihminen pyörisi kuvioissa niin, ettei saisi hetken rauhaa, kyllä se saakin häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, minusta ainakin olisi vähän outoa, jos uusi työkaveri viestittelisi jatkuvasti puolisolle tämän vapaa-aikana. Mikäli siis työpaikalla ei olisi aiemmin ollut tällaista kulttuuria, että täytyy olla koko ajan tavoitettavissa. Ja siinä tapauksessahan en olisi edes huomannut, että nimenomaan joku uusi työkaveri viestittelee, kun se olisi ihan normaalia toimintaa työyhteisössä ja miehelle olisi aiemminkin pukannut työkavereilta viestiä. Ap:n housuissa kysyisin ihan reilusti, ilman mitään suuttumisia tai mielenosoituksia, että onko miehen työtehtävissä tullut jotain muutosta, kun täytyy olla tavoitettavissa koko ajan vapaallakin jakun aiemmin ei ole työkaverit niin tiivisti olleet viestiyhteyksissä. Ehkä vähän herättelisi miestäkin, että onko tämä nyt ihan normaalia. Tai sitten jos on jo suhde käynnissä, niin mies tulee varovaisesta ja ystävällisestäkin kysymyksestä silmille. Että siitä sen sitten tietää, "hyökkäys on paras puolustus" on useimpien pettureiden motto.
Nussii satavrmasti ja pettää. Jätä tuollanen sikamies
Meillä työasiat hoidetaan työaikana ja molemmat haluaa vapaa-ajalla olla ajattelematta työasioita. Miksi myös viesteilin jossain whatsup ryhmässä työkavereiden kanssa? Minulla on muutama työkaveri kaverina ja heidän kanssaan joskus viesteillään jostain muusta kuin työjutuista. Miehen työporukan whatsup ryhmässä on muutama mies ja joskus tulee vapaa-ajalla siihen viesti. Mies vastaa kuitenkin niihin vain työaikana koska ei halua ajatella työasioita koko ajan. Meillä molemmilla on muutakin elämää kuin työ ja miehellä esim on ihan erikseen työkaverit ja ystävät. Ja jos joku nainen töistä alkaisi soitella/lähetellä viestejä niin se loppuisi heti tai sitten mies saisi lähteä. Sama toisinpäin. Olemme sopineet että kotiin ei töitä enää ikinä tuoda millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Haluutko vaan provoilla vai mikset kerro asioita kunnolla? Työaikanako soittaa sen 5X? Ja jos näin, niin eivät vissiin työskentele samassa konttorissa, jos soittelevat? Noo.. turha näitä kysellä, kun ripottelet juttuja yks kerrallaan provoa ruokiessasi..
Työaikana soittaa sen 5-10 kertaa päivässä, työ ei ole sellaista että pitää olka kokoajan tavoitettavissa. Työskentelevät samalla työmaalla ja usein työskentelevät kahdestaan. Viettävät siis päivän yhdessä. Ei ole mitään työpaikan omaa watsapp ryhmää vaan kahdestaan keskustelevat
AP
Miehesi on selkeästi tosi ihastunut. Nainen myös. Yrittäisin tehdä miehen mustasukkaiseksi, jotta herää hieman. vaikea tilanne, koska tekevät töitä yhdessä ja nainen on noinkin aloitteellinen ja miehesi vastaanottavainen.
Mustasukkainen kurppa pelaa taas kerran itse ukkonsa toisen syliin aloittamalla näitä projektejaan.
Puhu nyt helvetti suoraan sille ukolles.
No MISTÄ ne keskustelevat? Ja tuleeko miehesi kotiin töistä kertoen, että mirkku on soittanut tänään minulle 10 kertaa työpäiväni aikana?
Töitä on niin monenlaisia, mutta voin kertoa miten oma mieheni työskentelee paikassa jossa on 50/50 miehiä/naisia.
Työkaverit pyytelee kissanristiäisiin, ja työkaveri-iltoihin, ja on whatsappi ryhmää erikseen miehille ja naisille, ja yhteisiä. Ainakin kerran kuussa on jotain työkaverimeininkiä.
Mieheni poistuu aina uudestaan ryhmistä, kun hänet niihin liitetään. Hänellä on facekavereina ainoastaan 2 henkilöä työpaikalta joiden kanssa hän on kaveri muutenkin. Mihinkään työkaverin tuparipikkujouluryypätäänmuutenvain-illanviettoihin hän ei lähde. Kerran pari vuodessa johonkin järkevään, josta lähtee pois ennen kuin ryyppääminen ja vieraissakäyminen alkaa.
Hän ei myöskään puhu töissä työkavereiden yksityiselämästä, eikä omastaan, eikä näin ollen tilitä myöskään minulle mitään kuvioita, koska ei halua olla niissä itsekään mukana.
Jos siis nyt yhtäkkiä mies alkaisikin puhumaan jostain mirkusta töissä, ja soittelisi hänen kanssaan, sekä alkaisi facekamuksi, niin viesti olisi minulle hyvin selkeä. Ei tarvitsisi miettiä vainoharhaisuuksiani, koska en olisi sitä katsomassa sekuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
No MISTÄ ne keskustelevat? Ja tuleeko miehesi kotiin töistä kertoen, että mirkku on soittanut tänään minulle 10 kertaa työpäiväni aikana?
Töitä on niin monenlaisia, mutta voin kertoa miten oma mieheni työskentelee paikassa jossa on 50/50 miehiä/naisia.
Työkaverit pyytelee kissanristiäisiin, ja työkaveri-iltoihin, ja on whatsappi ryhmää erikseen miehille ja naisille, ja yhteisiä. Ainakin kerran kuussa on jotain työkaverimeininkiä.
Mieheni poistuu aina uudestaan ryhmistä, kun hänet niihin liitetään. Hänellä on facekavereina ainoastaan 2 henkilöä työpaikalta joiden kanssa hän on kaveri muutenkin. Mihinkään työkaverin tuparipikkujouluryypätäänmuutenvain-illanviettoihin hän ei lähde. Kerran pari vuodessa johonkin järkevään, josta lähtee pois ennen kuin ryyppääminen ja vieraissakäyminen alkaa.
Hän ei myöskään puhu töissä työkavereiden yksityiselämästä, eikä omastaan, eikä näin ollen tilitä myöskään minulle mitään kuvioita, koska ei halua olla niissä itsekään mukana.
Jos siis nyt yhtäkkiä mies alkaisikin puhumaan jostain mirkusta töissä, ja soittelisi hänen kanssaan, sekä alkaisi facekamuksi, niin viesti olisi minulle hyvin selkeä. Ei tarvitsisi miettiä vainoharhaisuuksiani, koska en olisi sitä katsomassa sekuntiakaan.
En minä tiedä mistä he keskustelevat. Ja juurin tuon alimman kappaleen mukaan tässä on tapahtunut. Uusi mirkku töissä, jonka kanssa päivät puhutaan ja soitellaan. Nyt alettu facekamuiksi, joka minulle selvisi vahingossa, ei kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tiedä mistä he keskustelevat. Ja juurin tuon alimman kappaleen mukaan tässä on tapahtunut. Uusi mirkku töissä, jonka kanssa päivät puhutaan ja soitellaan. Nyt alettu facekamuiksi, joka minulle selvisi vahingossa, ei kerrottu.
No tuleeko se sun miehes töistä noin, että kertoo montako kertaa mirkku on tänään soittanut?
Onko join juttu olla mies tai nainen?
Mitä väliä tuolla on?
Säkin voisit olla tuo nainen.