Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut saada huonoa kohtelua kampaamoissa ja kosmetologilla sen jälkeen, kun täytin 35 vuotta

Vierailija
27.10.2018 |

Olen hoikka ja pitkähiuksinen, ikäisekseni ihan nuorehkon näköinenkin, mutta mua kohdellaan ihan "mummelina" ja jotenkin alentuvasti sekä siten, ettei kampaamossa hiuksiani enää tarvitse laittaa kovin näteiksi, kun paras markkina-arvoaikani alkaa olla jo mennyttä. Tulee sellainen vaikutelma, että ne kampaajat ja kosmetologit jotenkin inhoavat mua suunnilleen ja vaikken puhukaan paljoa, niin he mielessään varmaankin ärsyyntyvät jutuista.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla itsetunto-ongelmia, tai sitten ihan vaan luulotauti.

t. mummo, 63 v

Vierailija
2/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa on nyt enemmän työtä heille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Johan sait aikasi olla markkina-arvosi huipulla.

Vierailija
4/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19 ja saan huonoa kohtelua kampaamoissa. Kampaaja taisi olla mukava viimeksi 11 vuotta sitten, kun kävin jotain pinkkiä raitaa ottamassa.

Vierailija
5/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinussa on nyt enemmän työtä heille. 

Millä tavalla? Aivan yhtä vähän tai paljon käyn kampaamossa kuin parikymppisenäkin (=kaksi kertaa vuodessa). Kosmetologillakin käyn keskimäärin pari kertaa vuodessa, enkä nyt kovin paljon haastavampi ole edelleenkään (hiukset ovat hyväkuntoset, eikä niissä ole mitään kikkailuja ja ihooni edelleen pukkaa finnejä, tosin vähenevässä määrin).

Vierailija
6/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä se alamäki alkaa. Olet muuttunut näkymättömäksi. Olet se välttämätön paha, joka hoidetaan pois tieltä ja rahastetaan nopeasti. Hyväksytkö muutoksen, vai alatko "vaikeana asiakkaana" vaatiman huomiota? Valinta on sinun.

Vierailija
7/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia juttuja sulla on?

Olen aika ujo ja juttelen lähinnä small talkia. Välttelen kehuskelemasta elämääni tai saavutuksiani, kuten moni näyttää tekevän kampaamoissa. Yritän puhua aika vaatimattomasti, mutta neutraalisti sekä yleisistä asioista. En valitakaan mitään. En sano mitään kärkevää tai uskontoon tai politiikkaan liittyvääkään, vaan siis niitä näitä juttelen ja aika vähän siis.

Vierailija
8/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä se alamäki alkaa. Olet muuttunut näkymättömäksi. Olet se välttämätön paha, joka hoidetaan pois tieltä ja rahastetaan nopeasti. Hyväksytkö muutoksen, vai alatko "vaikeana asiakkaana" vaatiman huomiota? Valinta on sinun.

En mä muuten vaadi huomiota, mutta olisi mukavaa, jos kampaaja tai kosmetologi aidosti suhtautuisi ystävällisesti ja haluaisi tehdä mulle nätit hiukset toivomukseni mukaan (jos pyydän vaikka raitoja ja siistin leikkauksen, niin sitten sen mukaan jne.), vaikka olenkin jo 35+. Asun kuitenkin kaupungissa, jossa kilpailua riittää silläkin alalla.

Vierailija
9/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Johan sait aikasi olla markkina-arvosi huipulla.

Oletko jotenkin katkera siitä, että olisin saanut helpommin kumppanin vaikkapa 10 vuotta sitten? En sitä paitsi silloinkaan saanut kumppaneita helposti, kun siis mussa on jotain pientä ulkonäöllistä puutetta (vein B-kupin rinnat, 174 cm pituus eli liikaa ja liian persoonalliset kasvonpiirteet...siis yleisvaikutelmaltani olen ihan nätti, mutta parinvalinta on todella raakaa peliä ja muutama "melkein virhe" naisessa aiheuttaa sen, ettei oikein kelpaakaan miehille), minkä vuoksi kumppanin saaminen on vaikeaa.

Vierailija
10/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia juttuja sulla on?

Olen aika ujo ja juttelen lähinnä small talkia. Välttelen kehuskelemasta elämääni tai saavutuksiani, kuten moni näyttää tekevän kampaamoissa. Yritän puhua aika vaatimattomasti, mutta neutraalisti sekä yleisistä asioista. En valitakaan mitään. En sano mitään kärkevää tai uskontoon tai politiikkaan liittyvääkään, vaan siis niitä näitä juttelen ja aika vähän siis.

Kyllä sulla on tässä nyt kyse lähinnä itsetunto-ongelmista sekä ylitulkinnoista. En tietenkään väitä, etteikö täysin mahdotonta olisi sekään, että saa kampaajalla huonoa kohtelua. Mutta siihenhän voit vaikuttaa äänestämällä lompakollasi.

Yli 30-vuotiaat naiset sekä miehet (jos ensinnäkään on pakko iän takia arvottaa) ovat keskimäärin päinvastoin parhaita mahdollisia asiakkaita. Perustuen mm. seuraaviin kärjistyksiin: siinä ikäryhmässä todennäköisemmin on jo sekä kykyä että halua maksaa siitä työstä. Elämä on todennäköisesti jo tasaantunut/ suunnitelmallisempaa -> vähemmän näitä 'Iik, sorry unohdin ajan' -tapauksia. Vähemmän myöskään tilanteita 'haluan blondiksi' ja seuraavalla viikolla sitten 'ei kun tee tästä takaisin tumma'.

Kosmetologilla sun paras 'myyntiaika' on vasta edessä!

Terveisin entinen kampaaja.

Vierailija
11/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, koska olet niin jumalattoman ruma.

Vierailija
12/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jonkun miehen kirjoittama läppä. (markkina-arvoaikani)

Vierailija
13/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo iästä johdu vaan jostain muusta. Mua ainakin kohdellaan hyvin joka iässä. Ehkä hieman paremmin aikuisiässä kuin nuorena.

Vierailija
14/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Ei ihme, koska olet niin jumalattoman ruma.

Ok, kiva tietää. Kieltämättä tunnen alemmuuskompleksia ulkonäöstäni.

Vierailija
15/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jonkun miehen kirjoittama läppä. (markkina-arvoaikani)

Ei ole miehen kirjoittama. Olen vain viihtynyt netissä vuosikaudet, joten puhun uliuili-kielellä itsekin. :) (Itseironiaa).

Vierailija
16/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko siitä että ne kosmetologit ym kampaajat ovat juuri 20 täyttäneitä?

Vierailija
17/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä muuten vaadi huomiota, mutta olisi mukavaa, jos kampaaja tai kosmetologi aidosti suhtautuisi ystävällisesti ja haluaisi tehdä mulle nätit hiukset toivomukseni mukaan (jos pyydän vaikka raitoja ja siistin leikkauksen, niin sitten sen mukaan jne.), vaikka olenkin jo 35+. Asun kuitenkin kaupungissa, jossa kilpailua riittää silläkin alalla.

aika erikoinen mielleyhtymä, että kampaajan ammattitaito jotenkin liittyisi asiakkaan ikään. Mun kampaaja osaa kyllä laittaa toiveen mukaiset hiukset sekä 12 v tytölleni, minulle (45v) ja naapurin mummolle (n.75v). Mitäpä jos vaihtaisit kampaajaa etkä ottaisi kaikkea ihan noin henkilökohtaisesti?

Vierailija
18/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja pitkähiuksinen, ikäisekseni ihan nuorehkon näköinenkin, mutta mua kohdellaan ihan "mummelina" ja jotenkin alentuvasti sekä siten, ettei kampaamossa hiuksiani enää tarvitse laittaa kovin näteiksi, kun paras markkina-arvoaikani alkaa olla jo mennyttä. Tulee sellainen vaikutelma, että ne kampaajat ja kosmetologit jotenkin inhoavat mua suunnilleen ja vaikken puhukaan paljoa, niin he mielessään varmaankin ärsyyntyvät jutuista.

Jaa. Mulle taas kampaajat ja kosmetologit ovat alkaneet olla erityisen ystävällisiä ja kohteliaita iän karttuessa. Tuntuvat huomaavan että maksukyky lisääntyy ja palveluiden käyttötiheys nousee. Ja omaa työpanostaan ja tuotettaanhan he myyvät.

Arvelen, että ongelma on omien korviesi välissä ap.

Vierailija
19/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista huonointa kohtelua olen saanut kampaajalta ikävuosina 18-26, vaikka muutama positiivinen kokemuskin oli. Hiukseni pilattiin täysin useampaan kertaan ja sain osakseni ihan suoranaista vittuilua. Joka kerta, kun oli ikävä kampaaja, tai lopputulos ei tyydyttänyt, vaihdoin kampaajaa. Nyt minulla on kaksi luottokampaajaa, joilta tiedän, että saan aina hyvää kohtelua ja kauniit hiukset. En usko, että kyse on iästä, vaan kampaajan asiakaspalveluasenteesta ja ammattitaidosta. Kaikki vaan ei osaa eikä välitä. Kannattaa viedä rahansa sellaisella, jolla on asenne ja ammattitaito kohdillaan.

Vierailija
20/23 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen kuin sinä, enkä ole huomannut samaa. Riippuu ihan kampaajasta, kuinka hyvin synkkaa. Saman ikäisen kanssa yleensä löytää yhteisen sävelen helpommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi