Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo ottaa minusta eron.. lopulta mies antoi vielä..

Vierailija
27.10.2018 |

Olemme miehen kanssa avioliitossa. Molemmat olemme päälle 30-vuotiaita. Kaiken piti olla hyvin. No, kolme päivää sitten mies ilmoitti, että ottaa minusta eron ja tänään mies ilmoitti, että aikoo antaa potkut minulle töistä. Mitä teen? Tuntuu, että elämäni on riekaleina täysin. Mies sanoo, etten voi syyttää häntä siitä, että hän haluaa eron, koska ei rakasta. Minulla ei ole edes autoa. Ennen sain lainata miehen autoa, mutta nyt sekin loppuu :( ei ole varaa ylläpitää sellaista. Mies myös ilmoitti, että aikoo jäädä asumaan yhteiseen kotiimme ja ostaa osuuteni asunnosta. En suostu lähtemään.
Mitä ihmettä teen? Kenelläkään neuvoja?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton irtisanominen

Vierailija
2/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydy tilaasi. Et voi ketään pakottaa rakastamaan itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiton irtisanominen

Ei kuulema ole. Mies sanoi, etten tee töitä tarpeeksi. Itse olen eri mieltä.

Ap.

Vierailija
4/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimieheen yhteys, tai kunnan oikeusavustajaan, jos olet vähätuloinen. Kiireesti!

Vierailija
5/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla siis työsuhde ja mies työnantajana? Potkujahan hän ei voi tuosta syystä antaa, mutta tosiasiallisesti on varmaan aika vaikea jäädä töihin. Huomauttaisin siis miehelle, että hänellä ei ole laillista syytä irtisanoa sinua, joten asiasta tulee neuvotella siten, että sinä saat sellaisen korvauksen, jonka turvin suostut itse sanoutumaan irti. Muussa tapauksessa mies joko joutuu pitämään sinut töissä tai kohtaamaan laittoman irtisanomisen seuraukset (jotka ovat kalliimpia kuin sopiminen).

Asunnon suhteen minä kyllä sinuna myisin oman puolikkaan, kuulostaa ettei sinulla kuitenkaan ole varaa ostaa miestä ulos. Vaadi hinta-arvio kahdelta välittäjältä, joista ainakin toisen valitset itse.

Et voi pakottaa miestä rakastamaan etkä jäämään parisuhteeseen, mutta ei sinun tarvitse silti miksikään jyrätytksi kynnysmatoksia alkaa.

Vierailija
6/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla siis työsuhde ja mies työnantajana? Potkujahan hän ei voi tuosta syystä antaa, mutta tosiasiallisesti on varmaan aika vaikea jäädä töihin. Huomauttaisin siis miehelle, että hänellä ei ole laillista syytä irtisanoa sinua, joten asiasta tulee neuvotella siten, että sinä saat sellaisen korvauksen, jonka turvin suostut itse sanoutumaan irti. Muussa tapauksessa mies joko joutuu pitämään sinut töissä tai kohtaamaan laittoman irtisanomisen seuraukset (jotka ovat kalliimpia kuin sopiminen).

Asunnon suhteen minä kyllä sinuna myisin oman puolikkaan, kuulostaa ettei sinulla kuitenkaan ole varaa ostaa miestä ulos. Vaadi hinta-arvio kahdelta välittäjältä, joista ainakin toisen valitset itse.

Et voi pakottaa miestä rakastamaan etkä jäämään parisuhteeseen, mutta ei sinun tarvitse silti miksikään jyrätytksi kynnysmatoksia alkaa.

Juurihan sanoin, että en tee töitä tarpeeksi miehen mielestä!

Ap

Vierailija
7/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein on tapahtunut, kun mies haluaa, erota, antaa sulle potkut ja viedä sulta kodin?

Vierailija
8/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Näin tulee kuitenkin tapahtumaan kun pikkupuljuille annetaan oikeus potkia työntekijöitä mielivaltaisesti ulos. Odotan ensimmäistä oikeusratkaisua mielenkiinnolla.

Vierailija
9/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe. On Iltalehteä luettu, lue pidemmälle, Sanna 39 pääsi jaloilleen. Eikö provoja kannattaisi kehitellä vaikka muutaman päivän vanhoista lehdistä, olisivat uskottavampia?

Vierailija
10/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono. Näin tulee kuitenkin tapahtumaan kun pikkupuljuille annetaan oikeus potkia työntekijöitä mielivaltaisesti ulos. Odotan ensimmäistä oikeusratkaisua mielenkiinnolla.

Mies on sanonut, että työpanokseni on liian vähäinen ja jätän hommia tekemättä kuulema ja että hän ei halua laiskaa työntekijää.

Ap.

Vierailija
11/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se riitä lailliseksi irtisanomissyyksi tuossa tilanteessa, mitä miehesi on mieltä ahkeruudestasi.

Yhteys lakimieheen vaan.

Teillä on varmaan kotivakuutus ja siinä oikeusturva.

Älä anna miehen sanella kaikkea, pidä puolesi.

Vierailija
12/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei tee töitä tarpeeksi, ei riitä potkujen perusteeksi. Oltava käyty ensin keskusteluja työnantajan kanssa, varoitus, suunnitelma työtehon nostamiseksi... usko pois oikeudessa voitat 100% varmuudella. Pidä kaikki viestit tallessa, ota lisäksi kuvakaappaukset. On niin helppo osoittaa et potkut tuli eron vuoksi. Oikeuteen vaan! Saat puolen vuoden palkan, vähintään.

Vierailija
13/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei tee töitä tarpeeksi, ei riitä potkujen perusteeksi. Oltava käyty ensin keskusteluja työnantajan kanssa, varoitus, suunnitelma työtehon nostamiseksi... usko pois oikeudessa voitat 100% varmuudella. Pidä kaikki viestit tallessa, ota lisäksi kuvakaappaukset. On niin helppo osoittaa et potkut tuli eron vuoksi. Oikeuteen vaan! Saat puolen vuoden palkan, vähintään.

On käyty kyllä keskusteluja ja mies on antanut kaksi varoitusta.

Ap.

Vierailija
14/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On käyty kyllä keskusteluja ja mies on antanut kaksi varoitusta.

Ap.

No sitten ei voi mitään.

Vierailija
15/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kerran huomauttanut asiasta, niin et sinä voi potkuillesi mitään, vaikka erosta olisikin kysymys. Miksi et tehnyt töitäsi tarpeeksi?

Vierailija
16/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, ammattivalittaja saanut ukoltaan potkut ;D

Vierailija
17/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis jo ennen eroaikeita antanut minulle kaksi varoitusta työpanoksestani ja asiasta on keskusteltu.

Ap.

Vierailija
18/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kaksi varoitusta jo saanut niin kertoohan se siitä, että et ole parantanut tapojasi. Ihan laillinen irtisanominen. Ja jos ei töitään tee kunnolla puolisonsa työpaikassa niin enpä yhtään ihmettele jos on parisuhteessakin ongelmia.

Vierailija
19/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varoitukset aiheellisia? Ja mies on voinut kirjallisesti todistaa, että olet luistanut työtehtävistä? Jos näin on, et oikein voi tilanteelle mitään. Voit toki konsultoida lakimiestä, noissa on yleensä aina jokin porsaanreikä eivätkö ole ikinä lainmukaisia.

Sinuna ehdottaisin, että irtisanoudut itse, jos saat 3kk vastaavan palkan sekä korvaukset käyttämättömistä lomista. Näin pääsee mieskin edullisemmin.

Asunto on pakko myydä. Jos et suostu, se menee käräjille ja siellä tehdään päätös pakkomyynnistä. Tästä koituu sinulle isot kulut. Suosittelen, että myyt suosiolla.

Ketään et voi pakottaa olemaan kanssasi. Selkeästi miehellä on mennyt sinuun hermo jostain syystä. Ehkä olet miehestäsi liian riippuvainen ja miehen tulee tehdä työt, ansaita elanto ja hän on kyllästynyt siihen. Mitä nopeammin hyväksyt eron, sen nopeammin pääset elämässä eteenpäin. Seuraavassa suhteessa tiedät ja osaat sitten toimia paremmin.

Vierailija
20/30 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kaksi varoitusta jo saanut niin kertoohan se siitä, että et ole parantanut tapojasi. Ihan laillinen irtisanominen. Ja jos ei töitään tee kunnolla puolisonsa työpaikassa niin enpä yhtään ihmettele jos on parisuhteessakin ongelmia.

Tämä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän