Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voin myydä verottomana?

Vierailija
27.10.2018 |

Sieniä ja marjoja ainakin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronalaista tuloa ei ole luonnonvaraisten käpyjen, marjojen, sienien eikä sellaisten luonnonvaraisten kasvien tai niiden osien, joita kerätään käytettäväksi ihmisravintona, lääkkeenä tai lääkeaineen valmistuksessa, luovutuksesta saatu tulo. Tällainen luonnontuote on myös pettu (KVL 1999/107). Jos kerääjän ja tilaajan välillä on työsuhde, korvaus on ennakkoperintälaissa tarkoitettua palkkaa (TVL 89 §). Muiden kuin edellä mainittujen luonnontuotteiden keräilijän saamat tulot ovat Veronalaisia.

Veronalaista tuloa ei ole myöskään äidinmaidon luovutuksesta luovuttajalle maksettu korvaus (TVL 89 §).

Eihän kävyt ole ihmisruokaa? Voinko myydä halkoja verottomana?

Ei ole kävyt ihmisruokaa, mutta halkoja ei ole erikseen mainittu tuossa luettelossa. Tuossahan lukee, että muiden kuin edellä mainittujen ... ovat veronalaisia. Pakuri ei ole veronalaista, koska käytetään ihmisravinnoksi, mutta muiden kääpien ja jäkälänkeruu ja myynti on, kun ei sitä ihmiset syö. Alkutuottajan arvonlisäveroa maksavat niiden myyjät.

Vierailija
22/33 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat kultakorut romukullan hinnalla.

Käytettyä tavaraa nekin ovat, kuten myös kirppistavarat ja käytetyt autot. Harvoin niistä voittoa saa. Mutta mitenkäs muumimukit, jos myyn 500 eurolla sellaisen mukin, josta muinoin maksoin 15 markkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytettyä tavaraa nekin ovat, kuten myös kirppistavarat ja käytetyt autot. Harvoin niistä voittoa saa. Mutta mitenkäs muumimukit, jos myyn 500 eurolla sellaisen mukin, josta muinoin maksoin 15 markkaa?

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…

Vierailija
24/33 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimppaa. Vain ostajat voivat joutua ongelmiin, eivät myyjät.

Vierailija
25/33 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtälailla myyjänkin voi joutua ongelmiin, jos sattuu jäämään kiinni. Raha kiinnostaa verottajaa ja poliisia taasen veronkierto. Tässä tuleekin se kuuluisa JOS sana. Parhaimmat katukauppiaat pääsee elämään herroiksi niin kauan kun vihamiehet tai lainkoura eivät pääse kourasemaan takamuksesta.

Vierailija
26/33 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
27/33 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetyt tavarat kuten kirppiksellä.

Omassa käytössä olleet käytetyt tavarat.

Jos myy käytettyä tarvaraa kuten huutokauppakeisari, niin siitä joutuu maksamaan verot.

Vierailija
28/33 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä se on myyjän eikä ostajan ongelma, jos verot jää maksamatta.

Vierailija
29/33 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…

Myös kirppareiden myyntiVOITOT pitää AINA ilmoittaa verottajalle, veroa menee vasta kun voitot ylittää 5000€

Vierailija
30/33 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista miten tämä keskustelu on täynnä kommentteja seksin myynnistä.

Suomessa yksityinen ihminen saa myydä itseään ihan laillisesti ja se on samalla tavalla verotettavaa palvelua kuin mikä tahansa. Voisi ammaattina verrata vaikka hierojaan. Kai sitä verottaja kiinnostuu jos vuosikausia tekee päätoimisesti, että mistä nuo kaikki rahat on ilmestyneet. Jos ei mukamas ole mitään tuloja ikinä, mutta rahaa riittää.

Vierailija
31/33 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti? Mä oon ilmoittanut verottajan neuvosta muutoman satasen tulot taideteoksistani kevään verotuspäätöksen jälkeen lomakkeella Taiteilijan freelancer tulot. Nyt kun sain uuden päätöksen, viime vuoden taidetuloista maksan yli 40 prossaa veroa (mulle on verotoimistosta sanottu, että veroa menee noin perusprosentin 24 mukaan). Soitin verotoimistoon, ei osannut/kiinnostanut selittää mulle, miten vero on mennyt. Jos joku osaisi tän selittää mulle, olisin kiitollinen.. tai tietää, voiko oikeasti omaa taidetta myydä tiettyyn summaan asti verottomana.

Vierailija
32/33 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks myy omia maalaamiaan tauluja eräässä somen kirppispaikassa 100-300€ hintahaarukassa, joka viikko, melkein päivittäin. Ei maksa veroja. Hyvä bisnesidea!

Vierailija
33/33 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Mä oon ilmoittanut verottajan neuvosta muutoman satasen tulot taideteoksistani kevään verotuspäätöksen jälkeen lomakkeella Taiteilijan freelancer tulot. Nyt kun sain uuden päätöksen, viime vuoden taidetuloista maksan yli 40 prossaa veroa (mulle on verotoimistosta sanottu, että veroa menee noin perusprosentin 24 mukaan). Soitin verotoimistoon, ei osannut/kiinnostanut selittää mulle, miten vero on mennyt. Jos joku osaisi tän selittää mulle, olisin kiitollinen.. tai tietää, voiko oikeasti omaa taidetta myydä tiettyyn summaan asti verottomana.

Tämä mun kommentti koski kommenttia nro 14 omien taideteosten myynnistä.. sori, oon uusi täällä, en osaa käyttää tätä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi