Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FIRE vai työ?

Vierailija
26.10.2018 |

Jos sinulla olisi mahdollisuus valita seuraavista, kumman valitsisit?

Pienet tulot, joilla pärjäät esim. sijoituksista saadut tulot tai jokin pieni freelancerhomma tai osin säästöillä eläminen. Tuntisit itsesi onnelliseksi näin kun olet vapaa työn tuomista rasitteista, mutta rahallisesti et rikastu.

Vai

Työ, jossa et viihdy eikä sellaista työtä olekaan koska et tykkää työn tuomista sosiaalisista kuvioista ym. oheisjutuista, jotka liittyvät työhön. Et siis ole onnellinen, mutta työssä käyt koska sinun täytyy tehdä yhteiskunnallinen velvoitteesi ja saat siitä rahaa.

Periaatteessa sinulla on mahdollisuus valita jompi kumpi, koska olet velaton ja säästöjäkin on. Kumman valitset?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä FIATin moottori, ehdottomasti.

Vierailija
2/9 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

teräskyrpä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti FIRE.

Valitettaavasti käytännössä toteutuu se toinen vaihtoehto eli epämieluisa työ rahan takia, koska ei ole mitää sijoitustuloja, freelancer-mahdollisuuksia tai säästöjä.

Vierailija
4/9 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FIRED!

Vierailija
5/9 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin 42-vuotiaasta naisesta joka jätti yki 5000 euron hyvänpalkatun työnsä ja ryhtyi elämään sijoitustuotoilla. Kuulemma on onnellinen. Vuokraa sijoitusasuntoaan ja saa sijoitustuotoista tuloa.

Vierailija
6/9 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mulla olisi tuo mahdollisuus. Olen saanut rahaa säästöön ja sijoittanut osakkeisiin, kun olen sinkkuna elänyt ja tienannut aika hyvää liksaa it-alalta parikymmentä vuotta. Lisäksi vanhempani ovat varsin varakkaita, ja jossain vaiheessa tulee (valitettavasti, koska se tarkoittaa että vanhemmat kuolevat) melkoinen perintö. 

Mutta olen valinnut pysyä työelämässä, koska jotenkin pelkään että elämä tuntuisi tyhjältä ja alkaisi masentaa ilman rutiinia ja työtä. Suoraan sanoen pelkään että esim. alkoholisoituisin. Minä taidan vaan tarvita jotain "rotia"; jotain minne on pakko mennä aamulla ja hoitaa  hommansa.

Vierailija
7/9 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä FIRE tarkoittaa? Ymmärrän siis sen olevan tuo ensimmäinen vaihtoehto, mutta mistä (sanoista) kyseinen termi tulee?

Tein ennen huonopalkkaista työtä velvollisuudentunteesta. Nyt olen työtön ja etsin samanlaisia huonoja töitä. Niitä ei vaan kukaan enää keski-ikäiselle tarjoa. Mieluiten valitsisin tuon ensimmäisen vaihtoehdon, mutta en osaa mitään, mitä voisin freelancerina tehdä.  Onneksi tyydyn vähään. 

Vierailija
8/9 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä FIRE tarkoittaa? Ymmärrän siis sen olevan tuo ensimmäinen vaihtoehto, mutta mistä (sanoista) kyseinen termi tulee?

Tein ennen huonopalkkaista työtä velvollisuudentunteesta. Nyt olen työtön ja etsin samanlaisia huonoja töitä. Niitä ei vaan kukaan enää keski-ikäiselle tarjoa. Mieluiten valitsisin tuon ensimmäisen vaihtoehdon, mutta en osaa mitään, mitä voisin freelancerina tehdä.  Onneksi tyydyn vähään. 

Financial Independence Retaire Early.

Vierailija
9/9 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen ehdottomasti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi