Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet tykkäävät pitkistä hiuksista naisella?

Vierailija
28.10.2018 |

Tämä klassikko tuli taas mieleeni, kun ohimennen mainitsin miesystävälleni, että aion leikata hiukseni lyhyemmäksi. Se kauhistumisen määrä ei ollut missään suhteessa tapaukseen. Kyllähän hiukset kasvavat takaisin, jos lyhyempi kampaus ei minulle sovikaan (mutta tiedän jo, että sopii).

En saa kuulemma leikata tukkaani lyhyemmäksi, vaan sen pitää olla just näin. Siis häh? Olen kohta 50, ikiponnari ei tee minusta nuoremman näköistä vaan päin vastoin. Koen, että naturelli pitkä tukka tekee minusta hoitamattoman näköisen. Tukka on kyllä hyväkuntoinen ja kiiltävä, mutta teinilook ei silti enää tässä iässä käy.

Mistä tässä asiassa on oikein kyse? Miksi miehet ovat niin mieltyneitä naisella pitkiin hiuksiin, ja kokevat lyhyeksi leikkaamisen loukkaukseksi heitä tai ainakin suhdetta kohtaan? En minä aio samassa rytäkässä lihoa 30 kiloa ja alkaa käyttää Marimekon kaapuja ja läskipohjakenkiä, jos hän sitä pelkää.

Onko muilla kokemuksia tästä?

Kommentit (273)

Vierailija
181/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten lyhyet hiukset voivat olla helpommat? Ne vaatii joka päiväisen pesun, föönauksen muotoon, muotoiltutuotteet ja laiton, kun taas pitkiin saa kuovashampoolla, parilla pienillä ja 5 minuutilla kivoja kampauksia. Minulla oli kerran polkka huonojen latvojen vuoksi ja sen laittaminen oli aivan uskomatonta tuskaa, työtä ja stressiä, laittamattomana se taas oli niin mitättömän näköinen ettei sellaisen kanssa kehdannut mihinkään lähteä.

Osittain totta eli riippuu ihan hiusten mallista. Oma tukkani on todella helppohoitoinen, ei tarvitse pestä päivittäin, kastelen ja kampaan muotoon ja se saa kuivua itsestään. Lisään hiukan kiiltovahaa ja nypin tukkaani sekä asettelen otsiksen paikoilleen, siinäpä se. Säästän siis todella paljon aikaa aamuisin. 

Mutta jos ne olisivat yhtään pitemmät en kyllä selviäisi ilman fööniä. 

Nypit tukkaasi eli nostelet takaa pystyyn.

Asettelet otsiksen paikoilleen eli on kiiltävän sliippana.

Kuulostaa kouvolatukalta. Älä vaan sano, että olet laittanut vielä jotain shokkiväriä. Lähes mustat hiukset punaisella tvistilllä?

No ei, vaan laitan hiukan vahaa hiuksiini sillai nyppimällä ettei sitä tule liikaa, en osaa ilmeisesti ilmaista itseäni paremmin. En todellakaan nostele niitä takaa kananperseeksi! Ja otsis ei ole mikään sliippana. Tukkani on tätä mallia (Natalie Portman tuossa mustassa iltapukukuvassa):  https://www.pinterest.ca/pin/755690012443512973/  

Vierailija
182/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suomalainen hiuslaatu on se, mikä se on, niin kyllä keski-ikäisellä ja vanhemmalla naisella pitkät hiukset ovat lähinnä säälittävän näköiset. Ohuiden suortuvien välistä höröttävät korvat. Upeeta! Niinköhän? Jos hiukset sidotaan esim. kevyelle nutturalle niskaan, niin se on eri juttu, mutta vapaana liehuvat hiukset kuuluvat lapsille ja teineille. Miehet pitävät pitkistä hiuksista. Niistähän on niin kätevä retuuttaa naista, jos tämä alkaa osoittaa liikaa omaa tahtoa.

Hah hah..

Mulla on runsas, paksu ja taipuisa tukka. Jos haluan suoran tukan niin se pitää suoristaa raudalla.

48v.

Niin, sinulla on. Onneksi olkoon. Kaikilla ei ole ensinkään, ja toisilla hormonit aiheuttaa tuhoa. T. 45 jolla oli 30-vuotiaana vielä upeat paksut luonnonkiharat, vaan eipä ole enää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikös se teidän miesten mielestä ollut niin, että keski-ikäisenä on turha enää yrittää olla naisellinen kun ei siinä kuitenkaan voi enää onnistua? Ja eikös se ollut myös niin, että meidän suomalaisten naisten on oikeastaan ihan turha ottaa mallia muualta maailmasta, koska me olemme synnynnäisiltä ominaisuuksiltamme niin paljon rumempia kuin muiden maiden naiset?

Miksi te kehotatte meitä keski-ikäisiä suomalaisia naisia näyttämään naisellisilta, vaikka itsekin olette sitä mieltä, että se ei onnistu, ja että me teemme itsemme vain naurettaviksi siinä yrityksessä? Keski-ikäisiä naisia pilkataan jatkuvasti siitä, että he yrittävät näyttää nuorilta vaikka kuulemma pitäisi tajuta, että se ei onnistu. Eli mitä te miehet lopulta haluatte? Voiko enää neljääkymppiä lähestyessään pyrkiä naiselliseen tyyliin, vai pitääkö tehdä itsestään mahdollisimman huomaamaton? Tuntuu, että mikään ei ole hyvä, kaikesta syyllistetään.

Minulla on noin olkapäille ulottuvat hiukset, ja ne ovat niin ohuet ja huonokuntoiset, että pidän niitä aina kiinni. Ei näistä saisi kauniita, paksuja, kiiltäviä hiuksia millään. Jos siis teillä miehillä on jotain hyviä vinkkejä siihen, miten näistä saa kauniit, niin otan niitä mielelläni vastaan. Inhoan itsekin omaa ulkonäköäni.

Tee niinkuin haluat. Et ole enää epävarma teini. Aina on joku, jota ei miellytä ja so what? Turha kysyä miehiltä hiusvinkkejä - varsinkaan tämän palstan miehiltä! Löydät varmasti tyylin joka on sinulle itsellesi mieleinen, ja se heijastuu koko olemukseesi. "Se oikea" kyllä pitää sinusta sellaisena kuin olet. :-)

Vierailija
184/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkästä tukasta saa kivasti pidettyä kiinni seksin aikana esim takaapäin kakkoseen pantaessa ponnarista kiinni ja tukistaminen, kivasti tulee miehinen olo rouvan vikistessä tuskissaan.

Mites kun olen nainen ja itse pyydän tekemään näin? Ei ole tuskaista.

Vierailija
185/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikös se teidän miesten mielestä ollut niin, että keski-ikäisenä on turha enää yrittää olla naisellinen kun ei siinä kuitenkaan voi enää onnistua? Ja eikös se ollut myös niin, että meidän suomalaisten naisten on oikeastaan ihan turha ottaa mallia muualta maailmasta, koska me olemme synnynnäisiltä ominaisuuksiltamme niin paljon rumempia kuin muiden maiden naiset?

Miksi te kehotatte meitä keski-ikäisiä suomalaisia naisia näyttämään naisellisilta, vaikka itsekin olette sitä mieltä, että se ei onnistu, ja että me teemme itsemme vain naurettaviksi siinä yrityksessä? Keski-ikäisiä naisia pilkataan jatkuvasti siitä, että he yrittävät näyttää nuorilta vaikka kuulemma pitäisi tajuta, että se ei onnistu. Eli mitä te miehet lopulta haluatte? Voiko enää neljääkymppiä lähestyessään pyrkiä naiselliseen tyyliin, vai pitääkö tehdä itsestään mahdollisimman huomaamaton? Tuntuu, että mikään ei ole hyvä, kaikesta syyllistetään.

Minulla on noin olkapäille ulottuvat hiukset, ja ne ovat niin ohuet ja huonokuntoiset, että pidän niitä aina kiinni. Ei näistä saisi kauniita, paksuja, kiiltäviä hiuksia millään. Jos siis teillä miehillä on jotain hyviä vinkkejä siihen, miten näistä saa kauniit, niin otan niitä mielelläni vastaan. Inhoan itsekin omaa ulkonäköäni.

Eikä kannata unohtaa, että suomalaiset naiset on niin fe minismin mäd ättämiä, että vaikka ulkonäkö olisi kiva, on persoona kaikkia muita huonompi.

😂 on se kiva elää harhoissa.

Vierailija
186/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pitkät hiukset on naiselliset. T: Mies

Vierailija
187/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, olen kohta 50 ja minun pitää leikata hiukseni!!! Kaikille pitkät ei sovi, mutta typerää väittää, että olisi joku ikäraja pitkille hiuksille.

Olen 51 ja minulla on pitkät kiiltävät hiukset, joita hoidan huolella.

Pitkät hiukset antavat vaikutelman hedelmällisyydestä, siksi ne viehättävät miehiä.

Vierailija
188/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän suurella osalla naisia on hiusten pidennykset. ehkä se kertoo jotain siitä, mitä halutaan ja pitkillä hiuksilla halutaan saada tiettyä ulkonäköä, kun omat hiukset eivät riitä.

Olenkin katsonut katukuvassa, ettei mitenkään  voi niin monilla olla pitkät hyväkuntoiset hiukset. Feikkiä löytyy.

Vierailija
189/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten lyhyet hiukset voivat olla helpommat? Ne vaatii joka päiväisen pesun, föönauksen muotoon, muotoiltutuotteet ja laiton, kun taas pitkiin saa kuovashampoolla, parilla pienillä ja 5 minuutilla kivoja kampauksia. Minulla oli kerran polkka huonojen latvojen vuoksi ja sen laittaminen oli aivan uskomatonta tuskaa, työtä ja stressiä, laittamattomana se taas oli niin mitättömän näköinen ettei sellaisen kanssa kehdannut mihinkään lähteä.

Osittain totta eli riippuu ihan hiusten mallista. Oma tukkani on todella helppohoitoinen, ei tarvitse pestä päivittäin, kastelen ja kampaan muotoon ja se saa kuivua itsestään. Lisään hiukan kiiltovahaa ja nypin tukkaani sekä asettelen otsiksen paikoilleen, siinäpä se. Säästän siis todella paljon aikaa aamuisin. 

Mutta jos ne olisivat yhtään pitemmät en kyllä selviäisi ilman fööniä. 

Nypit tukkaasi eli nostelet takaa pystyyn.

Asettelet otsiksen paikoilleen eli on kiiltävän sliippana.

Kuulostaa kouvolatukalta. Älä vaan sano, että olet laittanut vielä jotain shokkiväriä. Lähes mustat hiukset punaisella tvistilllä?

No ei, vaan laitan hiukan vahaa hiuksiini sillai nyppimällä ettei sitä tule liikaa, en osaa ilmeisesti ilmaista itseäni paremmin. En todellakaan nostele niitä takaa kananperseeksi! Ja otsis ei ole mikään sliippana. Tukkani on tätä mallia (Natalie Portman tuossa mustassa iltapukukuvassa): 

Natalie onkin täydellinen esimerkki naisesta joka on tyrmäävä lyhyessä mallissa, paljon upeampi kuin pitkillä hiuksilla :).

Vierailija
190/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo, olen kohta 50 ja minun pitää leikata hiukseni!!! Kaikille pitkät ei sovi, mutta typerää väittää, että olisi joku ikäraja pitkille hiuksille.

Pitkät hiukset antavat vaikutelman hedelmällisyydestä, siksi ne viehättävät miehiä.

Mistäs tää hedelmällisyyshömpötys on peräisin? Voitkos vaikka linkata asiaan liittyvään tutkimukseen niin pääsisin itsekin arvioimaan tätä väitettä.

Vierailija
191/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki naiset olette yhtä ihania, vaikka teillä olisi täysin kynitty tukka, maantienvärinen tukka tai kouvola-tukka.

Vierailija
192/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan jos ne pitkät hiukset ovat kauniit.

Onhan ne naiselliset ja seksikkäät. Kääntää pään. Ihan refleksinomaisesti jos silmäkulmassa vilahtaa, niin kääntyy katsomaan. Sama pätee rintoihin, pitkiin sääriin ja nätteihin kasvoihin. Aivoissa syttyy joku lamppu 😂 ding. Katso.

Ylipainoinen, lyhyttukkainen nainen ei sytytä sitä lamppua. Ei herätä reaktiota.

Perjantaina edelläni käveli pitkätukkainen, sirosäärinen ilmestys stilettikorkkareissaan. Katselin vuorotellen sääriä ja hiuksia aavistuksen kateellisena, ja katse käväisi välillä myös vyötärömittaisen nahkarotsinkin tietämillä. (Nainen siis ole, siksi kateellisuus). Kadun laitaan pysäköidyn auton kohdalla tuo jumalatar pysähty, avasi oven ja kääntyi istumaan kuskin paikalle. Jessus mä säikähdin ja nolostuin. Se olikin mies. 😳

Että varokaa pojat, kun tuijottelette niitä sääriä ja kuontaloita. Koskaan ei vointietää, kenelle ne kuuluvat. 😂

Vierailija
193/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet hiukset saa naisen näyttämään pallopäältä. Siis onhan ne pallopäitä, mutta pitkät hiukset tekee visuaalisen huijauksen.

Ihanasti sopivat yhteen pallopää ja laatikkopää! ❤️ Puikulapäiset leuattomat miehet voivat katsella kaltaisiaan puikuloita tai pitkän luiruletin kätköihin piilotettuja palleroita, mutta ei ne taida niitäkään saada. ☹️

Vierailija
194/273 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa harvalla on näyttävä pitkä tukka. Ohut liru ei ole kaunis. Tosi monella julkkiksella on muuten pidennys/tuuhennos, feikkiys ei ole turn on.

Joku toinenkin valitti geeniperimästään että tukka ei kasva. Haluan antaa vinkin. Itselläni myös "geeniperimä", kaikilla sukulaisnaisillani on tukka hyvin, hyvin ohut ja pituudeltaan vain korviin asti. Itsekin yritin jo teininä kasvattaa pitkää tukkaa mutta se vaan ei ikinä kasvanut edes olkapäille, vain hieman korvan yli. Ja se oli todella ohut ja hirveän näköinen suorastaan ja aiheutti teini-ikäiselle itsetunto-ongelmia. Sitten aloin kasvissyöjäksi eli jätin lihan pois, tukkani alkoikin yhtäkkiä kasvaa ja kasvoi jopa lapaluille asti, ohut se tosin oli, ei edes oikein lettiä saanut. Sitten, noin kolmikymppisenä aloin vegaaniksi eli jätin maitotuotteetkin pois. Nyt tukka alkoi kasvaa ja paksuuntua kohisten. Tukka kasvoi peppuun ja siitä saa paksun letin jota tuntemattomatkin tulevat kaupungilla ihastelemaan. Uskon että maidon kittaaminen ei ole hyväksi, tai ylipäätään liian proteiinin syönti mitä normaalissa ruokavaliossa on. Liika proteiini haittaa kalsiumin imeytymistä, kuulin.

Tämä nyt kuulosti kasvisruokavalioprogandalta enemmän kuin miltään muulta. Ei se ainakaan liiallisesta proteiinista ole kiinni. Päinvastoin, proteiinin puute voi haitata hiusten kasvua. Hormonitasapaino ja tarvittavien ravinteiden puute suurimmat syyt.  Jos kasvisruokavalio ongelmasi todella ratkaisi, niin et ole ennen syönyt tarpeeksi monipuolisesti saadaksesi riittävästi tarvittavia ravinteita.

Sinäpä sen sanoit. Tavallinen suomalainen ruokavalio ei vaan ole tarpeeksi monipuolinen, siinähän painotetaan vain että joka aterialla täytyy saada paljon lihaa ja maitotuotteita. Ei silloin saa tarpeeksi monipuolisesti vitamiineja. Kasvisruokavalio sisältää luonnostaan paljon ravintoaineita, myös sitä proteiinia.

Kyllä se on ihan tunnettu asia että liika proteiinin saanti aiheuttaa mm. osteoporoosia juurikin tuon vuoksi että kalsium ei imeydy vaan erittyy virtsan mukana, jolloin elimistöön aiheutuu kalsiumin puute ja tarvittava kalsium otetaan luustosta, ei siinä silloin varmasti hiuksillekaan riitä kalsiumia. Myös tällainen tieto löytyy googlaamalla: "Vaikka hiukset sisältävätkin runsaasti proteiinia, liiallinen proteiinin saanti lisää virtsahapon määrää, jolloin elimistön on "puskuroitava" happo ja siihen keho käyttää kalsiumia. Hiukset ja munuaiset rasittuvat tästä, eikä proteiini imeydy. Imeytymätön proteiini kerää suolistoon mm. indoleita, skatoleja ja vetysulfaatteja. Etenkin paljon liikkuvilla ja kuntosalitreenaajilla on tapana syödä liian paljon proteiinia ja siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä, Annikki Hagros-Koski kertoo." Tämän voi itsekin todeta kun katsoo maitorahkaa ja kanaa tankkaavia fitness-naisia, heillä kaikilla on poikkeuksetta hyvin ohut tukka.

Eli turha syyttää "geeniperimää" jos syö huonosti. Ja turha on kateellisena kitistä terveellisesti syövälle ystävälle "miten helppoa sulla on kun noin hyvä tukka".

Vierailija
195/273 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kannata unohtaa, että suomalaiset naiset on niin fe minismin mäd ättämiä, että vaikka ulkonäkö olisi kiva, on persoona kaikkia muita huonompi.

Suomalaisessa kulttuurissa tytöistä ei ole ikinä kasvatettu prinsessoja. Suomalaisella naisella ei ollut varaa edes heikossa asemassa ollessaankaan olla vain avuton, hauras ja kaunis, vaan töitä piti tehdä. Täällä miehet ei ole omistaneet naistaansa.

Vierailija
196/273 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arajärvinen Penttilä kirjoitti:

Lyhyet hiukset sopivat todella todella harvoille naisille.

Jos ei erityisesti halua olla nainen, niin lyhyeksi vaan.

Juu... tokikin nämä naiset ovat rumia eikä kukaan mies huolisi.

https://goo.gl/images/pChBtY

https://goo.gl/images/caXu3N

https://goo.gl/images/8Zv2UJ

https://goo.gl/images/FMmp6c

https://goo.gl/images/NEmsZa

https://goo.gl/images/QfQmBz

https://goo.gl/images/2DAeer

Nämä naiset olisivat tyrmäävän kauniita kaljunakin ja jätesäkkiin pukeutuneena. Tavallinen suomalainen keski-ikäinen nainen oa pahasti hakoteillä jos kuvittelee, että oma naama muuttuu kauniiksi leikkaamalla hiukset polkkapituuteen tai lyhyeksi.

Joten huono esimerkki tuo.

Tavallinen palstailija on pahasti hakoteillä jos kuvittelee että ainoastaan pitkät hiukset tekee ihmisestä hyvännäköisen. Lisäksi olet myös täysin hakoteillä sen pointin kanssa, alunperin lainaamani ihminen väitti että naisellinen voi olla ainostaan pitkillä hiuksilla.

Tuskin täällä kukaan kuvittelee, että pitkät hiukset ovat ainoa tekijä. Toisekseen, lainaamasi ei ole edelleenkään väittänyt, että naisellinen voisi olla ainoastaan pitkillä hiuksilla. Ja kolmanneksi, minua ihmetyttää tämä kuinka naiset omistavat kauneuden käsitteen näin. Älkää kuvitelko, että mies näkisi asiat samalla tavalla. Se on palstan kommenteistakin jo päivänselvää, ettei näin ole, mutta postaan teille kohta tutkittua tietoa hiusmallin vaikutuksista miesten mieltymyksiin.

Vierailija
197/273 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suomalainen hiuslaatu on se, mikä se on, niin kyllä keski-ikäisellä ja vanhemmalla naisella pitkät hiukset ovat lähinnä säälittävän näköiset. Ohuiden suortuvien välistä höröttävät korvat. Upeeta! Niinköhän? Jos hiukset sidotaan esim. kevyelle nutturalle niskaan, niin se on eri juttu, mutta vapaana liehuvat hiukset kuuluvat lapsille ja teineille. Miehet pitävät pitkistä hiuksista. Niistähän on niin kätevä retuuttaa naista, jos tämä alkaa osoittaa liikaa omaa tahtoa.

Hah hah..

Mulla on runsas, paksu ja taipuisa tukka. Jos haluan suoran tukan niin se pitää suoristaa raudalla.

48v.

Niin, sinulla on. Onneksi olkoon. Kaikilla ei ole ensinkään, ja toisilla hormonit aiheuttaa tuhoa. T. 45 jolla oli 30-vuotiaana vielä upeat paksut luonnonkiharat, vaan eipä ole enää. 

Tiedän, äidillä on aina ollut ohut ja suora tukka. Huonontunut iän myötä. Siskolla on ohuempi tukka kuin mulla.

Vierailija
198/273 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs tää hedelmällisyyshömpötys on peräisin? Voitkos vaikka linkata asiaan liittyvään tutkimukseen niin pääsisin itsekin arvioimaan tätä väitettä.

Lisätietoa löytyy jo ketjun lue lisää osion linkeistä: HyväTerveys.fi:Miksi blondi on miesten mieleen?

Hiuksia muotoillaan siksi, että tukka on tärkeä sukupuolisignaali. Naisilla hiukset kuvastavat kehon hormonipitoisuutta. Sen vuoksi miehet ympäri maailman pitävät pitkähiuksisista naisista, joilla on terve ja vahva hiusten laatu. Missään kulttuurissa miehet eivät suosi lyhythiuksisia naisia.

Kannattaako naisten sitten kasvattaa pitkät hiukset ja vieläpä vaalentaa ne?

"Ei välttämättä. Huonokuntoiset, vaalennetut ja ohuet pitkät hiukset eivät ole seksuaalisesti viehättävät, vaan ne viestittävät huonosta terveydentilasta. Mieluummin siis terveen näköinen ja lyhyt kuontalo."

...

Hairstyle as an adaptive means of displaying phenotypic quality.

..."According to this theory, individuals who can afford the high costs of long hair are those who have good phenotypic and genetic quality. In accordance with this hypothesis, we found that only long and medium-length hair had a significant positive effect on ratings of women's attractiveness; the other hairstyles did not influence the evaluation of their physical beauty. Furthermore, these two hairstyles caused a much larger change in the dimension of health than in the rest of the dimensions. Finally, male raters considered the longer-haired female subjects' health status better, especially if the subjects were less attractive women." ...

Hair length, facial attractiveness, personality attribution: A multiple fitness model of hairdressing

Miesten arviossa kaljuun verrattuna asteikolla 1-6: 

A) Vähiten viehättävä kolmannes naisista

lyhyet +0,2 < keskipitkät +0,55 pitkät +0,8

B) Viehättävin kolmannes naisista

lyhyet +0,13 < keskipitkät +0,42, pitkät +0,45

Huomoioita: 

- kalju ei juurikaan eroa viehättävyydessään lyhythiuksisesta naisesta

- erityisesti epäviehättävä nainen voi parantaa viehättävyyttään huomattavasti kasvattamalla pitkät hiukset (6,5 -> 7,3)

- polkkatukka ei juuri tuo etua pitkään verrattuna viehättävällä naisella

- pitkähiuksinen nähdään dominoivampana, terveempänä, älykkäämpänä ja femiinisempänä

- lyhythiuksinen nähdään rehellisempänä, välittävämpänä, tunteellisempana 

Vierailija
199/273 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisessa kulttuurissa tytöistä ei ole ikinä kasvatettu prinsessoja. Suomalaisella naisella ei ollut varaa edes heikossa asemassa ollessaankaan olla vain avuton, hauras ja kaunis, vaan töitä piti tehdä. Täällä miehet ei ole omistaneet naistaansa.

Ja silti täällä palstau lisijat jatkuvasti rakuttavat, miten me suomalaiset naiset elelemme prinsessaharhoissamme. Jännä juttu tämä. Mikähän se meidän prinsessaharha sitten on? Se, että kuvittelemme eträ meilläkin on ihmisarvo ja jotain oikeuksia?

Vierailija
200/273 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tässä asiassa on oikein kyse? Miksi miehet ovat niin mieltyneitä naisella pitkiin hiuksiin, ja kokevat lyhyeksi leikkaamisen loukkaukseksi heitä tai ainakin suhdetta kohtaan?

Minä taas ihmettelen, mitä miehet silloin sanoivat, kun lyhyehköt hiukset olivat muotia nuorilla naisilla. Eli suuren osan 1900-lukua. Vaativatko vaimoaan pitäytymään siinä samassa mallissa joka oli kun ruvettiin tapailemaan, vaikka ei enää jaksaisi öisin papiljotteja päässään?

Itse asiassa naiset leikkasivat hiuksensa ensi kertoja lyhyiksi 1. ja 2. maailmansotien aikoihin kun miehet olivat rintamalla ja naiset lähtivät töihin tehtaisiin ja pitivät pyörät pyörimässä. Pitkät hiukset olivat tuolloin tiellä ja jäivät monesti tehdaskoneiden hammasrattaisiin ja muihin pyöriviin osiin kiinni ja tästä syystä naiset alkoivat leikata hiuksensa lyhyemmiksi. Tapa sitten jäi sotien jälkeen. Tuota ennen naisilla oli aina pitkät hiukset siis kaikilla ja kaiken ikäisillä naisilla.

Niin paitsi että jo 20-luvulla leikattiin ihan lyhyitä polkkia/pixieitä...

Ensimmäinen maailmansota alkoi 1914.

Siis suurin osa 1900-lukua, kuten edellä sanottiin. Vai onko 14 vuotta mielestäsi pidempi aika kuin 86 vuotta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme