Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADD ja se ihana tunne kun sairastuu kunnolla, jolloin saa hetken rauhan tekemättömiltä tehtäviltä.

Vierailija
28.10.2018 |

Ymmärtääkö kukaan tätä? Toivon, että tulisin mahdollisimman pian kipeäksi. Korkea kuume vähintään olisi toiveissa, mutta olen nykyään alkanut toivomaan jo syöpää tms., jolloin aivot saisivat pidemmän tai jopa lopullisen tauon tältä jatkuvasti päällä olevalta itsepiinalta.

Nyt esim. kroppa muistuttaa tietyistä vaivoista (jotka vaativat loppuelämän jumppakuntoutusta) satoja-tuhansia kertoja päivässä, jolloin alkaa ahdistamaan, kun pitäisi tehdä sitä, tätä ja totakin, puhumattakaan niistä ja noista. Olen nyt siirtänyt jo vuosia noita jumppia, joita pitäisi tehdä lähes päivittäin ja kropan vaivat ovat pahentuneet jo siten, että tiettyjen liikkeiden teko alkaa olla jo hankalaa. On tämä elämä hullua, kun pitää toivoa tulevansa oikein kipeäksi.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
142/147 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan niin hyvin nämä kirjoitukset. Juuri tuon, että kaaos vie kaiken energian ja haluaisi vaan vajota jonnekin pimeyteen. Myös tuo kaikki tai ei mitään piirre on tuttu.

En koskaan halunnut lapsia, koska olen aina tuntenut sen, että olen jotenkin erilainen. Minulla on helppoa silloin, kun saan vain olla ja tehdä omia juttujani. Haaveilla tai suunnitella jotain. Enkä oikeastaan halunnut parisuhdettakaan, mutta monien sattumusten kautta sellaiseen päädyin. Niin sitten kävi, että lapsiakin tuli ja toisaalta hyvä niin, koska löysin ongelmani ytimen eli add/adhdn. Minulla esiintyy siis hyperaktiivisuuttakin, joka ilmenee levottomuutena. Mutta koska olen nainen, niin se ei ole niin ilmeistä kuin pojilla/miehillä.

Tuli näistä kirjoituksistanne mieleen, että onko teistä muista tuntunut jo lapsesta asti, että olette erilaisia? Itse olin ehkä noin 4-vuotias, kun aloin tajuta että olen tavallista herkempi, intuitiivisempi ja jotenkin perustavalla tavalla erilainen kuin muut. Joskus tuntui, että näin aikuisistakin asioita, joihin muut eivät tuntuneet kiinnittävän huomiota. Esimerkiksi kaverin äidin sivusuhde, kaverin isän vähän likainen katse pikkutyttöihin jne. Näille sain vahvistuksen vasta aikuisena. Ajan tällä siis takaa sitä, että tällainenkin jatkuva pienten huomioiden tekeminen arjessa vie energiaa. Työpaikalla ikään kuin näen salaiset juonittelut ja klikit. Kavereissa aistin masennukset yms. Tunnistatteko tällaisen piirteen?

Monihan haaveilee intuitiivisista kyvyistä, mutta itse koen sen hirvittävän raskaana. Olisi helpompaa kun ei olisi niin tietoinen kaikista läsnä olevista sävyistä. Olen tulkinnut sen niin, että tämä johtuu siitä että add aivoissa viestit kertyy ja välittyy hiukan eri tavoin ja siksi saatamme huomioida asioita, joihin normaalit ihmiset eivät kiinnitä huomiota lainkaan. Yksinkertaisesti informaatiota ympäröivästä maailmasta kerääntyy hiukan liikaa...

50

Keskustelu on jo aika vanha, mutta ehkäpä addina vielä palaat jonain päivänä lukemaan tämän. Itselläni oli aika hämäävänä tekijänä se, kun lähikaveripiiristä, joka asui kaiken lisäksi samassa kerrostalossa lapsuuden ja nuoruuden, KOLME!(WTF?) muuta addia.

Olet loistava kirjoittaja, samoin 1 ja 11.

Jos joku teistä palaa vielä tänne, niin kertokaa vaikka kuulumisianne, jos kaipaatte tällaista samanmielistä keskusteluseuraa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hoidettiin noilla kauheilla piristeillä monta vuotta ja huomattiin yksityisellä ettei ole ADD vaan kilpirauhasenvajaatoiminta.

Älkää vaan luulko että se lääkkeiden nauttiminen tekee olon terveeksi...

Vierailija
144/147 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko varma että lapsellani on ADD, ja kiitos muistutuksesta, että toiminnanohjauksen ym. lisäksi lapsi tarvitsisi myös paljon rauhaa ja aikaa keskittyä omiin mielenkiinnon kohteisiinsa ihan rauhassa. Taidetaanpa tänään viettää niin rauhallinen päivä kuin mahdollista!

Sikäli kyllä tunteesi on tuttu meille muillekin. Äärimmäinen stressi aiheuttaa esimerkiksi tuollaista.

Vierailija
145/147 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta! En koskaan tosin ajatellut, että liittyisi add:hen.

Päihdeongelmaa ei tosin ole, vaikka toisinaan toivon jopa sitä. Mutta kun päihteiden vetäminenkin vaatii paljon säätämistä ja kuntoa, niin ei sitten ottanut tulta alleen.

Itselläni on lääkitys, mutta ikävä kyllä, ei tehnyt autuaaksi sekään.

Yliopisto-opinnot eivät ole edenneet minnekään useisiin vuosiin vaikka kaiken mahdollisen ja mahdottoman tuen olen saanut.

Joten, jos kukaan mies ei halua ryhtyä elättäjäkseni (kylllä, tämä oli seuranhakuilmoitus) , niin vakavasti sairaaana saisi edes olla rauhassa ja ilman syyllistymistä ja syyllistämistä.

Vierailija
146/147 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
147/147 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi