Kun kaveri äksyilee tavattaessa ja sanoo "ei millään pahalla mutta..."
Ja sitten tulee perään joku kommentti josta todellakin tulee minulle paha mieli, mikä on vialla? Onko kaveri kateellinen, inhoaa minua salaa vai onko hänellä paha olla?
Kommentit (25)
vrt.
Olet tosi kiva, mutta... (et ole mielestäni erityisen kiva)
Anteeksi, olen pahoillani, mutta... (en pahoittele oikeasti vaan esittelen tekosyitä käytökselle ja miten se on oikeastaan muiden syytä)
Tämä esitys on tosi hyvä, mutta ... (ei ole hyvä vaan siinä on vakava puute)
Vierailija kirjoitti:
Sanon, että hänen käytös saa pahan mielen minulle niin tämä vastaa ihmetellen ettei omasta mielestään ole tehnyt mitään ja minä olen kummallinen kun ajattelen näin. Ei pahoitteluja, ei käytöksen muutosta, ei mitään. Mitäs tähän nyt sitten...?
Ok. Olet siis sanonut miltä sinusta tuntuu eikä hän muuta käytöstään. Seuraavalla kerralla kun hän on sinulle ilkeä ja aloittaa sen sanoilla ei millään pahalla, vastaa: Ai että ei millään pahalla? No kuule: ei millään pahalla mutta taidan tästä lähteä - ja sitten todella poistut paikalta. Jos hän vaatii saada kuulla syyn, vastaa: ei millään pahalla mutta en rupea selittämään. Jos hän sanoo että olet tyhmä/lapsellinen/ yliherkkä/omituinen tms. vastaa: ei millään pahalla mutta minua ei kiinnosta mitä mieltä sinä olet. Ja jos jankutus vain jatkuu, sano: ei millään pahalla mutta en halua jutella kanssasi. Jos mikään muu ei auta, vastaa: ei millään pahalla mutta ystävyys on loppu.
Typerysten kanssa ei kannata kaveerata.
Oletteko aikuisia? Kaikki tietävät että "ei millään pahalla" alkavia juttuja tarkoitetaan 100% pahalla :D Älä tapaa "kaveriasi" enää. Ei mitään välienrikkomista tai selittelyä, et vain tapaa häntä tai vastaa hänelle.
Tiesitkö että suomenkielessä mutta sana pääsääntöisesti muuntaa edeltävän lauseen merkityksen päinvastaiseksi?