Miksi miehet tykkäävät pitkistä hiuksista naisella?
Tämä klassikko tuli taas mieleeni, kun ohimennen mainitsin miesystävälleni, että aion leikata hiukseni lyhyemmäksi. Se kauhistumisen määrä ei ollut missään suhteessa tapaukseen. Kyllähän hiukset kasvavat takaisin, jos lyhyempi kampaus ei minulle sovikaan (mutta tiedän jo, että sopii).
En saa kuulemma leikata tukkaani lyhyemmäksi, vaan sen pitää olla just näin. Siis häh? Olen kohta 50, ikiponnari ei tee minusta nuoremman näköistä vaan päin vastoin. Koen, että naturelli pitkä tukka tekee minusta hoitamattoman näköisen. Tukka on kyllä hyväkuntoinen ja kiiltävä, mutta teinilook ei silti enää tässä iässä käy.
Mistä tässä asiassa on oikein kyse? Miksi miehet ovat niin mieltyneitä naisella pitkiin hiuksiin, ja kokevat lyhyeksi leikkaamisen loukkaukseksi heitä tai ainakin suhdetta kohtaan? En minä aio samassa rytäkässä lihoa 30 kiloa ja alkaa käyttää Marimekon kaapuja ja läskipohjakenkiä, jos hän sitä pelkää.
Onko muilla kokemuksia tästä?
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kanna hiuksiani muiden mieliksi. Joskus tykkään pitää lyhkästä mallia ja joskus annan kasvaa pitkäksi. Kaikki omien mieltymysten mukaan. Älkää välittäkö muiden mielipiteistä.
No tällä mentaliteetilla menettää kyllä myös oikeuden "missä hyvät miehet" -valitukseen.
Jos ne "hyvät miehet" ovat näitä leteistä repiviä kuivana kakkoseen -juntteja, niin aivan erittäin mielellään saavat pysyä minusta mahdollisimman kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kanna hiuksiani muiden mieliksi. Joskus tykkään pitää lyhkästä mallia ja joskus annan kasvaa pitkäksi. Kaikki omien mieltymysten mukaan. Älkää välittäkö muiden mielipiteistä.
No tällä mentaliteetilla menettää kyllä myös oikeuden "missä hyvät miehet" -valitukseen.
Jos ne "hyvät miehet" ovat näitä leteistä repiviä kuivana kakkoseen -juntteja, niin aivan erittäin mielellään saavat pysyä minusta mahdollisimman kaukana.
Seksiaktiin painostaminen on yleisempää suosituimpien miesten keskuudessa.
No ei se pitkä tukkakaan kovin kaunis ole, jos on ohkanen liru, niinkun mulla. Viihdyn kyllä paremmin pitkässä tukassa eikä lyhyempi minusta sopinut mulle yhtään. Pitkällä mennään siis ja melkeinpä aina hiukset kiinni.... laiska vielä laittamaan hiuksia niin ei mitenkään saa auki olevia hiuksia nätiksi
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän pitkää tukkaa ”sotkuisena”, seksissäkin se on aina vain tiellä. Ja sitä sen sukimista ei kestä erkkikään.
Seksissä on monesti toinen käsikin tiellä, leikataanko pois?
Kouvola-tukka kananpersekampaus ovat hirveitä. Jos ryhdyt selibaattiin, leikkuuta lyhyt tukka. Näkyy heltat paremmin ja korostuu ryppyinen kaula ja venyneet korvat.
Naisella jos on pidemmät hiukset niin näyttää tosi hyvältä nutturalla, letillä, myös kun pitää auki hulmuten.
Olen harjannut kumppanin hiuksia kun tullut kylvystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arajärvinen Penttilä kirjoitti:
Lyhyet hiukset sopivat todella todella harvoille naisille.
Jos ei erityisesti halua olla nainen, niin lyhyeksi vaan.Juu... tokikin nämä naiset ovat rumia eikä kukaan mies huolisi.
https://goo.gl/images/pChBtY
https://goo.gl/images/caXu3N
https://goo.gl/images/8Zv2UJ
https://goo.gl/images/FMmp6c
https://goo.gl/images/NEmsZa
https://goo.gl/images/QfQmBz
https://goo.gl/images/2DAeerNämä naiset olisivat tyrmäävän kauniita kaljunakin ja jätesäkkiin pukeutuneena. Tavallinen suomalainen keski-ikäinen nainen oa pahasti hakoteillä jos kuvittelee, että oma naama muuttuu kauniiksi leikkaamalla hiukset polkkapituuteen tai lyhyeksi.
Joten huono esimerkki tuo.Tavallinen palstailija on pahasti hakoteillä jos kuvittelee että ainoastaan pitkät hiukset tekee ihmisestä hyvännäköisen. Lisäksi olet myös täysin hakoteillä sen pointin kanssa, alunperin lainaamani ihminen väitti että naisellinen voi olla ainostaan pitkillä hiuksilla.
Tuskin täällä kukaan kuvittelee, että pitkät hiukset ovat ainoa tekijä. Toisekseen, lainaamasi ei ole edelleenkään väittänyt, että naisellinen voisi olla ainoastaan pitkillä hiuksilla. Ja kolmanneksi, minua ihmetyttää tämä kuinka naiset omistavat kauneuden käsitteen näin. Älkää kuvitelko, että mies näkisi asiat samalla tavalla. Se on palstan kommenteistakin jo päivänselvää, ettei näin ole, mutta postaan teille kohta tutkittua tietoa hiusmallin vaikutuksista miesten mieltymyksiin.
”Jos ei erityisesti halua olla nainen, niin lyhyeksi vaan.” mitäs tämä sitten muuta tarkoittaaa?
Huvittava kun hyvännäköisten lyhyellä kampuksella varustettujen naisten kuvia kommentoidaan että ”nuo nyt olis kaljunakin kauniita!” Mutta ei ollenkaan oteta sitä huomioon että ei ne pitkätkään hiukset pelasta rumaa ja lihavaa ihmistä. Kauniit on kauniita millä vaan hiustyylillä, rumat ja ylipainoiset on rumia ja ylipainoisia millä vaan hiustyylillä ja sitten on tavikset ja perusnätit joilla sillä hiustyylillä voi olla enemmän vaikutusta ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa harvalla on näyttävä pitkä tukka. Ohut liru ei ole kaunis. Tosi monella julkkiksella on muuten pidennys/tuuhennos, feikkiys ei ole turn on.
Joku toinenkin valitti geeniperimästään että tukka ei kasva. Haluan antaa vinkin. Itselläni myös "geeniperimä", kaikilla sukulaisnaisillani on tukka hyvin, hyvin ohut ja pituudeltaan vain korviin asti. Itsekin yritin jo teininä kasvattaa pitkää tukkaa mutta se vaan ei ikinä kasvanut edes olkapäille, vain hieman korvan yli. Ja se oli todella ohut ja hirveän näköinen suorastaan ja aiheutti teini-ikäiselle itsetunto-ongelmia. Sitten aloin kasvissyöjäksi eli jätin lihan pois, tukkani alkoikin yhtäkkiä kasvaa ja kasvoi jopa lapaluille asti, ohut se tosin oli, ei edes oikein lettiä saanut. Sitten, noin kolmikymppisenä aloin vegaaniksi eli jätin maitotuotteetkin pois. Nyt tukka alkoi kasvaa ja paksuuntua kohisten. Tukka kasvoi peppuun ja siitä saa paksun letin jota tuntemattomatkin tulevat kaupungilla ihastelemaan. Uskon että maidon kittaaminen ei ole hyväksi, tai ylipäätään liian proteiinin syönti mitä normaalissa ruokavaliossa on. Liika proteiini haittaa kalsiumin imeytymistä, kuulin.
Tämä nyt kuulosti kasvisruokavalioprogandalta enemmän kuin miltään muulta. Ei se ainakaan liiallisesta proteiinista ole kiinni. Päinvastoin, proteiinin puute voi haitata hiusten kasvua. Hormonitasapaino ja tarvittavien ravinteiden puute suurimmat syyt. Jos kasvisruokavalio ongelmasi todella ratkaisi, niin et ole ennen syönyt tarpeeksi monipuolisesti saadaksesi riittävästi tarvittavia ravinteita.
Sinäpä sen sanoit. Tavallinen suomalainen ruokavalio ei vaan ole tarpeeksi monipuolinen, siinähän painotetaan vain että joka aterialla täytyy saada paljon lihaa ja maitotuotteita. Ei silloin saa tarpeeksi monipuolisesti vitamiineja. Kasvisruokavalio sisältää luonnostaan paljon ravintoaineita, myös sitä proteiinia.
Kyllä se on ihan tunnettu asia että liika proteiinin saanti aiheuttaa mm. osteoporoosia juurikin tuon vuoksi että kalsium ei imeydy vaan erittyy virtsan mukana, jolloin elimistöön aiheutuu kalsiumin puute ja tarvittava kalsium otetaan luustosta, ei siinä silloin varmasti hiuksillekaan riitä kalsiumia. Myös tällainen tieto löytyy googlaamalla: "Vaikka hiukset sisältävätkin runsaasti proteiinia, liiallinen proteiinin saanti lisää virtsahapon määrää, jolloin elimistön on "puskuroitava" happo ja siihen keho käyttää kalsiumia. Hiukset ja munuaiset rasittuvat tästä, eikä proteiini imeydy. Imeytymätön proteiini kerää suolistoon mm. indoleita, skatoleja ja vetysulfaatteja. Etenkin paljon liikkuvilla ja kuntosalitreenaajilla on tapana syödä liian paljon proteiinia ja siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä, Annikki Hagros-Koski kertoo." Tämän voi itsekin todeta kun katsoo maitorahkaa ja kanaa tankkaavia fitness-naisia, heillä kaikilla on poikkeuksetta hyvin ohut tukka.
Eli turha syyttää "geeniperimää" jos syö huonosti. Ja turha on kateellisena kitistä terveellisesti syövälle ystävälle "miten helppoa sulla on kun noin hyvä tukka".
Siellä on taas joku kyökkibiologi asialla. Suomalaisista (tai edes länsimaisista) ihmisistä hyvin hyvin hyvin harva syö liikaa proteiinia, lähinnä nämä fitness-ihmiset. Toiseksikin ympäristötekijöillä pystyy muuttamaan vain tietyn verran geenien ilmentymistä eli jos hiukset on ohuet johtuen geeneistä ei niistä vaan saa mitään Victoria’s secret mallin leijonanharjaa vaikka söisi miten. Itse olen 90% kasvissyöjä, proteiinia syön liian vähän muutenkin, syön terveellisesti ja katson että saan vitamiineja ym. Ei nämä hiukset silti palsummaksi muutu. Hiusten ”oheneminen” esim. Imetyksen ja vaikkapa sen fitness-kilpailijan kohdalla johtuu hiusten vähenemisestä, paasto ja hormonit aiheuttavat muutoksia karvatuppiin. Minulla esimerkiksi on todella paljon hiuksia, mutta ne ovat hyvin ohuet. Paras pituus on long bob hitusen hartioiden alapuolelle, sen jälkeen vaikka kuinka yrittäisi niin latvat muuttuvat ohuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut pitkään todella lyhyt tukka, nyt kasvatan pidempää. Kummassakin hiustyylissä on puolensa, mutta jos puhutaan miehistä, niin oon tehnyt selkeän havainnon: minusta kiinnostuvat nyt täysin erilaiset miehet kuin silloin lyhyessä lookissa. Saa nähdä miten käy kun hiukset täsrä vielä pitenevät...
Mielenkiintoista. Millä tavalla erilaiset? Kysyn uteliaisuudesta, koska en ole vielä ehtinyt kokeilla deittailua lyhyessä lookissani. :-)
Lyhyttä ihailivat trendikkäät, usein markkinointialalla työskentelevät miehet. Nyt malli on lähinnä longbob ja kiinnostuneet on enemmän linjalla insinööri/opettaja/poliisi.
Toivottavasti tästä oli apua :-)
Mä täytän ihan just 50 ja sain just lauantaisissa juhlissa yllättävän paljon kehuja pitkistä hiuksistani. Ne ovat siis about lapaluihin asti, kiiltävät ja hyväkuntoiset. Käyn säännöllisesti kampaajalla nipsauttamassa huonot latvat pois ja käytän kampaamotuotteita. Vaikka kuka ja ketkä sanoisivat, että nelikymppisenä pitää leikata hiukset, koska pitkät hiukset vetää piirteitä alaspäin, niin pitkät hiukset ON mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo, olen kohta 50 ja minun pitää leikata hiukseni!!! Kaikille pitkät ei sovi, mutta typerää väittää, että olisi joku ikäraja pitkille hiuksille.
Olen 51 ja minulla on pitkät kiiltävät hiukset, joita hoidan huolella.
Pitkät hiukset antavat vaikutelman hedelmällisyydestä, siksi ne viehättävät miehiä.
Mistäs tää hedelmällisyyshömpötys on peräisin? Voitkos vaikka linkata asiaan liittyvään tutkimukseen niin pääsisin itsekin arvioimaan tätä väitettä.
Lisätietoa löytyy jo ketjun lue lisää osion linkeistä: HyväTerveys.fi:Miksi blondi on miesten mieleen?
Hiuksia muotoillaan siksi, että tukka on tärkeä sukupuolisignaali. Naisilla hiukset kuvastavat kehon hormonipitoisuutta. Sen vuoksi miehet ympäri maailman pitävät pitkähiuksisista naisista, joilla on terve ja vahva hiusten laatu. Missään kulttuurissa miehet eivät suosi lyhythiuksisia naisia.
Kannattaako naisten sitten kasvattaa pitkät hiukset ja vieläpä vaalentaa ne?
"Ei välttämättä. Huonokuntoiset, vaalennetut ja ohuet pitkät hiukset eivät ole seksuaalisesti viehättävät, vaan ne viestittävät huonosta terveydentilasta. Mieluummin siis terveen näköinen ja lyhyt kuontalo."
...
Hairstyle as an adaptive means of displaying phenotypic quality.
..."According to this theory, individuals who can afford the high costs of long hair are those who have good phenotypic and genetic quality. In accordance with this hypothesis, we found that only long and medium-length hair had a significant positive effect on ratings of women's attractiveness; the other hairstyles did not influence the evaluation of their physical beauty. Furthermore, these two hairstyles caused a much larger change in the dimension of health than in the rest of the dimensions. Finally, male raters considered the longer-haired female subjects' health status better, especially if the subjects were less attractive women." ...
Miesten arviossa kaljuun verrattuna asteikolla 1-6:
A) Vähiten viehättävä kolmannes naisista
lyhyet +0,2 < keskipitkät +0,55 pitkät +0,8
B) Viehättävin kolmannes naisista
lyhyet +0,13 < keskipitkät +0,42, pitkät +0,45Huomoioita:
- kalju ei juurikaan eroa viehättävyydessään lyhythiuksisesta naisesta
- erityisesti epäviehättävä nainen voi parantaa viehättävyyttään huomattavasti kasvattamalla pitkät hiukset (6,5 -> 7,3)
- polkkatukka ei juuri tuo etua pitkään verrattuna viehättävällä naisella
- pitkähiuksinen nähdään dominoivampana, terveempänä, älykkäämpänä ja femiinisempänä
- lyhythiuksinen nähdään rehellisempänä, välittävämpänä, tunteellisempana
Yli 10 vuotta vanhoja artikkeleja joita on lainattu alle 15 kertaa... Ja molemmat saman kirjoittajan ja vieläpä Unkarista, tuolta sivistyksen ja raja-aitojen mekasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut pitkään todella lyhyt tukka, nyt kasvatan pidempää. Kummassakin hiustyylissä on puolensa, mutta jos puhutaan miehistä, niin oon tehnyt selkeän havainnon: minusta kiinnostuvat nyt täysin erilaiset miehet kuin silloin lyhyessä lookissa. Saa nähdä miten käy kun hiukset täsrä vielä pitenevät...
Mielenkiintoista. Millä tavalla erilaiset? Kysyn uteliaisuudesta, koska en ole vielä ehtinyt kokeilla deittailua lyhyessä lookissani. :-)
Lyhyttä ihailivat trendikkäät, usein markkinointialalla työskentelevät miehet. Nyt malli on lähinnä longbob ja kiinnostuneet on enemmän linjalla insinööri/opettaja/poliisi.
Toivottavasti tästä oli apua :-)
Tulkintaohje (näin mies näkee hiustyylisi)
pitkät = viettelijätär, seksisuhteeseen
long bob = luotettava, parisuhdemateriaalia
polkka = luotettava, usein hieman varautunut opettajatyyppi, parisuhdemateriaalia
pixie = feministi tai menopaussin ohittaunut, helppoa seksiä, luonne vahvasti tulkintakysymys...
P.S ei tartte vetää hernettä nenään, kieli poskessa nämä on kirjoitettu. :)
M
Lesbo-luuk naisilla siili sivulta...hyi hel*****
Miksi naiset tykkää pitkistä, rikkaista, tummista miehistä?
Leikkasin joskus lyhyen mallin ja siitä jäi kyllä traumat! En tuntenut itseäni ollenkaan kauniiksi tai naiselliseksi..vaikka hiusmalliani kehuttiin paljon, päätin kasvattaa hiukseni takaisin entiseen mittaansa. Nykyään fifty shades of greyn anan hiusmalli luomublondina :)
Jostain syystä Suomessa monella on sellaiset tylsät lyhyet hiukset. Jostain syystä naisellisuutta pelätään. Vaatteetkin on sellaisia muotoja peittäviä kaapuja. Erikoista. Kyllä itse ainakin pidän pitkiä hiuksia ja vartalonmyötäisiä vaatteita. Mieskin tykkää :).
N39, sama mies 15 vuotta jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo, olen kohta 50 ja minun pitää leikata hiukseni!!! Kaikille pitkät ei sovi, mutta typerää väittää, että olisi joku ikäraja pitkille hiuksille.
Olen 51 ja minulla on pitkät kiiltävät hiukset, joita hoidan huolella.
Pitkät hiukset antavat vaikutelman hedelmällisyydestä, siksi ne viehättävät miehiä.
Mistäs tää hedelmällisyyshömpötys on peräisin? Voitkos vaikka linkata asiaan liittyvään tutkimukseen niin pääsisin itsekin arvioimaan tätä väitettä.
Lisätietoa löytyy jo ketjun lue lisää osion linkeistä: HyväTerveys.fi:Miksi blondi on miesten mieleen?
Hiuksia muotoillaan siksi, että tukka on tärkeä sukupuolisignaali. Naisilla hiukset kuvastavat kehon hormonipitoisuutta. Sen vuoksi miehet ympäri maailman pitävät pitkähiuksisista naisista, joilla on terve ja vahva hiusten laatu. Missään kulttuurissa miehet eivät suosi lyhythiuksisia naisia.
Kannattaako naisten sitten kasvattaa pitkät hiukset ja vieläpä vaalentaa ne?
"Ei välttämättä. Huonokuntoiset, vaalennetut ja ohuet pitkät hiukset eivät ole seksuaalisesti viehättävät, vaan ne viestittävät huonosta terveydentilasta. Mieluummin siis terveen näköinen ja lyhyt kuontalo."
...
Hairstyle as an adaptive means of displaying phenotypic quality.
..."According to this theory, individuals who can afford the high costs of long hair are those who have good phenotypic and genetic quality. In accordance with this hypothesis, we found that only long and medium-length hair had a significant positive effect on ratings of women's attractiveness; the other hairstyles did not influence the evaluation of their physical beauty. Furthermore, these two hairstyles caused a much larger change in the dimension of health than in the rest of the dimensions. Finally, male raters considered the longer-haired female subjects' health status better, especially if the subjects were less attractive women." ...
Miesten arviossa kaljuun verrattuna asteikolla 1-6:
A) Vähiten viehättävä kolmannes naisista
lyhyet +0,2 < keskipitkät +0,55 pitkät +0,8
B) Viehättävin kolmannes naisista
lyhyet +0,13 < keskipitkät +0,42, pitkät +0,45Huomoioita:
- kalju ei juurikaan eroa viehättävyydessään lyhythiuksisesta naisesta
- erityisesti epäviehättävä nainen voi parantaa viehättävyyttään huomattavasti kasvattamalla pitkät hiukset (6,5 -> 7,3)
- polkkatukka ei juuri tuo etua pitkään verrattuna viehättävällä naisella
- pitkähiuksinen nähdään dominoivampana, terveempänä, älykkäämpänä ja femiinisempänä
- lyhythiuksinen nähdään rehellisempänä, välittävämpänä, tunteellisempanaYli 10 vuotta vanhoja artikkeleja joita on lainattu alle 15 kertaa... Ja molemmat saman kirjoittajan ja vieläpä Unkarista, tuolta sivistyksen ja raja-aitojen mekasta.
So? Vähän tutkittu ala, siitä vaan replikoimaan. Saattahan se närästää, jos tulokset eivät miellytä, mutta onko sulla jotain järkiperäistä syytä epäillä niitä paikkansapitämättömäksi?
Mun mies rakastaa mun lyhyttä kampausta. Mulla on pixie-leikkaus. Ennen tosi pitkät hiukset. Mies totesi kerran että mulla on niin kauniit silmät että voisin olla vaikka kalju, olisin silti hänen mielestään kaunis ❤ meinasin kesällä antaa kasvaa, mutta mies sanoi että ei kannata, ei muuta kuin sakset heilumaan 😊😍 on se ihana mies 💗💋
Se on valitettavan totta, että suomalainen nainen liian usein
näyttää ikäistään vanhemmalta. Ylipaino ja kynitty, sateenkaarenväreillä
värjätty tukka ei paljon houkuttele...tähän yhdistettynä vielä ylipainoa
korostavat "joustavat housut" ja maihari. Masentavaa. Pahimmillaan tällaiset
naiset jopa dissaavat sellaisia kanssasiskojaan, jotka pukeutuvat naisellisesti.
Ajatus on se, että "mitäköhän tuokin tuossa oikein yrittää"....
Ne lisukkeet on hirveitä ja pilaa oman tukan. Itellä oli sinetit hetken ja never again.