Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitatko koulutuksesi esim. FM/KTM jne. työsähköpostin allekirjoitukseen?

Vierailija
27.10.2018 |

Olen aloittanut uudessa työpaikassa ja olen huomannut, että moni työkaveri listaa työnimikkeensä perään suorittamansa tutkinnot esim. Ttm, KK, sairaanhoitaja tai jos tutkintoja on yksi niin sitten se. En ole aiemmin tällaisen törmännyt ja mietin että onko tämä yleistäkin? Kirjoitatko sinä tutkinnot sähköpostin allekirjoitukseen?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota tittelillä pätemistä ole kuin yliopistoduuneissa.

Ammattitaito ratkaisee, ei tittelit.

Vierailija
2/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka korkeakoulututkinto onkin, tittelinä lukee asijantuntija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, vaikka korkeakoulututkinto onkin, tittelinä lukee asijantuntija.

Mutta oletko asiantuntija?

Vierailija
4/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että Yhdysvalloissa moni laittaa. Meidän suomalaisessa organisaatiossa vain tyyliin yksi johtaja laittaa, ja se pistää jopa hieman silmään. Itselläni on hyvät tutkinnot taustalla, mutta teen huonopalkkaista työtä, joten en kehtaisi laittaa tutkintoja sähköpostiini. Muutenkin aina kysellään, että miksi maisterin papereilla oleva henkilö on niin "perus" työtehtävässä. (No, meidän organisaatiossa syy johtuu siitä, että olen lisääntymisiässä oleva nainen. Ylennyksiä on lupailtu, mutta menevät aina miehille, joilla ei ole mitään tehtävää tukevaa tutkintoa tai kokemusta, mutta tulevat esimiehen kanssa hyvin toimeen.) Menipä aiheen ohi, mutta siis jos KAIKKI laittaisivat sen tutkinnon, voisin itsekin laittaa. Jos taas vaan muutama, niin en itse silloin laittaisi. Se saattaa silloin joillakin pistää silmään näin Suomessa. Jos esim. Yhdysvalloissa olisin töissä, niin voisin surutta laittaa tutkinnot esille.

Vierailija
5/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on määritelty ihan määrämuotoinen sähköpostiallekirjoitus jollaista käytetään. Eli ei saa sooloilla.

Vierailija
6/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset on niin pöhköjä, että ne tunkee tittelinsa joka välin. Herr Doktor tai Herr Diplomingenieur jne.

Vierailija
7/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on määritelty ihan määrämuotoinen sähköpostiallekirjoitus jollaista käytetään. Eli ei saa sooloilla.

No millainen tämä määrämuotoinen allekirjoitus on? Tuleeko sen mukaan mainita suoritetut tutkinnot?

Vierailija
8/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä väitelleet laittaa ja maisterit eivät, valtiolla ollaan.

Vierailija
9/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No millainen tämä määrämuotoinen allekirjoitus on? Tuleeko sen mukaan mainita suoritetut tutkinnot?

Nimi, asema firmassa, sähköposti ja osoite sekä firma logolla, tekstin fontti ja koko määritelty yms.

Tutkintoa ei mainita.

Vierailija
10/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan oikean arvonimeni Imperator

Vierailija
11/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sähköpostissa tittelinä "Masters of the Universe".

Vierailija
12/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiöllä on ihan suomenkielinen nimikin:

ELVISTELY

Vierailija
13/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin yliopistolla jossain hanttihommissa, niin kylläpä sitten heti kävin lisäämässä tittelin sähköpostiin (ja lähettelin kavereille heti postia), kun tutkinto kilahti rekisteriin! :) Noloa, tiedän...

Vierailija
14/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tulis mieleenkään laittaa, ajatuskin naurattaa. Hih & heh.

Vierailija
15/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimi Sukunimi

Rippikoulu

Vierailija
16/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen olisi tapana niin kirjoittaisin jotain mukahauskaa esim. "elämänkoululainen"

Vierailija
17/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon suomijunttilaa, että tutkintoakaan ei saisi kertoa, jos sellainen on. :D

Vierailija
18/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lähtökohtaisesti epäilyttävinä ihmisiä, joilla on tarve tehdä noin. Olen koodari, amk-taustalla ja amkin suorittamiseenkin meni pitkän aikaa, mutta olen silti aivan mielettömästi taitavampi kuin joku keskimääräinen ekonomi tai valtiotieteen tohtori tai muu koulutushuijari. Sillä aikaa kun elvistelijät ja huijarit miettii asuvalintojaan ja meiliallekirjoituksiaan, minä koodaan lisää ja opettelen yhä uusia asioita ja tulen koko ajan vain pätevämmäksi verrattuna näihin koijareihin.

t. mies

Vierailija
19/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan myös että että korkeushypyn tulos 188cm   .  Ja on totta,mutta tuossa 20v sitten.

Vierailija
20/90 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laita, koska sillä ei sinänsä osaamiseni kanssa ole mitään merkitystä. Olen KTM töissä mainostoimistossa. Tuntuisi kummalliselta, toisaalta joskus julkisiin kilpailutuksiin pitää laittaa tiimin cv:t tarjouksen yhteyteen.

Mieheni on Tekniikan lisensiaatti ja töissä kansainvälisessä pörssiyhtiössä. Siellä näemmä laitetaan koulutus käyntikorttiinkin ja ilman muuta sähköpostin allekirjoitukseen. Kun isojen kauppojen toteutusmiehistöä esitetään tarjousvaiheessa asiakkaalle, pitää kuulemma aina laittaa CV:t tarjouksen liitteenä. Koulutuksella on asiakkaalle merkitystä, itse oppinut AMK insinööri ei kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi